 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:35 |
[MSS ALL] ELEKTRONIKA Obsługa wyświetlacza bez radia orygina |
Autor |
Wiadomość |
brucemm [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2006, 12:08 [MSS ALL] ELEKTRONIKA Obsługa wyświetlacza bez radia orygina
|
|
|
Witam,
Choc temat dot. radio w MMS byl juz walkowany wiele razy mam nadal pewne watpliwosci. Chce kupic radio z mp3 ale zalezy mi na zachowaniu jednej funkcji komputera: srednie spalanie z mozliwoscia resetowania wskazania (np. po kazdym tankowaniu - dla mnie wazne...).
Przeczytale ze jak ustawie na wyswietlaczu opcje pokazywania tego sredniego spalania to po wyciagnieciu radia firmowego opcja ta nadal bedzie dzialac i przeliczac zuzycie paliwa no i wyswietlac go ( jesli sie myle to prosze o korekte...).
Pytanie - co zrobic aby moc takze resetowac to wskazanie (odlaczenie komputera jest chyba troche zbyt uciazliwe ..........). Czy mozna zastosowac dodatkowy wylacznik i go w jakis sposob podlaczyc tak by spelnial funkcje reset?
Pozdrawiam grupowiczow
Mariusz
PS. niezgadzam sie z niektorymi userami MMS ze siedziedza sa do bani - dla mnie nie ma lepszych siedzen ( zrobilem trase 26h i plecy mnie nie bolaly...) |
Ostatnio zmieniony przez cns80 11-02-2009, 12:38, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
niutiger [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2006, 13:28
|
|
|
Sprawa jest banalnie prosta. Przytrzymując chwilę przycisk bez opisu pod wyświetlaczem kasujesz wskazanie. Możesz też przełączać podgląd spalania, dystansu pozostałego na danym baku i Vśr, ale to opisane już było wielokrotnie w innych wątkach.
O tu np. http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3799 |
|
|
|
 |
brucemm [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2006, 13:45
|
|
|
zgadza sie ...ale mnie interesuje jak zresetowac wskazania sredniego spalania w sytuacji gdy wywalam radio firmowe. (wiec nie mam tego mapicznego przycisku Disp) |
|
|
|
 |
dlugiad [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2006, 14:15
|
|
|
brucemm ja mam Space Stara i u mnie triki z przełaczaniem i kasowaniem bez oryginalnego radia dzialaja.
niutiger miał rację co do kasowania aktualnego stanu wskazania. Kasujesz je za pomoca przycisku który nie jest opisany a znajduje sie tuz pod wyswietlaczem (lewy dolny rog). Przyciskasz go jak masz właczoną stacyjke i wskazanie powinno sie skasowac.
Co do przełaczania pomiędzy wskazaniami (zużycie itp) to procedura jest roche bardziej skomplikowana.
Najpierw wylaczasz stacyjke tak by na wyswietlaczu nic sie nie pokazywało. Potem wciskasz nieopisany przycisk i trzymajc go cały czas przełaczasz stacyjkę w położenie aż pojawi sie domyślnie ustawione wskazanie. Pamiętaj by cały czas trzymać przycisk! Potem wciskasz dodatkowo przycisk SET no i wskazania powinny sie przełaczyć. Po zwolnieniu nieopisanego przycisku procedure musisz powtórzyć od poczatku
Niestety bez oryginalnego radia nie ma możliwości przełączania wskazań podczas jazdy. Kasowanie wskazań działa bez zarzutu. |
|
|
|
 |
manski [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2006, 22:41
|
|
|
Witam , na pewno jest możliwość oszukania tego wskaźnika i przełączanie bez oryginalnego radia , problem jest w tym że trzeba by było zbudowac układ który będzie wytwarzał taki sygnał jak oryginalne radio po nacisnieciu przycisku DISP w radiu , niestety mój misiek nie miał wcale radia gdy go kupowałem , więc nie mogę sprawdzić jak wygląda transmisja pomiedzy radiem a wyswietlaczem , ale jeśli ktoś mógłby pożyczyć , oryginalne radio na jakiś czas , może mieć niedziałający magnetofon ( lub CD ) może być nawet troche zepsute ( nie odbiera stacji radiowych ) to spróbowałbym zbudować układ który zastępowałby przycisk DISP z radia , wtedy ten przycisk można by było zamontować gdzie indziej ( osoby z pewną smykałką mogłyby sie pokusić o wstawienie go obok nieopisanego przycisku pod wyswietlaczem), a zamiast oryginalnego radia włożyc dowolne ( ja mam np radio z DVD mp3 , i na razie nie potrafie zapanować nad 4,5 GB muzyki - nie wiem jak to posortować ) |
|
|
|
 |
niutiger [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2006, 13:49
|
|
|
manski napisał/a: | ale jeśli ktoś mógłby pożyczyć , oryginalne radio na jakiś czas , może mieć niedziałający magnetofon ( lub CD ) może być nawet troche zepsute ( nie odbiera stacji radiowych ) to spróbowałbym zbudować układ który zastępowałby przycisk DISP z radia , wtedy ten przycisk można by było zamontować gdzie indziej |
U mnie w szafie leży takie radyjko na kasetę (sprawne, prawie nówka). W zasadzie jeśli kolega się zna na elektronice to mogę pożyczyć. |
|
|
|
 |
Potek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 245 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-12-2006, 15:52
|
|
|
manski napisał/a: | to spróbowałbym zbudować układ który zastępowałby przycisk DISP z radia |
na pewno ucieszy to wiele osób
Pamietam, że ktoś drążył ten temat... chyba Fido ale pewny nie jestem. Tyle że o ile pamiętam to był pomysł żeby dobudowac odpowiedni układ w jakimś radiu... i wyszło że da się to zrobić w oparciu o radia firmy... no własnie... skleroza.
