| [Cari 1.9TD] Carisma 1.9 TD - pytanie o silnik | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Pelpus   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9TD 2001
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Paź 2009
 Posty: 3
 Skąd: Sławsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 21:32   [Cari 1.9TD] Carisma 1.9 TD - pytanie o silnik |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich Mitsumaniaków Mam pytanko odnośnie silnika Carismy 1.9TD.
 W tym modelu jest silnik Renault czy ktoś wie może w jakich modelach Renault były one montowane?
 Będę wdzięczny za pomoc.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 08:49, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Kmer   Mitsumaniak
 Arek
 
  
 Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 37 razy
 Dołączył: 29 Cze 2008
 Posty: 921
 Skąd: Jawor
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pelpus   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9TD 2001
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Paź 2009
 Posty: 3
 Skąd: Sławsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 00:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sorki ale nie ma tam nic poza piszczącymi klockami i paroma innymi usterkami które się trafiają w tym modelu. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | maciej_edi   Mitsumaniak
 
  
 Auto: LANCER CS "06
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Lip 2009
 Posty: 82
 Skąd: siedlce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-10-2009, 06:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1.9td F8QT siedział w poczciwej 19-stce  chyba w megance i volvo s/v 40 |  
				| _________________ Lancer Invite+ CS3W 2006 1,6 z Grafix-u
 Carisma 2000 1,9TD - klekocik sprzedany
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pamar   Mitsumaniak
 Kainamustim
 
  
 Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
 Zaproszone osoby: 2
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 15 Lip 2007
 Posty: 4176
 Skąd: Andrespol/Radków
 
  
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pelpus   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9TD 2001
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 03 Paź 2009
 Posty: 3
 Skąd: Sławsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-10-2009, 12:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za pomoc. Już wiem wszystko co potrzebowałem. Pytałem o te silniki bo poszukiwałem czujnika prędkości, ale okazało się, że te od "renuwek" nie bardzo się nadają. Niby z wyglądu te same(gabaryty te same) ale generują trochę inny sygnał bo po włożeniu do Carismy prędkościomierz pokazuje znacznie większą szybkość. Mam już namiary na taki czujnik bezpośrednio od Carismy także po zamianie mam nadzieję, że wszystko wróci do normy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miszka1   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Lis 2009
 Posty: 1
 Skąd: bialystok
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-11-2009, 13:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak drogi jest ten czujnik 
 [ Dodano: 09-11-2009, 13:42 ]
 mam problem jak jest zimy silnik to bardzo zle palila jak odpali to ledwo i puszca ostra hmure dymu czarnego wymienilem swiece to odpalila ale nie miala takiej mocy co zawsze odpowietrzylem i niechce odpali
  a ktos ma moze zdjecie przewodow do wtryskiwaczy car 1.9z silnikiem od renauta |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-11-2009, 14:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zacznij od czytania błędów opis w dziale faq bo może czujnik padł. w sumie każdą naprawę tak się zaczyna  w silnikach z ecu.
 Co do mocy to obstawiał bym jakoś paliwa czy nie zalałeś np letniego diesla przy niskich temperaturach wytrąca się parafina .
 Nie wiem czy jest grzałka w baku a jak  jest czy działa.
 
 
 Sprawdź egr jak dobrze pamiętam na zimnym załącza się wcześniej i może się zacina.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | goblin_85   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD, Hatchback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Mar 2010
 Posty: 37
 Skąd: GD
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-03-2010, 12:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, mam podobny problem z silnikiem TD . Kupilem nowe swiece (Denso) i problem nie zniknal. Rano zawsze jak odpalam to bardzo ciezko mu to idzie. Świece dzialaja, zwykle jakies 14 sekund sie rozgrzewaja. Jak silnik się nagrzeje to nie ma problemow ani z odpalaniem ani z jazda. Zawsze leje BP Diesel Ultimate. Co moze sie dziac? 
 Mam jeszcze poboczne pytanie: jestem po wymianie uszczelki pod glowica, rozrzadu, paska klinowego, swiec etc. Po odebraniu autka od mechanika zauwazylem ze pali mi wiecej niz przez remontem- co moze byc przyczyna? pali 1-1,5 litra ropy wiecej
   
 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LEWY   Mitsumaniak
 
  
 Auto: LANCER EVO II
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 516
 Skąd: Prabuty/Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-03-2010, 12:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie osądzam mechanika ale może źle złożył ten rozrząd i stąd problemy z odpalaniem i zwiększone spalanie, u mnie było podobno 2tysiące znaków porobionych na rolkach, może Masz ten sam problem że mechanik pomylił się o ząbek.
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | goblin_85   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD, Hatchback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Mar 2010
 Posty: 37
 Skąd: GD
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-03-2010, 12:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za odpowiedź, mam nadzieję że to tylko to a nie coś większego. 
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-03-2010, 13:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | goblin_85, sprawdź czy się znaki zgadzają na rozrządzie, być może jest źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu i stąd problemy z rozruchem... |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-03-2010, 18:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | kąt wyprzedzenia zapłonu to jest w silniku benzynowym w silniku diesla jest to kąt wyprzedzenia wtrysku
 w przypadku naszych miśków można nazwać statyczny kąt wtrysku.
 
 Obowiązkowo się to sprawdza w każdej ingerencji w pasek rozrządu.
 |  
				| _________________ ===========================
 carisma i ja
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrew   Mitsumaniak
 01954/KMM
 
  
 Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 50 razy
 Dołączył: 10 Sie 2009
 Posty: 13646
 Skąd: Lubelskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-03-2010, 18:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | przepraszam omyłkowo wpisałem "zapłonu" 	  | pawelsonx napisał/a: |  	  | w silniku diesla jest to kąt wyprzedzenia wtrysku | 
   Pozdrawiam.
 |  
				| _________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
   Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
 Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
 Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
 Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
 Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
 Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
 Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
 Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
 Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
 Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
 Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | goblin_85   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 TD, Hatchback
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 10 Mar 2010
 Posty: 37
 Skąd: GD
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2010, 09:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | byłem w zeszłym tygodniu u mechanika, przedmuchal uklad chlodzacy i auto grzalo w srodku jak szalone:P 
 Jeżeli chodzi o utrudnienia z porannym odpalaniem- był to źle ustawiony kąt wstrysku. Dodatkowo okazalo sie ze swiece sa do wymiany, bo wogole nie grzeja (byly pokryte czarnym osadem). Dziwi mnie fakt ze tak szybko mogly sie popsuc (zalozylem je niespelna miesiac temu, myslalem ze firma Denso jednak dluzej wytrzyma).
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |