 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] Radio i kilka drobnostek |
Autor |
Wiadomość |
lysy16
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 06-10-2013, 14:17 [Cari 1.6] Radio i kilka drobnostek
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów, sam dotychczas nie udzielałem się na forum, ale uznałem, że czas najwyższy
Carisma 1.6 z 1997 to mój pierwszy samochód, kupiony zaledwie pół roku temu. W związku z tym, że prawo jazdy zdałem w chwili zakupu Mitsubishi, moje pojęcie na temat samochodów jest niewielkie. Piszę więc, aby poradzić się Was w kilku drobnych sprawach dotyczących mojej Cari.
1. Posiadam radio Sony CDX GT200, które dostałem wraz z samochodem. Poprzedni właściciel mówił, że nie działają żadne stacje radiowe. Wszystkie kabelki pod radio są podłączone, sprawdzałem. Po ustawieniu jakichkolwiek częstotliwości, słychać tylko charakterystyczny szum, kilka razy dźwięk z radia próbował się przebijać przez ten szum, jednak nieskutecznie. Jest to dosyć uciążliwe, bowiem ile można słuchać tych samych płyt CD. Co zrobić, aby można było słuchać stacji radiowych?
2. Mniej uciążliwe, ale również drażniące jest regularne świecenie się kontrolki rezerwy, nawet po zatankowaniu np. 40 litrów benzyny. Kontrolka nie świeci się ciągle, czasem znika, czasem się pojawia, w każdym razie na pewno świeci się w nieodpowiednim momencie.
3. Nie działa mi podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej, ani tylne światło przeciwmgłowe. Czytałem o tym problemie na tym forum, podobno powodem są przełamane przewody - jak to naprawić?
4. Mój hamulec ręczny jest w opłakanym stanie, kilka razy zdarzyło mi się przejechać kilkaset metrów z "zaciągniętym" ręcznym, bez większego oporu. Wprawdzie zbyt często nie jest on potrzebny, jednak warto, aby był sprawny.
Moje pytanie do Was - jak naprawić powyższe usterki? Z góry dziękuję za wszelkie rady |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-10-2013, 19:43
|
|
|
1. Trzeba sprawdzić antene, na próbe podepnij inną antene i zobacz czy działa, jezeli nie, to wina radia.
2. Sprawdź połaczenia elektryczne pływaka, najprawdopodobniej jednak będzie on wymagał wymiany
3. Zdemontować obicie boczne lewego tylnegpo słupka, manszete pomiędzy kabina a klapą, wstawic nowe kableki tak aby połaczenia lutowane nie były narażone na przełamanie
4. Trzeba sprawdzić zaciski hamulcowe, jeżeli dźwigienki poruszają się w nich prawidłowo, a hamulec awaryjny nie daje znaków życia, to najprawdopodobniej do regeneracji lub wymiany zaciski. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 07-10-2013, 20:08
|
|
|
robertdg, W tych rocznikach z tyłu są bębny hamulcowe i szczęki. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 07-10-2013, 20:42
|
|
|
ross, W jakich rocznikach??
Ja mam z 1996 roku i mam tarcze i klocki nie ma reguły (chyba) . |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-10-2013, 23:01
|
|
|
ross napisał/a: | robertdg, W tych rocznikach z tyłu są bębny hamulcowe i szczęki. | W GDI to napewno jest bęben |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
lysy16
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 07-10-2013, 23:17
|
|
|
Dzięki za pomoc robertdg, ale mam jedno pytanie do twoich wszystkich czterech odpowiedzi. A mianowicie: jak to zrobić ?