A tak jakby sie dobrze zastanowić to chyba nawet żadnego układu nie trzeba budować. Na podstawie opisów sposobu zmian ustawień bez firmowego radia wydaje mi sie że cała robota powinna się ograniczyć do zwarcia odpowiednich zacisków (symulowanie nacisnięcia nieopisanego przycisku), ustawienia mozna by było zmieniać przyciskiem SET... ale elektronikiem to ja nie jestem i tak tylko sobie kombinuje |
|
|
|
 |
Grisza [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2007, 15:32 Fabryczne radio a komp.
|
|
|
W moim Miśku, nie było fabrycznego radio, a ponoć przy fabrycznym radiu komputer pokładowy ma więcej funkcji (u mnie tylko średnie spalanie). Czy kupując fabryczne radyjko, bede miał dostęp do pozostałych funkcji komputera pokładowego, czy wymaga to wiekszych nakladów inwestycyjnych??? Dzięki za info.
PS. Jakie wogóle funkcje kompa są dostepne w MMS??? |
|
|
|
 |
dlugiad [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2007, 16:10
|
|
|
Grisza, aby korzystac z innych funcji komputera wcale nie musisz posiadac oryginalnego radia. Oczywiscie jak chcesz to mozesz sobie takie radio nabyc i wtedy bedziesz sie cieszyl pelna funkcjonalnoscia wyswietlacza srodkowego (mam tu na mysli srednie spalanie/zasieg na aktualnym zapasie paliwa/ srednia predkosc) oraz informacje RDS wyswietlane w dolnej linii wyswietlacza. Nie bedzie to od Ciebie wymagalo wiecej nakladow inwestycyjnych poaza kupnem radia
Jezeli nie posiadasz takowego radia to chyba lepiej (taniej) dla Ciebie bedzie kupic sobie zwykle radio a wskazania wyswietlacza przelaczac za pomoca instrukcji podanej tu przez kolege Potek. Co prawda nie bedziesz mial wyswietlanego RDSu na wyswietlaczu centralnym ale bedziesz go mial wyswietlanego na zakupionym radyjku. Dodatkowym minusem takiego rozwiazania jest niewatpliwie brak mozliwosci łatwego przelaczania sie pomiedzy wskazaniami. Nie zrobisz tego podczas jazdy bo musisz miec wyłaczony silnik. Ale to i moze lepiej bo podczas jazdy to chyba lepiej patrzyc sie na droge
Zycze miłej lektury watku o radyjku |
|
|
|
 |
Grisza [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 10:29
|
|
|
Wielkie dzięki dlugiad !!! Nie wiedziałem, że mozna przełączać wskazania kompa nie mając radio Gdzies kiedys wyczytałem, ze nie mając radia nie można korzystać ze wszelkich uciech kompa pokładowego Jednak sposób przełaczania jest naprawdę baaaardzo niepraktyczny Ale jeszcze raz wielkie wielkie dzieki |
|
|
|
 |
dlugiad [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 10:42
|
|
|
Grisza, ze swojego doswiadczenia wiem, ze tak na prawde to najlepsza funcja (najbardziej przydatna jest termometr, zegarek i średnie spalanie. Co do sredniego zasiegu to mnie na przyklad wkurzało strasznie to jak widzialem, ze zasieg sie szybciutko zmniejsza i ze wkrotce trzeba bedzie tankowac. Co do średniej predkosci to też mnie wkurzaloto, ze jak stalem w tych porannych korkach to srednia wychodzila 20 km/h Takze po kilku zabawach pozostawilem przelaczenie na średnim spalaniu i ciesze sie mozliwoscia uzytkowania radia z MP3 (oryginalne takiej mozliwosci nie ma) |
|
|
|
 |
Grisza [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 11:45
|
|
|
Zgadzam się, że najbardziej przydatny jest termometr, godzina i średnie spalanie. Ale powiem Ci, że wskazania średniego spalania doprowadzają mnie do białej gorączki. Nie wiem kiedy są prawdziwe, a kiedy zawyżone. Według ostatnich pomiarów (z 5.000 km) komp wskazywał 5,8 a według „liczydełka” wyszło mi 5,4. Oczywiście cieszę się z takiego obrotu sprawy, no ale … A poza tym średni zasięg nie jest taki zły Czasem może nawet być przydatny. Ale oczywiście o gustach się nie dyskutuje, więc nie ma co.
