 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS ALL] [ELEKTRYKA] Podł. sterownika zamka centralnego |
Autor |
Wiadomość |
maciooo [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2008, 10:49 [MSS ALL] [ELEKTRONIKA] Zamek centralny - centralka, sygnał,
|
|
|
Witam,
Mam pytanie: w którym miejscu znajduje się centralka odbiornika pilota do zamka centralnego w SS. Jak ona mniej więcej wygląda?? |
Ostatnio zmieniony przez cns80 26-02-2009, 12:44, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
 |
zibeusz [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2008, 16:58
|
|
|
Podobno centralka znajduje sie w ss ale z 99, w drzwiach pasażera ale jak wyglada nie wiem. |
|
|
|
 |
maciooo [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2008, 19:28
|
|
|
Dzięki już sprawdziłem, ściągnąłem książkę serwisową i wymontowałem centralkę. Znajduje się po lewej stronie od pasażera z przodu. Trzeba zdemontować schowek. U mnie kolor puszki był siwy. |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 19-01-2008, 19:45
|
|
|
Centralka zamka centralnego jest w MSS z 2002 zintegrowana z alarmem i jest pod kanałem doprowadzającym powietrze do dyszy nawiewu od strony kierowcy. Kiedyś odgrzybiałem klimę psiknąłem do otworu - z niego pociekło na centralkę, alarm zgłupiał, a centralny zamek przez 3 godziny otwierał i zamykał drzwi. Oczywiście 5 siłowników się zjarało ( u dilera siłownik miał być zintegrowany z ryglem i kosztować 2000 PLN/ szt. !!!!!!!!! . Alarm jak wysechł to się sam naprawił. |
|
|
|
 |
KrzysiekP [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2008, 23:59 [MSS ALL] Centalka zamka centralnego - gdzie jest ?
|
|
|
jak w temacie, mam centralny zamek, ale tylko z kluczyka. Chcialbym kupic na allegro jakis uniwersalny sterownik centralnego zamka i w zwiazku z tym mam pytanie:
czy sterowanie jest pneumatyczne czy elektryczne? Sterowanie jest masa czy plusem?
Dzieki i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez cns80 08-05-2008, 09:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
|
|
|
 |
KrzysiekP [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2008, 18:20
|
|
|
dzieki Wszystko juz mniej wiecej jasne, tylko jeszcze jedno pytanko mam: gdzie znajduje sie centralka od centralnego zamka w MSS 1.3 z roku 2000? |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2008, 21:00
|
|
|
a tego to nie wiem
ja mam Lancera i conieco już w nim oglądałem ale za robotę się jeszcze nie wziąłem |
|
|
|
 |
maciooo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2008, 22:08
|
|
|
Centralka jest od strony pasażera. Musisz zdemontować schowek. Jest to puszka 7x7 cm. Zobacz instrukcję |
|
|
|
 |
KrzysiekP [Usunięty]
|
Wysłany: 11-04-2008, 01:31
|
|
|
wracajac do tematu - okazalo sie ze centralka jest nad nogami kierowcy to po pierwsze, a po drugie trzeba kupowac centalny zamek sterowany masa, ale przekaznikowy (wysokopradowy). Bo maly prad podawany nie wystarcza do otwarcie badz zamkniecia samochodu....
Takze podsumowujac - centalka nad nogami kierowcy przy bezpiecznikach, centralny zamek , a raczej sterownik musi miec przekazniki czyli wyjscie wysokopradowe (masa) bo inaczej nie daje rady
To wszystko - pozdrawiam! |
|
|
|
 |
pasikowski78 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2008, 19:05 centralny cd.
|
|
|
Hej czy ktoś się orientuje co odbiera sygnał z pilota centralnego zamka, czy idzie to bezpośrednio do centralki, czy jest tam jakaś antena, a może bezpiecznik. Dziwne jest dla mnie żeby nagle przestały działać oba piloty, tak jakby kody z kluczyka nie pasowały do samochodu ( kiedy otwieram auto kluczykiem wszystkie siłowniki działają sprawnie). Proszę o jakieś sugestie i rady. |
|
|
|
 |
wrocek
Forumowicz
Auto: MSS 1,6 Family 2003-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 35 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-07-2012, 20:56
|
|
|
jacek z płocka napisał/a: | Centralka zamka centralnego jest w MSS z 2002 zintegrowana z alarmem i jest pod kanałem doprowadzającym powietrze do dyszy nawiewu od strony kierowcy. Kiedyś odgrzybiałem klimę psiknąłem do otworu - z niego pociekło na centralkę, alarm zgłupiał, a centralny zamek przez 3 godziny otwierał i zamykał drzwi. Oczywiście 5 siłowników się zjarało ( u dilera siłownik miał być zintegrowany z ryglem i kosztować 2000 PLN/ szt. !!!!!!!!! . Alarm jak wysechł to się sam naprawił. |
Witam.
Odkopałem temat. Czy jest sposób na sprawdzenie sterownika centralnego zamka ? Rozebrałem pudełko na części pierwsze do płytki z układem scalonym, ale żeby było wilgotne to nie powiem. A centralny jak nie działał, tak nie działa. Objawem jest zgrzyt w drzwiach przy przekręcaniu kluczykiem jak i pilotem (tu się nawet nie chcą otworzyć) jakby nie zaskakiwały trybiki czy może za małe napięcie. Zastanawiam się nad innymi przyczynami, ale jak zaglądałem pod kierownicę, to nic spalonego nie widziałem. Bezpieczniki do układów są całe.
Proszę o pomoc
[ Dodano: 25-07-2012, 19:18 ]
Witam raz jeszcz.
