[EAxx] Łożysko koła tylnego |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-02-2014, 08:46
|
|
|
Łysy88 napisał/a: | Nie pamiętam na jaką śrubę | Gwint 8 mm. alex87 napisał/a: | Przy okazji zdałem sobie sprawę iż napisałem niezłą głupotę w poprzednim poście a jakimś cudem żaden z was nie zwrócił na to uwagi choć obydwoje cytowaliście ten fragment. | Po odkręceniu 4 śrub mocujacych piastę schodzi bez problemu z zamontowanym mechanizmem hamulca ręcznego, wiec nie było żadnej głupoty. |
|
|
|
 |
alex87
Mitsumaniak

Auto: EA5A Avance 02r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 106 Skąd: D.G.
|
Wysłany: 08-02-2014, 09:54
|
|
|
treść lekko ot:
komarsnk, Hugo, no tak chłopaki - macie rację. Wczoraj po 4 godzinach męczenia się ze zdjęciem i złożeniem tego odchodziłem od zmysłów. Gdy na to patrzałem zastanawiałem się czy nie odkręcić tej obudowy. A potem wieczorem już w domu przyszło mi na myśl że przeciez szczęki i ich mechanizm tam zajmują więcej miejsca.
robertdg masz oczywiście rację - i sam też doszedłem do takiego wniosku, że wszystko inne jest lepsze a takie 'zabawy' trzeba oddać komuś kto się tym zajmuje na codzień. Co do drutu to było pierwsze podejście. Za drugim wkręciłem tam śrubę z dwiema nakrętkami. Choć nie zaprzeczam temu iż zrobiłem tam więcej bałaganu niż pożytku : -) Co do linki zapiekającej się w pancerzu to nie mam pojecia co i jak. Jak miałem zdjętą tarcze i zaciąglem ręczny to wydawało się działać prawidłowo. Dzwignia szczęki nie była zapieczona - rusza się sprawnie.
Bo ogólnie co do tego ręcznego - choć nigdy nie miałem okazji porównać w innych Galantach, może to tak ma być - ale u mnie łapie dopiero na samej górze. W innych markach z jakimi miałem styczność hamulec już trzymał od samego dołu. Choć to że łapie mi na samej górze to jeszcze nie koniec. Wczoraj na zaciagnietym udało mi się ruszyć. Zresztą mniejsza z tym.
Ale, żeby nie robić zbytniej odskoczni od tematu.
treść zasadnicza:
Gdy trafi tu ktoś (tak jak ja) w poszukiwaniu przyczyny szumienia (w jednym z tylnich kół) przy skręcaniu:
prawdopodobnie padło łożysko.
polecane firmy jakie udało mi się wyciągnąć z paru tematów na forum: Koyo, Kanaco, Nachi, SKF.
Ceny kompletu - łożyska i piasty dochodzą do 400 zł.
Same łożyko można znaleźć w okolicach 150-250 zł.
Przy pomocy prasy można je rozdzielic/zlaczyc od/z piasty/ą (ja tego nie sprawdzałem).
Na forum wiele osób przed przystąpieniem do działania pyta się o to jak to ugryźć.
Napiszę więc parę cennych wskazówek wspomnianych przez chłopaków wcześniej:
1. po ściągnięciu jarzma obstukać bębęn tarczy - elementy w środku prawdopodobnie są mniej lub bardziej skorodowane, czasem zapieczone.
2. następnie skręcić rozpierak (tutaj Robert lub ktoś inny musiałby wypowiedzieć się jak to zrobić. ponoc jest to rowniez w manualu).
3. znów obstukujemy będen. i teraz rozpoczyna się część zasadnicza. jeśli sprężynki elementów spisały się dobrze to przy kręceniu tarczą i próbie zdjęcia jej jest szansa, że zejdzie luźno. jednak w większości przypadków tak się nie dzieje
4. w tarczy znajdują się dwa nagwintowane otwory na śrubę 8. naprzemiennie wkręcamy.
5. obudowa łożyska znajduje się na 4 śrubach (nasadowa 14, zresztą taka sama jak do zacisku i jarzma).
6. jeśli ktoś chce poczyścić elementy mechanizmu hamulca ręcznego lub wymienić szczęki jest to idealny moment aby zdjąć ich zabezpieczenia - taka (niepozorna!) sprężynka na środku szczęki.
gdyby któryś z elementów się uszkodził, to link do zestawu naprawczego:
zestaw naprawczy
treść mniej istotna:
gdybym sam wcześniej wiedział o skręceniu rozpieracza, nagwintowanych otworach na śruby w tarczy (że otwory są to wiem, ale zawsze się zastanawiałem po co je zrobili ), i zdecydował się na odkręcenie obudowy łozyska (chyba że ktoś ma tak sprawne ręce jak Robert), uniknąłbym wielu nerwów i zaoszczędził conajmniej 2 godziny.
także może sie komuś przyda mały turtorial i parę istotnych tricków. |
_________________ Przekręcam kluczyk i życie staje się piękniejsze. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-02-2014, 13:24
|
|
|
alex87 napisał/a: | następnie skręcić rozpierak (tutaj Robert lub ktoś inny musiałby wypowiedzieć się jak to zrobić. ponoc jest to rowniez w manualu). |
Ano robi się to tak, że wyciągasz gumową zaślepkę w tarczy, ustawiasz ją na godzinie szóstej i przez nią powinieneś widzieć mechanizm rozpieraka z kółkiem zębatym do regulacji. Śrubokrętem płaskim skręcasz tak żeby szczęki zeszły się jak najbardziej |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-02-2014, 18:39
|
|
|
alex87 napisał/a: | Ceny kompletu - łożyska i piasty dochodzą do 400 zł.
Same łożyko można znaleźć w okolicach 150-250 zł. | W IC zamiennik BTA kosztuje koło 200zł, najistotniejszy to fakty by piasta była prosta, jezeli piasta jest prosta to można wtedy wymienić same łozysko |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-02-2014, 20:34
|
|
|
alex87 napisał/a: | choć nigdy nie miałem okazji porównać w innych Galantach, może to tak ma być - ale u mnie łapie dopiero na samej górze | Ja mam tak wyregulowany, że na 3 ząbku koła się blokują. Prawidłowa regulacja hamulca ręcznego w Galancie:
1. Całkowicie luzujesz naciąg linek na wieszaku pod dźwignią hamulca ręcznego w kabinie (dźwignia w pozycji spoczynku),
2. Podnosisz cały tył auta,
3. Zdejmujesz koła,
4. Szukasz jakichś dużych nakrętek itp. (8 szt.) takich aby weszły na szpilki kół i nakręcasz wszystkie 8 nakrętek kół dosć mocno (aby tarczobęben równo przylegał do piasty, tak jak po montażu koła),
5. Wyjmujesz gumowe zaślepki i podciągasz rozpieraki tak aby było czuć lekki opór przy kręceniu tarczobębnami,
6. Nakrętkę pod dźwignią ręcznego dokręcasz tak, aby nie było luzu na wieszaku.
Zakładasz koła, opuszczasz auto i masz ręczny blokujący koła na 2-3 ząbku |
|
|
|
 |
alex87
Mitsumaniak

