Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
Autor Wiadomość
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 11-03-2012, 23:18   

Niestety to taki kraj gdzie wszystko jest możliwe :lol: Jak sam nie sprawdzisz to nikt ci prawdy nie powie :roll:
_________________

 
 
 
ttomek551 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 68
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-03-2012, 08:53   

Witam, ściągnąłem Evoscana v2.7 i za pomocą kabla z VAG-a od kolegi chciałbym spróbować odczytać parametry silnika, a szczególnie sondy lambda, ponieważ Carisma 1.6 spala w mieście ok. 15l/100 km a w trasie ok. 5l/100 km. Czy mógłby mi ktoś udzielić wskazówek jak mam to zrobić, które parametry wybrać itd.? Najlepiej wszystkie parametry, które mogą mieć wpływ na zużycie paliwa. Druga rzecz to będąc na stronie evoscana natrafiłem się na screena czegoś w stylu wykresu mocy utworzonego przez program, czy v2.7 też posiada coś takiego? Jeśli tak to gdzie tego szukać? Pozdrawiam :)
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 20-03-2012, 13:11   

Jak w trasie pali 5 a w mieście 15 to przyczyny bym szukał w Twojej nodze bądź ruchu na mieście :)
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
malysz86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: PMI
Wysłany: 21-03-2012, 20:57   

Witam
Wracam znowu do tego tematu :( Po tym jak wyskoczył mi błąd P0303 Nie pali na 3 cylinder to wymieniłem 1, 3 i 4 wtrysk no i wtedy trochę bardziej zaczęły falować obroty ale błąd nie wyskakiwał przez tydzień czasu. Później gdy toczyłem się w korkach to wyskoczył mi błąd: P0300 Random Misfire Detected. Co on oznacza i gdzie szukać przyczyny?
Po powrocie zabrałem się za regulacje pompy WC oraz przeczyściłem przepustnicę. Po za montowaniu oczywiście nauka obrotów i tp. No i na drugi dzień wyskoczył mi błąd: P0170 Fuel Trim Bank 1 Co oznacza ten błąd? ale jest plus :) nie faluje już tak na obrotach ale są za wysokie, wachania są mniejsze
Udało mi się zarejestrować moment gdy zapalił się checkengine: 100 sekunda P0170 Fuel Trim Bank 1
http://chomikuj.pl/zoro86...,1526887023.csv
Przed zapaleniem kontrolki Fuel trim O2 spada poniżej 22% Co to jest? Czy to może być przyczyną?

I tu może kolejne głupie pytanie. Idzie jakoś regulować obroty na jałowym biegu?
Poniżej podrzucam wykres z 6 min na postoju i co jeszcze jest nie tak? Co i jak poprawić?
http://chomikuj.pl/zoro86...,1526896360.csv
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 r. 90 KW
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-03-2012, 21:40   

Z tego co na razie widzę to:

- Pompa WC w końcu super ;)

- problem masz najprawdopodobniej z TPS, wydaje mi się, że jest za niskie napięcie. Zrób taki test:

- rozgrzej silnik do tych 90 stopni lub więcej
- gasiesz go, zdejmujesz "trąbę słonia" z przepustnicy
- odpinasz kabelek na przepustnicy(ten w jej lewej górnej części)
- w tym momencie stacyjka na ON (nie odpalasz oczywiście silnika ;) )
- zalącz EvoScana i najlepiej jakbyś miał widok na ekran gdy będziesz przy przepustnicy. Miej odpalony Realtime Logging Data Graph z zaznaczonym parametrem TPS Kanał pierwszy
- domknij ręką przepustnicę do końca i zobacz jakie napięcie w tym momencie pokazuje EvoScan na TPS

Nominalnie powinno być 0,527V. Jeśli nie bedzie to zaczniemy się martwić. Ogólnie wtedy jest opcja, że albo masz przestawionego TPSa(ale to komuś naprawdę musiało się chcieć grzebać), albo masz przestawioną śubkę fixedSAS.

