[CK1A 1.3] silnik, spalanie |
Autor |
Wiadomość |
chodzyn84 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 13:09 [CK1A 1.3] silnik, spalanie
|
|
|
Witam chcialbym poznać Waszą opinię na ten temat...
Ok miesiac temy musiałem zrobic remont silnika, niestety po tym pali ok 13,5 l na 100km, wiec to trochę za dużo jak na silnik 1,3 pojechałem do tego mechanika jednak on powiedział ze nie ma komputera i nie zrobi tego.
Po odpaleniu jak jest zimny ok 5 minut chodzi jakby miał do połowy wcisnięty gaz, wiec powiedział ze to może być czujnik temp. który uległ uszkodzeniu po przegrzaniu głowicy, dziś byłem na przeglądzie jednak dostałem tylko na 14 dni ponieważ emisja spalin CO, HC i coś jeszcze były przekroczone 5 krotnie
proszę o pomoc w temacie czy wymiana czujnika temperatury i sondy lambda załatwiłyby sprawę i jakie są koszty tego
przyznam się szczerze że mam już dość tego samochodu ciagle mam problemy z nim, szkoda że mi się tak podoba inaczej bym się już dawno z nim pożegnał |
Ostatnio zmieniony przez mkm 04-10-2009, 11:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-03-2009, 13:37
|
|
|
Czujnik temperatury i ewentualnie sonda lambda powinny załatwić sprawę. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
chodzyn84 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2009, 23:11
|
|
|
no i oczywiście katalizator, wie ktoś jakie bedą koszty i czy wszystko dostane w sklepie? |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 26-03-2009, 06:55
|
|
|
myślę że oryginał powyżej 1000 zł o ile kupisz w ogóle
jakis uniwersalny 300-400 zł |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
Third
Nowy Forumowicz IT test drive ;)
Auto: CK1A 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-09-2009, 11:10
|
|
|
Pozwole sie w tym miejscu podpiac z zapytaniem jaki przedzial zuzycia paliwa powinen byc akceptowalny?
Moj misio ma juz 240 tys. i pali nieco ponad 10 na 100, ale mysle ze przy silniku 1.3 to i tak duzo, mimo iz to automat, wiec tego litra dorzucam. |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2009, 22:21
|
|
|
Panowie ten silnik spala max 8l/100km, do wymiany sondy, lub przestawiony zapłon, lub silnik do wymiany w co wątpię, bo ciężko go zajechać:)Na bank coś jest zepsuteprzez człowieka który robił "remont"pozdr. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 08-10-2009, 22:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-10-2009, 23:28
|
|
|
Bastek77 napisał/a: | Panowie ten silnik spala max 8l/100km |
Niezupełnie, mój palił w mieście ok 10 l, a miałem go od nowości. |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-10-2009, 22:14
|
|
|
A ja nie miałem od nowości i mi palił koło 8l w mieście, ale i tak był fajny.................... |
|
|
|
 |
Third
Nowy Forumowicz IT test drive ;)
Auto: CK1A 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-10-2009, 18:56
|
|
|
Sam juz nie wiem co myslec, moj nadal pali grubo ponad 10, a bylem dzis zczytac bledy z kompa (swiecil mi sie SRS) i koles powiedzial mi ze kolektor wydechowy jest nieszczelny i to moze byc przyczyna tak duzego spalania, a poza tym to nie mam oczekiwac rewelacji bo moj wozik to automat, no i jak na sedan z silnikiem 1.3 przy mocy 75km to przelozenie jest jakie jest i stad spalanie to raczej bedzie na poziomie 11l (naprawa kolektora powinna zmniejszyc spalanie o ok 2-3 litry). |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-10-2009, 12:50
|
|
|
Pęknięty kolektor wydechowy jest częstą przypadłością w tych silnikach i ta nieszczelność zawsze powoduje zwiększone spalanie. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-10-2009, 14:43
|
|
|
Też miałem pęknięty - jednocześnie podczas wymiany przerobiłem sobie i mam przejście jak w coltach - czyli 2 rury w jedną bo lancerki mają 1 w 1 - na zaś aby jak problem sie powtórzy kiedyś nie mieć problemów bo do lancerów ciężko znaleźć. |
|
|
|
 |
Third
Nowy Forumowicz IT test drive ;)
Auto: CK1A 4G13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 21 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-10-2009, 22:11
|
|
|
Powiedz coswiecej jesli mozesz o tej przerobce. Czy dobrze zrozumialem ze po prostu wlozyles kolektor wydechowy z colta i dalej reszte wydechu rowniez? czy tylko do pewnego odcinka? Jak to kosztowo wyszlo? |
|
|
|
 |
griswold [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2009, 20:46
|
|
|
witam podpinam sie do postu i powiem odnosnie spalania, niestety bardzo duzo czynnikow ma wplyw na pobor paliwa. u mnie np byl okres kiedy spalal mi 13l/100km co mnie koszmarnie przerazalo, bo nie zarabialem na paliwo dla miska, fakt, ze czasem lubie mu troche depnac, ale bez przesady - 13 litrow to o wiele za duzo, po sprawdzaniu poszczegolnych elementow typu katalizator, sonda, okazalo sie ze z nimi jest wszystko ok, a problem tkwil w tym, ze jedna ze srob od kopolki aparatu zaplonowego sie ulamala i kopolka latala podczas jazdy przez co silnik nie dostawal odpowiedniej iskry, co zreszta bylo odczuwalne tez przy przyspieszaniu, po dokreceniu i oczyszczeniu kopolki w miescie nie pali wiecej niz 8 l/100km, a na trasie po przejechaniu 560km spalanie mialem okolo 5,6l/100km co mnie bardzo zaskoczylo
pozdrawiam mitsumaniakow i zycze rozwiazania wszelkich problemow |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2009, 23:15
|
|
|
Też miałem pęknięty, ale został dobrze pospawany(bynajmniej prawie 3 lata było ok)
Silnik mały, ale nie do zajechania, jak sprzedałem auto miał ponad 260tys. przebiegu i chodził nadal dobrze ale lało się dobrą oliwę, wymieniało co max 10tys itpitd no i palił max 8l. |
|
|
|
 |
Epiqr
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer '96 CK0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Brzozów
|
Wysłany: 27-03-2010, 17:37
|
|
|
Duży wpływ na spalanie ma też temperatura. Mój w zimie palił po mieście 12l/100km, prawdopodobnie na ssaniu pobiera straszne ilości paliwa bo i obroty ma wysokie. Teraz jak jest ciepło to około 7-8l w zależności od tego jak go cisnę |
|
|
|
 |
|