problemy z napędami(ale nie zakleszczenie dzwigni reduktora) |
Autor |
Wiadomość |
oszin
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 15-02-2012, 14:13 problemy z napędami(ale nie zakleszczenie dzwigni reduktora)
|
|
|
Witam,
Jestem nowym forumowiczem. Od 5 lat jestem posiadaczem L200(zrobiłem nim 165.000) i mam problem, którego w servisie nie widzą ...
Po włączeniu 4WD (super se;lect)przy prędkosi 80-9-km/h a potem 120 wystepują wibracje.
Opony zmienione, wyważone. Wały również. Mechanik mój, bo servisowy powiedział, ze wszystko jest ok stwierdził, ze jest nie naturalny luz na wyjsciu ze skrzyni-reduktora na przedni wał.
Czy to moze byc przyczyną, a jezeli jest czy ktoś z szanownych forumoiczów w tym "dłubał"
A moze gdzie indziej jest pogrzebany problem. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
maćko z lubań
Forumowicz

Auto: L200 HP, V50 D2, T4 2.4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 69 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 15-02-2012, 17:05
|
|
|
Użytkujesz auto w terenie Mieliśmy ten sam problem i przyczyna okazała się bardzo prozaiczna na feldze od wewnątrz osadzało się błoto lub przy tej pogodzie zmrożony śnieg co zaburzało wyważenie i powodowało drgania, przy takiej samej prędkości jak u Ciebie. |
|
|
|
 |
oszin
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 15-02-2012, 17:31
|
|
|
dzieki za odpowiedz
...ten problem ja znam i nie jest to błoto czy lód na felgach...dragania wystepuję przede wszystkim po włączeniu napędu 4 WD a jest to wersja SuperSelect :( Poza tym wczoraj jeszcze podnosilismy samochód na podnośniku i od spodu wszystko sprawdzalismy...nawet stetoskopem. Uruchomilismy ssilnik, włączy;lismy 3 bieg i największy hałas dochodzi z miejsca gdzie wychpodzi napęd na przednią os. Skrzynia, mosty są cichuteńkie i nic sie nie dzieje... |
|
|
|
 |
maćko z lubań
Forumowicz

Auto: L200 HP, V50 D2, T4 2.4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 69 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 15-02-2012, 21:05
|
|
|
To przykro mi, ale chyba nie będę mógł pomóc, ponieważ pomimo intensywnej eksploatacji terenowej i większego przebiegu nie spotkałem się z taką awarią. |
|
|
|
 |
oszin
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 15-02-2012, 22:29
|
|
|
okej wielkie dzieki. |
|
|
|
 |
maćko z lubań
Forumowicz

Auto: L200 HP, V50 D2, T4 2.4d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 69 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 18-02-2012, 12:09
|
|
|
Właśnie sobie uświadomiłem, że te stuki i drgania, o których wcześniej mówiłem i powiązałem je z błotem na felgach, występowały tylko wtedy kiedy mieliśmy zużyte krzyżaki w wale napędowym i dokładnie w takim samym przedziale prędkości. Może mój stary temat, coś Ci pomoże i znajdziesz jakieś powiązania ze swoją sytuacją: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=51804 |
|
|
|
 |
oszin
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 25-02-2012, 17:36
|
|
|
Dziękuje za podpowiedz. Wymieniłem krzyżaki na samym początku jak tylko pojawiły się niepokojące wibracje - w servisie ...jeszcze odwiedzę jednego podobno "magika" od skrzyn i jezeli nie będzie miał konstruktywnego pomysłu...najwyższa pora sprzedać samochód |
|
|
|
 |
Misiooo
Forumowicz

Auto: Mondeo kombi '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 124 Skąd: ZSZ
|
Wysłany: 29-02-2012, 14:59
|
|
|
Ja też miałem takie drgania przy jeździe od 80km w górę i poza tym mrugającą kontrolka napędu przedniego. Niezależnie od tego czy 2 czy 4WD. Mam eLke z 2008. Gdzieś przeczytałem na forum, że to uszkodzony siłownik od załączania napędu przedniego, pojechałem do serwisu i stwierdzili to samo. Gdzieś przywaliłem w spód, bo cała blacha była przyciśnięta do siłownika. Siłownik się rozleciał.Ale napędy załączały sie normalnie i działały. Po wymianie siłownika (ok. 1000-1500zł) i wymianie krzyżaków na wale, bo już luzy były, drgania się uspokoiły. Założyłem od razu grubszą osłonę pod silnik i napęd i na razie jest spokój.
Pozdrawiam |
_________________ Eclipse 1G -- 2,0l sold
Galant EA 2,5 V6 SE sold
Pajero II '99 3d.
L200 '08 -- służbowy
Mondeo kombi '08 - na czas wózków i pieluch
 |
|
|
|
 |
oszin
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 05-03-2012, 21:29
|
|
|
dzieki za podpowiedz. sprawdzę. chociaż kontrolki od napędów działają prawidłowo. |
|
|
|
 |
Arapaho
Forumowicz

