| 
		[EA2A/W 2.0] OBROTY zaraz po odpaleniu !!! | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 nabucha  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Grandis 2.4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 23 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2012, 21:43   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 1000 na benzynie jak i na gazie | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
Robert | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2012, 21:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przepustnica do regulacji . Moze wystarczy tylko lekko doregulowac sama gardziel przepustnicy     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nabucha  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Grandis 2.4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 23 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2012, 21:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               To znaczy mam powiedzieć mechanikowi że optymalne obroty silnika powinny być ustawione na ile?
 
A czy po tej operacji nie wzrośnie zużycie paliwa? | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
Robert | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 deejay  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Rav4 Hybrid 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6104 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2012, 21:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               fabrycznie powinno byc ok 800 najlepiej     
 
 
A mając obroty rzędu ok 1000 własnie w tym momencie masz tzw. przepał , czyli powinien wiecej palić     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 nabucha  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Grandis 2.4 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 23 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-11-2012, 21:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dziękuję.
 
Oj, jak mało wiem nt swojego samochodu. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
Robert | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 West  		  
		 
         Mitsumaniak Mitsubishi forever!
  
  
                  Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 07-09-2014, 14:54   Co się stało z obrotami, co jest nie tak??
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam. Mam problem z moim Mitsu Galantem 2.0 2000 4G63. Mianowicie silnik tak jak by nie miał ssania. Po odpaleniu wskakuje na ok 1100 i po sekundzie wraca do 800 i tak już zostaje. Problem największy zaczyna się gdy włączam klime wtedy obroty spadają do 500-600 i zaczyna telepać autem np stojąc na światłach na luzie. Grzebałem trochę i wszystkim przy klinie obroty idą do góry a u mnie spadają??? Nowe kable i świece, czyszczona przepustnica. Jakie macie pomysły i co mam sprawdzić??? | 
             
						
				_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MichciuGT  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Galant Kombi 6A13 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-09-2014, 17:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawdź na początku czy masz dobrze masę podczepioną z aku do karoserii, 
 
 
jak masz możliwość to podepnij inne ecu i sprawdź czy nadal będą spadać obroty,
 
 
sprawdź przewody do czujników od prędkości obrotowej i same czujniki czy mają właściwą rezystancje | 
             
						
				_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l   
 
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125   
 
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI   
 
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tomasz87  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Outlander II 2.4 MIVEC 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-09-2014, 17:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kolego przerabiałem dokładnie taką samą historię na tym samym samochodzie u siebie   
 
ważne jest w zasadzie wszystko z elektryki i czujników.
 
Jeśli jesteś pewny, ze przepustnicę masz po czyszczeniu dobrze ustawioną(jest gdzieś o tym temat), to zacznij od czujnika położenia wałka rozrządu.
 
 
tutaj masz pokazane gdzie go szukać:
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-09-2014, 18:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | MichciuGT napisał/a: | 	 		  | jak masz możliwość to podepnij inne ecu i sprawdź czy nadal będą spadać obroty,  | 	  
 
Ciekawe jak odpali auto     przy zmianie ecu trzeba zmienić stacyjkę cały komplet 
 
 	  | West napisał/a: | 	 		  | Problem największy zaczyna się gdy włączam klime wtedy obroty spadają do 500-600 i zaczyna telepać autem  | 	  
 
Nie masz podbicia obrotów podczas obciążenia , przy kręceniu kierownicą też spadają mocno obroty     | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 West  		  
		 
         Mitsumaniak Mitsubishi forever!
  
  
                  Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-09-2014, 19:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zanim go kupiłem ktoś się nim bawił (elektroniką). W sumie prawie wszystko już ustawiłem - zostały mi tylko te obroty i tak jak mówisz kolego nie podbija przy rozruchu na zimnym silniku i spadają gdy klima się załącza. Przepustnicę czyściłem sam ale czujnik położenia przepustnicy był przykręcony na jedną śrubkę (ktoś się bawił). Nie kręciłem - ustawiłem mnw w środkowym położeniu i delikatnie "przykręciłem" śrubką obroty z ok.1000 jak zię zrobiły do 800. Nie resetowałem po tym kompa z braku czasu - mogę spróbować - to nic nie kosztuje. Znalazłem jeszcze na forum procedurę adaptacji:
 
 
Procedura programowania obrotow silnika po resecie (wypięciu akumulatora)
 
 
Procedura programowania dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Włączenie klimatyzacji i opuszczenie szyb ma sens w przypadku programowania w temp powyżej 17 stopni. W przeciwnym razie opuszczanie szyb można pominąć.
 
