Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Silniczek Krokowy
Autor Wiadomość
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 08-04-2013, 22:26   

koliber124, Jak dla mnie to krokowy nie może się ustawić. On tak, a przynajmniej bardzo podobnie brzęczy.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
koliber124 
Mitsumaniak
Mod regionu radom


Auto: Misio Galant 2.5 V6 99r spedit
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 779
Skąd: Radom
Wysłany: 09-04-2013, 21:49   

booohal napisał/a:
koliber124, Jak dla mnie to krokowy nie może się ustawić. On tak, a przynajmniej bardzo podobnie brzęczy.

Co byś proponował zrobić w takim wypadku?
_________________
...moc jest w grupie...
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 09-04-2013, 22:31   

koliber124 napisał/a:
Co byś proponował zrobić w takim wypadku?

Nie jestem raczej tutaj kimś, kto mógłby udzielać takich rad, ale pomierzyć krokowy najpierw.
Napisz do deejay lub robertdg. To są fachury od Miśków.

[ Dodano: 09-04-2013, 22:32 ]
Cytat:
Co to za grzybek z trzpieniem? U mnie w przepustnicy nie ma czegoś takiego...
W 2.0 z Anglii chyba są takie.




Podbijam pytanie.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 04-05-2013, 22:15   [EA2A/W 2.0] krokowy i IPS nie działa

dobra, udało mi się odkręcić silnik krokowy, przy okazji wyciągnąłem również przepustnicę i ta też została wyczyszczona, ale jest kilka pytań:
1. Za trzpieniem krokowca dozującym powietrze znajduje się taka jakby mała przepustnica z tworzywa która się obraca pod jakimś wpływem na sprężynie, do czego to służy i jak ma być ustawione ? wie ktoś ? niestety ja nie zauważyłem jak było wcześniej bo przy odkręcaniu tego mechanizmu wszystko wyskoczyło :oops: Poskładałem to tak na razie że patrząc od krokowca ta mini przepustnica czy cuś takiego jest jakby na full otwarta ale poddaje się o kilka stopni jak ją naciskam np śrubokrętem. Co to za ustrojstwo :shock:
2. Czy silnik krokowy można źle poskładać, czy sam się ustawia po włączeniu zapłonu ?

chętnie poznam odpowiedzi na powyższe pytania :wink:

[ Dodano: 11-05-2013, 19:38 ]
zachciało mi się czyszczenia jak wyżej to teraz mam :(

Tydzień było ok, dziś podczas jazdy zauważyłem że krokowy nie podbija obrotów, czy to klima, wspoma czy hamulec nic. Odkręcam dziada a tam w nim trochę płynu chłodzącego, no super myślę! rozebrałem przepustnicę ponownie i uszczelkę od podgrzewania przepustnicy dałem na silikonie żeby nie puszczała. Krokowy przeczyściłem ponownie, wszystko pięknie ładnie ale silnik zimny nie pali i gaśnie od razu jak nie dam mu gazu :cry:

Zauważyłem że jak ręcznie odkręcę krokowca czyli go otworzę (duży dopływ powietrza) to po zamontowaniu go, podłączeniu i odpaleniu auta sam się zamyka (zero dopływu powietrza) ale już nie otwiera po włączeniu np klimy czy ochłodzeniu silnika.

Czy ta troszka płynu chłodzącego mu zaszkodziła ? jak go sprawdzić miernikiem ? Koledzy pomocy !

edit:
dobra, znalazłem w manualu jak go pomierzyć i chyba ma zwarcie między 2 a 3 pinem a powinno być ok 30 OHM, czyli raczej krokowy do wymiany.



aktualizacja 16.05.2013r godz 8:35 :)


Czy silnik krokowy posiada przekaźnik i bezpiecznik ?
 
 
migmat 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 6
Skąd: Wojkowice
Wysłany: 17-05-2013, 23:34   

U mnie przyczyną niedziałania silnika krokowego był sterownik silnika - warto wziąć go pod uwagę.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-05-2013, 09:16   

ma ktoś może schemat ECU z rozpiską który element za co odpowiada ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-05-2013, 09:22   

Manual 13.pdf strona 67
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dudi-92 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI, GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 2
Skąd: leszno
  Wysłany: 20-12-2015, 18:11   za wysokie obroty

witam, mam problem z moim galantem 2.0 a mianowicie od pewnego czasu auto gdy odpalam na zimnym silniku ma około 1000 obrotów ale wraz z nagrzewaniem sie silnika obroty rosną nawet do 2,5 tyś. wyczyściłem już przepustnice , wymieniłem silniczek krokowy (na używany) ustawiałem również pamieć obrotów po jego wymianie a on nadal nic! Pomóżcie!
Ps. po odpięciu kostki przepływomierza silnik zaczyna falować i gaśnie ,a po odpięciu silniczka krokowego auto chodzi bez zmian :( :( :(
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2015, 18:16   

Do sprawdzenia sterowanie silnika krokowego, czytaj powyższy temat.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dudi-92 
Nowy Forumowicz

Auto: MITSUBISHI, GALANT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 2
Skąd: leszno
Wysłany: 20-12-2015, 18:47   

robertdg napisał/a:
Do sprawdzenia sterowanie silnika krokowego

możesz powiedzieć jak to zrobić? lub jest gdzieś już to opisane?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2015, 19:01   

Jest wyżej napisane gdzie znajdziesz odpowiedź, a tutaj masz manual http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.