Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: mkm
30-10-2016, 22:03
Jak wino...
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23632
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-04-2014, 21:22   

Prędzej kupisz śrubę w sklepie metalowym
co do skrecania zawioeszenia w pozycji drogowej, jezeli nie masz mozliwości kanałowych, to zakładasz śruby, nakrecasz nakrętki, zakładasz koło, opuszczasz auto, bujasz, gibasz, dasz sie ułożyć, mierzysz oś koła w stosunku np do błotnika. Podnosisz taczke, demomntujesz koło, dźwigasz zwrotnice do powtarzalnego wymiaru i skręcasz na gotowo, troszkę pitu pitu, ale z braku laku to i kit dobry :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 23-04-2014, 20:58   

robertdg, dzięki. Złożyłem na podniesionym a panowie od geometrii poluzowali i poskręcali z kanału, ale po kolei:
Obawiam się, że ta śruba co ją ukręciłem to nie jest zwykła M12 tylko pasowana. Pomierzyłem i różnica jest znaczna. Ori śruba fi11.95mm a zwykła 11.55-11.65. Ponadto ori śrubę da się tylko z jednej strony włożyć w widelec. Tak czy inaczej tymczasowo założyłem zwykłą, jutro powinienem mieć oryginalną od Gawrona.
Wymieniłem padnięty drążek kierowniczy (prawa strona) i obydwie końcówki (były jeszcze ok, ale lewa już bardzo lekko chodziła). Starałem się wkręcić tyle samo nowe końcówki, nie poszło mi za dobrze. Sumaryczna rozbieżność wyszła ponad 3 stopnie :) autem się nie dało jeździć, ale jakoś te 12 km do zakładu przejechałem.
W trakcie pomiarów wyszło, że kąt PK lewego koła wychodzi poza tolerancję o 15min, niby niewiele a jednak. Prawe koło jest ok, kąt PK wyszedł -18min. Potem była szybka trasa do Radomia i powrót. Stwierdzam, że Eibach wcale nie jest twardy, jest po prostu niższy. W moim przypadku auto siadło tylko o 2cm. Fotki będą jak się ogarnę.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 24-04-2014, 17:18   Mitsubishi Galant 2.4 GDI RalliArt

Sveno i zadowolony ze sprężyn?Czyli wyszło że są 35/20 ?
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 26-04-2014, 22:27   

Marcelinho napisał/a:
Sveno i zadowolony ze sprężyn?
tak :)
Marcelinho napisał/a:
Czyli wyszło że są 35/20 ?
założyłem tylko przód i wyszło jakieś -20. Z tyłu siedzą przednie H&R :twisted:

Galant doleciał do Szwajcarii. 1400km niestety z przygodami, ale o tym jutro. Spać
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Kylu 
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 615
Skąd: Radom
Wysłany: 27-04-2014, 04:29   

Co się stało? Nie mogę się doczekać na wieści.
_________________
"It is no measure of health to be well-adjusted to a profoundly sick society"
pinkbike : http://www.pinkbike.com/u/kylu/
youtube : https://www.youtube.com/user/chriskylu
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 27-04-2014, 16:24   

Ogarnąłem się, więc po kolei:
Wymiana sprężyn i amortyzatorów z przodu.


Lewa strona poszła sprawnie:


Prawa nie, a oto winowajca:


Ale i to dało się załatwić. Przy okazji wymiana drążka i końcówki drążka:


Reszta wymienionych gratów:


Rekińczyk delikatnie przykucnął:

Na dzień dzisiejszy jeszcze bardziej, bo sprężyny się troszkę ułożyły.

Wymieniony olej i filtr:


A także dwie oponki z przodu:


Ich rozmiar to 205/50R17. Przejechałem już na nich jakieś 1400km i jestem zadowolony. Są ciche, na deszczu dobrze trzymają, na suchym jeszcze ich nie katowałem.
Co ciekawe różnica w prowadzeniu w porównaniu do poprzednich 215/45R17 kolosalna. Wcześniej każda koleina wyrywała kierownicę z rąk, teraz tego raczej nie obserwuje. Minimalnie wyższy profil znacznie podniósł komfort podróżowania.

Cytat:
Co się stało? Nie mogę się doczekać na wieści.
To nie są dobre wieści. Na autostradzie 20km przed Zgorzelcem skończył mi się gaz. Dojechałem do Orlenu w Zgorzelcu, zalałem do pełna, ruszyłem ze stacji, na prostej odpaliłem podtlenek gazolu i co? Pisk, jak w przypadku gdy kończy się gaz. Kilka razy powtórzyłem załączenie LPG i skutek był taki sam. Diody informowały o pełnym zbiorniku, a czujnik ciśnienia o pustym. Któryś z elektrozaworów się przyciął. Podejrzewam, że ten na zbiorniku. Zatrzymałem się, maska w górę, zdjąłem i założyłem kostkę od cewki zaworu na parowniku, chciałem sprawdzić czy dostaje napięcie, ale w tych nerwach urwałem kabel od multimetru. Poskłem wszystko i pojechałem dalej bez większych zmartwień, bo zbiornik Pb pełny. Po jakiś 40km spróbowałem znowu mu włączyć LPG i zaskoczyło. Sytuacja nie powtórzyła się przez kolejne 3 tankowania.
Zostawiam jak jest, bo teraz i tak nic nie sprawdzę, chyba, ze sytuacja się powtórzy. Przypomina mi sie podobna sytuacja, pisałem nawet o niej niedawno, kiedy po ostrym przyspieszaniu odcięło gaz i nie chciał się włączyć aż do ponownego tankowania.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
danino88 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6TT & Lancer 1.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 1315
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Wysłany: 27-04-2014, 16:54   

