 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jaki olej wlałeś do swojego Lancera? |
Autor |
Wiadomość |
QaDo
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 79 Skąd: K-zy
|
Wysłany: 25-12-2012, 23:54
|
|
|
Po pierwsze olej w ASO to głównie olej "ekologiczny" filtrowany, odzyskiwany. Ten do nabycia w polsce to jakaś kicha, osobiście naprawdę polecam rozlewany w niemczech np. VALVOLINE albo MOLYLIQUID, spróbujcie a zobaczycie różnice Poza tym, nie wiem czy warto inwestować w te pseudo gwarancje... |
_________________ Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 26-12-2012, 17:43
|
|
|
QaDo napisał/a: | Po pierwsze olej w ASO to głównie olej "ekologiczny" filtrowany, odzyskiwany. Ten do nabycia w polsce to jakaś kicha, osobiście naprawdę polecam rozlewany w niemczech np. VALVOLINE albo MOLYLIQUID, spróbujcie a zobaczycie różnice Poza tym, nie wiem czy warto inwestować w te pseudo gwarancje... |
a tak dokładniej- w którym ASO?
co to znaczy "pseudo gwarancja"? |
|
|
|
 |
QaDo
Forumowicz
Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Mar 2012 Posty: 79 Skąd: K-zy
|
Wysłany: 26-12-2012, 23:43
|
|
|
Niestety w nie jednym który znam i pracowników z kilku kolejnych.
Co do oleju chodziło o liquid moly, było późno
Natomiast tematu gwarancji nie chciałbym rozwijać, dużo o tym słychać, wystarczy też oglądać reportaże. Jakby zliczyć koszta przeglądów to znacznie taniej wyjdzie eksploatacja na własną rękę, oczywiście nie polecam tego dla samochodów młodszych niż 1-1.5 roku gdyż wtedy wychodzą wady produkcyjne i inne. Ale to też zależy ile kto jeździ. |
_________________ Zdecydowanie najszybszy Lancer w mieście.
V-max 240 Km/h |
|
|
|
 |
jaceksu79
Forumowicz

Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lip 2011 Posty: 850 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 27-12-2012, 08:09
|
|
|
QaDo napisał/a: | Niestety w nie jednym który znam i pracowników z kilku kolejnych. |
to bardzo pobieżna opinia...
QaDo napisał/a: | wystarczy też oglądać reportaże. |
a to zdecydowanie miarodajne informacje...
I jeszcze jedno pytanie, co według Ciebie znaczy filtrowany olej? po frytkach? i kto to wykonuje? dealer ma kankę i sitko z bibułą i filtruje stare oleje? |
|
|
|
 |
Jalal_79
Forumowicz Booya
Auto: Lancer Sedan Intense BLACK
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2012 Posty: 85 Skąd: OTWOCK
|
Wysłany: 17-01-2013, 10:36
|
|
|
W odpowiedzi na temat postu...
Motul Eco-Clean C2 5W30 + filtr Mahle.
Przebieg 1770km - przegląd "0" - Mitcar Warszawa. |
|
|
|
 |
Riva
Forumowicz Lancer
Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 39 Skąd: Sucha
|
Wysłany: 21-03-2013, 21:12
|
|
|
Witam wszystkich.
Jestem po lekturze tematu olej do miśka.
Poprzednio jeździłem TOYOTĄ Corollą z silnikiem 1,6 o przebiegu 160 tys.
Silnik przetestował wszystkie ogólnodostępne oleje syntetyczne t. Mobil , Castrol.
Jedyny olej , który się przyjął to był olej Valvoline 5W/50.
Olej . który przy kręceniu na wysokie obroty i ostrej jeździe nie znikał w zastraszającym tempie.
Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenia z tym olejem w miśku 1,8 .
Dziękuję. |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24-03-2013, 21:33
|
|
|
Drugi przegląd za mną i olej zalany to MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30.
W porównaniu do Castrola Edge, który miałem poprzednio:
- cichsza praca silnika (brak cykania na zimnym jak i na ciepłym silniku),
- mniejsze spalanie (na tych samych odcinkach ok 1,5l/100km ), wróciłem do spalania jak na oleju fabrycznym,
- szybsze dogrzanie silnika do optymalnej temperatury,
- łagodniejszy rozruch silnika w niskich temperaturach.
Potwierdzam zadowolenie kolegów którzy również zalali swoje miski Millers'em. |
_________________  |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 24-03-2013, 21:51
|
|
|
Korespondowałem ze sprzedawcą olejów i pytając o ten olej (MILLERS OILS EE LONGLIFE C3 5W30) w kontekście Twoich spostrzeżeń:
Lucas123w napisał/a: | - mniejsze spalanie (na tych samych odcinkach ok 1,5l/100km ), wróciłem do spalania jak na oleju fabrycznym,
- szybsze dogrzanie silnika do optymalnej temperatury, | odpowiedział mi, że: Cytat: | Z EE Nano jest tak: obniża tarcie wewnętrzne silnika, więc: po rozgrzaniu silnik ma mniejsze opory i będzie różnica w spalaniu (około 3%). Jednak ze względu na mniejsze opory będzie dłużej się rozgrzewał, czyli na krótkich dystansach (2-3 km) nie ma sensu. Czyli jeśli robimy głownie trasy - EE, jeśli krótkie dystanse - XF. |
Zmniejszenie spalania, które podałeś (1,5 litra) wydaje się być strasznie duże. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 24-03-2013, 21:54
|
|
|
JCH napisał/a: | Zmniejszenie spalania, które podałeś (1,5 litra) wydaje się być strasznie duże. |
No ja też jestem w szoku.. ale może stary olej był jakiś gęsty..
