Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Owczar
07-05-2010, 10:35
[FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 21-03-2012, 21:17   

komarsnk napisał/a:
Marcino napisał/a:
Owczar napisał/a:
Sondy za katalizatorem nie wpina się do LPG.

No to co ja powinienem mieć podpiete w moim?

Sondę przed katem :D

Nie mam chyba takiej w moim 97.... aż ide sprawdzić do garazu..:)

[ Dodano: 21-03-2012, 21:49 ]
Są dwie, dzięki
Ta porzed wchodzi w tunel, tylna za katem wchodzi w podłogę. A gdzie tego szukać pod maska?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 21-03-2012, 22:42   

Marcino napisał/a:
A gdzie tego szukać pod maska?

Pod maską nic nie masz ;)
Wtyczki od sond są w kabinie.

JayChyl napisał/a:
Czy ta z tyłu tj. od strony ściany grodziowej też ma byc taka sama tj dox-0113?

Przednia górna
MR507749
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 4,5-8 ohm
Tylna górna
MR507750
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 4,5-8 ohm
Przednia dolna
MR507751
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 11-18 ohm
Tylna dolna
MR507752
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 11-18 ohm

Polecam ściągnąć manuala z działu Download (wraz z suplementem 2001r).
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 21-03-2012, 23:39   

fj_mike napisał/a:
Marcino napisał/a:
A gdzie tego szukać pod maska?

Pod maską nic nie masz ;)
Wtyczki od sond są w kabinie.

JayChyl napisał/a:
Czy ta z tyłu tj. od strony ściany grodziowej też ma byc taka sama tj dox-0113?

Przednia górna
MR507749
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 4,5-8 ohm
Tylna górna
MR507750
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 4,5-8 ohm
Przednia dolna
MR507751
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 11-18 ohm
Tylna dolna
MR507752
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 11-18 ohm

Polecam ściągnąć manuala z działu Download (wraz z suplementem 2001r).


Tak to wiem, "suplementa" już czytałem. Wiem jakie mają być napięcia i rezystancje grzałek i jak to sprawdzić.

Nie wiedziałem jednak, które z sond nie oryginalnych, ale DENSO UNiWERSALNYCH pasują na górę.

Wyczytałem już w tym temacie post "mario mario". Na górze tj przed katalizatorem z przodu i z tyłu ma być DOX-0113, a te za katalizatorem tj na dole z przodu i z tyłu to DOX-0109.

To są uniwersalne, gdzie trzeba łączyć przewody i ciąć wtyczkę. Mam jedną taką z przodu od strony chlodnicy i do tej pory działa bez zarzutu. Teraz chyba padła grzalka w tej drugiej sondzie z tyłu od góry, bo objawy są te same jak przy tej pierwszej, którą już wymieniłem. Check zapalił się po tym samym czasie od uruchomienia jak silnik ostygł totalnie.

W piątek będę miał sondę dox-0113 od DENSO. Zastanawiam się czy wymiana jest tak samo prosta jak przy tej z przodu. Wtyczka też powinna być gdzieś blisko sondy tak jak w tej z przodu od strony chlodnicy. Czy tam potrzebny podnośnik? czy bez problemu da się wymienić "od góry"?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 21-03-2012, 23:48   

Podałem numery OEM aby łatwiej znaleźć poszukiwaną sondę.
Pomimo tego, że numery są różne dla wszystkich to górne są takie same. Odpowiednio dolne są identyczne. Inne nr OEM są przywołane prawdopodobnie z powodu różnej długości kabli.

JayChyl napisał/a:
Tak to wiem, "suplementa" już czytałem. Wiem jakie mają być napięcia i rezystancje grzałek i jak to sprawdzić.

To dlaczego pytasz czy są takie same :P
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-03-2012, 00:20   

fj_mike napisał/a:
Podałem numery OEM aby łatwiej znaleźć poszukiwaną sondę.
Pomimo tego, że numery są różne dla wszystkich to górne są takie same. Odpowiednio dolne są identyczne. Inne nr OEM są przywołane prawdopodobnie z powodu różnej długości kabli.

JayChyl napisał/a:
Tak to wiem, "suplementa" już czytałem. Wiem jakie mają być napięcia i rezystancje grzałek i jak to sprawdzić.

To dlaczego pytasz czy są takie same :P


Bo myślałem, że może mają inne szerokości gwintu albo są dłuższe/krótsze. Stąd wątpliwości. Ważne, że już je rozwiałem, teraz czekać do piątku i ponowna zabawa z wymianą :)

Inne długości przewodów... z uniwersalnymi to chyba nie ma problemu, bo sobie można samemu dostosować długość, a przewód uniwersalnej jest dość długi. W tej pierwszej niemal idealnie wymierzyłem długość od sondy do wtyczki, aby była niemal taka sama jak w oryginale. Tutaj zrobię podobnie.