Zmienił bym radio na fabryczne, gdybym dostał takie w dobrej cenie. W zasadzie i tak słucham tylko radia. CD wykorzystuje jedynie będąc za granicą. Tak więc, mając fabryczne radio w dobrej cenie, byłbym gotów wymienić obecnie posiadane i w pełni wykorzystać możliwości wyświetlacza |
|
|
|
 |
dlugiad [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 12:37
|
|
|
Kurcze bo z tymi wskazaniami to Mitsubishi troche nagina. Mianowicie tak na prawde to wszystkie obliczenia sa przeprowadzone (obliczane) od ostatniego skasowania wskazan. Dlatego pewnie wyszło Ci z liczydełka 5,4 a komp pokazał 5,8. Pewnie cześć tych 5 tys km przejechałeś po miescie gdzie spalanie było o wiele wieksze np 6,5 l a reszte na trasie gdzie przy spokojnej jezdzie to potrafi palic nawet 5,4. Przynajmniej tak mi pokazywal wyswietlacz Co do Zasiegu to widzialem jak ludzie tu na forum skarzyli sie, ze juz dawno im pokazywalo, że w sumie nie maja na czym jechac a dalej jechali. Moim zdaniem wskazania wyswietlacza to jest tylko wskazanie przyblizone a "liczydelko" prade Ci powie |
|
|
|
 |
Grisza [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 12:58
|
|
|
Z wskazaniami nagina i to bardzo
Apropo obliczeń. Z jakiego dystansu są wskazania kompa??? Czy z jakiejś ostatniej odległości (powiedzmy 100 km) czy od momentu resetu??? Bo jeśli od momentu resetu, to powinny być zgodne z moimi obliczeniami (reset kompa i obliczenia na tym samym dystansie). W fordzie było tak, że dane średnie wyliczał z ostatnich 100 km, a więc tam na dłuższym dystansie nie były one współmierne.
Ponadto komp w Mitsu ma jeszcze jeden dziwny mankament. Dzieje się tak na początku, zaraz po resecie (to potwierdza tezę, że wskazania liczone są od resetu kompa). Przejadę powiedzmy 100 km, przejade je baaaardzo delikatnie. Komp ustabilizuje się na jakimś tam poziomie. Za chwilę wystarczy postać 5 – 10 minut w korku i średnie spalanie podskoczy o 0,1 – 0,2 litra. To jest normalne, oki. Ale żeby średnia znów spadła trzeba przejechać kaaaaawał drogi bardzo delikatnie.
Dla przykładu, bo akurat wczoraj zrobiłem reset. Przejechałem 100 km w trasie, naprawdę bardzo delikatnie. Komp wskazywał 5.1 litra. Wjechałem do miasta, kilka świateł, kilka skrzyżowań (może z 5 km przejechałem po mieście) i wskazania już skoczyły na 5,3. Później kolejne 25 km po trasie i już mi się wskazań nie udało zbić.
Oczywiście, te obliczenia są tylko przybliżone i trudno się czepiać tych 0.1 – 0.2 litra Ale wkurzaja |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-01-2007, 13:25
|
|
|
Wskazania zużycia paliwa obliczane są od resetu.
Wskazanie zasięgu - zwykle trzeba zatankować większą ilość paliwa aby zareagowało na zmianę.
Ja tankuję zawsze do pełna, zawsze do prawie pustego zbiornika i przy tankowaniu robię reset. Tak się przyzwyczaiłem i przyzwyczaiłem się w ten sposób do wskazań kompa Mitsu. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
|
|