Tak czy siak, też się skuszę na tego Millersa
PS Płukankę Lukas robiłeś? |
_________________ - Lancer 1.8 SB (2010) 143PS LPG, Giulietta 1.4 (2012) 120PS LPG, BMW 528i (2016) 245PS |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 24-03-2013, 22:03
|
|
|
RalfPi napisał/a: | JCH napisał/a: | Zmniejszenie spalania, które podałeś (1,5 litra) wydaje się być strasznie duże. | No ja też jestem w szoku. | Nie sądzę aby to wynikało tylko z oleju. Musiałoby się to powtórzyć po kilku tankowaniach tak, aby wyniki były powtarzalne. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Lucas123w
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 977 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24-03-2013, 22:05
|
|
|
Płukankę odpuściłem, a co do gęstości to Castrol faktycznie musiał być tragicznie gęsty w temp. poniżej 0 stopni. Na odcinku 30 km nie mogłem silnika dogrzać do normalnej temperatury. W Millers dogrzanie silnika do temp. optymalnej trwa ok 8 - 10 km, obroty to 2 - 3 tyś.
Spalanie jest teraz w normie, cały poprzedni sezon zimowy (jeszcze aktualny) był tragiczny ledwo poniżej 10/100 schodziłem na tych samych przelotach. Teraz na tych przelotach mam 8,5 i myślę że w okresie letnim jak będę uprawiał eko - emeryten styl to zejdę poniżej 8 (pozostawiam to w fazie testów )
W każdym bądź razie Castrola nie polecam, jest tragiczny. |
_________________  |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-04-2013, 07:24
|
|
|
Hej - jestem po 3 przeglądzie - wcześniej zalewałem Castrola Magnateca 5w30, a teraz "zaryzykowałem" i zalałem Millersa Xf Longlife 5W30 C2 (dałem 167zł) i póki co silnik pracuje ciszej i jakoś lżej - dużo lżej - i tu nawet nie chodzi o temp. zewnętrzną ( a i tak parkuje w garażu co ma 5 stopni C.) tylko pewnie o to, że Castrol po 15kkm był w kiepskim stanie.
Co do ew. spadku spalania gaziku dam znać.
Pozdrowienia! |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-04-2013, 09:22
|
|
|
Riva napisał/a: |
Jedyny olej , który się przyjął to był olej Valvoline 5W/50.
|
Ja stosuje synpower 5W40, nie widziałem 5W50.... |
|
|
|
 |
RYBOSTWOR
Nowy Forumowicz
Auto: lancer CY0 INVITE 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 29 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-04-2013, 09:32
|
|
|
krzychu napisał/a: | Riva napisał/a: |
Jedyny olej , który się przyjął to był olej Valvoline 5W/50.
|
Ja stosuje synpower 5W40, nie widziałem 5W50.... |
Jest taki VR1 Racing 5W-50, mam taki w Honda Jazz, jak ktoś "pałuje" auto to jak znalazł. |
_________________ Nic na siłę, tylko młotkiem! |
|
|
|
 |
jarzyn
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 21 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 15-04-2013, 11:51 Re: Jaki olej wlałeś do swojego Lancera?
|
|
|
el_diablo napisał/a: | Proszę o nie zamieszczanie postów innej treści - jest 23-stronny wątek o olejach, tam możemy dyskutować.
Mam nadzieję, że ta inicjatywa się przyda. Z góry dziekuję za niezaśmiecanie wątku.
|
Do około strony 10 wątek mniej więcej trzyma się schematu jednak później zaczyna się sieczka. Nie wspomnę już o wzorze w jakim powinny być posty zamieszczane tak jak w schemacie pierwszego posta.
Miałbym również prośbę do administratora/moderatora, czy innej osoby w mocy by przygotować jakąś bazę wiedzy odnośnie olejów zalewanych w nasze lancerki.
Ogólnie przeglądałem kila wątków poświęconych własnie serwisowaniu, wymianie olejów, czy innych czynnościach cyklicznych jednak żeby znaleźć finalną informację trzeba mieć anielską cierpliwość.
Stąd też pomysł na zebranie wszystkich opini odnośnie olejów kiedy i jakie były zalewane z dodatkową informacją dotyczącą pracy samego silnika.
Proponowany schemat
Benzyna 1.6
10 000 km:
Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
itd.
20 000km:
Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
itd.
40 000km:
Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
itd.
itd.
Benzyna 1.8
10 000 km:
Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
itd.
20 000km:
Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
itd.
40 000km:
Nazwa oleju, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
Nazwa oleju drugiego pod względem ilości sugesti, ilość osób, krótkie podsumowanie opini
itd.
itd.
Co wy na to?
PS. Jeżeli prośba niemożliwa, to czy moglibyście mi podlinkować jakąs informację bądź napisać jaki olej do Benzynki 1.8 na 60 000 km? Muszę odwiedzić serwis, ale chciałem kupić wszystko samodzielnie. |
|
|
|
 |
|
|