Auto: L200 '06 Intense Sport 182KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 91 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2012, 09:35 Re: problemy z napędami(ale nie zakleszczenie dzwigni redukt
|
|
|
oszin napisał/a: | Witam,
Jestem nowym forumowiczem. Od 5 lat jestem posiadaczem L200(zrobiłem nim 165.000) i mam problem, którego w servisie nie widzą ...
Po włączeniu 4WD (super se;lect)przy prędkosi 80-9-km/h a potem 120 wystepują wibracje.
Opony zmienione, wyważone. Wały również. Mechanik mój, bo servisowy powiedział, ze wszystko jest ok stwierdził, ze jest nie naturalny luz na wyjsciu ze skrzyni-reduktora na przedni wał.
Czy to moze byc przyczyną, a jezeli jest czy ktoś z szanownych forumoiczów w tym "dłubał"
A moze gdzie indziej jest pogrzebany problem. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam |
Kolego Oszin, znalazłeś przyczynę? Odgrzewam kotleta, bo u mnie pojawiły się dziwne wibrację między 100 a 120 km/h. Na 100% nie pochodzą od kół, bo zamieniałem się na felgi z kolegą i jest bez zmian.
Najciekawsze jest to, że wibrację są między 100 a 120 gdy przyspieszam.... puszczę pedał gazu uspakaja się.... natomiast gdy w tym przedziale prędkości wrzucę na luz, wibracje wracają tak, jak w trakcie przyspieszania.....
A wibracje można porównać do wjechania na linię oddzielająca pobocze na ekspresówkach, tą co to niby powinna budzić przysypiających kierowców... Buczy i czuć jak cała buda drga.
Będę wdzięczny za sugestie. |
|
|
|
 |
oszin
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 6 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 07-06-2012, 17:04
|
|
|
witam,
sprawdz krzyżaki na wale to po pierwsze. jezeli sa ok to jeszcze mozna sprawdzic wywzaenie walow. jesli nie pomoze to mamy ten sam problem. ja odkrylem, ze po wlaczeniu 4x4 drgania sie zwiekszaja. sprawdzilem od spodu i na lozysku na flanszy, kttora wychodzi z reduktora na wal przedni jest duzy luz i on powoduje te wibracje. na flanszy tylnego walu ten luz jest mnieszy. servis stwierdzil, ze takie luzy producent dopuszcza. kliku znajomych mechanikow stwierdzilo, ze jest na 90% przyczyna drgan. nie mam pomysłu co Ci podpowiedziec. \moi mechanicy nie chca sie zabrac za to. Servis jak mowiłem twierdzi ze wszystko ok ja jezdze. przyzwyczailem sie do nich gorzej w zimie bo lubie jezdzic na 4x4 a poniewaz sa drgania jezdze tylko 100 ...pewnie bede sie pozbyawal miska ...nie mam ochoty w tym dlubac. chyba, ze rzowiazanie jest proste to chetnie skorzuystam z pomocy |
|
|
|
 |
Grzegory23
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 13 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 13-03-2017, 19:46
|
|
|
sprawdz łozyska igiełkowe w piastach. U mnie było to samo łożysko było wysypane i auto wpadało w drania przy roznych predksciach i przy przyspieszaniu. nowe łozysko i jest igła. |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 13-03-2017, 20:38
|
|
|
Od 2012 roku chyba zdążył coś z tym zrobić ? |
|
|
|
 |
Grzegory23
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 13 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 14-03-2017, 07:16
|
|
|
napewno. ale pisze ogolnie do wszystkich potrzebujacych. bo nikt przez 5 lat mu nie pomógl. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 14-03-2017, 08:57
|
|
|
Grzegory23 napisał/a: | napewno. ale pisze ogolnie do wszystkich potrzebujacych. bo nikt przez 5 lat mu nie pomógl. |
Często jest tak, ze ktoś z forum nie odpisze, ale potrzebujący może zadzwonić i też uzyska pomoc. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|