Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3,2 DID brak mocy po wymianie pompy
Autor Wiadomość
piotrulec 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 20-11-2014, 15:45   3,2 DID brak mocy po wymianie pompy

witam

Już mi brak sił do tego auta :(
Problemy rozpoczęły się gdy auto zaczynało gasnąć przy gwałtownym dodaniu gazu.
Dodam że mam skrzynie automatyczną , więc nie da się ruszyć z większych obrotów tak żeby nie zmuliło.
Poszukiwania awarii rozpocząłem samotnie, znalazłem przerdzewiały odpowietrznik , więc wymieniłem wlew i wypłukałem zbiornik paliwa , przedmuchałem przewody i wymieniłem filtr paliwa.
Ale niestety nie przyniosło to oczekiwanego efektu... zrezygnowany oddałem auto mechanikowi, stwierdził uszkodzoną pompę paliwa, została zregenerowana w Nadarzynie pod Warszawa i po zamontowaniu w aucie objaw gaśnięcia na niskich obrotach i przy ruszeniu faktycznie ustał, ale auto straciło moc i w zakresie między 2-3tys obr praktycznie nie przyspiesza, a przy wciśnięciu gazu do końca wyskakuje błąd przepustnicy.
Część mocy odzyskał po zaślepieniu EGRu , ale rozpędzenie się do 100km/h trwa grubo powyżej minuty.
Z góry dziękuję za sugestie i wskazówki jaka może być przyczyna takiej awarii.
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 20-11-2014, 21:31   

Cytat:
oddałem auto mechanikowi,


To jakiś dziad ! Zainkasował $ i wydał nie w pełni sprawny samochód ?!
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 20-11-2014, 23:07   

A turbina?
 
 
piotrulec 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 21-11-2014, 08:59   

przed naprawą pompy turbina działała, tzn auto gasło i dławiło się przy ruszaniu ale jak już ruszyło to miało moc nie wyświetlało błędów.
Teraz sytuacja jest odwrotna auto rusza z kopyta, ale nie ma siły w zakresie obrotów w których turbina powinna pompować, ale czujnik turbiny nie wywala błędu doładowania , tylko błąd przepustnicy.
Odwiozłem auto do mechanika , szuka usterki od poniedziałku i bez rezultatu, był też autem w firmie która regenerowała pompę , tamci podpięli kompa i sprawdzili że ponoć pompa ma prawidłowe parametry i że to nie ich wina.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-11-2014, 09:47   

Zacznij od podpięcia manometru do wężyka od turbiny i zmierz wartości.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
piotrulec 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 21-11-2014, 10:18   

ahh zapomniałem od jednej może istotnej kwestii , na luzie silnik wkręca się normalnie w obroty jakby nic mu nie dolegało , dopiero gdy chcemy jechać to to brakuje mocy i efektywnego przyspieszania miedzy 2-3 tys obr

[ Dodano: 21-11-2014, 13:57 ]
zadzwonił do mnie mechanik że podłączył dolot na ostro z pominięciem przepustnicy i zaczęło to jeździć.
Więc jest światełko w tunelu, zamówiłem przepustnice i mam nadzieje że to będzie koniec moich kłopotów z pajero.
Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ...
 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21-11-2014, 15:31   

piotrulec napisał/a:
Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ...


PIII 3.2 DID nie pokazuje zużycia paliwa tylko i wyłącznie benzyna. Dopiero PIV z CR. Więc nie wiem może ktoś zapakował Ci wyświetlacz od benzyny :D
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 21-11-2014, 17:23   

piotrulec napisał/a:

Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ...

pajero 3,2 did tzw. P3 nie ma kopa pokł. Jeśli ci coś wyświetla to raczej ktoś przełożył wyświetlacz z wersji benzynowej.

[ Dodano: 21-11-2014, 17:25 ]
Pod drugie to nie wina przepustnicy tylko jej sterowania. Trzeba sprawdzić elektrozawory sterująca przepustnica to jedno, A drugie ciekawe czy ktoś nie kręcił śrubka na przepustnicy u góry. Musi być ustawiona w połowie.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
piotrulec 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 25-11-2014, 16:16   

zbyszekm2 napisał/a:
piotrulec napisał/a:

Zauważyłem też że nie działa komputer pokładowy , nie pokazuje zużycia paliwa jest zacięty na dystansie 516km jak zatankuje do pełna to się resetuje na ---- a po przejechaniu kilku km powraca dystans 516km i tak już ostaje ...

pajero 3,2 did tzw. P3 nie ma kopa pokł. Jeśli ci coś wyświetla to raczej ktoś przełożył wyświetlacz z wersji benzynowej.