Poszukuję osoby we Wrocławiu, z którą mógłbym się spotkać i sprawdzić STEROWNIK CENTRALNEGO ZAMKA. Jak wspomniałem mógł paść przy czyszczeniu klimy, ale na 100 % wolałbym się upewnić. Mała kostka a tyle kłopotów. Niestety w warsztatach nie mają tego typu części, a zamawianie za 360 zł tylko po to by wpiąć i dowiedzieć się że to nie to, nie bardzo ma sens. Dla niewtajemniczonych dodam, że nie trzeba nic odkręcać czy przerabiać czy w jakikolwiek sposób ingerować w samochód, by się do niego dostać. Chyba że ktoś widział na szrocie taki samochód, to również będę wdzięczny.
Proszę pisać na maila.
[ Dodano: 31-07-2012, 20:45 ]
Temat w dalszym ciągu nie zbadany. Kupiłem nienowy (używany) sterownik i dalej jest bez efektu.
Pytanie do forumowiczów. Jak sprawdzić siłownik-i czy sie spaliły. Przy przekręcaniu kluczyka słychać szlifowanie siłowników (wszystkich), ale drzwi (wszystkie) nadal otwarte jakby brakowało im mocy czy może coś odskoczyło. Dziwi mnie tylko że z wszystkich drzwi. |
|
|
|
 |
wingman
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GLX 2000
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 06-05-2013, 11:10 [MSS ALL] [ELEKTRYKA] Podł. sterownika zamka centralnego
|
|
|
Cześć.
Kilka dni temu kupiłem i podłączyłem sterownik uniwersalny z aukcji poniżej - pobór prądu w stanie czuwania na poziomie 8 mA - na razie działa wspaniale
http://www.allegromat.pl/aukcja136660
Przy podłączeniu korzystałem z dostępnych schematów elektrycznych MSS (patrz http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453, po rozpakowaniu plik emxe99e1_space star_99_electrical_wiring.pdf). Poniżej szczegóły, które powinny wystarczyć do podłączenia każdego sterownika.
ECU zamka centralnego w MSS jest sterowane masą, podłączyć się jest chyba najwygodniej do złączy:
B-41 (zasilanie podłączanego sterownika i sterowanie zamkiem centralnym auta) - położone przy dolnej lewej krawędzi drzwi po stronie kierowcy, częściowo za plastikiem, strona 2-20; złącze jest przelotowe, podłączyłem się do kabli idących w dół od złącza)
B-68 (kierunkowskazy - sygnalizacja zamykania, otwierania i "tu jestem", jakby ktoś zgubił auto na parkingu) - położone w skrzynce oznaczanej w dokumentacji jako J/B (ang. junction box), za schowkiem po lewej pod kierownicą, strona 2-23 i 4-5)
Kable od sterownika najlepiej przyłączać do samochodu poprzez zdjęcie izolacji na krótkim odcinku kabla instalacji (bez przecinania kabla!), pocynowanie, przylutowanie kabla od sterownika, po czym zaizolowanie połączenia. Najbezpieczniej i najwygodniej jest robić to przy wyłączonym zapłonie i rozpiętym złączu.
Sposób podłączenia (kolor kabla od sterownika -> kolor kabla przy złączu -> numer złącza/numer pina, funkcja, strona we wskazanej wyżej dokumentacji, na podstawie której to wykombinowałem):
Kod: | Y -> BR-R -> B-41/24 UNLOCK (4-104)
BR -> LG -> B-41/30 LOCK (4-104)
R -> R-L -> B-41/21 + (4-96)
B, Y-B, L -> B -> B-41/10 - (4-96)
V1 -> LG-B -> B-68/11 L (4-85)
V2 -> G-R -> B-68/3 R (4-85)
|
Skróty kolorów kabli, do których odnoszę się powyżej:
Kod: | B czarny
Y żólty
L niebieski
G zielony
LG jasnozielony
R czerwony
BR brązowy
V fioletowy
|
Może okaże się to komuś pomocne.
Pozdrawiam! |
Ostatnio zmieniony przez wingman 22-01-2014, 16:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
lapass
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 265 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 04-06-2013, 22:44
|
|
|
Fajny opis - rzeczowo i czytelnie.
Do sterownika dostałeś też 2 klucze 'scyzoryki'? Da się je zaadoptować jako kluczyki do Space'a? Powoli rozglądam się za nowymi kluczykami, bo w starych rozpada mi się guma... |
|
|
|
 |
wingman
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.3 GLX 2000
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-06-2013, 18:50
|
|
|
Dziękuję.
W zestawie są 2 groty do VW, więc dokupiłem u tego samego sprzedawcy 2 groty do Mitsubishi, a właściwie Volvo V40/S40, które powinny pasować. Niestety, w dwóch punktach mi powiedziano, że te groty nie trzymają wymiarów i się nie nadają. I nikt nie podjął się nacięcia ich, z wyjątkiem punktu Mister Minit w Carefour w Futura Park we Wrocławiu - 20 PLN/szt. - niewiele, tyle że na moją odpowiedzialność, bez gwarancji, że się uda. A właściwie z gwarancją, że się nie uda, więc się nie zdecydowałem.
Za to w Castoramie dorobić można kluczyk do MSS w cenie 29,99 PLN/szt. z materiałem - pytać należy o wzór numer 61431, tzw. przez nich "opel nawiercany". Imobilizer można przełożyć ze starego kluczyka, jest na niego idealnie pasująca kieszonka. Przy cenach od 90,00 (Patron Długa) do 120,00 PLN (Mister Minit), które usłyszałem we Wrocławiu - bez dorabiania imobilizera, tylko nacięcie grotu, z materiałem - Castorama jest bezkonkurencyjna.
Ostatecznie więc moje kluczyki wyglądają jak na zdjęciu poniżej, a w planach mam wykorzystanie oryginalnych grotów jak wolgaster: http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|