Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie odpala w czasie deszczu
Autor Wiadomość
kowal23 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2013, 11:58   Nie odpala w czasie deszczu

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem z krótkim stażem w posiadaniu Carismy.
I mam problem którego nikt nie jest wstanie z mechaników rozwiązać.

A mianowicie w czym rzecz.
W dni deszczowe lub gdy auto stoi np- dwa dni gdy pada deszcz.
Nie odpala. Można kręcić i kręcić i nic... Ale po odczekaniu ok godziny auto pali jak zawsze bez problemu potem.
W dni słoneczne lub suche czy inne bez deszczowe i bez wilgotne... Pali jak złoto od pierwszego dotyku.
Na diagnostyce komputerowej nie wychodzi nic.
Mechanicy po przeglądzie auta, też nic nie znaleźli co by miało na to wpływ.
Elektryk też powiedział że jest ok.
A problem się pojawia non stop. Nie raz się dzieje też tak, że jak przejadę przez dużą kałuże to auto staje i też godzinę trzeba czekać aż odpali.
Szukałem po kostkach po przewodach jakiś oznak uszkodzenia. Ale bez efektu.

Dlatego proszę o pomoc.
Może ktoś miał już taki problem.
I wie gdzie szukać przyczyny.

Mam Carisme z 2001r z silnikiem 1.9 DID
Z góry dziękuję za pomoc
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 05-06-2013, 12:28   

Żeby DID nie palił w czasie deszczu.... :shock: Pierwsze słyszę :?

Może warto sprawdzić świece żarowe (choć problem powinien być przy zimnym silniku niezależnie od deszczu). I druga rzecz - nie wiem jak jest rozwiązane w DID gaszenie silnika - w niektórych dieslach przy pompie wtryskowej był zawór elektromagnetyczny i może tam coś się z prądem dzieje :roll: (o ile oczywiście takie rozwiązanie jest w DiD-zie)
Albo jakiś inny czujnik, gdy dostanie wilgoć to wariuje i nie da się odpalić.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
revir85 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 02 1.9 DID SPORT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 12
Skąd: cK
Wysłany: 05-06-2013, 13:03   

Mialem tak kiedys w a3 tdi gdy byl deszcz albo po umycu auto nie chcialo odpalac jak wyschlo bylo ok...
Okazalo sie ze winien jest jeden kabelek ktory robil zwarcie gdzies w kompie...
Znajdz dobrego elektromechanika... Mi usterke usunal w niecale pol godz.. Pozdro
 
 
kowal23 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2013, 13:55   eh.

Przy zimnym ale suchym dniu. odpala bez problemu. po za tym mechanicy sprawdzili świece żarowe. Bo też tak na początku przypuszczałem że może być wina ich.
Ale są ok.
Co do zaworu nie mam pojęcia gdzie go szukać ani jak wygląda.
Co do gaszenia to DID mój jest na turbinie, więc i tak czekam chwile aż gazy lekko ostudzą turbinę aby wyłączyć auto.

Z elektryką byłem u swojego elektryka, który mi nie raz robił auta, ale też i dla pewności pojechałem do innego, a tak ku ciekawości mojej i pewności.
Ale też nic nie wykrył.

Ja sam wyczyściłem wszystkie masy które znalazłem dla pewności łącznie z wyjściem z rozrusznika, prze macałem wszystkie chyba przewody i kostki...
I wraz nie paliło.
Aż odstoi swoje i działa.
A żaden błąd CZEK się nie pali. więc tak na prawdę szukam/y po omacku.
I bez efektów.
 
 
zmc29 
Forumowicz

Auto: Carisma 2001r. 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 64
Skąd: zmc
Wysłany: 11-06-2013, 15:04   

Co prawda inne paliwo ale kiedyś ojciec w peugeocie zagazowanym tak miał, że w wilgotne dni nie palił albo z wielkim oporem. Mechanik mu powiedział aby w nocy w garażu, kiedy jest całkowicie ciemno, otworzył maskę i włączył silnik. Jak się dobrze przyjżeć to było widać małe iskierki(przebicia) na przewodach wysokiedo napięcia. Poszły do wymiany + nowe świece. Było dużo, dużo lepiej ale jeszcze nie ideał zapalania z przed założenia gazu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.