Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Radio i kilka drobnostek
Autor Wiadomość
lysy16 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: warm-maz
Wysłany: 06-10-2013, 14:17   [Cari 1.6] Radio i kilka drobnostek

Witam wszystkich forumowiczów, sam dotychczas nie udzielałem się na forum, ale uznałem, że czas najwyższy :)
Carisma 1.6 z 1997 to mój pierwszy samochód, kupiony zaledwie pół roku temu. W związku z tym, że prawo jazdy zdałem w chwili zakupu Mitsubishi, moje pojęcie na temat samochodów jest niewielkie. Piszę więc, aby poradzić się Was w kilku drobnych sprawach dotyczących mojej Cari.
1. Posiadam radio Sony CDX GT200, które dostałem wraz z samochodem. Poprzedni właściciel mówił, że nie działają żadne stacje radiowe. Wszystkie kabelki pod radio są podłączone, sprawdzałem. Po ustawieniu jakichkolwiek częstotliwości, słychać tylko charakterystyczny szum, kilka razy dźwięk z radia próbował się przebijać przez ten szum, jednak nieskutecznie. Jest to dosyć uciążliwe, bowiem ile można słuchać tych samych płyt CD. Co zrobić, aby można było słuchać stacji radiowych?
2. Mniej uciążliwe, ale również drażniące jest regularne świecenie się kontrolki rezerwy, nawet po zatankowaniu np. 40 litrów benzyny. Kontrolka nie świeci się ciągle, czasem znika, czasem się pojawia, w każdym razie na pewno świeci się w nieodpowiednim momencie.
3. Nie działa mi podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej, ani tylne światło przeciwmgłowe. Czytałem o tym problemie na tym forum, podobno powodem są przełamane przewody - jak to naprawić?
4. Mój hamulec ręczny jest w opłakanym stanie, kilka razy zdarzyło mi się przejechać kilkaset metrów z "zaciągniętym" ręcznym, bez większego oporu. Wprawdzie zbyt często nie jest on potrzebny, jednak warto, aby był sprawny.

Moje pytanie do Was - jak naprawić powyższe usterki? Z góry dziękuję za wszelkie rady :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-10-2013, 19:43   

1. Trzeba sprawdzić antene, na próbe podepnij inną antene i zobacz czy działa, jezeli nie, to wina radia.
2. Sprawdź połaczenia elektryczne pływaka, najprawdopodobniej jednak będzie on wymagał wymiany
3. Zdemontować obicie boczne lewego tylnegpo słupka, manszete pomiędzy kabina a klapą, wstawic nowe kableki tak aby połaczenia lutowane nie były narażone na przełamanie
4. Trzeba sprawdzić zaciski hamulcowe, jeżeli dźwigienki poruszają się w nich prawidłowo, a hamulec awaryjny nie daje znaków życia, to najprawdopodobniej do regeneracji lub wymiany zaciski.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 07-10-2013, 20:08   

robertdg, W tych rocznikach z tyłu są bębny hamulcowe i szczęki.
_________________
Ross
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 07-10-2013, 20:42   

ross, W jakich rocznikach??
Ja mam z 1996 roku i mam tarcze i klocki nie ma reguły (chyba) .
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 07-10-2013, 21:25   

To wszystko zależy od wersji wyposażenia. Tak mi się wydaje.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-10-2013, 23:01   

ross napisał/a:
robertdg, W tych rocznikach z tyłu są bębny hamulcowe i szczęki.
W GDI to napewno jest bęben ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
lysy16 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: warm-maz
Wysłany: 07-10-2013, 23:17   

Dzięki za pomoc robertdg, ale mam jedno pytanie do twoich wszystkich czterech odpowiedzi. A mianowicie: jak to zrobić :) ?
Nie ukrywam, jestem laikiem i aby dokonać poprawek potrzebuję dokładniejszego opisu wszystkich niezbędnych czynności.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-10-2013, 23:37   

