Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] FAQ Pompa wysokiego ciśnienia- pomiar ciśnien
Autor Wiadomość
Macka25 
Nowy Forumowicz
Maciej

Auto: Outlander 2.4 4wd plug-in
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 13 Wrz 2013
Posty: 28
Skąd: Friedberg
Wysłany: 24-01-2014, 19:53   

volve napisał/a:
Na te pytania masz odpowiedź w tym temacie, są zdjęcia, więc polecam przeczytać.


Witam

Rozebralem na tyle ze dotarlem do filterkow ale niestety nie chcialy wyjsc. :(

volve napisał/a:
W tych 2.4 GDI, z którymi miałem do czynienia, czujnik był na pompie WC.


Co do czujnika to zeczywiscie znajduje sie na pompie ale czy mozna go tak poprostu "wytargac" bo nie chcial wyjsc ?

[ Dodano: 24-01-2014, 19:58 ]
Mam jeszcze 2 pytania.

1. Tam gdzie jest czujnik to jest pompa WC a tam gdzie dochodza pozostalem przewody i znajduje sie ten wazniejszy filterek oraz do tego jest przykrecona w/w pompa to jaka ma nazwe fachowa?

2. Na pompie znalazlem srubke a w niej druga na imbusik i aby ustawic pompe to trzeba ruszac sruba czy imbusikiem.
Imbusik robi nie caly obrot a sruba nie wiem bo nie mam klucza wlozyc ale jak trzeba bedzie to sie cos wymysli.

Pozdrawiam
_________________
Maciej
 
 
Macias pinin 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 01-03-2014, 15:51   

Witam od nie dawna jestem posiadaczem Pajero Pinin 1. 8gdi. Ostatnio samochód zaczął się dziwnie zachowywać, po odpaleniu chwilę chodzi normalnie i potem ć :cry: os przerywa i gaśnie. Po podłączeniu komputera okazało sie ze winę ma czujnik wysokiego ciśnienia. Czujnik wymieniłem a auto dalej to samo. Dodam jeszcze że na początku czujnik pokazuje dobre ciścienie a po chwili ciśnienie spada i koniec...

Czy ktoś spotkał sie z taką usterką? :cry:
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 02-03-2014, 09:14   

Witam
Macias pinin możesz mieć problem z regulatorem cisnienia mogły dostać sie jakieś dziadostwa z paliwa i regulator nie działa prawidłowo, najlepiej byłoby go rozkręcić i przeczyścić, przy tej okazji mógłbyś wymienić sitko które znajduje sie w regulatorze. Często na samym regulatorze ciśnienia powstaję rysy od tarcia o elementy układu które można spolerować pastę polerską.
 
 
Macias pinin 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 02-03-2014, 15:09   

No też o tym myślałem . Byłem z moim pininkiem u wielu mechaników i wszyscy rozładali ręce i mówili ze została tylko wymiana pomy :shock: W poniedziałek zabiorę sie za to , wymienie filterki w pompie i wyjmę ten regulator. Zobaczymy jakie będą efekty.

[ Dodano: 03-03-2014, 18:48 ]
Zabrałem się dziś za wyjęcie filterków z pompy wc , dobrałem się tylko do jednego , ale najważnieszego(tego na wejściu ze zbiornika). Po usunięciu go okazało się że usterka jak ręką odjoł. Pozdrawiam mechaników którzy twierdzili ,że jedynym rozwiązaniem jest wymiana pompy wc :mrgreen:
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 04-03-2014, 15:00   

Witam
Proponowałbym jednak założyć nowy filterek w to miejsce
 
 
Macias pinin 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 05-03-2014, 20:43   

Witam

Czy może ktoś z kolegów wyjmował zawór regulacji z pinina?
Wydaję mi się to niemożliwe bez rozebrania połowy silnika.
silnik umieszczony jest podłużnie , pompa umieszczona pod kolektorem od strony kabiny a tam nawet ręki nie wlożysz.


Pozdrawiam
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-03-2014, 19:52   

U mnie problem wygląda następująco, otóż Carisma zazwyczaj nie chce przekroczyć 4000 obr. połączyliśmy evoscan i wyszło że na wolnych obrotach ma 3,5MPa. Kręciłem regulatorem na pompie wysokiego ciśnienia i ciśnienie na biegu jałowym się nie zmieniało cały czas 3,5MPa. Jedynie różnica była w ciśnieniu przy wyższych obrotach (im bardziej regulator wkręcony tym wyższe ciśnienie przy danych obrotach nawet 8MPa, zamiast 6MPa przy 6000 obr. jak już jej się udało wskoczyć). Generalnie pompa nie wrażliwa na zmianę położenia regulatora na wolnych obrotach. Może ktoś wie co jest nie tak?
Pozdrawiam
 
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 07-03-2014, 20:44   

Witam
Moim zdaniem należałoby przeglądnąć pompę wc, sprawdzić stan kompensatorów ciśnienia
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 09-03-2014, 17:50   

a co to są te kompensatory ciśnienia?, pytam się bo na dniach będę miał ją wyciągniętą, chce wymienić filterki, oraz jak się da to może przeszlifować regulator i może coś jeszcze?
 
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 12-03-2014, 20:02   

Witam
Kompensatory ciśnienia są to małe zbiorniki na pompie przykręcane na dwóch śróbach, w których nastepuje kompensacja cisnienia na pompie. Często zdarza sie że poprostu potrafiia sie zapieć bądź przytkać, przy okazji rozkecania pompy warto sprawdzić ich działanie
 
 
Macias pinin 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Pinin 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 4
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 03-04-2014, 21:26   

Witam.

Przy niskich obrotach na biegu jałowym napięcie 1v!! , przy 2000obr jest 3v czyli ok. Zaworek wykręcony wyczyszczony i nadal to samo :(

Ma ktoś jakiś pomysł ? Pozdrawiam
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-04-2014, 18:55   

Pompę wyciągnął mechanik, wymienił filterki, wyczyścił/wygładził regulator i trochę pomogło tzn ciśnienie na wolnych 3,2MPa im wyższe obroty tym ciśnienie też wyższe nawet do 7MPa. Przy 4tys obr rzadziej ale również zdarza się iż nie mógł ich przekroczyć. Między czasie wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa i nic to nie zmieniło. W końcu wymieniłem pompę WC od Anglika i nie ma już problemów, przyspiesza równomiernie, bez żadnych szarpnięć. Pompa daje równe ciśnienie około 5MPa. Jedyny problem jaki pozostał to gubienie zapłonu na 4 cylindrze według elektryków, co objawia się szarpnięciami o różnej częstotliwości na niskich obrotach. Czy w Evoscan również jest możliwość sprawdzania błędów w samochodzie oraz ich resetowanie?
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 15-04-2014, 17:25   

prawie w każdym miejscu się o to pytają

w Evoscan można sprawdzić błędy w Carismach po roku 2000 czyli tylko 2001 i nowsze
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 18-04-2014, 19:56   

W jaki sposób, może krotka instrukcja
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 18-04-2014, 23:24   

Nie wiem z którego masz rocznika
jak 95-00
to tutaj jest opis: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

jak z 2001 i wzwyż to potrzebny jest evoscan + interfejs diagnostyczny, ja kupiłem sobie z układem ftdi ft232rl i trzeba pobrać sterowniki z strony ftdi, zainstalować, zmienić w menadżerze urządzeń ustawienia (chyba tylko opóźnienie z 16ms na np. 4ms) + timeout wpisać zamiast 1 000, 10 000

wszystko co potrzeba jest w tym temacie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.