Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr powietrza - układ dolotowy.
Autor Wiadomość
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 26-04-2014, 14:20   

tyku napisał/a:
Na nowym filterku K&N dostanie takiego powera, jak na maluśkiej turbince :mrgreen:
Nawet nie maluśkiej, a raczej średniutkiej :-) Po kilku tygodniach użytkowania filtra K&N przeżyłem małe chwile niepokoju, ale wszystko się wyjaśniło :roll:
Nagle zauważyłem, że samochód przyśpiesza trochę gorzej, jakby power uszedł. Oczywiście ciągnął mocno, ale było coś na rzeczy. Zastanawiałem się o co biega wiec pojechałem na serwis, zmieniłem sobie olej i poprosiłem aby przy okazji sprawdzono mi hamulce. I to było to. Okazało się że był problem z prowadnicami na tylnej osi. Po tym jak mi to naprawiono auto nie do poznania. Dopiero teraz czuć jest moc 8) Wrażenia jakby moment obrotowy skoczył powyżej 200Nm i zszedł dużo niżej.

Co ciekawe spalanie, o którym pisałem, że zwiększyło się o trochę, nie miało nic wspólnego z nowym K&N. Po naprawie hamulców pali tyle ile przed wymianą filtra, więc jak u mnie zmian żadnych nie ma :wink:
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 26-04-2014, 16:42   

.swat. napisał/a:
Co ciekawe spalanie, o którym pisałem, że zwiększyło się o trochę, nie miało nic wspólnego z nowym K&N
- a nie mówiłem :D
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 30-04-2014, 10:29   

mi pykelo juz 80 tys na K&N wkladce i smiga :-)
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 01-05-2014, 11:37   

tyku napisał/a:
.swat. napisał/a:
Co ciekawe spalanie, o którym pisałem, że zwiększyło się o trochę, nie miało nic wspólnego z nowym K&N
- a nie mówiłem :D
Fakt, miałeś rację. Jak widać na zużycie paliwa mogą wpływać przeróżne czynniki, o których nawet nie wiemy :wink:
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 02-05-2014, 18:52   

Po roku użytkowania filtra K&N 33-2392 nadeszła pora, aby go zastąpić systemem K&N Intake Systems TYPHOON 69-6544TS.
W lancera wstąpił nowy duch. :shock:
Przyśpiesza jakby mu ktoś turbinkę zamontował :P , że nie wspomnę jak ładnie mruczy podczas dodawania gazu w trakcie jazdy.
Nie nagrałem jeszcze filmiku, ale wrzuciłem fotki do galerii.
Przykładowy film jest tu : https://www.youtube.com/w...VxsEZKA&index=2



_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 03-05-2014, 12:14   

tyku - trochę szkoda, że nie masz pomiarów na wkładce i teraz z całym systemem- fajnie było by wiedzieć ile to daje.
_________________

 
 
 
bart210 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 204
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-05-2014, 16:01   

Dzisiaj były pierwsze testy na krótkiej, aczkolwiek szybkiej trasie z nową wkładką K&N. Faktycznie czuć poprawę przy niskich obrotach, auto żwawiej się zbiera. Zobaczę jak będzie ze spalaniem na dłuższej trasie w poniedziałek.
_________________

 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-05-2014, 08:33   

tyku napisał/a:
jaca71 napisał/a:
sprawdził czy dobrze zapiąłeś puszkę z filtrem


Przy wymianie filtra powietrza tak jak pisał kolega z forum "jaca71"- zwrócić uwagę na zamknięcie filtra, niby prosta sprawa, a jednak nie dla wszystkich.
Jestem po wymianie filtra na K&N i powiem szczerze, że nie poznaje swojego lancera :!: :shock:
Zbiera się przy niskich obrotach 2 razy lepiej jak na oryginalnym filtrze i niech nikt nie mówi - bo wymieniłeś na nowy, a stary był zanieczyszczony ( stary filtr w idealnym niemal stanie - przebieg 4 tys. km, niecały rok.)
Polecam K&N naprawdę jest różnica na plus.

Hej, pomyślałem, że wymienię filtr (rok temu był wymieniany - nawet sprawdziłem jego stan - w opinii laika, dobry!)
1) Wobec powyższego, czy ten K&N dorzuci trochę kucy?
Jeżeli tak, to czy możemy mówić o jakiś konkretach? (Np. 3Nm w zakresie 2000-4000 rpm'ów)?
2) I czy w normalnej eksploatacji ma jakieś znaczenie filtr powietrza (tzn. może lepszy filtr zmniejsza spalanie o 1%, przez co w sumie opłaca się kupić lepszy jak gorszy)?
3) Czy to co wrzucił ostatnio tyku nie kosztuje czasem 1kzł ?

Poniżej zdjęcia rocznego filtra/17kkm :

 
 
bart210 
Mitsumaniak

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 204
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-05-2014, 12:18   

Chyba nikt na forum nie robił pomiarów mocy i momentu z wkładką K&N. Jednak jak każdy potwierdza jest poprawa.
Na pewno K&N jest lepszy w dłuższej perspektywie czasu bo nie musisz go wymieniać praktycznie w ogóle.
_________________

 
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 04-05-2014, 12:23   

Uwex napisał/a:
trochę szkoda, że nie masz pomiarów na wkładce i teraz z całym systemem-
Pomiary miałbym tylko wtedy jakbym zakładał system w zakładzie, który posiada hamownię. Podjechał przed instalacją i po instalacji(koszty były by duże, mam 50 km do takiego zakładu, a i czasu brakuje), a ja wolałem samodzielnie zamontować i przy okazji wyczyścić wszystko co jest możliwe pod maską.
Z filmu firmy K&N wynika, że dodało 7 KM.
https://www.youtube.com/w...-NOleGaIVxsEZKA
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 04-05-2014, 12:47   

tyku napisał/a:
7 KM.


jeśli faktycznie, to już coś , chociaż ważniejszy chyba moment.
_________________

 
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 04-05-2014, 12:51   

Uwex napisał/a:
chociaż ważniejszy chyba moment.
- a ten piękny ryk lancerka się nie liczy :D
Moment na pewno wzrósł ponieważ czuję, jak się teraz lancer wyrywa do przodu na niskich obrotach.
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 04-05-2014, 13:20   

tyku napisał/a:
lancer wyrywa do przodu na niskich obrotach.


i to jest to co by się przydało w Lancerze, bo na wysokich to działa MIVEC.
_________________

 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-05-2014, 18:46   

Uwex napisał/a:
tyku napisał/a:
lancer wyrywa do przodu na niskich obrotach.


i to jest to co by się przydało w Lancerze, bo na wysokich to działa MIVEC.

Moc wzrosła.. ale właśnie na niskich obrotach. Pewnie wciąż z najwyższym punkcie jest 143KM, a w niższych obrotach złapał trochę momentu (chociażby te 10Nm) :P
A czemu tego filtru się nie wymienia? Czyści się go jakoś specjalnie?
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 04-05-2014, 19:17   

RalfPi napisał/a:
A czemu tego filtru się nie wymienia? Czyści się go jakoś specjalnie?
- filtr można wymienić, ale raczej czyści się go i nasącza specjalnym olejkiem, było opisane to już parę postów wyżej.
RalfPi, W filmiku firmy K&N na końcu Pan wyraźnie powiedział, że przybyło 7 KM, a ile w tym prawdy, to się raczej nie dowiemy.
Jedno jest pewne, samochód zrobił się bardziej dynamiczny. Miałem już to uczucie po wymianie samej wkładki K&N, a teraz jest znacznie lepiej.
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.