Nowy pilot do centralnego zamku |
Autor |
Wiadomość |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 24-11-2013, 19:26 Nowy pilot do centralnego zamku
|
|
|
Witam...
Mój stary pilot od c.z. do mojej Carii już niedomaga - zdjęcie poniżej:
więc zakupiłem na Allegro taki sam firmy TRW tylko ma inny numer. Sprzedawca zapewniał że od Carismy.
Niestety wszystkie opisane na forum instrukcje dotyczące adoptowania go do mojej centralki "wzięły w łeb " (wkładanie baterii do pilota w samochodzie itp)
W User Manual jest chyba opisana ta operacja ale niestety nie znam angielskiego i chyba do tego potrzebny jest MUT II Zamieszczam skany z U.M.
Proszę o ew. przetłumaczenie najważniejszych kwestii.
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-11-2013, 19:39
|
|
|
A co dokładnie działo się z Twoim? Najczęściej przestają przewodzić gumki stykowe w przyciskach, może przełóż ze starego do nowego sama elektronikę i zobacz jak będzie. |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 24-11-2013, 19:51
|
|
|
W starym były popękane gumki, które już nie raz reanimowałem. Z zakupionego pilota przełożyłem dobrą gumkę i tak śmigał pół roku. Niestety ostatnio rozładowuje mi baterie. Mniej więcej co dwa tygodnie muszę kupować nowe. Z tego co wyczytałem w necie to wysiada elektronika. Dodatkowo ten stary ma srebrne ścieżki a nowy "złote" i jest w dużo lepszym stanie technicznym dlatego chciałbym go adoptować. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-11-2013, 08:03
|
|
|
Nie wiem ile dałeś za ten drugi ale łatwiej i chyba taniej było by kupić nową centralkę z nowymi pilotami. Za około 50 - 100 złotych można już dobrą kupić a o tym jak podłączyć jest obszerny temat na forum. |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 25-11-2013, 19:06
|
|
|
potrzebujesz tester mut2 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 27-11-2013, 16:44
|
|
|
Nie koniecznie...
Znalazłem opis na Elektrodzie tylko jeszcze nie sprawdzałem. Opis podobny do tego z UM co podałem:
"Witam . Czytałem i próbowałem różne sposoby wprogramowania oryginalnych pilotów (carisma 1.9DID 2001r) . Osobiście zadziałała mi po jeden raz każda z metod opisanych i na tym koniec ........... ALE ODKRYŁEM NASTEPNĄ METODĘ PROGRAMOWANIA TYCH PILOTÓW , MYŚLE ŻE SKUTECZNĄ W 100 % . WPROGRAMOWAŁEM TYM SPOSOBEM DWA PILOTY Z CZEGO TEN DRUGI BYŁ DOKUPIONY UŻYWANY .
O P I S U J E C O I J A K .
CARISMA 2001 DID
!!! ZAMYKAMY WSZYSTKIE DRZWI !!!
ROBIMY ZWORĘ W ZŁĄCZU OBD (1) DO MASY , MOŻNA POŁĄCZYĆ DO (4) BO TAM JEST MASA .
WKŁADAMY KLUCZYK DO STACYJKI I Z POZYCJI (OFF) PRZEKRĘCAMY TRZYKROTNIE NA POZYCJE (ACC) - NA TZW. PIERWSZĄ POZYCJE STACYJKI .
ZOSTAWIAMY OCZYWIŚCIE KLUCZYK NA (OFF) ALE W STACYJCE .
!!! CENTRALNY POWINNIEN ZAMKNĄĆ I OTWORZYĆ !!!
