[EA2A/W 2.0] OBROTY zaraz po odpaleniu !!! |
Autor |
Wiadomość |
nabucha
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 23 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-11-2012, 21:43
|
|
|
1000 na benzynie jak i na gazie |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6101 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-11-2012, 21:44
|
|
|
Przepustnica do regulacji . Moze wystarczy tylko lekko doregulowac sama gardziel przepustnicy |
|
|
|
 |
nabucha
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 23 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-11-2012, 21:49
|
|
|
To znaczy mam powiedzieć mechanikowi że optymalne obroty silnika powinny być ustawione na ile?
A czy po tej operacji nie wzrośnie zużycie paliwa? |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6101 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-11-2012, 21:53
|
|
|
fabrycznie powinno byc ok 800 najlepiej
A mając obroty rzędu ok 1000 własnie w tym momencie masz tzw. przepał , czyli powinien wiecej palić |
|
|
|
 |
nabucha
Nowy Forumowicz
Auto: Grandis 2.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Cze 2011 Posty: 23 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-11-2012, 21:57
|
|
|
Dziękuję.
Oj, jak mało wiem nt swojego samochodu. |
_________________ Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
 |
West
Mitsumaniak Mitsubishi forever!

Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski
|
Wysłany: 07-09-2014, 15:54 Co się stało z obrotami, co jest nie tak??
|
|
|
Witam. Mam problem z moim Mitsu Galantem 2.0 2000 4G63. Mianowicie silnik tak jak by nie miał ssania. Po odpaleniu wskakuje na ok 1100 i po sekundzie wraca do 800 i tak już zostaje. Problem największy zaczyna się gdy włączam klime wtedy obroty spadają do 500-600 i zaczyna telepać autem np stojąc na światłach na luzie. Grzebałem trochę i wszystkim przy klinie obroty idą do góry a u mnie spadają??? Nowe kable i świece, czyszczona przepustnica. Jakie macie pomysły i co mam sprawdzić??? |
_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis
 |
|
|
|
 |
MichciuGT
Mitsumaniak
Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 1012 Skąd: Marki
|
Wysłany: 07-09-2014, 18:31
|
|
|
Sprawdź na początku czy masz dobrze masę podczepioną z aku do karoserii,
jak masz możliwość to podepnij inne ecu i sprawdź czy nadal będą spadać obroty,
sprawdź przewody do czujników od prędkości obrotowej i same czujniki czy mają właściwą rezystancje |
_________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 07-09-2014, 18:59
|
|
|
kolego przerabiałem dokładnie taką samą historię na tym samym samochodzie u siebie
ważne jest w zasadzie wszystko z elektryki i czujników.
Jeśli jesteś pewny, ze przepustnicę masz po czyszczeniu dobrze ustawioną(jest gdzieś o tym temat), to zacznij od czujnika położenia wałka rozrządu.
tutaj masz pokazane gdzie go szukać:
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-09-2014, 19:01
|
|
|
MichciuGT napisał/a: | jak masz możliwość to podepnij inne ecu i sprawdź czy nadal będą spadać obroty, |
Ciekawe jak odpali auto przy zmianie ecu trzeba zmienić stacyjkę cały komplet
West napisał/a: | Problem największy zaczyna się gdy włączam klime wtedy obroty spadają do 500-600 i zaczyna telepać autem |
Nie masz podbicia obrotów podczas obciążenia , przy kręceniu kierownicą też spadają mocno obroty |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
West
Mitsumaniak Mitsubishi forever!

Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski
|
Wysłany: 07-09-2014, 20:02
|
|
|
Zanim go kupiłem ktoś się nim bawił (elektroniką). W sumie prawie wszystko już ustawiłem - zostały mi tylko te obroty i tak jak mówisz kolego nie podbija przy rozruchu na zimnym silniku i spadają gdy klima się załącza. Przepustnicę czyściłem sam ale czujnik położenia przepustnicy był przykręcony na jedną śrubkę (ktoś się bawił). Nie kręciłem - ustawiłem mnw w środkowym położeniu i delikatnie "przykręciłem" śrubką obroty z ok.1000 jak zię zrobiły do 800. Nie resetowałem po tym kompa z braku czasu - mogę spróbować - to nic nie kosztuje. Znalazłem jeszcze na forum procedurę adaptacji:
Procedura programowania obrotow silnika po resecie (wypięciu akumulatora)
Procedura programowania dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Włączenie klimatyzacji i opuszczenie szyb ma sens w przypadku programowania w temp powyżej 17 stopni. W przeciwnym razie opuszczanie szyb można pominąć.
(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)
Co o tym sądzicie bo jeszcze nasuwa mi się czujnik temperatury - rano ok nie podbija bo powiedzmy uszkodzony ale dla czego obroty spadają przy klimie?
Koledzy a gdzie ten czujnik temperatury się znajduje i jak go sprawdzić?
Jak coś nowego odkryję to dam znać.
Pozdrawiam. |
_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 07-09-2014, 20:15
|
|
|
Czujnik temperatury przy 20 st C 2,1-2,7 kilooma przy 80 st C 0,26-0,36 kilooma manual 13 ale watpie zeby to był czujnik temperatury ale sprawdz opornosc |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
West
Mitsumaniak Mitsubishi forever!

Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski
|
Wysłany: 07-09-2014, 20:42
|
|
|
Ok Dzięki a podczas kręcenia kierownicą obroty nie spadają - przynajmniej ja nie zauważyłem. |
_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 08-09-2014, 08:26
|
|
|
Wątek scaliłem, ale poprzednio zwracałem uwagę na to, że już takie watki są i należało kontynuować własciwy, po co ciagle coś powielać skoro jest już napisane. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
West
Mitsumaniak Mitsubishi forever!

Auto: Mitsubishi Grandis 2.4, 2005r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Paź 2006 Posty: 195 Skąd: Gryfów Śląski
|
Wysłany: 08-09-2014, 20:37
|
|
|
Panowie. Jakie macie napięcie na czujniku położenia przepustnicy? Proszę, niech ktoś zmierzy - przy wtyczce znajdują się cztery przewody 1.czarny 2.żółty itd Jak ktoś może to proszę podejdźcie z miernikiem. + miernika do tego 2. ŻÓŁTEGO przewodu a - do - akumulatora. Jakie macie wyniki? Tam jest zakres od 0 do 5V. U mnie na ciepłym silniku na biegu jałowym jest tam 0,04V i wydaje mi się ze jest to dużo za mało a tak jak pisałem ktoś się tam wcześniej bawił... |
_________________ Był Lancer, był Galant jest Grandis
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 09-09-2014, 01:11
|
|
|
West napisał/a: | Panowie. Jakie macie napięcie na czujniku położenia przepustnicy? Proszę, niech ktoś zmierzy - przy wtyczce znajdują się cztery przewody 1.czarny 2.żółty itd Jak ktoś może to proszę podejdźcie z miernikiem. + miernika do tego 2. ŻÓŁTEGO przewodu a - do - akumulatora. Jakie macie wyniki? Tam jest zakres od 0 do 5V. U mnie na ciepłym silniku na biegu jałowym jest tam 0,04V i wydaje mi się ze jest to dużo za mało a tak jak pisałem ktoś się tam wcześniej bawił... |
Wiesz co... o ile pamiętam, to na biegu jałowym miałem 0,5 ~ 0,7V, im więcej obrotów tym bliżej 5V... wyreguluj przepustnicę... |
|
|
|
 |
|