Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
30-10-2016, 22:03
Jak wino...
Autor Wiadomość
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 28-05-2013, 01:33   

sveno napisał/a:
czy to jest duży "garb"?

Ciężko ocenić z tej perspektywy ale wydaje mi się, że tak :wink:
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 28-05-2013, 07:14   

fota z przed roku, więc teraz to może być duży garb ;)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21935
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-05-2013, 07:45   

Chyba duży garb, a maska na złom.
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 31-05-2013, 19:39   

Wreszcie znalazłem chwilę na wymianę kopułki i palca.
Miało być łatwo, ale jak się nie ma odpowiednich narzędzi to nawet prosta operacja staje się karkołomnym wyzwaniem, ale jakoś poszło.
Porównanie palców:




ten nowy Facet ma wyraźnie szerszą tą blaszkę na końcu, to chyba przyśpiesza i jednocześnie wydłuża iskrę?

Kopułki:




Na drugim zdjęciu wyraźnie widać wytarty ten bolec na środku.

No i okazało się, że mam połamaną tą osłonę co idzie pod spodem kopułki:



Prawdopodobnie połamał ją gazownik robiąc miejsce po węże. Jak ktoś ma na zbyciu to chetnie kupię.

Przejechałem pierwsze 15km, specjalnej różnicy nie ma, ale zauważyłem, że na postoju spalanie delikatnie spadło: wcześniej przy nagrzanym silniku było 1,6-1,7l/h a teraz 1.5-1.6 czasami podskoczy do 1,7l/h.
jutro trasa do Sącza więc zobaczymy czy coś się zmieniło, no i czekać do pierwszej burzy, wtedy sprawdzę czy problem z odpalaniem minął.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23633
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-05-2013, 19:59   

Aleś wyjarał do cna ten paluch z kopułką, dziw, że to wogóle chciało pracować. wygląda jakby z 400tyś km miało za sobą :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 31-05-2013, 21:32   

robertdg napisał/a:
dziw, że to wogóle chciało pracować.
no właśnie juz nie bardzo chciało pracować, zwłaszcza przy dużej wilgotności powietrza.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 01-06-2013, 13:25   

dzisiaj leje od samego rana, poszedłem sprawdzić czy diagnoza była słuszna: Galant odpalił na dotyk :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 03-06-2013, 12:34   

Chyba jednak coś popsułem.
Od wymiany kopułki czasami w czasie jazdy zaczyna mrugać kontrolka TCL OFF. Po zgaszeniu wszystko wraca do normy. Zaczyna mrugać kiedy silnik wchodzi na wysokie obroty (pi razy oko 4krpm) z gazem w podłodze. Nic więcej mu się nie dzieje, normalnie przyśpiesza itp. TCL chyba wtedy nie działa? Ktoś miał podobnie?

ABS i CE się nie zapalają.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-06-2013, 12:37   

Zobacz czy nie poruszyłeś wężyków podciśnienia przy przepustnicy jak robiłeś kopułkę.
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 03-06-2013, 13:48   

sveno, miałem podobnie na zimowych oponach.
Generalnie tak jak mówi Owczar. Chyba, że któryś z czujników pada.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 03-06-2013, 22:38   

wężyki na sowim miejscu, wizualnie ok brak pęknięć itp.
Płynu hamulcowego delikatnie poniżej maksimum.
Zaobserwowałem, że kontrolka zaczyna migać przy długim obciążeniu silnika, tzn na jednyce z butem w podłodze do odcinki nie zapaliła się, ale na 2 już tak.

Dziwne to jest bo nic nie ruszałem, poza kopułką, jedynie podniosłem klapkę przypustnicy jak miałem zdjętą "trąbe słonia" żeby zobaczyć jak brudno jest w środku i tyle.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 10-06-2013, 21:05   

Galant sam się naprawił (ten typ widocznie tak ma). Dzisiaj kilka razy przeciągnąłem go na 2 biegu i TCL nie zwariował.

Druga sprawa: http://forum.mitsumaniaki...1203710#1203710
Opinie i rady mechaników (i nie tylko) mile widziane.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 12-06-2013, 17:31   

Klucze kupione, trzeba było wypróbować. Wziąłem się za wymiane filtrów od gazu, z lotnym nie było problemu, gorzej z tym przy elektrozaworze:



Klucze dały radę, nypelek już nie. Ogólnie panika.
Panowie z Fugazi wykręcili mi ułamaną część, kupiłem nowy nypelek, skręciłem i działa.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 13-06-2013, 18:46   

i co żeś narobił ? :p
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 27-06-2013, 10:07   

Wczoraj wymieniłem olej (Elf 5w40, filtr OP575, dlatego że poprzednio też był taki zestaw, przejeździłem rok czasu czyli u mnie 13kkm i wszystko było ok)
Wymieniłem obydwie końcówki drązków, padła tym razem prawa (NOK, szedł na pierwszy montaż??) na lewej stronie 22kkm temu założyłem 555 i do tej pory była w stanie dobrym. Założyłem 2x TRW.
Zrobiona zbieżność:

Tył nie był ruszany bo wszystko na zielono, z przodu zbierzność na 34' (niewiele się pomyliłem :) ) ustawione na 4' (sumaryczna) i jest dobrze.

Kupiłem nowe dywaniki:

i już tego żałuje :) wyglądają lepiej od czarnych gumowych, ale chyba tylko do pierwszej ulewy.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.