Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E55A 2.0] Regulacja wolnych obrotów 4g63
Autor Wiadomość
kubik
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2009, 00:56   [E55A 2.0] Regulacja wolnych obrotów 4g63

Czy wie ktoś jak wyregulować wolne obroty w silniku 4g63 z 93r. Na temat innych typów silników można kilka informacji znależć ale na ten jakoś mi sie nie udało. A może mam na jakimś innym się wzorować. Z góry dziękuje za pomoc
 
 
BodoV6
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2009, 10:52   

wyczyścić układ dolotowy, łącznie z przepustnicą

ustawienie tps
-Ustawić wstępne wychylenie przepustnicy na 0.45mm.
-Zdjąć wtyczkę z TPS.
-poluzować tps
-Do pinów bodajże 1. i 2. (1-czarny) podłączyć omomierz. będzie wskazywał do 100ohm lub rozwarcie
-przekręcać TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-delikatnie pociągnąć linkę gazu na odchylenie przepustnicy o 0.5mm max
-przekręcać znowu TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-Przykręcić TPS w tym położeniu. (jest to takie położenie przepustnicy gdzie komputer ECU wie, że zdjęto nogę z gazu i to on ma regulować obroty)
-Założyć wtyczkę TPS

można to robić woltomierzem wkłuwając się w odpowiednie przewody i wtedy nie zdejmujemy wtyczki tps i zapłon na ON i obserwujemy gwałtowny zanik napięcia lub jego skok do prawie 5V

jałowe obroty
-Silnik rozgrzany na max, koła na wprost, bieg automatu na P lub N, wszystkie odbiorniki prądu wyłączone.
-Podłączyć do masy złącze do ustawiania zapłonu. (u mnie 1przewodowe obudowa jasnobrązowa na środku przy grodzi)
-ustawić obroty (750 +/-100), śrubką główną (przy TPS, wkrętakiem krzyżakowym).
-Jeśli są OK, to wyłączyć silnik, odłączyć ten kabelek od masy (wszystko jak do normalnej jazdy).
-Wskazane jest nauczenie ECU wolnych obrotów i skasowanie wszystkich błędów, czyli na minutę odłączamy ujemną klemę i uruchamiamy go na jałowych obrotach do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy (10-15minut) wszystkie odbiorniki wyłączone, nie przegazowywujemy
 
 
kubik
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2009, 20:46   

Dzieki za pomoc. Jutro bede probowal.
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22-04-2009, 13:49   

BodoV6 napisał/a:
wyczyścić układ dolotowy, łącznie z przepustnicą

ustawienie tps
-Ustawić wstępne wychylenie przepustnicy na 0.45mm.
-Zdjąć wtyczkę z TPS.
-poluzować tps
-Do pinów bodajże 1. i 2. (1-czarny) podłączyć omomierz. będzie wskazywał do 100ohm lub rozwarcie
-przekręcać TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-delikatnie pociągnąć linkę gazu na odchylenie przepustnicy o 0.5mm max
-przekręcać znowu TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-Przykręcić TPS w tym położeniu. (jest to takie położenie przepustnicy gdzie komputer ECU wie, że zdjęto nogę z gazu i to on ma regulować obroty)
-Założyć wtyczkę TPS

można to robić woltomierzem wkłuwając się w odpowiednie przewody i wtedy nie zdejmujemy wtyczki tps i zapłon na ON i obserwujemy gwałtowny zanik napięcia lub jego skok do prawie 5V

jałowe obroty
-Silnik rozgrzany na max, koła na wprost, bieg automatu na P lub N, wszystkie odbiorniki prądu wyłączone.
-Podłączyć do masy złącze do ustawiania zapłonu. (u mnie 1przewodowe obudowa jasnobrązowa na środku przy grodzi)
-ustawić obroty (750 +/-100), śrubką główną (przy TPS, wkrętakiem krzyżakowym).
-Jeśli są OK, to wyłączyć silnik, odłączyć ten kabelek od masy (wszystko jak do normalnej jazdy).
-Wskazane jest nauczenie ECU wolnych obrotów i skasowanie wszystkich błędów, czyli na minutę odłączamy ujemną klemę i uruchamiamy go na jałowych obrotach do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy (10-15minut) wszystkie odbiorniki wyłączone, nie przegazowywujemy


oooo znalazłem :wink: będę próbował :wink:

