[Cari 1.8 GDI] Witam mam problem ze zbyt niskimi obrotami PR |
Autor |
Wiadomość |
rradek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2007, 14:28 [Cari 1.8 GDI] Witam mam problem ze zbyt niskimi obrotami PR
|
|
|
W mojej cari auto mam problem i nikt mi nie umie pomóc.Na rozgrzanym silniku obroty spadają do 400 a czasami nawet niżej.Ostanio badałem na testerze i wyskoczył błąd 92 ETV MTR FB jednak elektromechanik nie potrafił powiedzieć co to jest za błąd.......proszę mi pomóc. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-09-2007, 14:42
|
|
|
Ja umiem Ci pomóc.....
rradek napisał/a: | 92 ETV MTR FB |
To błąd przepustnicy - jest ona do regeneracji......wykręcić, w paczuszkę i wysłać do mnie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rradek [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2007, 15:59
|
|
|
ok .super!!!jaki to będzie koszt?? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-09-2007, 18:35
|
|
|
Zależy co zdechło..... na pewno mniej niż nowa-używana przepustnica (o nowej nie wspominając) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-09-2007, 21:21
|
|
|
witam ja miałem taki sam problem ale okazało sie ze to przepływomierz powietrza padł
regeneracja kosztowała mnie chyba 200 zł |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-09-2007, 11:43
|
|
|
kris80, co Ty gadasz..... błąd 92 - Electronic Throttle Valve MoToR FeedBack (dużymi literami skrót) czyli błąd wychylenia przepustnicy (kąt wychylenia przepustnicy przez silnik jest o 20% inny niż ECU każe ustawić )..........Ktoś Cię poprostu naciągnął na 200 zł pewnikiem za czyszczenie przepustnicy lub uszczelnienie dolotu (wymiana opaski za 2 zł)...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rradek [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2007, 11:00
|
|
|
witam,czyli mam rozumiec że wynika to z jakiejs nieszczelności??lub zanieczyszczenia przepustnicy?? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-09-2007, 11:21
|
|
|
Zazwyczaj nie..... Kolegę kris80, poprostu ktoś oszukał, ponieważ za 200 zł NIE DA się zregenerować przepływomierza, a taką bajkę usłyszał......więc skoro ktoś usunął błąd, to musiała być to błachostka....
Tobie radzę zacząć od wyczyszczenia przepustnicy, jak to nie pomoże, to regeneracja siłownika Cię czeka.....lub wymiana czujnika położenia przepustnicy, ale to wychodzi dopiero po rozebraniu zespołu przepustnicy na śrubeczki |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rradek [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2007, 11:27
|
|
|
dzięki bardzo....... |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 17-09-2007, 16:18
|
|
|
Mam pytanko przy okazji rozmowy o niskich obrotach. W mojej cari GDI na zimnym silniku obroty są OK tzn. 700-800 obrotów. Po dobrym rozgrzaniu (np. trasa 100 km) obroty na luzie spadają do 600 i zaczyna silnikiem trochę trząść. Silnik nie gaśnie, ale przy staniu w korku, albo na światłach trochę to wkurza. Czy czyszczenie przepustnicy może mieś wpływ na takie zachowanie? Ostatnio czyściłem przepustnicę (co prawda nie kompleksowo, rozkręcając ją-nie miałem uszczelki, a tylko z grubsza ile się da zdejmując "słonia" i odchylając przepustnicę). Po tym "zabiegu" nie zresetowałem kompa. Czy resetowanie kompa i uczenie obrotów jest konieczne po każdym czyszczeniu przepustnicy? |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-09-2007, 16:30
|
|
|
wazu napisał/a: | Czy czyszczenie przepustnicy może mieś wpływ na takie zachowanie? |
Tak - zasadnicze znaczenie
wazu napisał/a: | Ostatnio czyściłem przepustnicę (co prawda nie kompleksowo, rozkręcając ją-nie miałem uszczelki, a tylko z grubsza ile się da zdejmując "słonia" i odchylając przepustnicę). |
widać nieskutecznie to zrobiłeś
wazu napisał/a: | Czy resetowanie kompa i uczenie obrotów jest konieczne po każdym czyszczeniu przepustnicy? |
W GDi praktycznie można nie uczyć - sam się nauczy..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 17-09-2007, 16:38
|
|
|
Dzięki Bartek za info. Powiedz mi jeszcze tylko, czy muszę mieć oryginalną uszczelkę pod przepustnicę, czy mogę ją wyciąć z jakiegoś materiału np. kartonu, a jeżeli tak, czy to musi być jakiś specjalny karton. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
rradek [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2007, 16:43
|
|
|
tak raczej tak z tego co juz wiem....,powinienes rozłączyć klemy na pół godziny,póżniej upewnij sie czy wszystko masz wyłączone np radio klima itd i zapalasz bez gazu i zostawiasz na 15min na wolnych obrotach po tym czasie włączasz wszystko klime światła radio tak aby pracował na pełnym obciązeniu.....nie dodawaj gazu i tak na 15 min.To cała procedura.....ale to pewnie juz wiesz.....
hehe cari to moje 8 autko ale pierwszy japończyk......mam ja dopiero dwa miesiące i faktycznie to mitsumania;-)) to choroba......ale całkiem to przyjemne.hehe |
|
|
|
 |
|