Koło dwumasowe - 2.0 DiD |
Autor |
Wiadomość |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-12-2012, 21:13 Koło dwumasowe - 2.0 DiD
|
|
|
Witam.
Czy dotknęła już kogoś wymiana dwumasowego koła zamachowego w DiD'ku od VW? Mam najechane 97kkm i zaczyna się pojawiać problem koła. Mianowicie na zimnym silniku na biegu jałowym zaczyna ono nieładnie postukiwać, podobnie je słychać gdy gaszę samochód bez wciśniętego sprzęgła.
Ponadto przy zmianie biegów z 1 na 2 i z 2 na 3 gdy obroty silnika wynoszą powyżej 2000 słychać wyraźnie "chrupot" - "kołatanie" dochodzące gdzieś z okolic skrzyni - silnika.
Nadmienię jeszcze, że niedawno zrobiłem sobie nową mapkę w moim Lancu. Na hamowni wyszło 162,2KM i 348 Nm. Czyżby to miało główny wpływ na zużycie koła dwumasowego?
Bawił się już któryś z forumowiczów w wymianę tego elementu?
Czy jest ktoś w stanie pewnie stwierdzić czy dwumas od VW lub Skody podejdzie do Lanca? Ceny np. na Alle drogo różnią się między sobą nawet o 300-400zł jeśli chodzi o model auta tzn. czy będzie to 2.0 TDI Audi, Passat, Octavia czy Lancer (przy czym jak zawsze ta najmniej korzystna cena wypada dla Lancera)
P.S.
Jakie sugestie co do wymiany sprzęgła, bo niby powinno wymienić się to razem? Czy warto wymienić razem z kołem dwumasowym sprzęgło przy tak niedużym przebiegu? (Zwłaszcza, że bardzo fajnie i mięciutko ono chodzi) |
_________________
 |
|
|
|
 |
rolnikon
Mitsumaniak
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 214 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-12-2012, 23:36
|
|
|
też jestem ciekawy odpowiedzi
ja słyszałem że zamiast dwumasu można wstawić jednomas |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-12-2012, 19:19
|
|
|
Można wstawić jednomas, można też zaspawać dwumas co chyba na jedno wyjdzie z tym, że nie wiadomo jak szybko polecą panewki i inne elementy bo na pewno jednomas nie będzie spełniał w 100% roli, którą ma sprawować dwumas. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rolnikon
Mitsumaniak
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 214 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-12-2012, 20:07
|
|
|
na temat jednomasu i dwumasu zdania są podzielone jedni twierdzą, że jednomas jest lepszy, ale wtedy podobno reszta dostaje.
no ale nic nie jest wieczne, więc prędzej czy później coś się rozsypie
[ Dodano: 03-12-2012, 20:10 ]
gdzieś słyszałem, że dwumas podobno dostaje najbardziej na 5-6
a podniesienie mocy ma wpływ na zużycie części tak jak wszystko |
Ostatnio zmieniony przez tyku 14-09-2015, 23:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 03-12-2012, 21:14
|
|
|
Dwumas zabija źle napisany soft taki gdzie max moment jest prawie na tych samych obr. tam gdzie fabryczny.
Czyli fabrycznie mamy 310 NM przy 1750 obr. A prosty soft (czyli wszędzie +10%) zwiększa moment i mamy od 360 do 400 NM przy 1800 obr.
U Ciebie jest tylko 348 NM więc nawet jakby to było przy 1800 obr to nie zniszczy dwumasu. Ja zrobiłem 20 kkm na 400 nM, później zmniejszyłem na 380 NM przy 1900 obr a teraz mam 405 NM ale dopiero przy 2300 obr.
Strzelanie ze sprzęgła zabija dwumas i jeżdżenie na 6 biegu poniżej 2000 obr. Brak redukcji przy wyprzedzaniu lub pod górę.
Mam w tej chwili moc ponad 200 PS i nic się nie dzieje. Jak jest duża moc to zazwyczaj tarcza się ślizga, ja zrobiłem już 50 kkm na mocnym sofcie i nic. Teraz mam 150 kkm przejechane . Jak na jałowym wcisnę sprzęgło do połowy to da się słyszeć takie lekkie terkotanie i tyle.
Grandis waży 1800 kg więc sprzęgło ma co robić
Co do zamiennika to jest na allegro i jeszcze w innych sklepach LUK za ok 1500 pln .
Tylko inny idzie do silnika BWC a inny do BSY.
Sprzęgło nie podejdzie od żadnego VW bo jest ono kompatybilne ze skrzynią MITSU a nie tylko z silnikiem 2.0 TDI PD VAG.
Można pospawać albo zregenerować za 500 pln w Poznaniu, zawsze przyda się na forum ktoś kto przetestuje |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-12-2012, 21:55
|
|
|
Co do regeneracji - nie jestem zwolennikiem. Jeśli chodzi o firmę LUK to w zasadzie robią oni chyba oryginały, więc kupując LUK'a wyjdzie na to, że się kupiło takie samo jak było obecne.
Poprzednio jeździłem Carismą, wymieniłem koło na LUKa i byłem zadowolony. Gorzej było ze sprzęgłem też LUKa, które szybko zaczęło ślizgać po wymianie na nowe, ale to raczej był efekt partaczy, którzy mi to robili. O ile w ogóle założyli to nowe przeze mnie kupione.
patrycjuszek pytanko mam co do oznaczenia silnika. Po czym poznać czy mam BKD czy BWC - bo chyba takowe występowały w Lancach.
Aaa i... tak z ciekawości ile Ci pali ten Grandis przy takiej mocy i takiej wadze? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rolnikon
Mitsumaniak
Auto: Lancer SB 2.0 DiD Invite 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 214 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-12-2012, 22:11
|
|
|
patrycjuszek, powiem Ci że mnie przekonałeś do próby zrobienia u siebie 200PS i około 400Nm
a w jakiej firmie robiłeś jeśli można wiedzieć i ile Cię to mniej więcej kosztowało ? |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 04-12-2012, 13:58
|
|
|
Oznaczenie silnika jest na spodzie maski na srebrnej plakietce, jest tam również model skrzyni i kod lakieru.
Spalanie mojego auta to średnio 7,5 zimą a latem 7. Na trasie da się zejść do 6,5l.
rolnikon - Żeby wyciągnąć z auta:
167 PS i 380 nM potrzebny jest soft na ok 1500 pln bezpieczny dla turbo i napędu
180PS i 400 nM potrzebny jest zdrowy motor i soft za ok 1500 pln i wycięty DPF, ale seryjna turbina długo nie pociągnie i dwumas też bo seryjne turbo wcześnie wstaje i jest odczuwalny mocny strzał przy 1900 obr.
200+ PS i 400+ nM potrzebny jest zdrowy motor BWC i soft za 1500 pln, wycięty DPF plus turbina od 2.0 TDI 170 PS ( BMN ) o oznaczeniu GT 1749VC 757042 za ok 1500 regenerowana plus uszczelka pod wydech i robocizna 500 pln. Starą turbinę możesz sprzedać też za 1500 pln, więc koszt to ok 2000 pln i wymiana oleju i filtrów co 10kkm.
Soft zrobisz w www.fabryka-mocy.com
Mitsu to nie VW i mapy są trochę inne i nie każdy potrafi wystroić silnik do większej turbiny.
U mnie robili 4 razy aż się udało. Oczywiście hamownia obciążeniowa i doładowanie turbiny ustawione na 1,57 bara.
Można ustawić max do 1,62 bara i wyciąć też katalizator to 220 PS i 420 NM powinno być osiągalne. Ja więcej nie potrzebuje i jestem spokojny o dwumas i turbo.
Jak sie na mnie powołasz w fabryce-mocy to może jakiś rabat dostaniesz bo szlak jest przetarty i z Tobą będą mieli łatwiej. Najważniejsza sprawa to kupić zdrowe turbo. Pozdr. |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-12-2012, 14:27
|
|
|
Dzięki za przydatne informacje patrycjuszek. Już wiem, że mój motor to BWC. Teraz tylko kwestia znalezienia dwumasu i przemyślenia czy przy 97kkm wymienić również całe sprzęgło.
rolnikon jeśli interesuje Cię podkręcenie swojego Lanca polecam również w Krakowie firmę TTC Tuning |
_________________
 |
|
|
|
 |
QaDo
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 79 Skąd: K-zy
|
Wysłany: 25-12-2012, 23:41
|
|
|
Patrycjuszek ogarnia temat więc możecie śmiało pytać
Zimą przy opcji 188PS/ 412Nm spalanie w trasie to 5,3L/100 min , a bardziej pod górkę wyszło 5,7L w lancerku. PRędkość średnia w nocy 77km/h - wiadomo czerwone się zdarzają Poza tym teraz tyle żółtcyh fotoradarów, że masakra....mi już starczy mandatów... |
_________________ Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h |
|
|
|
 |
Ursusiak
Forumowicz
Auto: Grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-10-2017, 18:55
|
|
|
Witam
Czy może ktoś przybliżyć co dokładnie należy wymienić przy okazji wymiany dwumasy - jakieś uszczelniacze, wysprzęgliki śrubki itp.
Najważniejsze pytanie do wszystkich co już temat przerabiali jaki jest ostateczny koszt części + robocizna wymiany dwumasy.
Przy odpalaniu i gaszeniu silnika wyczuwam jakby lekkie drgania silnika i obawiam sie ze to dwumasa. Co prawda żadnych innych objawów nie ma nic nie terkocze ani na wciśniętym sprzęgle ani podczas jazdy ale ... (chyba że to poduszki ???)
Z góry dziękuje za odpowiedź. |
|
|
|
 |
|