[ Dodano: 22-04-2009, 18:25 ]
BodoV6 napisał/a:
ustawienie tps
-Ustawić wstępne wychylenie przepustnicy na 0.45mm.
-Zdjąć wtyczkę z TPS.
-poluzować tps
-Do pinów bodajże 1. i 2. (1-czarny) podłączyć omomierz. będzie wskazywał do 100ohm lub rozwarcie
-przekręcać TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-delikatnie pociągnąć linkę gazu na odchylenie przepustnicy o 0.5mm max
-przekręcać znowu TPS aż do momentu, kiedy zwarcie na omomierzu zmieni się na rozwarcie.
-Przykręcić TPS w tym położeniu. (jest to takie położenie przepustnicy gdzie komputer ECU wie, że zdjęto nogę z gazu i to on ma regulować obroty)
-Założyć wtyczkę TPS

można to robić woltomierzem wkłuwając się w odpowiednie przewody i wtedy nie zdejmujemy wtyczki tps i zapłon na ON i obserwujemy gwałtowny zanik napięcia lub jego skok do prawie 5V


a co jeśli TPS nie robi rozwarcia :?: :?:
u mnie jest zakres od 0.18 volt do 4.99 volt ( jak ruszam nim w tą i w tą ) i jak nim obracam to płynnie reguluję napięcie :roll: nie ma czegoś takiego jak nagły zanik napięcie lub skok do 5 volt :roll:
co teraz ? czy to oznacza że mam zepsuty TPS ???

[ Dodano: 05-05-2009, 12:25 ]
Okazało się że kręciłem nie tym co trzeba :oops:
troszkę nabroiłem ale udało mi się ustawić te czujniki w pozycjach pierwotnych ( czyli przed moją ingerencją)

gal z niewiadomego powodu od kilku dni jeździ normalnie .... :wink:
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 15-01-2010, 14:51   

Witam, podłączę się pod temat...nie mam w tej chwili możliwości załączenia foto, ale mam problem z regulacją obrotów, TPSa ustawiłem bez problemu, ale chodzi o śrubkę regulacyjną.

Mianowicie raczej nie jest to śrubka regulacyjna przy przepustnicy od strony linki gazu(opór żeby przepustnica nie cofnęła się za daleko).
A od strony TPSa w takim kanaliku pionowo w dół nie mam żadnej śrubki:( Wcześniejszy właściciel pewnie coś pokombinował i otwór jest po prostu zaślepiony jakimś "kitem".

Czy muszę w tym wypadku rozglądnąć się najpierw za drugą przepustnicą? Po czyszczeniu przepustnicy i regulacji aparatu zapłonowego(kąt wyprzedzenia) obroty na benzynie utrzymują się na poziomie około 1200 przy gorącym silniku...

Pozdrawiam
Arek
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-01-2010, 23:40   

Musisz rozgrzebać ten "kit". Pod tym jest śrubka regulacyjna :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 15-01-2010, 23:51   

Jutro pogrzebię...Ale co jeśli tam nie będzie śrubki? Ten "kit" jest dosyć twardy...A czy ktoś wie jak głęboko może być ta śrubka mierząc od krawędzi kanalika?
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-01-2010, 00:02   

Z centymetr, półtora. A jest twardy pewnie dlatego, że jest mróz :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 16-01-2010, 16:08   

No to się doigrałem...wyskubałem ten kit do końca iiii....lipa:(
Nie ma żadnej śrubki tylko dziura i kanał powietrzny zasyfiony trochę...

