Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 03-12-2014, 20:09
|
|
|
manitou napisał/a: | Witam wszystkich serdecznie to mój pierwszy post na tym forum. Od dwóch lat użytkuję Lancera 1.8 CVT, bez żadnych problemów poza dramatycznym lakierem. Mam przejechane ok 60 tys chciałem zapytać o:
1-Gazownika który ogarnie 1.8 mivec i CVT na ter. woj. Śląskiego
2-Warsztat który wymieni olej w CVT i umie to dobrze zrobić. |
Temat dobrego gazownika i mechanika za śląskim zadaj na śląskim podforum.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=63947
Tam jest wszystko opisane. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-12-2014, 21:04
|
|
|
lobuzek napisał/a: | Ile miałeś a ile powinno być? |
miałem.. 1.6 albo 1.8.
Powinno być 2.2-2.4 (zawsze trzymam na 2.4 - widać opona już trochę się zestarzała). |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 03-12-2014, 22:09
|
|
|
Uuuu, to faktycznie mało. Ja z kolei stosuję się do zaleceń producenta na rok modelowy 2014 i trzymam 2,7. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-12-2014, 10:42 Re: Zimny gaśnie
|
|
|
Toman napisał/a: | Witam, mam Lancera z 2009r. 1,8 benz. z lpg. Na gazie przejechane 140000km. Problem występuje przy uruchomieniu zimnego silnika, albo auto automatycznie gaśnie, albo obroty falują w zakresie 0-1500. Czasami po dojechaniu do zakrętu w chwili redukcji, obroty spadają i silnik gaśnie. Na rozgrzanym silniku jest oki, obrotomierz nawet nie drgnie. Komputer pokazywał zbyt ubogą dawkę paliwa. Zostały wymienione świece i wstawiony emulator na drugiej sondzie za katalizatorem. Jakieś pomysły: Może brudna przepustnica, regulacja zaworów, wymiana szklanek czy też regulacja gazu. Pomóżcie |
edit Po co? Katalizator masz padnięty czy co? A na pierwszej sondzie też Ci założył emulator?
Jeżeli jest IV gen i emulator sondy to najczęściej świadczy to o dziadostwie i nieudolności gazowników. Za coś takiego powinien być dożywotni zakaz wykonywania zawodu.
Toman napisał/a: | Wczoraj byłem u mechanika, który zasugerował żebym przełączył na benzynę i pod domem zdjął klemy i po 5 minutach założył z powrotem, nie uruchamiał auta dopiero na następny dzień. Rano odpaliłem i było idealnie ale po kilku kilometrach rewolucji ciąg dalszy. |
Czyli po zresetowaniu działa. Aż włączysz źle wyregulowane LPG i mapy wtrysku się totalnie rozjadą.
Nie wiem do jakiego kowala Ty jeździsz ale:
- przestań do niego jeździć
- jedź do innego gazownika niech ustawi instalację i wywali wszystkie emulatory które wstawił obecny "spec". Obecnego postrasz że obciążysz go kosztami i niech sobie odkupi ten emulator z powrotem.
- 140000 km na LPG to wystarczający przebieg aby musieć zregenerować / wymienić wtryski czy reduktor LPG i być może tu leży przyczyna. Nowy gazownik będzie umiał to ocenić.
Jeśli usłyszysz kiedyś u gazownika, że chce wstawić dowolny emulator dowolnej sondy przy LPG 4 generacji, kopnij go w i jedź do kolejnego. Do skutku, aż trafisz na takiego, który wie, że zły sygnał z sondy lambda jest potrzebny i nie zakłada się emulatorów przy 4 generacji. Bo obecny nie wie jak wyregulować instalację, więc poszedł na fuszerkę: zły sygnał z sondy lambda trzeba jakoś ukryć przed klientem i jego silnikiem (wstawiając emulator) i niech wreszcie edit da mu spokój. Tak z Tobą postąpił i jeszcze kazał Ci za to zapłacić |
Ostatnio zmieniony przez londolut 07-12-2014, 11:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
manitou
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: południe
|
Wysłany: 07-12-2014, 20:03
|
|
|
To jeszcze raz ja Chciałem zapytać bo jednak muszę:
Chcę qbox plus z nowym softem ( komunikacja obd, ISA3) ze względu na możliwość ustawienia dotrysków PB. W lubryfikację nie wierzę, liczę, że dotryski PB uchronią trochę gniazda. Pytanie czy powinny być ustawione tylko dla wysokich rpm powyżej 3 tys czy w całym zakresie pracy np 15%pb 85%lpg? Wtryski LPG barracuda. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 07-12-2014, 20:44
|
|
|
Cytat: | Pytanie czy powinny być ustawione tylko dla wysokich rpm powyżej 3 tys czy w całym zakresie pracy np 15%pb 85%lpg? Wtryski LPG barracuda. |
A Lancer ma bezpośredni wtrysk paliwa, że montujesz dotrysk? |
|
|
|
 |
manitou
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: południe
|
Wysłany: 07-12-2014, 20:53
|
|
|