Auto: EA5A Avance 02r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 106 Skąd: D.G.
|
Wysłany: 08-02-2014, 21:31
|
|
|
komarsnk, dzięki za informację!
robertdg, czy BTA to nazwa firmy czy części ? w kontekście czy cena o której mówisz to łożysko z piastą, bo jeśli tak to jest to bardzo dobra cena.
Hugo, fajnie, że napisałeś taki poradnik! na pewno się przyda nie jednej osobie.
tylko nie wolno zapominać o czynnikach pobocznych, jak choćby to o czym mówił Robert iż linka w pancerzu może być zapieczona i to już może wpływać na siłę ręcznego. drugim czynnikiem może być jakość oklein - dla mnie póki co moje są zagadką. niby okleina jest i nie jest zdarta jakoś szczególnie ale na przykład mam wątpliwości czy nie jest wyślizgana i czy dobrze trzyma. no i trzeci kluczowy czynnik przed idealną regulacją o której napisałeś to czystość tych elementów. bo wystarczy, że coś będzie zapieczone i może jedna szczęka mocniej rozpierać od drugiej. |
_________________ Przekręcam kluczyk i życie staje się piękniejsze. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-02-2014, 21:48
|
|
|
alex87, no wiadomo, że wszystko musi dobrze pracować, jak w każdym przypadku regulacji czegokolwiek. |
Ostatnio zmieniony przez Hugo 08-02-2014, 21:49, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-02-2014, 21:48
|
|
|
Komplet http://www.motointegrator...a-bta-h25025bta
http://bta-bearings.com/ |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
adm78
Forumowicz
Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 173 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 05-05-2014, 11:40
|
|
|
Witam
Mechanior zdiagnozował mi na tyle wymiane łożyska gdyż sprawdzając rękoma chodzi koło. Przyznam że słyszę także już jak wyje to łożysko w czasie jazdy. Proszę o podpowiedź - czy jeżeli na kole czuć luzy to piasta jest do wymiany? (przez te luzy lata mi cały tył na dołach). Pytam gdyż nie wiem czy kupować samo łożysko.
Czerpiąc z Waszego doświadczenia mogę poprosić o jakiś link do dobrego łożyska oraz całej piasty jeżeli będzie potrzeba? Dzięki z góry. Zestaw BTA może być ale nie moge znaleźć w necie samego dobrego łożyska tak do 250 PLN, same shity na allegro.
pozdrawiam |
_________________ rafal
 |
|
|
|
 |
bielak930 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2014, 18:43
|
|
|
Czy ktoś mógłby podrzucić numer serwisowy do samego łożyska na tył? Mam z tyłu na lewym kole luzy, a nie widzi mi się wymieniać kompletnej piasty. No i jeszcze chciałem zapytać czy idzie gdzieś dostać ten dekielek :  |
|
|
|
 |
karino
Forumowicz KARINO

Auto: ELIPSE CROSS, GALANT EA 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 21-05-2014, 21:10
|
|
|
o samym dekielku to zapomnij....tylko na szrocie w komplecie z całą zwrotnicą.....
co do nr.łożyska to masz tu link http://www.mitsubishi-mot...x.php?model=7AQ --- wklep sobie nr. vin to Ci wszystko wyskoczy.....tylko znajdź obrazek podpisany rear axle . |
_________________
 |
|
|
|
 |
bielak930 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2014, 23:54
|
|
|
Przeglądałem już katalog serwisowy (Mitsubishi ASA) ale tam jest podany tylko numer kompletnej piasty. |
|
|
|
 |
karino
Forumowicz KARINO

Auto: ELIPSE CROSS, GALANT EA 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 75 Skąd: kraków
|
Wysłany: 22-05-2014, 08:20
|
|
|
łożyska na tyle są takie same we wszystkich galantach więc nr .oryginału to koyo dacf 1091a - przynajmniej takie u mnie były............ |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
bielak930 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-05-2014, 09:11
|
|
|
Ok dzięki Łożysko KOYO zamówione za 240zł. Nie wiem czy zamawiać też dekielek, jest troche pokancerowany jak widać na zdjęciu :/ |
|
|
|
 |
|