Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: cns80
19-11-2009, 10:08
[MSS ALL] Co ile wymienia się olej w skrzyni biegów
Autor Wiadomość
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 08-01-2009, 21:59   

Jeśli na postoju na włączonym silniku są OK to wykluczyłbym tulejki. Jeśli na postoju podniesiesz obroty do około 3-4 tyś i spróbujesz zredukować bieg i będzie haczył lub zgrzytał to może to być synchronizator 2-go biegu. Żeby się upewnić spróbuj podczas jazdy zredukować biegi powoli lub z 3-go wyrzucić na luz i dopiero na drugi. Jeśli to się uda to prawie napewno synchronizator.
Olej przeszkadzałby na każdym biegu i po prostu ciężko by chodziły biegi. Ze sprzęgłem podobnie.

A czy jeśli wrzucisz na siłę to zgrzyta ?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Gabriel68 
Forumowicz


Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-01-2009, 22:45   

Nie nie zgrzyta, tylko efekt haczenia. Co do powolnej zmiany biegów efekt pozostaje, tego już próbowałem. Jutro spróbuję tak jak mówiłeś Cns80 podnieść obroty i poprzełączać biegi stojąc. Zdam raport. Postaram się też pojechać gdzieś dalej i dobrze rozgrzać samochód i wtedy redukować, zobaczymy czy temperatura ma tu coś do tego. Trochę mnie zmartwiłeś tym synchro do dwójki chyba najdroższy ktoś wie ile to kosztuje? I przede wszystkim czy można jeździć z tym dopóki bieg wchodzi i nie ma zgrzytania? Dzięki za tak szybkie zainteresowanie.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 09-01-2009, 08:02   

Z tego co piszesz to może jednak nie synchro :) Może to faktycznie tulejki (chociaż dziwne że tylko 2 bieg i tylko przy redukcji) albo wybierak na skrzyni. Potestuj i napisz co jeszcze zaobserwowałeś.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-01-2009, 10:41   

cns80 napisał/a:
Żeby się upewnić spróbuj podczas jazdy zredukować biegi powoli lub z 3-go wyrzucić na luz i dopiero na drugi.
Ja bym jeszcze dodał tzw. "międzygaz" pomiędzy z 3 a 2.
Czyli tak:
jedziemy na 3 -> sprzęgło -> luz -> puszczamy sprzęgło -> gaz -> sprzęgło -> 2 -> puszczamy sprzęgło -> gaz
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Gabriel68 
Forumowicz


Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 09-01-2009, 20:14   

Po próbach chyba można wykluczyć synchronizator, stojąc dodając gazu i trzymając w granicach 2-3 tysiecy efekt haczenia nie występuje. Jadąc dając miedzygaz pomiedzy redukcja 3 na 2 haczenie jest nadal. Efekt jest o tyle dziwny, że mając większą prędkość w momencie redukcji z 3 na 2 efekt haczenia jest mocno wyczuwalny, a im mniejsza prędkość wręcz toczenie się haczenie niemal zanika. Zaczynam powoli się zastanawiać czy tak może powinno być? Czy nie jest to spowodowane różnicą prędkości obrotowych wałków w skrzyni biegów im mniejsza różnica prędkosci tym łatwiejsza redukcja. Bieg pierwszy ma chyba takie swoiste zabezpieczenie i wchodzi trudno albo wcale przy redukcji w dół np z 2 na 1 jeśli samochód jeszcze jest rozpędzony. Czy nie jest możliwe coś takiego między 3 a 2-ką a zimowa aura potęguje ten efekt? Chociaż zrobiłem również teścik za miastem (dłuższa trasa) na dobrze rozgrzanym silniku i haczenie jest nadal , aczkolwiek odrobinę mniejsze (ale to odczucie mogło być subiektywne). Ponowne pytanie jak sprawdzić wybierak, jak da się dojść do niego i sprawdzić czy nie ma luzu?
 
 
SZYNA 
Mitsumaniak
a nawet dwóch


Auto: Galant 2.0 (SS 1.6 - tatowy)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 130
Skąd: Wrocław / Zawidów
Wysłany: 17-08-2009, 11:32   

Pozwolę sobie podłączyć się do tematu :wink:
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma doświadczenie przy wymianie oleju w przekładni automatycznej? Taką posiada mój ojciec w swoim Space Starze no i przyszedł czas, żeby to wymienić. W ASO krzyknęli mi 300 lub 350 zł wraz z olejem, filtrem i robocizną więc chyba nie opłaca się w to bawić samemu bo jest to trochę zabawy - tak przynajmniej wynika to z manuala, a pozatym sam olej z filtrem pewnie przekroczy koszt 200 zł :P
Co Wy na to?
 
 
 
dybir 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 28
Skąd: grodzisk mazowiecki
Wysłany: 24-06-2011, 21:35   

witam, już wspominałem w innym wątku, że w ss mamy skrzynie manualne od renault meagne i laguna serii jb3 i zalecanym olejem do tej skrzyni jest tylko i wyłącznie elf nfj 75w80 , w sklepie i warsztacie specjalizującym sie w renault powiedzieli mi, że jak sie zastosuje olej elf nfp to chaczą biegi.
pozdrawiam
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-04-2014, 16:52   

Czy ktoś może potwierdzić wersję kolegi dybir, że jedyny słuszny olej do skrzyni biegów w MSS to ELF NFJ 75w80 oraz że skrzynia to na 100% JB3 ?
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 30-04-2014, 17:19   

Może po weekendzie zadzwoń albo zamailuj do :arrow: http://www.skrzynie.com.pl/contact.html i pogadaj na ten temat.
Mają tam akurat taką skrzynię (JB241), co prawda do MSS 1.3 ale modelowo jest to ta sama skrzynia (F5MR1) :arrow: http://www.skrzynie.com.p...shi/space-star/
Być może doradzą Ci w kwestii oleju czy NFJ, czy NFP a może też dowiesz się jaka jest różnica pomiędzy olejami i pomiędzy skrzyniami.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 30-04-2014, 20:46   

Na podstawie tabliczki znamionowej, wychodzi że mam skrzynie JB3.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.