[E55A 2.0] Regulacja wolnych obrotów 4g63 |
Autor |
Wiadomość |
kubik [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2009, 00:56 [E55A 2.0] Regulacja wolnych obrotów 4g63
|
|
|
Czy wie ktoś jak wyregulować wolne obroty w silniku 4g63 z 93r. Na temat innych typów silników można kilka informacji znależć ale na ten jakoś mi sie nie udało. A może mam na jakimś innym się wzorować. Z góry dziękuje za pomoc |
|
|
|
 |
BodoV6 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2009, 10:52
|
|
|
wyczyścić układ dolotowy, łącznie z przepustnicą
ustawienie tps
-Ustawić wstępne wychylenie przepustnicy na 0.45mm.
-Zdjąć wtyczkę z TPS.
-poluzować tps
-Do pinów bodajże 1. i 2. (1-czarny) podłączyć omomierz. będzie wskazywał do 100ohm lub rozwarcie
-przekręcać TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-delikatnie pociągnąć linkę gazu na odchylenie przepustnicy o 0.5mm max
-przekręcać znowu TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-Przykręcić TPS w tym położeniu. (jest to takie położenie przepustnicy gdzie komputer ECU wie, że zdjęto nogę z gazu i to on ma regulować obroty)
-Założyć wtyczkę TPS
można to robić woltomierzem wkłuwając się w odpowiednie przewody i wtedy nie zdejmujemy wtyczki tps i zapłon na ON i obserwujemy gwałtowny zanik napięcia lub jego skok do prawie 5V
jałowe obroty
-Silnik rozgrzany na max, koła na wprost, bieg automatu na P lub N, wszystkie odbiorniki prądu wyłączone.
-Podłączyć do masy złącze do ustawiania zapłonu. (u mnie 1przewodowe obudowa jasnobrązowa na środku przy grodzi)
-ustawić obroty (750 +/-100), śrubką główną (przy TPS, wkrętakiem krzyżakowym).
-Jeśli są OK, to wyłączyć silnik, odłączyć ten kabelek od masy (wszystko jak do normalnej jazdy).
-Wskazane jest nauczenie ECU wolnych obrotów i skasowanie wszystkich błędów, czyli na minutę odłączamy ujemną klemę i uruchamiamy go na jałowych obrotach do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy (10-15minut) wszystkie odbiorniki wyłączone, nie przegazowywujemy |
|
|
|
 |
kubik [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2009, 20:46
|
|
|
Dzieki za pomoc. Jutro bede probowal. |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 22-04-2009, 13:49
|
|
|
BodoV6 napisał/a: | wyczyścić układ dolotowy, łącznie z przepustnicą
ustawienie tps
-Ustawić wstępne wychylenie przepustnicy na 0.45mm.
-Zdjąć wtyczkę z TPS.
-poluzować tps
-Do pinów bodajże 1. i 2. (1-czarny) podłączyć omomierz. będzie wskazywał do 100ohm lub rozwarcie
-przekręcać TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-delikatnie pociągnąć linkę gazu na odchylenie przepustnicy o 0.5mm max
-przekręcać znowu TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-Przykręcić TPS w tym położeniu. (jest to takie położenie przepustnicy gdzie komputer ECU wie, że zdjęto nogę z gazu i to on ma regulować obroty)
-Założyć wtyczkę TPS
można to robić woltomierzem wkłuwając się w odpowiednie przewody i wtedy nie zdejmujemy wtyczki tps i zapłon na ON i obserwujemy gwałtowny zanik napięcia lub jego skok do prawie 5V
jałowe obroty
-Silnik rozgrzany na max, koła na wprost, bieg automatu na P lub N, wszystkie odbiorniki prądu wyłączone.
-Podłączyć do masy złącze do ustawiania zapłonu. (u mnie 1przewodowe obudowa jasnobrązowa na środku przy grodzi)
-ustawić obroty (750 +/-100), śrubką główną (przy TPS, wkrętakiem krzyżakowym).
-Jeśli są OK, to wyłączyć silnik, odłączyć ten kabelek od masy (wszystko jak do normalnej jazdy).
-Wskazane jest nauczenie ECU wolnych obrotów i skasowanie wszystkich błędów, czyli na minutę odłączamy ujemną klemę i uruchamiamy go na jałowych obrotach do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy (10-15minut) wszystkie odbiorniki wyłączone, nie przegazowywujemy |
oooo znalazłem będę próbował
[ Dodano: 22-04-2009, 18:25 ]
BodoV6 napisał/a: | ustawienie tps
-Ustawić wstępne wychylenie przepustnicy na 0.45mm.
-Zdjąć wtyczkę z TPS.
-poluzować tps
-Do pinów bodajże 1. i 2. (1-czarny) podłączyć omomierz. będzie wskazywał do 100ohm lub rozwarcie
-przekręcać TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-delikatnie pociągnąć linkę gazu na odchylenie przepustnicy o 0.5mm max
-przekręcać znowu TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-Przykręcić TPS w tym położeniu. (jest to takie położenie przepustnicy gdzie komputer ECU wie, że zdjęto nogę z gazu i to on ma regulować obroty)
-Założyć wtyczkę TPS
można to robić woltomierzem wkłuwając się w odpowiednie przewody i wtedy nie zdejmujemy wtyczki tps i zapłon na ON i obserwujemy gwałtowny zanik napięcia lub jego skok do prawie 5V |
a co jeśli TPS nie robi rozwarcia
u mnie jest zakres od 0.18 volt do 4.99 volt ( jak ruszam nim w tą i w tą ) i jak nim obracam to płynnie reguluję napięcie nie ma czegoś takiego jak nagły zanik napięcie lub skok do 5 volt
co teraz ? czy to oznacza że mam zepsuty TPS ???
