Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK1A 1.3] silnik, spalanie
Autor Wiadomość
chodzyn84
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 13:09   [CK1A 1.3] silnik, spalanie

Witam chcialbym poznać Waszą opinię na ten temat...
Ok miesiac temy musiałem zrobic remont silnika, niestety po tym pali ok 13,5 l na 100km, wiec to trochę za dużo jak na silnik 1,3 pojechałem do tego mechanika jednak on powiedział ze nie ma komputera i nie zrobi tego.
Po odpaleniu jak jest zimny ok 5 minut chodzi jakby miał do połowy wcisnięty gaz, wiec powiedział ze to może być czujnik temp. który uległ uszkodzeniu po przegrzaniu głowicy, dziś byłem na przeglądzie jednak dostałem tylko na 14 dni ponieważ emisja spalin CO, HC i coś jeszcze były przekroczone 5 krotnie

proszę o pomoc w temacie czy wymiana czujnika temperatury i sondy lambda załatwiłyby sprawę i jakie są koszty tego

przyznam się szczerze że mam już dość tego samochodu ciagle mam problemy z nim, szkoda że mi się tak podoba inaczej bym się już dawno z nim pożegnał :|
Ostatnio zmieniony przez mkm 04-10-2009, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-03-2009, 13:37   

Czujnik temperatury i ewentualnie sonda lambda powinny załatwić sprawę.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
chodzyn84
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 23:11   

no i oczywiście katalizator, wie ktoś jakie bedą koszty i czy wszystko dostane w sklepie?
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 26-03-2009, 06:55   

myślę że oryginał powyżej 1000 zł o ile kupisz w ogóle
jakis uniwersalny 300-400 zł
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Third 
Nowy Forumowicz
IT test drive ;)

Auto: CK1A 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 21
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-09-2009, 11:10   

Pozwole sie w tym miejscu podpiac z zapytaniem jaki przedzial zuzycia paliwa powinen byc akceptowalny?

Moj misio ma juz 240 tys. i pali nieco ponad 10 na 100, ale mysle ze przy silniku 1.3 to i tak duzo, mimo iz to automat, wiec tego litra dorzucam.
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2009, 22:21   

Panowie ten silnik spala max 8l/100km, do wymiany sondy, lub przestawiony zapłon, lub silnik do wymiany w co wątpię, bo ciężko go zajechać:)Na bank coś jest zepsuteprzez człowieka który robił "remont"pozdr.
Ostatnio zmieniony przez mkm 08-10-2009, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-10-2009, 23:28   

Bastek77 napisał/a:
Panowie ten silnik spala max 8l/100km

Niezupełnie, mój palił w mieście ok 10 l, a miałem go od nowości.
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2009, 22:14   

A ja nie miałem od nowości i mi palił koło 8l w mieście, ale i tak był fajny.................... :wink:
 
 
Third 
Nowy Forumowicz
IT test drive ;)

Auto: CK1A 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 21
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-10-2009, 18:56   

Sam juz nie wiem co myslec, moj nadal pali grubo ponad 10, a bylem dzis zczytac bledy z kompa (swiecil mi sie SRS) i koles powiedzial mi ze kolektor wydechowy jest nieszczelny i to moze byc przyczyna tak duzego spalania, a poza tym to nie mam oczekiwac rewelacji bo moj wozik to automat, no i jak na sedan z silnikiem 1.3 przy mocy 75km to przelozenie jest jakie jest i stad spalanie to raczej bedzie na poziomie 11l (naprawa kolektora powinna zmniejszyc spalanie o ok 2-3 litry).
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-10-2009, 12:50   

Pęknięty kolektor wydechowy jest częstą przypadłością w tych silnikach i ta nieszczelność zawsze powoduje zwiększone spalanie.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 18-10-2009, 14:43   

Też miałem pęknięty - jednocześnie podczas wymiany przerobiłem sobie i mam przejście jak w coltach - czyli 2 rury w jedną bo lancerki mają 1 w 1 - na zaś aby jak problem sie powtórzy kiedyś nie mieć problemów bo do lancerów ciężko znaleźć.
 
 
Third 
Nowy Forumowicz
IT test drive ;)

Auto: CK1A 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 21
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-10-2009, 22:11   

Powiedz coswiecej jesli mozesz o tej przerobce. Czy dobrze zrozumialem ze po prostu wlozyles kolektor wydechowy z colta i dalej reszte wydechu rowniez? czy tylko do pewnego odcinka? Jak to kosztowo wyszlo?
 
 
griswold
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2009, 20:46   

witam podpinam sie do postu i powiem odnosnie spalania, niestety bardzo duzo czynnikow ma wplyw na pobor paliwa. u mnie np byl okres kiedy spalal mi 13l/100km co mnie koszmarnie przerazalo, bo nie zarabialem na paliwo dla miska, fakt, ze czasem lubie mu troche depnac, ale bez przesady - 13 litrow to o wiele za duzo, po sprawdzaniu poszczegolnych elementow typu katalizator, sonda, okazalo sie ze z nimi jest wszystko ok, a problem tkwil w tym, ze jedna ze srob od kopolki aparatu zaplonowego sie ulamala i kopolka latala podczas jazdy przez co silnik nie dostawal odpowiedniej iskry, co zreszta bylo odczuwalne tez przy przyspieszaniu, po dokreceniu i oczyszczeniu kopolki w miescie nie pali wiecej niz 8 l/100km, a na trasie po przejechaniu 560km spalanie mialem okolo 5,6l/100km co mnie bardzo zaskoczylo :)
pozdrawiam mitsumaniakow i zycze rozwiazania wszelkich problemow :)
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2009, 23:15   

Też miałem pęknięty, ale został dobrze pospawany(bynajmniej prawie 3 lata było ok)
Silnik mały, ale nie do zajechania, jak sprzedałem auto miał ponad 260tys. przebiegu i chodził nadal dobrze :o ale lało się dobrą oliwę, wymieniało co max 10tys itpitd :wink: no i palił max 8l.
 
 
Epiqr 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer '96 CK0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Brzozów
Wysłany: 27-03-2010, 17:37   

Duży wpływ na spalanie ma też temperatura. Mój w zimie palił po mieście 12l/100km, prawdopodobnie na ssaniu pobiera straszne ilości paliwa bo i obroty ma wysokie. Teraz jak jest ciepło to około 7-8l w zależności od tego jak go cisnę :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.