Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Łożysko koła tylnego
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-02-2014, 08:46   

Łysy88 napisał/a:
Nie pamiętam na jaką śrubę
Gwint 8 mm.
alex87 napisał/a:
Przy okazji zdałem sobie sprawę iż napisałem niezłą głupotę w poprzednim poście a jakimś cudem żaden z was nie zwrócił na to uwagi choć obydwoje cytowaliście ten fragment.
Po odkręceniu 4 śrub mocujacych piastę schodzi bez problemu z zamontowanym mechanizmem hamulca ręcznego, wiec nie było żadnej głupoty.
 
 
alex87 
Mitsumaniak


Auto: EA5A Avance 02r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 106
Skąd: D.G.
Wysłany: 08-02-2014, 09:54   

treść lekko ot:

komarsnk, Hugo, no tak chłopaki - macie rację. Wczoraj po 4 godzinach męczenia się ze zdjęciem i złożeniem tego odchodziłem od zmysłów. Gdy na to patrzałem zastanawiałem się czy nie odkręcić tej obudowy. A potem wieczorem już w domu przyszło mi na myśl że przeciez szczęki i ich mechanizm tam zajmują więcej miejsca.

robertdg masz oczywiście rację - i sam też doszedłem do takiego wniosku, że wszystko inne jest lepsze a takie 'zabawy' trzeba oddać komuś kto się tym zajmuje na codzień. Co do drutu to było pierwsze podejście. Za drugim wkręciłem tam śrubę z dwiema nakrętkami. Choć nie zaprzeczam temu iż zrobiłem tam więcej bałaganu niż pożytku : -) Co do linki zapiekającej się w pancerzu to nie mam pojecia co i jak. Jak miałem zdjętą tarcze i zaciąglem ręczny to wydawało się działać prawidłowo. Dzwignia szczęki nie była zapieczona - rusza się sprawnie.
Bo ogólnie co do tego ręcznego - choć nigdy nie miałem okazji porównać w innych Galantach, może to tak ma być - ale u mnie łapie dopiero na samej górze. W innych markach z jakimi miałem styczność hamulec już trzymał od samego dołu. Choć to że łapie mi na samej górze to jeszcze nie koniec. Wczoraj na zaciagnietym udało mi się ruszyć. Zresztą mniejsza z tym.

Ale, żeby nie robić zbytniej odskoczni od tematu.


treść zasadnicza:

Gdy trafi tu ktoś (tak jak ja) w poszukiwaniu przyczyny szumienia (w jednym z tylnich kół) przy skręcaniu:
prawdopodobnie padło łożysko.

polecane firmy jakie udało mi się wyciągnąć z paru tematów na forum: Koyo, Kanaco, Nachi, SKF.
Ceny kompletu - łożyska i piasty dochodzą do 400 zł.
Same łożyko można znaleźć w okolicach 150-250 zł.
Przy pomocy prasy można je rozdzielic/zlaczyc od/z piasty/ą (ja tego nie sprawdzałem).

Na forum wiele osób przed przystąpieniem do działania pyta się o to jak to ugryźć.
Napiszę więc parę cennych wskazówek wspomnianych przez chłopaków wcześniej:

1. po ściągnięciu jarzma obstukać bębęn tarczy - elementy w środku prawdopodobnie są mniej lub bardziej skorodowane, czasem zapieczone.
2. następnie skręcić rozpierak (tutaj Robert lub ktoś inny musiałby wypowiedzieć się jak to zrobić. ponoc jest to rowniez w manualu).
3. znów obstukujemy będen. i teraz rozpoczyna się część zasadnicza. jeśli sprężynki elementów spisały się dobrze to przy kręceniu tarczą i próbie zdjęcia jej jest szansa, że zejdzie luźno. jednak w większości przypadków tak się nie dzieje :D
4. w tarczy znajdują się dwa nagwintowane otwory na śrubę 8. naprzemiennie wkręcamy.