PRZYCISKAMY RAZ ew. DWA , TRZY RAZY JEDEN Z DWÓCH PRZYCISKÓW PILOTA .............POTWIERDZENIEM PRZYJĘCIA GO DO CENTRALKI BĘDZIE ZAMKNIĘCIE I OTWORZENIE CENTRALNEGO ZAMKA , JESLI MAMY DRUGI PILOT TO POWTARZAMY OPCJE Z NACISKANIEM PRZYCISKÓW W PILOCIE DO MOMENTU PONOWNEGO ZAMKNIĘCIA I OTWORZENIA SIE CENTRALNEGO ZAMKA .
PO WPISANIU OBU ew. JEDNEGO PILOTA ROZPINAMY ZWORĘ W ZŁĄCZU OBD I TYLE
U MNIE OSOBISCIE ZADZIAŁAŁO BEZ PROBLEMU , PROSZĘ O ODPOWIEDZI JAK SIĘ SPRAWDZA TEN SPOSÓB .
POZDRAWIAM , ADAM . "
P.S.
DZIAŁA
U mnie wystarczyło przekręcić kluczyk raz w pozycję ACC i centralny zadziałał. Później przycisnąłem raz przycisk w pilocie i PODZIĘKOWAŁ. |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 27-11-2013, 20:04
|
|
|
Czyli tym sposobem można zaprogramować każdy pilot kupiony od innego samochodu (Carismy, SS)? |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 27-11-2013, 22:54
|
|
|
Pewnie tak. Tylko podejzewam ze kazdy firmy TRW . |
|
|
|
 |
Miczaldo
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2011 Posty: 6 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 06-12-2013, 21:20
|
|
|
Mam takie pytanko trochę z innej beczki. Czy próbował ktoś wzmocnić sygnał w pilocie? Nawet po założeniu nowej baterii pilot nie zawsze łapie od razu, nawet jeśli stoję tuż koło drzwi. Zauważyłem, że jak otwieram go gdzieś, gdzie nie ma zbyt wiele zakłóceń można otworzyć samochód powiedzmy z 3 metrów, jednak w centrum miasta jest to czasem nawet ciężkie dotykając szyby pilotem.
Tutaj też pojawił się problem, jak wzmocnić sygnał pilota by nie było takich problemów?
Widziałem w internecie filmik jak wzmocniono sygnał pilota dolutowując kawałek drucika do anteny w pilocie, niestety nie mogę takowej zlokalizować w moim. Ma może ktoś jakiś drobny schemacik, albo zdjęcie ze strzałeczką i napisem "tutaj lutuj"?
Pozdrawiam, Michał. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 07-12-2013, 19:16
|
|
|
Jakkolwiek głupio to zabrzmi... Przyłóż sobie pilota do głowy - zwiększony zasięg murowany. Mózg to niezła antena.
Nie przeprowadzałem badań bezpieczeństwa ale osobiście stosuję ten patent dla ubawu nieświadomej gawiedzi |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-12-2013, 20:31
|
|
|
Też o tym gdzieś czytałem i wiele osób twierdzi, że to działa Ja szczerze mówiąc jeszcze nie próbowałem. |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-12-2018, 19:08
|
|
|
Odkopuję temat. Mój pilot uległ biodegradacji, Obudowa i gumki się rozpadły. Układ scalony jest ok. Gdzie mogę znaleźć obudowę? Jakie piloty można doprogramować? Pacjent to Space Star '04. Pozdrawiam, |
_________________ Archiwum:
- Galant EA2W '97 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20958 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 07-12-2018, 19:34
|
|
|
Surówkę kupisz na allegro, dotniesz u fachowca od zamków a pestkę immobiliser przełożysz. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
tomwasz
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 221 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 07-12-2018, 20:17
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, temat kluczyka już przerabiałem. Teraz chodzi mi o pilot. Jest taki jak w pierwszym poście tego wątku. Czy jest to jakiś standard, np jak 433MHz do bram? Jeśli nie, to może ktoś tutaj ma na zbyciu samą obudowę i gumkę. Jak wspomniałem scalak jest sprawny. |
_________________ Archiwum:
- Galant EA2W '97 |
|
|
|
 |
|