Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Geometria w Pajero III, kto potrafi ustawić?
Autor Wiadomość
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-03-2013, 10:55   

Darek_P napisał/a:
Po przejechaniu jakiej odległości skrzynia wchodziła w tryb awaryjny?

Kilkanaście kilometrów.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-03-2013, 11:04   

da się ogarnąć
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Darek_P 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III Dakar, 2005 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2013, 12:32   

Vini napisał/a:
Darek_P napisał/a:
Po przejechaniu jakiej odległości skrzynia wchodziła w tryb awaryjny?

Kilkanaście kilometrów.

To moja się rozruszała zgodnie z sugestiami Zbyszka.
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-03-2013, 21:48   

zbyszekm2 napisał/a:
da się ogarnąć

Wielkie uznanie dla całej ekipy e-Pajero, oraz wielkie podziękowania.

Przyjechałem na umówiona wizytę.
Panowie przejechali się autem, obejrzeli na kanale, posprawdzali, pomierzyli, podrapali się po głowach i stwierdzili: "zrobimy to po swojemu i będzie ok"
Misiek musiał zostać na parę dni.
Dzisiaj odbierając samochód, pojechałem na jazdę próbną, po powrocie stwierdziłem do Zbyszka: "REWELACJA !!!" i wierzcie mi, samochód prowadzi się jak marzenie.
Oto lista problemów które chłopaki znaleźli i rozwiązali.

- kilka drobnych luzów w zawieszeniu przednim, np. w wyniku nieprawidłowo zamontowanych tulei.
- kilka luzów w zawieszeniu tylnym oraz zapieczone śruby regulacyjne, uniemożliwiające regulację osi tylnej.
- nieprawidłowo dobrane sprężyny zawieszenia (zbyt długie oraz za twarde)

Wyeliminowanie tych wszystkich nieprawidłowości oraz pełna regulacja geometrii i Voilà :D

Pozdrawiam
 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-03-2013, 14:34   

Da się ? DA :)
Jak zwykle gratulacje dla Zbyszka i ekipy z Parchowa!!!

E-PAJERO RULEZZ

[ Dodano: 24-03-2013, 14:35 ]
A i kolejny Ironman wymontowany Hmmmm..
 
 
PiotrC 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DID
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 266
Skąd: Śląsk, Tarnowskie Góry
Wysłany: 26-03-2013, 18:45   

Czyli byłem blisko :)
Jednak z Twojego opisu wnioskuję, że miałeś pecha i nikt z poprzedników Zbyszka nie potrafił prawidłowo ustawić geometrii kół :(
Pozdrawiam
_________________

 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-03-2013, 22:15   

PiotrC napisał/a:
Czyli byłem blisko :)
Jednak z Twojego opisu wnioskuję, że miałeś pecha i nikt z poprzedników Zbyszka nie potrafił prawidłowo ustawić geometrii kół :(
Pozdrawiam

Byłeś bardzo blisko. I nie tyle, że nie potrafili ustawić, co nie potrafili naprawić.
Ja w zasadzie ufam ludziom, ale po tej historii, mam kilku "speców" na czarnej liście.
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 27-03-2013, 09:37   

Co jest nie tak z tymi sprężynami Ironman'a? Przecież jeśli są dedykowane dla danego modelu to powinno być ok, tak? Czy po prostu ktoś się pomylił i zamówił nie te co trzeba?
 
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 27-03-2013, 10:51   

Vini napisał/a:
Ja w zasadzie ufam ludziom,


Ja też, :wink: ale często wyjazd do Zbyszka , pozornie dalszy , pozwala zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy w przyszłości :wink: .
Zastanawia mnie jak regulowano do tej pory geometrię ( jak napisałeś wymagającą regulacji ) na zapieczonych śrubach tylnych i pękniętej sprężynie , bo jak wczytałem się w to co napisałeś , to tak się działo . I geometria była dobra . :wink: :wink:
Często mechanicy patrzą bardzo wąsko na problem i nie widzą tego co dzieje się dokoła .
 
 
art5525 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 38
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 27-03-2013, 11:58   

Ja podjechałem do ASO w Białymstoku. Może i zapłaciłem większe pieniądze, ale jestem bardzo zadowolony. Polecem
_________________
02934/KMM
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-03-2013, 20:09   

zeeb napisał/a:
Co jest nie tak z tymi sprężynami Ironman'a? Przecież jeśli są dedykowane dla danego modelu to powinno być ok, tak? Czy po prostu ktoś się pomylił i zamówił nie te co trzeba?

No właśnie na tym polega problem. Katalogowo sprężyny zamówione prawidłowo, numery na opakowaniach zgadzały się, chyba, że mam wyjątkowe "szczęście" i były źle zapakowane.
Na samochodzie okazały się zdecydowanie za twarde.

[ Dodano: 27-03-2013, 20:28 ]
PiotrKw napisał/a:
Zastanawia mnie jak regulowano do tej pory geometrię ( jak napisałeś wymagającą regulacji ) na zapieczonych śrubach tylnych i pękniętej sprężynie , bo jak wczytałem się w to co napisałeś , to tak się działo . I geometria była dobra .

