[Cari 1.9DI-D] Po 3 godzinach padł akumulator. |
Autor |
Wiadomość |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 27-01-2013, 20:51
|
|
|
Bismarck, a ja mam w swojej carismie akumulator od malucha bo jak ją kupiłem to ma założony jakiś włoski akumulator 60 Ah i prąd rozruchowy 450 A i nie mam żadnych problemów z nim nawet w najgorsze mrozy a na podlasiu jak wiadomo są one największe więc nie potrzebny jest wcale jakiś duży akumulator jak widać ale najważniejsze żeby wszystko było sprawne w aucie |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-01-2013, 21:17
|
|
|
adaśko, dobrze gadasz, ja w poprzedniej Cari 1.6 16v miałem tez taki mały akumulatorek. cari stała z dwie doby nie odpalana, a da dworze grubo ponad -30 i bez problemu za pierwszym razem odpaliła.
carismax, raczej to normalne w tym modelu, u mnie też za szybko się nie nagrzewa. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
Wysłany: 28-01-2013, 09:17
|
|
|
adaśko napisał/a: | jakiś włoski akumulator 60 Ah i prąd rozruchowy 450 A
ale najważniejsze żeby wszystko było sprawne w aucie |
1. sam widzisz a czy to bedzie od malucha czy roweru to bez znaczenia jezeli w miare pasuja parametry aku do autka ,a nie chce mi sie tlumaczyc dlaczego do roznych samochodow sa stosowane rózne akumulatory - to moszesz sobie pocztyac na google
a co do 2 informacji to masz 100% racje
dla informacji są dwie wielkości: pojemność i prąd rozruchu. Pierwsza z nich określa ile energii elektrycznej akumulator jest w stanie zmagazynować. Podawane jest to amperogodzinach (Ah) i można przyjąć, choć z pewnym zastrzeżeniem, że im większa pojemność tym lepiej, bo dłużej będzie można korzystać z rozrusznika czy innego odbiornika prądu.
Drugi parametr, wyrażany w amperach (A), mówi o zdolności baterii do szybkiego oddawania prądu w niskich temperaturach. Jest to wbrew pozorom bardzo istotna właściwość. Cóż bowiem z tego, że do dyspozycji mamy wielki zasób energii, gdy może ona płynąć tylko cieniutkim strumyczkiem, a rozrusznik jak na złość potrzebuje jej dużo i w krótkim czasie, bo taka natura jego działania.
a co zrobisz i co zamontujesz twoja wola bo mnie to LOTTO |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 29-01-2013, 20:05
|
|
|
Bismarck, dobrze napisałeś dla wielu forumowiczów przyda sie taka informacja bo kupuja akumulatory patrzą c tylko na ich pojemność a nie prąd rozruchowy który zimą ma bardzo ważne znaczenie |
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-02-2013, 21:07
|
|
|
Dziś okazało się że słabym punktem mojej cari (pewnie innych też) jest blachówa pod akumulatorem. Wszędzie rdza, przez co kabel masowy nie dawał rady. Piotr wymienił mi jeszcze dziś świece i dorobił kable masowe. Pojeździmy zobaczymy co będzie. |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
|
|
|
 |
carismax
Mitsumaniak Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 405 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-02-2013, 08:06
|
|
|
Tak wygląda pod tacką akumulatora w 1.9 DiD
Na pierwszym zdjęciu czerwonymi kółkami oznaczyłem gdzie przypięta jest masa z akumulatora do kasty i do bloku silnika |
_________________ Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-02-2013, 11:06
|
|
|
Korozja potworna, musiało kiedyś dojść do wylania elektrolitu z akumulatora, mimo wszystko masa na podłużnicy powinna łączyć, gdyż gwint jest czysty. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 07-02-2013, 07:54
|
|
|
Carismax po pierwsze to wyjmij zasłony z kratek, jest to pierwszy krok do zabicia Turbiny poprzez słabe chłodzenie intercoolera.
Jak słabo grzeje to sprawdź jeszcze termostat kosztuje grosze ok. 50zł .
Co z kablami pomogło? |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|