Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] OBROTY zaraz po odpaleniu !!!
Autor Wiadomość
nabucha 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-11-2012, 21:43   

1000 na benzynie jak i na gazie
_________________
Pozdrawiam
Robert
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6101
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-11-2012, 21:44   

Przepustnica do regulacji . Moze wystarczy tylko lekko doregulowac sama gardziel przepustnicy :wink:
 
 
nabucha 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-11-2012, 21:49   

To znaczy mam powiedzieć mechanikowi że optymalne obroty silnika powinny być ustawione na ile?
A czy po tej operacji nie wzrośnie zużycie paliwa?
_________________
Pozdrawiam
Robert
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6101
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-11-2012, 21:53   

fabrycznie powinno byc ok 800 najlepiej :wink:

A mając obroty rzędu ok 1000 własnie w tym momencie masz tzw. przepał , czyli powinien wiecej palić :wink:
 
 
nabucha 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-11-2012, 21:57   

Dziękuję.
Oj, jak mało wiem nt swojego samochodu.
_________________
Pozdrawiam
Robert
 
 
West 
Mitsumaniak
Mitsubishi forever!


Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 195
Skąd: Gryfów Śląski
  Wysłany: 07-09-2014, 15:54   Co się stało z obrotami, co jest nie tak??

Witam. Mam problem z moim Mitsu Galantem 2.0 2000 4G63. Mianowicie silnik tak jak by nie miał ssania. Po odpaleniu wskakuje na ok 1100 i po sekundzie wraca do 800 i tak już zostaje. Problem największy zaczyna się gdy włączam klime wtedy obroty spadają do 500-600 i zaczyna telepać autem np stojąc na światłach na luzie. Grzebałem trochę i wszystkim przy klinie obroty idą do góry a u mnie spadają??? Nowe kable i świece, czyszczona przepustnica. Jakie macie pomysły i co mam sprawdzić???
_________________
Był Lancer, był Galant jest Grandis :-)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 07-09-2014, 18:31   

Sprawdź na początku czy masz dobrze masę podczepioną z aku do karoserii,

jak masz możliwość to podepnij inne ecu i sprawdź czy nadal będą spadać obroty,

sprawdź przewody do czujników od prędkości obrotowej i same czujniki czy mają właściwą rezystancje
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 07-09-2014, 18:59   

kolego przerabiałem dokładnie taką samą historię na tym samym samochodzie u siebie :)
ważne jest w zasadzie wszystko z elektryki i czujników.
Jeśli jesteś pewny, ze przepustnicę masz po czyszczeniu dobrze ustawioną(jest gdzieś o tym temat), to zacznij od czujnika położenia wałka rozrządu.

tutaj masz pokazane gdzie go szukać:
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-09-2014, 19:01   

MichciuGT napisał/a:
jak masz możliwość to podepnij inne ecu i sprawdź czy nadal będą spadać obroty,

Ciekawe jak odpali auto :?: przy zmianie ecu trzeba zmienić stacyjkę cały komplet
West napisał/a:
Problem największy zaczyna się gdy włączam klime wtedy obroty spadają do 500-600 i zaczyna telepać autem

Nie masz podbicia obrotów podczas obciążenia , przy kręceniu kierownicą też spadają mocno obroty :?:
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
West 
Mitsumaniak
Mitsubishi forever!


Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 195
Skąd: Gryfów Śląski
Wysłany: 07-09-2014, 20:02   

Zanim go kupiłem ktoś się nim bawił (elektroniką). W sumie prawie wszystko już ustawiłem - zostały mi tylko te obroty i tak jak mówisz kolego nie podbija przy rozruchu na zimnym silniku i spadają gdy klima się załącza. Przepustnicę czyściłem sam ale czujnik położenia przepustnicy był przykręcony na jedną śrubkę (ktoś się bawił). Nie kręciłem - ustawiłem mnw w środkowym położeniu i delikatnie "przykręciłem" śrubką obroty z ok.1000 jak zię zrobiły do 800. Nie resetowałem po tym kompa z braku czasu - mogę spróbować - to nic nie kosztuje. Znalazłem jeszcze na forum procedurę adaptacji:

Procedura programowania obrotow silnika po resecie (wypięciu akumulatora)

Procedura programowania dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Włączenie klimatyzacji i opuszczenie szyb ma sens w przypadku programowania w temp powyżej 17 stopni. W przeciwnym razie opuszczanie szyb można pominąć.

(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)

Co o tym sądzicie bo jeszcze nasuwa mi się czujnik temperatury - rano ok nie podbija bo powiedzmy uszkodzony ale dla czego obroty spadają przy klimie?

Koledzy a gdzie ten czujnik temperatury się znajduje i jak go sprawdzić?

Jak coś nowego odkryję to dam znać.

Pozdrawiam.
_________________
Był Lancer, był Galant jest Grandis :-)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 07-09-2014, 20:15   

Czujnik temperatury przy 20 st C 2,1-2,7 kilooma przy 80 st C 0,26-0,36 kilooma manual 13 ale watpie zeby to był czujnik temperatury ale sprawdz opornosc
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
West 
Mitsumaniak
Mitsubishi forever!


Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 195
Skąd: Gryfów Śląski
Wysłany: 07-09-2014, 20:42   

Ok Dzięki a podczas kręcenia kierownicą obroty nie spadają - przynajmniej ja nie zauważyłem.
_________________
Był Lancer, był Galant jest Grandis :-)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-09-2014, 08:26   

Wątek scaliłem, ale poprzednio zwracałem uwagę na to, że już takie watki są i należało kontynuować własciwy, po co ciagle coś powielać skoro jest już napisane.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
West 
Mitsumaniak
Mitsubishi forever!


Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Paź 2006
Posty: 195
Skąd: Gryfów Śląski
Wysłany: 08-09-2014, 20:37   

Panowie. Jakie macie napięcie na czujniku położenia przepustnicy? Proszę, niech ktoś zmierzy - przy wtyczce znajdują się cztery przewody 1.czarny 2.żółty itd Jak ktoś może to proszę podejdźcie z miernikiem. + miernika do tego 2. ŻÓŁTEGO przewodu a - do - akumulatora. Jakie macie wyniki? Tam jest zakres od 0 do 5V. U mnie na ciepłym silniku na biegu jałowym jest tam 0,04V i wydaje mi się ze jest to dużo za mało a tak jak pisałem ktoś się tam wcześniej bawił...
_________________
Był Lancer, był Galant jest Grandis :-)
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 09-09-2014, 01:11   

West napisał/a:
Panowie. Jakie macie napięcie na czujniku położenia przepustnicy? Proszę, niech ktoś zmierzy - przy wtyczce znajdują się cztery przewody 1.czarny 2.żółty itd Jak ktoś może to proszę podejdźcie z miernikiem. + miernika do tego 2. ŻÓŁTEGO przewodu a - do - akumulatora. Jakie macie wyniki? Tam jest zakres od 0 do 5V. U mnie na ciepłym silniku na biegu jałowym jest tam 0,04V i wydaje mi się ze jest to dużo za mało a tak jak pisałem ktoś się tam wcześniej bawił...


Wiesz co... o ile pamiętam, to na biegu jałowym miałem 0,5 ~ 0,7V, im więcej obrotów tym bliżej 5V... wyreguluj przepustnicę...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.