[ Dodano: 22-03-2012, 01:12 ]
Masakra. Już około 40 minut szukam po forum tego posta, gdzie swinks_uk tłumaczył jak nauczyć skrzynię szybkiego powrotu do normalnej zmiany biegów po resecie ECU. Póki co to znalazłem tylko jak nauczyć silnik wolnych obrotów po resecie ECU (wypięcie klemy aku aby usunać CE). Może ktoś podać linka?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-03-2012, 01:32   

fj_mike napisał/a:
Wtyczki od sond są w kabinie.


Więc albo dobierzesz się w kabinie, albo oskubiesz izolację bliżej sondy i dolutujesz przewody od staga. Do lutowania polecam kwas, bo przewody nie są miedziane.

JayChyl, skrzynia się uczy podczas normalnej jazdy.
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 23-03-2012, 00:47   

Owczar napisał/a:
fj_mike napisał/a:
Wtyczki od sond są w kabinie.


Więc albo dobierzesz się w kabinie, albo oskubiesz izolację bliżej sondy i dolutujesz przewody od staga. Do lutowania polecam kwas, bo przewody nie są miedziane.

JayChyl, skrzynia się uczy podczas normalnej jazdy.


Tak ale jak dobrze pamiętam przy normalnej jeździe skrzynia uczy się dłużej. Sięgając gdzieś głębiej w głąb mego mózgu przypomina mi się, że była tam mowa o tym, iż przez pierwsze 100km warto dość dynamicznie jeździć (przyśpieszanie, hamowanie). W ten sposób skrzynia nauczy się szybciej stylu jazdy.
To pisał swinks_uk.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 23-03-2012, 00:59   

JayChyl napisał/a:
W ten sposób skrzynia nauczy się szybciej stylu jazdy.


Nie nauczy się szybciej stylu jazdy, tylko szybszego stylu jazdy. Nie ma żadnej procedury nauki skrzyni biegów. Ja nawet nie widzę różnicy po przejechaniu 1000km w stosunku do tego po resecie. Skrzynia ma zaprogramowany pewien algorytm uzależniony od prędkości obrotowej, obciążenia itd... Może się dostosować też do stylu jazdy, czyli np zmieniać później biegi. Więc aby się nauczyła poprawnie, to trzeba jeździć normalnym stylem jazdy. Więcej w tematach o skrzyni.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-03-2012, 08:50   

Owczar napisał/a:
Nie ma żadnej procedury nauki skrzyni biegów.
dokładnie - ona uczy się cały czas
 
 
fredfm 
Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 181
Skąd: Grybów
Wysłany: 17-04-2012, 08:39   

Koledzy wywaliło mi błąd sondy lambda... tej pierwszej. Pół roku temu kupiłem uniwersalną ngk z allegro, jednak jej praca (oscylacja) dawała wiele do życzenia. Zdecydowałem się teraz że kupię DENSO, i tu jest pytanie... czy warto inwestować 350zł w sondę DOX-0313 czy można kupić zamiennik również DENSO DOX-0113 za ok 180zł?? Wydaje mi się że różnią się tylko tym że pierwsza ma założoną wtyczką, a może się mylę... Dziś muszę zamówić i ciągle się waham..
 
 
Szymek18 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 17-06-2012, 19:34   

Witam
Mogę zastosować sondę uniwersalną 0-1v 18w (4ohm - mierzone miernikiem na dwoch białych przewodach) ???
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 17-06-2012, 21:35   

Szymek18 napisał/a:
4ohm - mierzone miernikiem na dwoch białych przewodach

Powinno się zawierać w przedziale 11-18 ohm przy temperaturze 20°C.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Szymek18 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 24
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 17-06-2012, 21:53   

Wiem, że tak powinno być między 11-18ohm, tak wyczytałem z manuala. Szkoda, że znalazłem to dopiero po kupnie, sprzedawca powiedział, że to jest zamiennik wiec kupiłem ale niedawno poczytałem o tym i zmierzyłem rezystancje (w temp pok) która wyniosła 4ohm.
Co się stanie jak założę taką sondę, będzie krócej grzana czy dłużej?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 17-06-2012, 22:11   

Co dokładnie kupiłeś?
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 18-06-2012, 01:54   

Szymek18 napisał/a:
Co się stanie jak założę taką sondę, będzie krócej grzana czy dłużej?


Będzie grzana tyle samo, ale ECU może wywalić i pewnie wywali błąd grzałki. Nie wiem tylko czy będzie próbował ją grzać, czy sobie odpuści. Gdyby było odwrotnie, czyli kupiłbyś o wyższej rezystancji to odpowiedni rezystor równolegle by załatwił sprawę, ale w tym wypadku będzie gorzej.

Jeśli możesz ją zwrócić to ja bym tak zrobił. Jeśli nie to będziesz musiał rzeźbić żeby oszukać ECU. Nie możesz dać opornika równolegle bo na sondzie musi być 12V. Trzeba by rozrysować jakiś układzik z przekaźnikiem i rezystorem/ami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.