[ Dodano: 21-11-2014, 17:25 ]
Pod drugie to nie wina przepustnicy tylko jej sterowania. Trzeba sprawdzić elektrozawory sterująca przepustnica to jedno, A drugie ciekawe czy ktoś nie kręcił śrubka na przepustnicy u góry. Musi być ustawiona w połowie.


niestety miałeś racje wymiana przepustnicy nic nie pomogła , jestem kolejna stówkę lżejszy :cry:
co gorsza mechanik nadal nie może ustalić gdzie leży problem, niby sprawdził zaworki sterujące i pracują, ale gdy zaczyna pompować turbina zamykają przepustnice

[ Dodano: 25-11-2014, 16:33 ]
ma ktoś może serwis manuala do pobrania , może mu go wyśle niech sprawdzi czy wszystko dobrze podłączył
?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-11-2014, 19:20   

piotrulec napisał/a:
ma ktoś może serwis manuala do pobrania

Tutaj masz manuale dostępne na forum do pajero:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3449
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 25-11-2014, 21:57   

Cytat:
niestety miałeś racje wymiana przepustnicy nic nie pomogła , jestem kolejna stówkę lżejszy :cry:
co gorsza mechanik nadal nie może ustalić gdzie leży problem, niby sprawdził zaworki sterujące i pracują, ale gdy zaczyna pompować turbina zamykają przepustnice

ma ktoś może serwis manuala do pobrania , może mu go wyśle niech sprawdzi czy wszystko dobrze podłączył
?


Komuś Ty to auto dał ? Płacisz za wymianę elementów, których wymiana g...o pomaga ? :roll:
 
 
piotrulec 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 10
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 26-11-2014, 15:09   

techsm, twoje wypowiedzi nie wnoszą żadnej treści merytorycznej do tematu,ale oczywiście chcąc zaspokoić twoją ciekawość odpowiem, auto oddałem do znajomego mechanika na co dzień pracującego w ASO mercedes truck, serwisuje mi ciężarówki więc mam do niego zaufanie.
Coś jest ewidentnie ze sterowaniem przepustnicą ponieważ po jej zablokowaniu auto jeździ normalnie ale przeładowuje i wyskakuje błąd doładowania.
Już nie ma pojęcia co sprawdzać, a nie chce mnie narażać na kolejne koszta, dlatego założyłem ten temat w celu namierzenia ewentualnej usterki.
Być może poprzedni właściciel coś poprzestawiał aby auto jakoś tam jeździło z uszkodzoną pompą, a teraz gdy pompa została wymieniona jest problem?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 26-11-2014, 16:12   

Jasne. Przecież chciał tylko pomóc.
Sprawdź czy gruszka ta na turbinie prawidłowo pracuje, podaj do wężyka, który do niej wchodzi ciśnienie i sprawdź czy pracuje?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
xiiooll 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 27-11-2014, 07:21   

Może są winne czujniki od ciśnienia doładowania w kolektorze i ciśnienia bezwzględnego. Jak masz kogoś kto CI podepnie kompa pod to auto, to jedźcie się przejechać i sprawdźcie parametry czujników od doładowania, może one szwankują i nie dają sygnału do elektrozaworu ?

Pozdrawiam Michał
 
 
KrzysG 
Forumowicz

Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 154
Skąd: Poznan
Wysłany: 27-11-2014, 21:43   

piotrulec napisał/a:
techsm, twoje wypowiedzi nie wnoszą żadnej treści merytorycznej do tematu,ale oczywiście chcąc zaspokoić twoją ciekawość odpowiem, auto oddałem do znajomego mechanika na co dzień pracującego w ASO mercedes truck, serwisuje mi ciężarówki więc mam do niego zaufanie.
Coś jest ewidentnie ze sterowaniem przepustnicą ponieważ po jej zablokowaniu auto jeździ normalnie ale przeładowuje i wyskakuje błąd doładowania.
Już nie ma pojęcia co sprawdzać, a nie chce mnie narażać na kolejne koszta, dlatego założyłem ten temat w celu namierzenia ewentualnej usterki.
Być może poprzedni właściciel coś poprzestawiał aby auto jakoś tam jeździło z uszkodzoną pompą, a teraz gdy pompa została wymieniona jest problem?


W Grodzisku masz JAS nie sa idealni, ale na Pajero sie znaja, a co najwazniejsze maja komputer i moga sprawdzic co jest nie tak.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.