Cytat:
To nie są dobre wieści. Na autostradzie 20km przed Zgorzelcem skończył mi się gaz. Dojechałem do Orlenu w Zgorzelcu, zalałem do pełna, ruszyłem ze stacji, na prostej odpaliłem podtlenek gazolu i co? Pisk, jak w przypadku gdy kończy się gaz. Kilka razy powtórzyłem załączenie LPG i skutek był taki sam. Diody informowały o pełnym zbiorniku, a czujnik ciśnienia o pustym. Któryś z elektrozaworów się przyciął. Podejrzewam, że ten na zbiorniku. Zatrzymałem się, maska w górę, zdjąłem i założyłem kostkę od cewki zaworu na parowniku, chciałem sprawdzić czy dostaje napięcie, ale w tych nerwach urwałem kabel od multimetru. Poskłem wszystko i pojechałem dalej bez większych zmartwień, bo zbiornik Pb pełny. Po jakiś 40km spróbowałem znowu mu włączyć LPG i zaskoczyło. Sytuacja nie powtórzyła się przez kolejne 3 tankowania.
Zostawiam jak jest, bo teraz i tak nic nie sprawdzę, chyba, ze sytuacja się powtórzy. Przypomina mi sie podobna sytuacja, pisałem nawet o niej niedawno, kiedy po ostrym przyspieszaniu odcięło gaz i nie chciał się włączyć aż do ponownego tankowania.


Sławku według mnie to podjedź do zaprzyjaźnionego gazownika lub sam kup sobie kabel do elpegie i sprawdź czy czasem nie zapisał się błąd w ecu lpg :)
_________________
Jest :
Evo 8 - 500KM/600NM
Evo X - czerwone, niebieskie,białe
a do jazdy na codzień Outlander I Turbo 288/365

Był :
Galant EA5A VR4 2001r 2,5V6TT 2011- http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67562
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27-04-2014, 20:26   

sveno napisał/a:
To nie są dobre wieści. Na autostradzie 20km przed Zgorzelcem skończył mi się gaz. Dojechałem do Orlenu w Zgorzelcu, zalałem do pełna, ruszyłem ze stacji, na prostej odpaliłem podtlenek gazolu i co? Pisk, jak w przypadku gdy kończy się gaz. Kilka razy powtórzyłem załączenie LPG i skutek był taki sam. Diody informowały o pełnym zbiorniku, a czujnik ciśnienia o pustym. Któryś z elektrozaworów się przyciął. Podejrzewam, że ten na zbiorniku. Zatrzymałem się, maska w górę, zdjąłem i założyłem kostkę od cewki zaworu na parowniku, chciałem sprawdzić czy dostaje napięcie, ale w tych nerwach urwałem kabel od multimetru. Poskłem wszystko i pojechałem dalej bez większych zmartwień, bo zbiornik Pb pełny. Po jakiś 40km spróbowałem znowu mu włączyć LPG i zaskoczyło. Sytuacja nie powtórzyła się przez kolejne 3 tankowania.
Zostawiam jak jest, bo teraz i tak nic nie sprawdzę, chyba, ze sytuacja się powtórzy. Przypomina mi sie podobna sytuacja, pisałem nawet o niej niedawno, kiedy po ostrym przyspieszaniu odcięło gaz i nie chciał się włączyć aż do ponownego tankowania.


jaki masz reduktor? nie tomasetto?
i gdzie masz elektro zawór pod maską???
masz osobny elektrozawór, czy elektrozawór na reduktorze?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 27-04-2014, 21:15   

Kurcze fajnie wygląda na tych sprężynach :roll: ...i co tu zrobić :P
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 27-04-2014, 21:16   

danino88, tak trzeba zrobić, ale to jak wrócę do kraju.
tomek84 napisał/a:
jaki masz reduktor?
KME RED czyli Silver.
tomek84 napisał/a:
i gdzie masz elektro zawór pod maską???
masz osobny elektrozawór, czy elektrozawór na reduktorze?
eeee, jedna cewka jest przy butli, druga przy reduktorze.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 27-04-2014, 21:37   

Cytat:
KME RED czyli Silver.


masz fotkę jak to wygląda, dokładnie to co masz w aucie
próbowałem googlować obrazek, ale przeróżne fotki się pojawiają
na jednej fotce reduktor bardzo podobny do mojego, który mam w Colcie

jutro napiszę co i jak dokładnie i co może być przyczyną, idę spać

pzdr
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 27-04-2014, 21:58   

tomek84 napisał/a:
masz fotkę jak to wygląda, dokładnie to co masz w aucie
coś takiego:
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 27-04-2014, 22:01   

Fragu napisał/a:
Kurcze fajnie wygląda na tych sprężynach :roll: ...i co tu zrobić :P
nad czym się zastanawiasz? Już napisałem, że Eibach wcale nie jest twardszy niż standardowe sprężyny. Jest po prostu niższy. Fajnie wygląda, a starta to tylko większa uwaga przy dojeżdżaniu do krawężników.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-04-2014, 10:49   

I zdecydowanie lepiej się prowadzi niż na OEM
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-04-2014, 10:56   

arturj123, dla mnie bez porównania ;)
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.