A jeśli chodzi o obroty...na benzynie nie wiem jak, bo muszę najpierw dolać, a na gazie płynnie reguluję obroty śrubką przy przepustnicy...tylko że o dobre 2...3mm jest wychylona przepustnica żeby utrzymały się obroty koło 1000...i w takiej pozycji włącznik w czujniku przepustnicy ma rozwarcie, czego jeszcze nie regulowałem po tym zdumiewającym odkryciu braku śrubki regulacyjnej. Zobaczymy jak będzie na benzynie, ale jak dobrze myślę, to nie pasuje żeby włącznik w TPSie miał rozwarcie przy zupełnie puszczonym pedale gazu....

Za co teraz się zabrać?
Musiałem uciekać do mieszkania bo deszcz przeszkodził:/
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-01-2010, 20:14   

areksz121 musisz mieć tą śrubkę.
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 16-01-2010, 20:25   

A takie pytanie:
Czy mógłby ktoś mi powiedzieć jak ta śrubka ma wyglądać? Miło by było zobaczyć na foto.
Póki co Misiek stoi.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Iushiban 
Forumowicz


Auto: Corolla E11 1999 hatchback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 17-01-2010, 10:10   

Hehe ja miałem tą samą przygodę, co prawda całkiem śrubki nie straciłem ale jak tak zdrapałem że przestała być szczelna- żeby było ciekawiej nie kupisz podobnej ani w metalowym ani w motoryzacyjnym ( średnica 9mm zakończona ściętym stożkiem z drobnym gwintem do tego hu.. wie czy też nie jakiś specjalny rozmiar gwintu), na stronie Krzyżaka jest ta śruba metalowa u mnie była "zakicona" w kolorze brązowym ale końcówka (w głębi przepustnicy) była metalowa, prawdopodobne jest więc że ta końcówka (jeśli podczas dłubania śruba była wkręcona na maksa) wpadła ci za przepustnicę i w końcu coś zatka (podciśnienie ją zassie). Jedyna opcja w tym wypadku to odkręcić przepustnicę i wydobyć resztki śruby a nową wyciągnąć z używanego auta. Poszukaj najpierw resztek tej śruby na zewnątrz (być może że podczas odpalania wypadła i leży sobie gdzieś na bloku silnika (tak było w moim wypadku - Eclipse 1G). Jeżeli nie znajdziesz to zawsze możesz wziąć śrubę 10mm i długości około 4cm i ją przegwintować do 9mm żeby zastąpić starą- to powinno dać ci substytut starej , jeżeli nie uzyskasz szczelności (po odpaleniu auta będzie sao gdzieś przy wkręconej śrubie) to użyj odbojnika drzwi tico (do kupienia w motoryzacyjnym) i takim oto czopkiem elegancko nieszczelność zatkasz- jest to rozwiązanie prowizoryczne.
 
 
 
hubert_galant 
Mitsumaniak
NeverBackDown

Auto: Honda Prelude 2.0B 1993
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2010, 11:22   

jak dacie mi fote tej śrubki i w którym dokładnie ma być miejscu to wykręcę ją z mojego starego gala :)
_________________
Jestem jaki jestem i nikt tego nie zmieni :)
 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 17-01-2010, 12:32   

Hugo napisał/a:
areksz121 musisz mieć tą śrubkę.


dokładnie jak kolega pisze ... musisz mieć tą śrubkę :wink:

hubert_galant napisał/a:
ak dacie mi fote tej śrubki i w którym dokładnie ma być miejscu to wykręcę ją z mojego starego gala :)




znajduje się tam gdzie zaznaczyłem czerwonym kółkiem :wink:
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 17-01-2010, 12:51   

Myślę że w Galach E3 i E5 jeśli chodzi o tę śrubkę, to nie ma różnicy w wymiarach czy gwintach? Byłoby bardzo miło....:)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.