Nie ukrywam, jestem laikiem i aby dokonać poprawek potrzebuję dokładniejszego opisu wszystkich niezbędnych czynności. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-10-2013, 23:37
|
|
|
Co do anteny, to albo sprawdź radio w innym aucie, albo pożycz sobie od kogoś antene i wepnij do radia aby sprawdzić czy Twoja nie jest wadliwa
Jezeli chodzi o rezerwe paliwa to będziesz musiał się dobrać do zbiornika pod kanapą tylną poprzez otwór w karoserii, który jest zaślepiony blachą wkręcaną na wkręty
http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=681185
Z hamulcami to najlepiej do ogarniętego mechanika |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 08-10-2013, 17:58
|
|
|
robertdg, Tak ja mam GDI i tyko tym się sugerowałem sory to moja pomyłka. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
lysy16
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 11-10-2013, 14:41
|
|
|
robertdg napisał/a: | Co do anteny, to albo sprawdź radio w innym aucie, albo pożycz sobie od kogoś antene i wepnij do radia aby sprawdzić czy Twoja nie jest wadliwa
Jezeli chodzi o rezerwe paliwa to będziesz musiał się dobrać do zbiornika pod kanapą tylną poprzez otwór w karoserii, który jest zaślepiony blachą wkręcaną na wkręty
http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=681185
Z hamulcami to najlepiej do ogarniętego mechanika |
Przy wyjmowaniu radia znalazłem trzy dodatkowe niepodłączone kable - czerwony, biały i czarny, podłączałem wszystkie, bezskutecznie. Całego radia nie udało mi się wyjąć - ta kostka z kabelkami nie chce się odpiąć od radia.
Co zrobić po dobraniu się do zbiornika?
Za problem z przeciwmgłowym zabieram się jutro, a ręczny zostawie mechanikowi. |
|
|
|
 |
barthez2183
Mitsumaniak 01354/KMM

Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 407 Skąd: NML
|
Wysłany: 13-10-2013, 18:00
|
|
|
lysy16, skąd dokładnie jesteś? Może niedaleko ode mnie to bym Ci coś pomógł. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 |
|
|
|
 |
lysy16
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 16-10-2013, 13:03
|
|
|
Dzięki bardzo, ale do Nowego Miasta mam ze 150 km
Jeszcze pytanie mam, a co zrobić z opadającą klapą bagażnika? Zazwyczaj jak ją uniosę, to się trzyma, ale czasem bywa tak, że spada na głowę |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 16-10-2013, 13:54
|
|
|
Wymienić siłowniki |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
lysy16
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 5 Skąd: warm-maz
|
Wysłany: 24-10-2013, 13:31
|
|
|
Tym razem mam dwa problemy, fajnie by było jakby ktoś odpowiedział
1. Ostatnio ciężko mi wchodzi jedynka i dwójka. Ze wstecznym miałem ogromny kłopot (czasem nie wchodził wcale, kilka razy zdarzyło mi się pchać samochód, bo nie mogłem go wrzucić ), ale w końcu oddałem samochód do znajomego mechanika i od tego czasu wsteczny wchodzi bajecznie (mówił, że coś wyregulował i coś pospawał - ale co, to nie mam pojęcia). Z pozostałymi biegami problemu nie mam, co ciekawe, gdy wrzucam np. dwójkę (z oporami, bo nie chce wejść, czasem wyskakuje), to gdy już pierwszy raz wejdzie, to każde następne wrzucenie tego samego biegu jest bezproblemowe - ale tylko gdy samochód stoi, w jeździe prawie cały czas ciężko wchodzi. Czy należy wymienić tulejki wybieraka, o których na forum jest kilka tematów, czy może coś innego? Dodam, że jakiś czas temu w ogóle nie wchodziła mi jedynka, wymieniłem wysprzęglik na nowy i było super.
2. Od kilku dni, gdy mocniej dodaje gazu, słyszę dziwny odgłos dochodzący spod maski (gdzieś po lewej stronie patrząc od strony kierowcy). Jest on specyficzny - jakby delikatnie drżały jakieś metalowe części, lub się stykały, w każdym razie to taki metaliczny odgłos. W momencie puszczenia gazu - od razu ten odgłos ustaje i wszystko wraca do normy. W czym problem? |
|
|
|
 |
|
|