[ Dodano: 22-03-2012, 12:45 ]
malysz86 napisał/a:
Przed zapaleniem kontrolki Fuel trim O2 spada poniżej 22% Co to jest? Czy to może być przyczyną?


Dzisiaj doczytałem. Ogólnie jeszcze o trimach aż tak dużo nie wiem. Ogólnie to muszę zobaczyć jak pracują sondy - Ty masz polifta ? Z dwoma sondami lambda ? Jeśli tak, to jeszcze nigdy nie sprawdzałem takiego i nie wiem jak sprawa się ma z drugą sondą. Ona jest za katem i z tego co pamiętam ma sprawdzać, czy poprawnie działa kat. Jeśli nie, to wtedy masz poprawki na silniku i to chyba może ujawniać się na Trimach.

Jednak ja bym sprawdził tego TPS'a najpierw, ja też miałem problemy z trimami(szczególnie Trim mid) i po regulacji TPS nagle trimy wskoczyły na odpowiedni poziom ;)
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
malysz86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: PMI
Wysłany: 24-03-2012, 16:16   

Chociaż jakiś plus że pompę WC udało mi się wyregulować :biggrin:
Ja mam chyba inną przepustnice mam jedną wtyczkę u góry bezpośrednio na trąbą a drugą mam w tylnej części przepustnicy. Po odłączeniu tej górnej cały czas brzęczało i evo scan nic nie pokazywał a po odłączeniu tej tylnej wyszło takie coś:
http://chomikuj.pl/zoro86...,1532634528.csv

Jeżeli dobrze to odczytałem i poprawnie wykonałem test to wyszło 0,49 V :roll:


mam poliftowego i 2 sondy
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 r. 90 KW
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-03-2012, 08:14   

Jak dla mnie trochę za nisko, ale nie miałem okazji sprawdzać tego na ostatnim wypuście przepustnic. Może ktoś inny miał okazje.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
bartas18b 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26-03-2012, 21:37   

Witam, mam kabel Vag na FTDI, Evoscan 2.6 Czy potrzebne są jakieś sterowniki? Po podpięciu USB wykrywa kabel ale woła o sterownik.
 
 
malysz86 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: PMI
Wysłany: 26-03-2012, 22:14   

tak potrzebujesz i w tym temacie masz link do nich
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 r. 90 KW
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-03-2012, 22:21   

W paczce z evoscanem też chyba powinny być.
 
 
bartas18b 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27-03-2012, 22:11   

Link w temacie nie działa - ten na początku(chyba 2 str).
Wybrałem stery z folderu evoscana-tego gdzie się zainstalował.
Kabel wykrywa, o stery nie woła ale nie przy próbie połączenia nie znajduje ECU.
Dioda na wtyczce się zapala po podłączeniu wtyczki OBD. Czy muszę zrobić mostek na 1 i 4 pinie czy to wina sterownika?
Może ktoś dać link do tych sterowników?
Ostatnio zmieniony przez bartas18b 27-03-2012, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2012, 22:13   

Musisz zrobić mostek.
 
 
bartas18b 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27-03-2012, 22:15   

Ok, jutro się pobawie bo dziś już ciemno. Na próbę zrobię zworkę po stronie gniazda bo nie wiem w sumie czy kabel działa. Dzięki za szybka odpowiedź! :wink:
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-03-2012, 22:22   

Zworkę najszybciej zrobić z kawałka kabla w izolacji o takiej długości, aby starczał z małym zapasem pomiędzy pinami 1 i 4. Przebijamy kabel po końcach grubą igłą i nadziewamy na interesujące nas piny.
Pinów nie trzeba mostkować w Carismie po drugim lifcie czyli 2000<
 
 
bartas18b 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16v 90KM Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28-03-2012, 19:19   

Zrobiłem zworke, kontrolka CE migała. Udało się połączyć z Ecu ale jak opale to zrywa połączenie i nie da się już połączyć.
Jak byłem wcześniej u elektryka to mówił, że prawdopodobnie komputer nie wystawia masy ale jak on się łączył testerem to było ok. Jakieś pomysły co może być nie tak? Jakiś przekaźnik nie załącza się czy może to wina ECU?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.