Przesunięty przez: cns80 19-11-2009, 10:08 |
[MSS ALL] Co ile wymienia się olej w skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 08-01-2009, 21:59
|
|
|
Jeśli na postoju na włączonym silniku są OK to wykluczyłbym tulejki. Jeśli na postoju podniesiesz obroty do około 3-4 tyś i spróbujesz zredukować bieg i będzie haczył lub zgrzytał to może to być synchronizator 2-go biegu. Żeby się upewnić spróbuj podczas jazdy zredukować biegi powoli lub z 3-go wyrzucić na luz i dopiero na drugi. Jeśli to się uda to prawie napewno synchronizator.
Olej przeszkadzałby na każdym biegu i po prostu ciężko by chodziły biegi. Ze sprzęgłem podobnie.
A czy jeśli wrzucisz na siłę to zgrzyta ? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Gabriel68
Forumowicz

Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 88 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 08-01-2009, 22:45
|
|
|
Nie nie zgrzyta, tylko efekt haczenia. Co do powolnej zmiany biegów efekt pozostaje, tego już próbowałem. Jutro spróbuję tak jak mówiłeś Cns80 podnieść obroty i poprzełączać biegi stojąc. Zdam raport. Postaram się też pojechać gdzieś dalej i dobrze rozgrzać samochód i wtedy redukować, zobaczymy czy temperatura ma tu coś do tego. Trochę mnie zmartwiłeś tym synchro do dwójki chyba najdroższy ktoś wie ile to kosztuje? I przede wszystkim czy można jeździć z tym dopóki bieg wchodzi i nie ma zgrzytania? Dzięki za tak szybkie zainteresowanie. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 09-01-2009, 08:02
|
|
|
Z tego co piszesz to może jednak nie synchro Może to faktycznie tulejki (chociaż dziwne że tylko 2 bieg i tylko przy redukcji) albo wybierak na skrzyni. Potestuj i napisz co jeszcze zaobserwowałeś. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 09-01-2009, 10:41
|
|
|
cns80 napisał/a: | Żeby się upewnić spróbuj podczas jazdy zredukować biegi powoli lub z 3-go wyrzucić na luz i dopiero na drugi. | Ja bym jeszcze dodał tzw. "międzygaz" pomiędzy z 3 a 2.
Czyli tak:
jedziemy na 3 -> sprzęgło -> luz -> puszczamy sprzęgło -> gaz -> sprzęgło -> 2 -> puszczamy sprzęgło -> gaz |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Gabriel68
Forumowicz

Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 88 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 09-01-2009, 20:14
|
|
|
Po próbach chyba można wykluczyć synchronizator, stojąc dodając gazu i trzymając w granicach 2-3 tysiecy efekt haczenia nie występuje. Jadąc dając miedzygaz pomiedzy redukcja 3 na 2 haczenie jest nadal. Efekt jest o tyle dziwny, że mając większą prędkość w momencie redukcji z 3 na 2 efekt haczenia jest mocno wyczuwalny, a im mniejsza prędkość wręcz toczenie się haczenie niemal zanika. Zaczynam powoli się zastanawiać czy tak może powinno być? Czy nie jest to spowodowane różnicą prędkości obrotowych wałków w skrzyni biegów im mniejsza różnica prędkosci tym łatwiejsza redukcja. Bieg pierwszy ma chyba takie swoiste zabezpieczenie i wchodzi trudno albo wcale przy redukcji w dół np z 2 na 1 jeśli samochód jeszcze jest rozpędzony. Czy nie jest możliwe coś takiego między 3 a 2-ką a zimowa aura potęguje ten efekt? Chociaż zrobiłem również teścik za miastem (dłuższa trasa) na dobrze rozgrzanym silniku i haczenie jest nadal , aczkolwiek odrobinę mniejsze (ale to odczucie mogło być subiektywne). Ponowne pytanie jak sprawdzić wybierak, jak da się dojść do niego i sprawdzić czy nie ma luzu? |
|
|
|
 |
SZYNA
Mitsumaniak a nawet dwóch

Auto: Galant 2.0 (SS 1.6 - tatowy)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 130 Skąd: Wrocław / Zawidów
|
Wysłany: 17-08-2009, 11:32
|
|
|
Pozwolę sobie podłączyć się do tematu
Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma doświadczenie przy wymianie oleju w przekładni automatycznej? Taką posiada mój ojciec w swoim Space Starze no i przyszedł czas, żeby to wymienić. W ASO krzyknęli mi 300 lub 350 zł wraz z olejem, filtrem i robocizną więc chyba nie opłaca się w to bawić samemu bo jest to trochę zabawy - tak przynajmniej wynika to z manuala, a pozatym sam olej z filtrem pewnie przekroczy koszt 200 zł
Co Wy na to? |
|
|
|
 |
dybir
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Cze 2011 Posty: 28 Skąd: grodzisk mazowiecki
|
Wysłany: 24-06-2011, 21:35
|
|
|
witam, już wspominałem w innym wątku, że w ss mamy skrzynie manualne od renault meagne i laguna serii jb3 i zalecanym olejem do tej skrzyni jest tylko i wyłącznie elf nfj 75w80 , w sklepie i warsztacie specjalizującym sie w renault powiedzieli mi, że jak sie zastosuje olej elf nfp to chaczą biegi.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30-04-2014, 16:52
|
|
|
Czy ktoś może potwierdzić wersję kolegi dybir, że jedyny słuszny olej do skrzyni biegów w MSS to ELF NFJ 75w80 oraz że skrzynia to na 100% JB3 ? |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30-04-2014, 17:19
|
|
|
Może po weekendzie zadzwoń albo zamailuj do http://www.skrzynie.com.pl/contact.html i pogadaj na ten temat.
Mają tam akurat taką skrzynię (JB241), co prawda do MSS 1.3 ale modelowo jest to ta sama skrzynia (F5MR1) http://www.skrzynie.com.p...shi/space-star/
Być może doradzą Ci w kwestii oleju czy NFJ, czy NFP a może też dowiesz się jaka jest różnica pomiędzy olejami i pomiędzy skrzyniami. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 30-04-2014, 20:46
|
|
|
Na podstawie tabliczki znamionowej, wychodzi że mam skrzynie JB3. |
|
|
|
 |
|