Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Witam mam problem ze zbyt niskimi obrotami PR
Autor Wiadomość
rradek
[Usunięty]

  Wysłany: 14-09-2007, 14:28   [Cari 1.8 GDI] Witam mam problem ze zbyt niskimi obrotami PR

W mojej cari auto mam problem i nikt mi nie umie pomóc.Na rozgrzanym silniku obroty spadają do 400 a czasami nawet niżej.Ostanio badałem na testerze i wyskoczył błąd 92 ETV MTR FB jednak elektromechanik nie potrafił powiedzieć co to jest za błąd.......proszę mi pomóc.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-09-2007, 14:42   

Ja umiem Ci pomóc.....

rradek napisał/a:
92 ETV MTR FB


To błąd przepustnicy - jest ona do regeneracji......wykręcić, w paczuszkę i wysłać do mnie ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rradek
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2007, 15:59   

ok .super!!!jaki to będzie koszt??
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-09-2007, 18:35   

Zależy co zdechło..... na pewno mniej niż nowa-używana przepustnica (o nowej nie wspominając)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-09-2007, 21:21   

witam ja miałem taki sam problem ale okazało sie ze to przepływomierz powietrza padł
regeneracja kosztowała mnie chyba 200 zł
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-09-2007, 11:43   

kris80, co Ty gadasz..... błąd 92 - Electronic Throttle Valve MoToR FeedBack (dużymi literami skrót) czyli błąd wychylenia przepustnicy (kąt wychylenia przepustnicy przez silnik jest o 20% inny niż ECU każe ustawić )..........Ktoś Cię poprostu naciągnął na 200 zł pewnikiem za czyszczenie przepustnicy lub uszczelnienie dolotu (wymiana opaski za 2 zł)......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rradek
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2007, 11:00   

witam,czyli mam rozumiec że wynika to z jakiejs nieszczelności??lub zanieczyszczenia przepustnicy??
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-09-2007, 11:21   

Zazwyczaj nie..... Kolegę kris80, poprostu ktoś oszukał, ponieważ za 200 zł NIE DA się zregenerować przepływomierza, a taką bajkę usłyszał......więc skoro ktoś usunął błąd, to musiała być to błachostka....

Tobie radzę zacząć od wyczyszczenia przepustnicy, jak to nie pomoże, to regeneracja siłownika Cię czeka.....lub wymiana czujnika położenia przepustnicy, ale to wychodzi dopiero po rozebraniu zespołu przepustnicy na śrubeczki
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
rradek
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2007, 11:27   

dzięki bardzo.......
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 17-09-2007, 16:18   

Mam pytanko przy okazji rozmowy o niskich obrotach. W mojej cari GDI na zimnym silniku obroty są OK tzn. 700-800 obrotów. Po dobrym rozgrzaniu (np. trasa 100 km) obroty na luzie spadają do 600 i zaczyna silnikiem trochę trząść. Silnik nie gaśnie, ale przy staniu w korku, albo na światłach trochę to wkurza. Czy czyszczenie przepustnicy może mieś wpływ na takie zachowanie? Ostatnio czyściłem przepustnicę (co prawda nie kompleksowo, rozkręcając ją-nie miałem uszczelki, a tylko z grubsza ile się da zdejmując "słonia" i odchylając przepustnicę). Po tym "zabiegu" nie zresetowałem kompa. Czy resetowanie kompa i uczenie obrotów jest konieczne po każdym czyszczeniu przepustnicy?
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-09-2007, 16:30   

wazu napisał/a:
Czy czyszczenie przepustnicy może mieś wpływ na takie zachowanie?


Tak - zasadnicze znaczenie

wazu napisał/a:
Ostatnio czyściłem przepustnicę (co prawda nie kompleksowo, rozkręcając ją-nie miałem uszczelki, a tylko z grubsza ile się da zdejmując "słonia" i odchylając przepustnicę).


widać nieskutecznie to zrobiłeś

wazu napisał/a:
Czy resetowanie kompa i uczenie obrotów jest konieczne po każdym czyszczeniu przepustnicy?


W GDi praktycznie można nie uczyć - sam się nauczy.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 17-09-2007, 16:38   

Dzięki Bartek za info. Powiedz mi jeszcze tylko, czy muszę mieć oryginalną uszczelkę pod przepustnicę, czy mogę ją wyciąć z jakiegoś materiału np. kartonu, a jeżeli tak, czy to musi być jakiś specjalny karton.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
rradek
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2007, 16:43   

tak raczej tak z tego co juz wiem....,powinienes rozłączyć klemy na pół godziny,póżniej upewnij sie czy wszystko masz wyłączone np radio klima itd i zapalasz bez gazu i zostawiasz na 15min na wolnych obrotach po tym czasie włączasz wszystko klime światła radio tak aby pracował na pełnym obciązeniu.....nie dodawaj gazu i tak na 15 min.To cała procedura.....ale to pewnie juz wiesz.....
hehe cari to moje 8 autko ale pierwszy japończyk......mam ja dopiero dwa miesiące i faktycznie to mitsumania;-)) to choroba......ale całkiem to przyjemne.hehe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.