5. obudowa łożyska znajduje się na 4 śrubach (nasadowa 14, zresztą taka sama jak do zacisku i jarzma).
6. jeśli ktoś chce poczyścić elementy mechanizmu hamulca ręcznego lub wymienić szczęki jest to idealny moment aby zdjąć ich zabezpieczenia - taka (niepozorna!) sprężynka na środku szczęki.

gdyby któryś z elementów się uszkodził, to link do zestawu naprawczego:
zestaw naprawczy



treść mniej istotna:
gdybym sam wcześniej wiedział o skręceniu rozpieracza, nagwintowanych otworach na śruby w tarczy (że otwory są to wiem, ale zawsze się zastanawiałem po co je zrobili :D ), i zdecydował się na odkręcenie obudowy łozyska (chyba że ktoś ma tak sprawne ręce jak Robert), uniknąłbym wielu nerwów i zaoszczędził conajmniej 2 godziny.
także może sie komuś przyda mały turtorial i parę istotnych tricków.
_________________
Przekręcam kluczyk i życie staje się piękniejsze.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-02-2014, 13:24   

alex87 napisał/a:
następnie skręcić rozpierak (tutaj Robert lub ktoś inny musiałby wypowiedzieć się jak to zrobić. ponoc jest to rowniez w manualu).

Ano robi się to tak, że wyciągasz gumową zaślepkę w tarczy, ustawiasz ją na godzinie szóstej i przez nią powinieneś widzieć mechanizm rozpieraka z kółkiem zębatym do regulacji. Śrubokrętem płaskim skręcasz tak żeby szczęki zeszły się jak najbardziej :)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-02-2014, 18:39   

alex87 napisał/a:
Ceny kompletu - łożyska i piasty dochodzą do 400 zł.
Same łożyko można znaleźć w okolicach 150-250 zł.
W IC zamiennik BTA kosztuje koło 200zł, najistotniejszy to fakty by piasta była prosta, jezeli piasta jest prosta to można wtedy wymienić same łozysko
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-02-2014, 20:34   

alex87 napisał/a:
choć nigdy nie miałem okazji porównać w innych Galantach, może to tak ma być - ale u mnie łapie dopiero na samej górze
Ja mam tak wyregulowany, że na 3 ząbku koła się blokują. Prawidłowa regulacja hamulca ręcznego w Galancie:
1. Całkowicie luzujesz naciąg linek na wieszaku pod dźwignią hamulca ręcznego w kabinie (dźwignia w pozycji spoczynku),
2. Podnosisz cały tył auta,
3. Zdejmujesz koła,
4. Szukasz jakichś dużych nakrętek itp. (8 szt.) takich aby weszły na szpilki kół i nakręcasz wszystkie 8 nakrętek kół dosć mocno (aby tarczobęben równo przylegał do piasty, tak jak po montażu koła),
5. Wyjmujesz gumowe zaślepki i podciągasz rozpieraki tak aby było czuć lekki opór przy kręceniu tarczobębnami,
6. Nakrętkę pod dźwignią ręcznego dokręcasz tak, aby nie było luzu na wieszaku.

Zakładasz koła, opuszczasz auto i masz ręczny blokujący koła na 2-3 ząbku :wink:
 
 
alex87 
Mitsumaniak


Auto: EA5A Avance 02r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 106
Skąd: D.G.
Wysłany: 08-02-2014, 21:31   

komarsnk, dzięki za informację!

robertdg, czy BTA to nazwa firmy czy części ? w kontekście czy cena o której mówisz to łożysko z piastą, bo jeśli tak to jest to bardzo dobra cena.