Co do anteny, to albo sprawdź radio w innym aucie, albo pożycz sobie od kogoś antene i wepnij do radia aby sprawdzić czy Twoja nie jest wadliwa
Jezeli chodzi o rezerwe paliwa to będziesz musiał się dobrać do zbiornika pod kanapą tylną poprzez otwór w karoserii, który jest zaślepiony blachą wkręcaną na wkręty

http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=681185
Z hamulcami to najlepiej do ogarniętego mechanika ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ross 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 309
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 08-10-2013, 17:58   

robertdg, Tak ja mam GDI i tyko tym się sugerowałem sory to moja pomyłka.
_________________
Ross
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 09-10-2013, 19:51   

robertdg napisał/a:
W GDI to napewno jest bęben ;-)

U mnie w TD też mam bębny z tyłu :wink: Wersja GLX.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
lysy16 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: warm-maz
Wysłany: 11-10-2013, 14:41   

robertdg napisał/a:
Co do anteny, to albo sprawdź radio w innym aucie, albo pożycz sobie od kogoś antene i wepnij do radia aby sprawdzić czy Twoja nie jest wadliwa
Jezeli chodzi o rezerwe paliwa to będziesz musiał się dobrać do zbiornika pod kanapą tylną poprzez otwór w karoserii, który jest zaślepiony blachą wkręcaną na wkręty

http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=681185
Z hamulcami to najlepiej do ogarniętego mechanika ;-)


Przy wyjmowaniu radia znalazłem trzy dodatkowe niepodłączone kable - czerwony, biały i czarny, podłączałem wszystkie, bezskutecznie. Całego radia nie udało mi się wyjąć - ta kostka z kabelkami nie chce się odpiąć od radia.
Co zrobić po dobraniu się do zbiornika?
Za problem z przeciwmgłowym zabieram się jutro, a ręczny zostawie mechanikowi.
 
 
barthez2183 
Mitsumaniak
01354/KMM


Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 407
Skąd: NML
Wysłany: 13-10-2013, 18:00   

lysy16, skąd dokładnie jesteś? Może niedaleko ode mnie to bym Ci coś pomógł.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
 
 
lysy16 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: warm-maz
Wysłany: 16-10-2013, 13:03   

Dzięki bardzo, ale do Nowego Miasta mam ze 150 km :)

Jeszcze pytanie mam, a co zrobić z opadającą klapą bagażnika? Zazwyczaj jak ją uniosę, to się trzyma, ale czasem bywa tak, że spada na głowę :)
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 16-10-2013, 13:54   

Wymienić siłowniki :P
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
lysy16 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: warm-maz
Wysłany: 24-10-2013, 13:31   

Tym razem mam dwa problemy, fajnie by było jakby ktoś odpowiedział :)
1. Ostatnio ciężko mi wchodzi jedynka i dwójka. Ze wstecznym miałem ogromny kłopot (czasem nie wchodził wcale, kilka razy zdarzyło mi się pchać samochód, bo nie mogłem go wrzucić :D ), ale w końcu oddałem samochód do znajomego mechanika i od tego czasu wsteczny wchodzi bajecznie (mówił, że coś wyregulował i coś pospawał - ale co, to nie mam pojęcia). Z pozostałymi biegami problemu nie mam, co ciekawe, gdy wrzucam np. dwójkę (z oporami, bo nie chce wejść, czasem wyskakuje), to gdy już pierwszy raz wejdzie, to każde następne wrzucenie tego samego biegu jest bezproblemowe - ale tylko gdy samochód stoi, w jeździe prawie cały czas ciężko wchodzi. Czy należy wymienić tulejki wybieraka, o których na forum jest kilka tematów, czy może coś innego? Dodam, że jakiś czas temu w ogóle nie wchodziła mi jedynka, wymieniłem wysprzęglik na nowy i było super.
2. Od kilku dni, gdy mocniej dodaje gazu, słyszę dziwny odgłos dochodzący spod maski (gdzieś po lewej stronie patrząc od strony kierowcy). Jest on specyficzny - jakby delikatnie drżały jakieś metalowe części, lub się stykały, w każdym razie to taki metaliczny odgłos. W momencie puszczenia gazu - od razu ten odgłos ustaje i wszystko wraca do normy. W czym problem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.