[ Dodano: 05-05-2009, 12:25 ]
Okazało się że kręciłem nie tym co trzeba
troszkę nabroiłem ale udało mi się ustawić te czujniki w pozycjach pierwotnych ( czyli przed moją ingerencją)
gal z niewiadomego powodu od kilku dni jeździ normalnie .... |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 15-01-2010, 14:51
|
|
|
Witam, podłączę się pod temat...nie mam w tej chwili możliwości załączenia foto, ale mam problem z regulacją obrotów, TPSa ustawiłem bez problemu, ale chodzi o śrubkę regulacyjną.
Mianowicie raczej nie jest to śrubka regulacyjna przy przepustnicy od strony linki gazu(opór żeby przepustnica nie cofnęła się za daleko).
A od strony TPSa w takim kanaliku pionowo w dół nie mam żadnej śrubki:( Wcześniejszy właściciel pewnie coś pokombinował i otwór jest po prostu zaślepiony jakimś "kitem".
Czy muszę w tym wypadku rozglądnąć się najpierw za drugą przepustnicą? Po czyszczeniu przepustnicy i regulacji aparatu zapłonowego(kąt wyprzedzenia) obroty na benzynie utrzymują się na poziomie około 1200 przy gorącym silniku...
Pozdrawiam
Arek |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:40
|
|
|
Musisz rozgrzebać ten "kit". Pod tym jest śrubka regulacyjna |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:51
|
|
|
Jutro pogrzebię...Ale co jeśli tam nie będzie śrubki? Ten "kit" jest dosyć twardy...A czy ktoś wie jak głęboko może być ta śrubka mierząc od krawędzi kanalika? |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-01-2010, 00:02
|
|
|
Z centymetr, półtora. A jest twardy pewnie dlatego, że jest mróz |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 16-01-2010, 16:08
|
|
|
No to się doigrałem...wyskubałem ten kit do końca iiii....lipa:(
Nie ma żadnej śrubki tylko dziura i kanał powietrzny zasyfiony trochę...
A jeśli chodzi o obroty...na benzynie nie wiem jak, bo muszę najpierw dolać, a na gazie płynnie reguluję obroty śrubką przy przepustnicy...tylko że o dobre 2...3mm jest wychylona przepustnica żeby utrzymały się obroty koło 1000...i w takiej pozycji włącznik w czujniku przepustnicy ma rozwarcie, czego jeszcze nie regulowałem po tym zdumiewającym odkryciu braku śrubki regulacyjnej. Zobaczymy jak będzie na benzynie, ale jak dobrze myślę, to nie pasuje żeby włącznik w TPSie miał rozwarcie przy zupełnie puszczonym pedale gazu....
Za co teraz się zabrać?
Musiałem uciekać do mieszkania bo deszcz przeszkodził:/ |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21937 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-01-2010, 20:14
|
|
|
areksz121 musisz mieć tą śrubkę. |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 16-01-2010, 20:25
|
|
|
A takie pytanie:
Czy mógłby ktoś mi powiedzieć jak ta śrubka ma wyglądać? Miło by było zobaczyć na foto.
Póki co Misiek stoi. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Iushiban
Forumowicz

Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 88 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 17-01-2010, 10:10
|
|
|
Hehe ja miałem tą samą przygodę, co prawda całkiem śrubki nie straciłem ale jak tak zdrapałem że przestała być szczelna- żeby było ciekawiej nie kupisz podobnej ani w metalowym ani w motoryzacyjnym ( średnica 9mm zakończona ściętym stożkiem z drobnym gwintem do tego hu.. wie czy też nie jakiś specjalny rozmiar gwintu), na stronie Krzyżaka jest ta śruba metalowa u mnie była "zakicona" w kolorze brązowym ale końcówka (w głębi przepustnicy) była metalowa, prawdopodobne jest więc że ta końcówka (jeśli podczas dłubania śruba była wkręcona na maksa) wpadła ci za przepustnicę i w końcu coś zatka (podciśnienie ją zassie). Jedyna opcja w tym wypadku to odkręcić przepustnicę i wydobyć resztki śruby a nową wyciągnąć z używanego auta. Poszukaj najpierw resztek tej śruby na zewnątrz (być może że podczas odpalania wypadła i leży sobie gdzieś na bloku silnika (tak było w moim wypadku - Eclipse 1G). Jeżeli nie znajdziesz to zawsze możesz wziąć śrubę 10mm i długości około 4cm i ją przegwintować do 9mm żeby zastąpić starą- to powinno dać ci substytut starej , jeżeli nie uzyskasz szczelności (po odpaleniu auta będzie sao gdzieś przy wkręconej śrubie) to użyj odbojnika drzwi tico (do kupienia w motoryzacyjnym) i takim oto czopkiem elegancko nieszczelność zatkasz- jest to rozwiązanie prowizoryczne. |
|
|
|
 |
hubert_galant
Mitsumaniak NeverBackDown
Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2009 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-01-2010, 11:22
|
|
|
jak dacie mi fote tej śrubki i w którym dokładnie ma być miejscu to wykręcę ją z mojego starego gala |
_________________ Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 17-01-2010, 12:32
|
|
|
Hugo napisał/a: | areksz121 musisz mieć tą śrubkę. |
dokładnie jak kolega pisze ... musisz mieć tą śrubkę
hubert_galant napisał/a: | ak dacie mi fote tej śrubki i w którym dokładnie ma być miejscu to wykręcę ją z mojego starego gala |
znajduje się tam gdzie zaznaczyłem czerwonym kółkiem |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 17-01-2010, 12:51
|
|
|
Myślę że w Galach E3 i E5 jeśli chodzi o tę śrubkę, to nie ma różnicy w wymiarach czy gwintach? Byłoby bardzo miło....:) |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
|