Jak rozumiem nie ma. Pytam w kontekście ew. szybszego kasowania luzu zaworowego i wypalania gniazd. Czyli to bezsens? jednak? Acha zaraz się zacznie że dotrysk to nie to o co mi chodzi... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-12-2014, 21:35
|
|
|
manitou napisał/a: | Acha zaraz się zacznie że dotrysk to nie to o co mi chodzi... |
Bo tak jest Jeśli instalacja będzie dobrze ustawiona to temperatura spalania nie będzie wyższa i nic się nie wypali. To tylko jazda na ubogiej mieszance niszczy głowicę. |
|
|
|
 |
manitou
Nowy Forumowicz
Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2014 Posty: 29 Skąd: południe
|
Wysłany: 11-12-2014, 14:45
|
|
|
Czy dobrze z tego forum na razie wyczytałem, że do tej pory tylko jedna osoba miała kłopot z głowicą po LPG w aucie nieprzystosowanym? Bo właśnie się TO dzieje i moje auto za niedługo będzie zasilane podtlenkiem gazotu |
|
|
|
 |
bastek
Mitsumaniak kaktusiarz
Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 5468 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-12-2014, 07:56
|
|
|
manitou napisał/a: | tylko jedna osoba miała kłopot z głowicą po LPG w aucie nieprzystosowanym |
no, sprostujmy
jedna się pochwaliła
i nie kłopot z głowicą - tylko z zaworami
2x wymieniane
w sumie najechałem jakieś 130-140.000 na lpg, i wróciłem na Pb |
_________________ pozdr,
bastek
auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021- |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-12-2014, 08:43
|
|
|
bastek napisał/a: | manitou napisał/a: | tylko jedna osoba miała kłopot z głowicą po LPG w aucie nieprzystosowanym |
no, sprostujmy
jedna się pochwaliła
i nie kłopot z głowicą - tylko z zaworami
2x wymieniane
w sumie najechałem jakieś 130-140.000 na lpg, i wróciłem na Pb |
Spotkałem gościa z 1.8 na stacji - wypalone gniazda + głowica do planowania.
Był też u Nas gość na Forum (nick'u nie pamiętam - maddob?) co jemu też skasowały się luzy i miał remont silnika.
No i Bastek
A reszta? Ja mam najeżdżone 82.5kkm w tym 80kkm na gazie - bez żadnego remontu (ale wersja pod LPG). |
|
|
|
 |
pilocik
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer cx3a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 18 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 13-12-2014, 09:59
|
|
|
Jesli chodzi o zakup szklanek zaworowych w aso chryslera/jeepa/dodge to moze byc problem, bo oni nie mają wymiarów szklanek w katalogu produktów, tylko mogą zamówić po numerze produktu szklanki, jest to jak już ktoś podał 4884594XX gdzie XX to dwie litery. Pytałem o to w ganinexie w katowicach lecz odesłali mnie z kwitkiem z tegoż powodu. Zatem aby zamówić szklanki po rozmiarze musielibyśmy posiadać oznaczenie i przynależny temu oznaczeniowi rozmiar. Niestety do tej pory nie znalazłem sprawdzonych informacji na temat:( na stanie w aso chryslera nie posiadali żadnej szklanki, bo jedynym sposobem byłoby pomierzenie każdej szklanki z katalogu i udostepnienie tej informacji. |
_________________ Żeby sztywna była furka - musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 13-12-2014, 10:06
|
|
|
pilocik napisał/a: | Jesli chodzi o zakup szklanek zaworowych w aso chryslera/jeepa/dodge | A skąd te marki na tym forum? Pasują do Lancera, czy jak? |
|
|
|
 |
pilocik
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer cx3a
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 18 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 13-12-2014, 10:14
|
|
|
tomaszekk7 napisał/a: | SZKLANKI ZAWOROWE:
Byłem w ASO Chryslera i szklanki są takie same rozmiarowo. Jak by ktoś z Was zamawiał to najpierw trzeba podać oznaczenie 4884594AB to jeśli dobrze pamiętam jest rozmiar 3,060 i jak znajdą po oznaczeniu to wtedy podać właściwy rozmiar. Koszt takiej szklanki ok. 13 zł. |
Po tym poście wszystko wskazuje na to, że pasują... Znalazłem jeszcze link do forum dodge calibera srt4, do niego też prawdopodobnie te szklanki podchodzą, są podane wymiary, lecz chyba nie ma wszystkich podanych.. Szklanki różnią się między sobą o 0,045 mm to chyba za duża różnica... Link: http://calibersrt4.net/showthread.php?t=35999 |
_________________ Żeby sztywna była furka - musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 13-12-2014, 10:26
|
|
|
pilocik napisał/a: |
Po tym poście wszystko wskazuje na to, że pasują... |
Sorki, nie doczytałem. Za dużo na raz czasem do czytania. Spoko. Swoją drogą - ciekawostka |
|
|
|
 |
|