No cóż. Jeśli sprawdza się luzy zawieszenia na podniesionym samochodzie i odprężonym zawieszeniu to tak wychodzi.
Zapieczoną śrubę razem z tuleją obrócisz, kwestia długości rury na kluczu, pytanie czy ona zostanie w ustawionej pozycji, czy po chwili powróci na pierwotne miejsce. Stawiam na to drugie.
Jako ciekawostka, poprzednim miśkiem (Pajero Sport) na pewnej stacji ustawiałem zbieżność, gdzie po dwóch tygodniach pojechałem na przegląd techniczny i którego nie otrzymałem ze względu na luzy sworzni przednich wahaczy.
Bez komentarza.
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-03-2013, 19:59   

Nie wiem jak to wygląda w Ironmanie, ale np. w OME można dobrać kilka rodzajów zawieszeń, różniących się wartością maksymalnego obciążenia.
Przykładowo- biorąc komplet, który pozwala na +150 kg na przód i +200kg na tył można spodziewać się, że w samochodzie bez wyciągarki/metalowych zderzaków czy innego szpeju takie zawieszenie będzie twarde. Musi być, aby udźwignąć dodatkowe kilogramy.

Dopiero po dołożeniu ww. akcesoriów twardość nie będzie dokuczała.
_________________

 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-03-2013, 20:30   

No ok. Wyciągarka i zderzaki plus inne "bajery" nie ważą 150-200 kG.
Na iroman'ach auto staje się sztywne jak na drewnianych kołkach i nawet dodatkowy osprzęt nie da rady go dociążyć żeby zawieszenie pracowało w pełnym zakresie na dobicie jak i odbicie.
Mam auto na LPG i 85 litrów zbiornik (który sporo waży) w komorze na trzeci rząd siedzeń, czyli sporo za tylną osią, a mimo to, tył skakał jak piłka kauczukowa.
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-04-2013, 21:31   

Metalowy zderzak, wyciągarka, osłony na przód- już masz 100kg.

Żeby się nie powtarzać, zacytuję z innego forum:

Old Man Emu model OME910. Lift +30mm Sprężyna w klasie medium load. Mimo iż katalog podaje że dają lift 30mm to w każdym przypadku auto szlo do góry +70mm od stanu mierzonego na starych klapniętych sprężynach. Najlepsza sprężyna, dająca najwięcej komfortu przy użytkowaniu codziennym auta. Grubość drutu 17mm. Wysokość w stanie wolnym 390/ 400mm. Spring rate 150 /260

TJM XGS Suspension 4WD model 770RP51A - najbardziej uniwersalna sprężyna z liftem +40mm. Jest mniej komfortowa niż OME w przypadku nie załadowanego auta ale większą dodatkową ładowność + 150kg. Grubość drutu 17mm. Wysokość w stanie wolnym 390 /400mm. Spring rate 170/225

TJM XGS Suspension 4WD model 770RPHD51A - lift +50mm. Ładowność + 200kg constans load. Jest to sprężyna progresywna na stałe obciążenie przeznaczona dla auta wyprawowych mocno obciążonych. Grubość drutu 18mm.Wysokość w stanie wolnym 390/ 400mm. Spring rate 205/290.

Iornman MITS022B. Katalog podaje iż owa sprężyna jest na dodatkowe obciążanie od 0kg do 250kg i to by się zgadzało. Na pustym aucie jest jako tako, przy załadowanym lepiej a przy mocno obciążanym maskara - siedzi. Grubość drutu 16mm. Wysokość w stanie wolnym 400/410mm. To mówi samo za siebie auto idzie do góry bo sprężyna owa jest najwyższa w stanie wolnym. Po załadowaniu owych 250kg wychodzą mankamenty użycia drutu 16mm. Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego.

Trail Master by Mass. Lift +60mm w praktyce więcej. Właśnie takie sobie zanabyłem. Sprężyna Trail Master daje największy lift zawieszenia bez zasadniczego pogorszenia komfortu pracy zawieszenia ponieważ jest najwyższa stanie wolnym a nie dla tego że jest grubego drutu.

Dobinsons model C43-043V. Sprężyna w klasie medium load ale zdecydowanie ma twardsza charakterystykę pracy niż OME 910. Przy pustym aucie wręcz twarda i nie przyjemna. Po załadowaniu znacznie lepiej. Parametrów dokładnych nie pamietam. Na temat Dobinsons to niechaj się wypowie Mik bo ja ma doświadczenia z jednym typem spręzyny Druga sprawa to, że katalogi mają lekko rozbieżne dane"


Odpowiedź:

grubosc drutu ironmana obecnie jest 18mm i przy max zaladowanym aucie siada o 1,5 cm - tak jak pisalem w pierwszym poscie.
ponadto w stanie wolnym jest nizsza niz seria o jakies 2 cm ! dlatego z montazem nie ma problemu.


I dalej:

czyli kiepski wykrzyż w Pajero zmniejszył się dość znacznie Nie dość, że sprężyna jest krótsza to do tego jest bardzo twarda.
Druga sprawa - wierzę Ci w 100 % procent, że na Ironman jeździ się lepie niż na serii. Nie mniej jednak parametry techniczne sprężyn Ironman sprawiają, że jest to sprężyna dobra do auta wyprawowego non stop załadowanego.


Podsumowując: wierzę, że było twardo, ale to dlatego, że dobrałeś sprężyny, które nie pasowały do Twojego auta :)
_________________

 
 
siersciunio 
Forumowicz
BULL'O'MANIAK


Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 268
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-04-2013, 08:35   

Szyszkowa gdzie to tak ładnie opisali na POC?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.