 
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
 
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
 
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
 
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
 
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
 
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
 
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
 
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
 
(5) Zatrzymaj Silnik
 
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
 
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
 
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
 
i okna maksymalnie otwarte)
 
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
 
(7) Powtorz kroki (5) i (6)
 
 
Co o tym sądzicie bo jeszcze nasuwa mi się czujnik temperatury - rano ok nie podbija bo powiedzmy uszkodzony ale dla czego obroty spadają przy klimie?
 
 
Koledzy a gdzie ten czujnik temperatury się znajduje i jak go sprawdzić?
 
 
Jak coś nowego odkryję to dam znać.
 
 
Pozdrawiam. | 
             
						
				_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 milo  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: galant 2.0 td 2001r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-09-2014, 19:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czujnik temperatury przy 20 st C 2,1-2,7 kilooma przy 80 st C 0,26-0,36 kilooma manual 13 ale watpie zeby to był czujnik temperatury ale sprawdz opornosc | 
             
						
				_________________ Jest ryzyko jest zabawa 
 
三菱ギャラン
 
 
Yamaha FZ 750
 
Lancer 1,8 d
 
Galant 1,8 td
 
Galant 2,0 td
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 West  		  
		 
         Mitsumaniak Mitsubishi forever!
  
  
                  Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-09-2014, 19:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ok Dzięki a podczas kręcenia kierownicą obroty nie spadają - przynajmniej ja nie zauważyłem. | 
             
						
				_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 robertdg  		  
		 
         Mitsumaniak SnowWhite
  
  
                  Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23650 Skąd: KSSE 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2014, 07:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wątek scaliłem, ale poprzednio zwracałem uwagę na to, że już takie watki są i należało kontynuować własciwy, po co ciagle coś powielać skoro jest już napisane. | 
             
						
				_________________ Gość zobacz mojego Galanta   
 
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 West  		  
		 
         Mitsumaniak Mitsubishi forever!
  
  
                  Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-09-2014, 19:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Panowie. Jakie macie napięcie na czujniku położenia przepustnicy? Proszę, niech ktoś zmierzy - przy wtyczce znajdują się cztery przewody 1.czarny 2.żółty itd Jak ktoś może to proszę podejdźcie z miernikiem. + miernika do tego 2. ŻÓŁTEGO przewodu a - do - akumulatora. Jakie macie wyniki? Tam jest zakres od 0 do 5V. U mnie na ciepłym silniku na biegu jałowym jest tam 0,04V i wydaje mi się ze jest to dużo za mało a tak jak pisałem ktoś się tam wcześniej bawił... | 
             
						
				_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tomasz87  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Outlander II 2.4 MIVEC 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-09-2014, 00:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | West napisał/a: | 	 		  | Panowie. Jakie macie napięcie na czujniku położenia przepustnicy? Proszę, niech ktoś zmierzy - przy wtyczce znajdują się cztery przewody 1.czarny 2.żółty itd Jak ktoś może to proszę podejdźcie z miernikiem. + miernika do tego 2. ŻÓŁTEGO przewodu a - do - akumulatora. Jakie macie wyniki? Tam jest zakres od 0 do 5V. U mnie na ciepłym silniku na biegu jałowym jest tam 0,04V i wydaje mi się ze jest to dużo za mało a tak jak pisałem ktoś się tam wcześniej bawił... | 	  
 
 
Wiesz co... o ile pamiętam, to na biegu jałowym miałem 0,5 ~ 0,7V, im więcej obrotów tym bliżej 5V... wyreguluj przepustnicę... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |