[EA5A 2.5] Czujniki parkowania - zrób to sam/z kimś... |
Autor |
Wiadomość |
AnoniM79 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2008, 21:05 [EA5A 2.5] Czujniki parkowania - zrób to sam/z kimś...
|
|
|
Witam.
Wlasnie dzis wzielo mnie na zamontowanie czujnikow parkowania poniewaz niechcialbym zarysowac lub uszkodzic mojego misia.
Montaż jest banalnie prosty, trwalo to umnie okolo 2,5h i kazdy kto potrafi utrzymac wiertarke da rade to zrobic.
Czujki kosztowaly cale 68zl razem z przesylka i musze przyznac ze troszke sceptycznie podchodzilem do ich montazu oraz dzialania, ale do rzeczy:
Zdjecia sa raczej slabej jakosci (telefon nie jest doskonalym aparatem) ale cos z nich widac
- poniewaz pomierzenie i nawiercenie w zderzaku nie jest jakas trudnoscia zdjecia rozpoczne od wpuszczenia kabli w "dziurki"
Kable przeciagnalem bez sciagania zderzaka - dojscie od dolu jest wystarczajace.
Z jednej strony trzeba odkrecic lampe (ja zrobilem to z dwoch stron).
Przez uszczelke z wiazka kabli wpuscilem kabelki z wszystkich czujnikow.
Wcisnalem wszystkie czujki ustawiajac tak aby "patrzyly" prostopadle do pionowej sciany (aby nie odbieraly sygnalow z kraweznikow i drogi).
Wypialem kostke od lampy i podpialem +12V (u mnie czerwony kabel z niebieskim paskiem) i mase (czarny ).
Cala centralke umiescilem zaraz nad swiatlami tylnimi od wewnatrz - jest tam sporo miejsca.
Dla bezpieczenstwa sprawdzam czy dziala (i jak dziala).
Wybralem prostrza opcje umieszczenia wyswietlacza i buzzera (nie chcialo mi sie ciagnac kabla przez caly samochod ). Lampa stopu odkreca sie bardzo prosto od dolu.
Tak to wyglada po przykreceniu jej
Kabelek pociagnalem pod polka przyklejajac ja w kilku miejscach aby nie wisiala.
Wpuscilem kabelek pod sprezynka aby maksymalnie go poukrywac
Efekt koncowy jest taki (kiedys psikne go farbka pod kolor samochodu).
Od wewnatrz widac go naprawde swietnie. Patrzac w lusterko pokazuje dokladna odleglosc do przeszkody. W mojej latwiejszej wersji trzeba odwrocic kabelki aby strony sie zgadzaly poniewaz moja opcja jest wersja "lustrzana".
Ja w kazdym razie jestem naprawde zadowolony. Sprzet dziala bardzo dobrze.
Mam nadzieje ze komus przyda sie ten opis
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 12-10-2008, 08:53
|
|
|
dzieki, ja tez sie do tego zbieram, bo juz nieraz sie "oparlem" kombiakiem o jakis plotek czy murek, ktorego w lusterku nie widac bylo...podoba mi sie pomysl z widokiem na wskaznik z lusterka wstecznego:) jest to nieglupie, bo cofajac mimo wszystko patrzymy do tylu, wiec zerkajac to na przod to na tyl moznaby sie wpakowac w cos (lub kogos) co sie nagle znalazlo za samochodem:) |
|
|
|
 |
Lisek
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 61 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-04-2009, 15:46
|
|
|
A czy te 2 skrajne czujniki nie łapią jakiś zbędnych elementów gdyż są zamontowane już na elemencie zderzaka który patrzy po skosie w stosunku do linii auta? |
|
|
|
 |
AnoniM79 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2009, 19:14
|
|
|
Lisek napisał/a: | A czy te 2 skrajne czujniki nie łapią jakiś zbędnych elementów gdyż są zamontowane już na elemencie zderzaka który patrzy po skosie w stosunku do linii auta? |
Celowo tak zainstalowałem, żeby "łapały" samochody stojące obok Misia - przy parkowaniu tyłem na miejsce parkingowe, pokazuje nie tylko odległość od zderzaka z tyłu, ale również od boków samochodów. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-04-2009, 11:07
|
|
|
Ciekawa instrukcja. Moderatorzy mogą wstawić link do FAQ |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 14-04-2009, 13:52
|
|
|
Czegoś nie zrozumiałem,
pod jakie zasilanie podpiąłeś czujnik, bo zawsze Mi sie wydawało że czujnik cofania ma działać wtedy jak cofamy a nie zawsze |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2009, 15:15
|
|
|
Student napisał/a: | Czegoś nie zrozumiałem,
pod jakie zasilanie podpiąłeś czujnik, bo zawsze Mi sie wydawało że czujnik cofania ma działać wtedy jak cofamy a nie zawsze |
Hehe...no wlasnie, najlepiej plus do plusa z wiązki do lampy od wstecznego a minus do masy.
System załącza się dopiero przy włączeniu wstecznego. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
AnoniM79 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 17:12
|
|
|
Kofi napisał/a: | Student napisał/a: | Czegoś nie zrozumiałem,
pod jakie zasilanie podpiąłeś czujnik, bo zawsze Mi sie wydawało że czujnik cofania ma działać wtedy jak cofamy a nie zawsze |
Hehe...no wlasnie, najlepiej plus do plusa z wiązki do lampy od wstecznego a minus do masy.
System załącza się dopiero przy włączeniu wstecznego. |
Hehe, nie wyraziłem się odpowiednio precyzyjnie, mój błąd . Oczywiście pisząc "lampa" miałem na myśli kostkę od niej i żarówkę od wstecznego.
Pzdr |
|
|
|
 |
kudlatygosc
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler Voyager
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2008 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2009, 19:43
|
|
|
Wow, gratulacje, bardzo fajna rzecz. A jaką masz dokładnośc tego czujnika? ~5cm / ~10cm / ~20cm ? |
|
|
|
 |
AnoniM79 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 21:42
|
|
|
kudlatygosc napisał/a: | Wow, gratulacje, bardzo fajna rzecz. A jaką masz dokładnośc tego czujnika? ~5cm / ~10cm / ~20cm ? |
Skok jest o 10cm i o dziwo jest całkiem dokładny. Najczęściej zatrzymuje misia jak jest "30" i wszystko jest ok. Zaczyna się pomiar od 150cm. |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 14-04-2009, 21:55
|
|
|
To może ktoś teraz zrobi podobny opis dla wersji kombi ? tam jest troszkę trudniej bo wsteczny jest w klapie i przewosy trzeba przeprowadzić w wiązce która idzie do niej. Sam chcę założyć czujniki więc jak wcześniej nikt się nie podejmie sam zrobię fotostory. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 22:41
|
|
|
Marti, niekoniecznie musisz ciągnąć przewody do klapy.
Ja w swojej Cariśmie wpiąłem się w wiązkę która leci lewym progiem samochodu do lampy światła wstecznego w klapie bagażnika. |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2009, 23:28
|
|
|
Marti napisał/a: | To może ktoś teraz zrobi podobny opis dla wersji kombi ? tam jest troszkę trudniej bo wsteczny jest w klapie i przewosy trzeba przeprowadzić w wiązce która idzie do niej. Sam chcę założyć czujniki więc jak wcześniej nikt się nie podejmie sam zrobię fotostory. |
Postaram się w weekend zrobić parę fotek.
Jak dostaniesz się do żarówki w klapie to zobaczysz, że idzie do niej niebieskoczerwony plus (o ile dobrze pamietam). Ten sam kabel jest w wiązce po prawej stronie na podłodze bagażnika. Ja rozbierałem cały boczek. Plusem wpiąłem się w wiązke taką specjalną plastikową wpinką a minus złapałem z jakiejś sruby w okolicy lampy przykręconej do karoserii. Centralkę zamontowałem do śrub mocowania lampy prawej na metalowych blaszkach.
Kupiłem czujniki z buuzerem więc zamontowałem go ładnie w boczku bagażnika na wysokości nadkola, tak aby nie przeszkadzał bagażom. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 15-04-2009, 10:34
|
|
|
AnoniM79 napisał/a: | Lisek napisał/a: | A czy te 2 skrajne czujniki nie łapią jakiś zbędnych elementów gdyż są zamontowane już na elemencie zderzaka który patrzy po skosie w stosunku do linii auta? |
Celowo tak zainstalowałem, żeby "łapały" samochody stojące obok Misia - przy parkowaniu tyłem na miejsce parkingowe, pokazuje nie tylko odległość od zderzaka z tyłu, ale również od boków samochodów. |
Ja mam tak samo jak u Ciebie. Tez 2 boczne sa juz lekko pod skosem. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2009, 11:14
|
|
|
Marti napisał/a: | To może ktoś teraz zrobi podobny opis dla wersji kombi ? tam jest troszkę trudniej bo wsteczny jest w klapie i przewosy trzeba przeprowadzić w wiązce która idzie do niej. Sam chcę założyć czujniki więc jak wcześniej nikt się nie podejmie sam zrobię fotostory. |
BARDZO PROSZĘ - LINK |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
|