Hugo, fajnie, że napisałeś taki poradnik! na pewno się przyda nie jednej osobie.
tylko nie wolno zapominać o czynnikach pobocznych, jak choćby to o czym mówił Robert iż linka w pancerzu może być zapieczona i to już może wpływać na siłę ręcznego. drugim czynnikiem może być jakość oklein - dla mnie póki co moje są zagadką. niby okleina jest i nie jest zdarta jakoś szczególnie ale na przykład mam wątpliwości czy nie jest wyślizgana i czy dobrze trzyma. no i trzeci kluczowy czynnik przed idealną regulacją o której napisałeś to czystość tych elementów. bo wystarczy, że coś będzie zapieczone i może jedna szczęka mocniej rozpierać od drugiej.
_________________
Przekręcam kluczyk i życie staje się piękniejsze.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-02-2014, 21:48   

alex87, no wiadomo, że wszystko musi dobrze pracować, jak w każdym przypadku regulacji czegokolwiek.
Ostatnio zmieniony przez Hugo 08-02-2014, 21:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-02-2014, 21:48   

Komplet http://www.motointegrator...a-bta-h25025bta

http://bta-bearings.com/
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
adm78 
Forumowicz

Auto: galant 2,5v6 Avance 99r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 173
Skąd: Lublin
Wysłany: 05-05-2014, 11:40   

Witam

Mechanior zdiagnozował mi na tyle wymiane łożyska gdyż sprawdzając rękoma chodzi koło. Przyznam że słyszę także już jak wyje to łożysko w czasie jazdy. Proszę o podpowiedź - czy jeżeli na kole czuć luzy to piasta jest do wymiany? (przez te luzy lata mi cały tył na dołach). Pytam gdyż nie wiem czy kupować samo łożysko.
Czerpiąc z Waszego doświadczenia mogę poprosić o jakiś link do dobrego łożyska oraz całej piasty jeżeli będzie potrzeba? Dzięki z góry. Zestaw BTA może być ale nie moge znaleźć w necie samego dobrego łożyska tak do 250 PLN, same shity na allegro.

pozdrawiam
_________________
rafal
 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2014, 18:43   

Czy ktoś mógłby podrzucić numer serwisowy do samego łożyska na tył? Mam z tyłu na lewym kole luzy, a nie widzi mi się wymieniać kompletnej piasty. No i jeszcze chciałem zapytać czy idzie gdzieś dostać ten dekielek :
 
 
karino 
Forumowicz
KARINO


Auto: ELIPSE CROSS, GALANT EA 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 75
Skąd: kraków
Wysłany: 21-05-2014, 21:10   

o samym dekielku to zapomnij....tylko na szrocie w komplecie z całą zwrotnicą.....
co do nr.łożyska to masz tu link http://www.mitsubishi-mot...x.php?model=7AQ --- wklep sobie nr. vin to Ci wszystko wyskoczy.....tylko znajdź obrazek podpisany rear axle .
_________________

 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2014, 23:54   

Przeglądałem już katalog serwisowy (Mitsubishi ASA) ale tam jest podany tylko numer kompletnej piasty.
 
 
karino 
Forumowicz
KARINO


Auto: ELIPSE CROSS, GALANT EA 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 75
Skąd: kraków
Wysłany: 22-05-2014, 08:20   

łożyska na tyle są takie same we wszystkich galantach więc nr .oryginału to koyo dacf 1091a - przynajmniej takie u mnie były............
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-05-2014, 08:21   

Tutaj masz taki dekielek/zaslepke http://shop.ankar.ru/parts/MB864970 podaj im numer nadwozia i numer oryginału MB864970 dowiesz się jaka cena w PL

Tutaj są jakies łozyska na tył
http://www.autostach.com/...SpNSVRTVUJJU0hJ
http://eautoplus.pl/Start...SpNSVRTVUJJU0hJ
http://www.motointegrator...kola-snr-r17326

Numer OEM pełnej piasty to MR316451 czasami podając ten numer mozna dobrać same łozysko ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2014, 09:11   

Ok dzięki :) Łożysko KOYO zamówione za 240zł. Nie wiem czy zamawiać też dekielek, jest troche pokancerowany jak widać na zdjęciu :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.