| Otwarty przez: mkm 10-11-2014, 16:23
 | Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | komarsnk   Mitsumaniak
 mocno uzależniony
 
 Auto: Galant '02 Avance A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 1908
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-12-2014, 12:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Juiceman, u mnie już prawie nie wibruje przy przyśpieszaniu  (...) załozyłem ramkę ozdobną do radia i wyregulowałem tylne prawe drzwi na zawiasach | 
 Daj link do ramki
       Drzwi już sobie sam wyreguluję
       |  
				| _________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
 Był: Galant EA5W '97 M/T
 Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
 Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
 Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KsiadzRobak   Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 04 Wrz 2014
 Posty: 1029
 Skąd: ecki
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | komarsnk   Mitsumaniak
 mocno uzależniony
 
 Auto: Galant '02 Avance A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 1908
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-12-2014, 12:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | KsiadzRobak, na 99% to nie podróbka tylko jawny chińczyk   I z tego co pamiętam to Hugo ma soczewki na H1 więc podrabianie jest mniej dochodowe od D2S
  Trzeba po prostu zmienić przetwornice na inne chińskie   |  
				| _________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
 Był: Galant EA5W '97 M/T
 Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
 Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
 Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-12-2014, 15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pewnie, że tak 	  | KsiadzRobak napisał/a: |  	  | Palniki made in china? Polecam jeszcze film o podróbkach: | 
  Co do zmatowiałych kloszy, mam je w stanie idealnym, wstawione soczewki od Hyundai'a ze zregenerowanymi odbłyśnikami. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KsiadzRobak   Forumowicz
 
 Auto: Lancer
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 04 Wrz 2014
 Posty: 1029
 Skąd: ecki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-12-2014, 15:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety może to być wada palnika. Raz się naciąłem na takie - kupione w Mercedesie, opakowanie z nadrukiem gwiazdy, podobno zapasy magazynowe w wyprzedaży. Jeden był OK, a drugi palnik gasł po jakimś czasie, czasem się nie włączał wcale, czasem po upływie jakiegoś czasu. Wymieniłem na inne i wszystko od tej pory działa już kilka lat.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-12-2014, 22:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też masz "syndrom półosi" w swoim Galu? 	  | komarsnk napisał/a: |  	  | Daj link do ramki 
 Drzwi już sobie sam wyreguluję
 | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | komarsnk   Mitsumaniak
 mocno uzależniony
 
 Auto: Galant '02 Avance A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 1908
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-12-2014, 09:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Też masz "syndrom półosi" w swoim Galu? 	  | komarsnk napisał/a: |  	  | Daj link do ramki 
 Drzwi już sobie sam wyreguluję
 | 
 | 
 Powoli zaczyna być wyczuwalny niestety
  ale tylko na drugim biegu na niskich obrotach więc mam na to radę - kręcę go wyżej i po problemie   |  
				| _________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
 Był: Galant EA5W '97 M/T
 Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
 Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
 Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-12-2014, 12:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie. Najpierw wyreguluj tylne prawe drzwi (bo bezkosztowo), jak nie pomoże to ramka do radia z alle... za 18 zł powinna załatwić sprawę 	  | komarsnk napisał/a: |  	  | tylko na drugim biegu na niskich obrotach | 
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcelinho   Mitsumaniak
 No Risk,No fun
 
 Auto: Mazda 6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 21 Kwi 2012
 Posty: 587
 Skąd: Łomianki/W-wa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-12-2014, 17:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hugo sorry że w tym temacie ale dostałeś PW? |  
				| _________________ BLACK STREET BANDIT
 
 Galant 2.4 GDI RalliArt
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-12-2014, 21:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcelinho, mam zablokowane pw. Mogę odbierać, ale nie mogę odpisywać. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-12-2014, 22:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Była chwila czasu próbowałem już wszystkiego co możliwe jeśli chodzi o szumy z okolic lusterek podczas jazdy i wpadłem na, jak się później okazało, genialny pomysł. Okleiłem szczeliny pomiędzy lusterkami bocznymi a ich podstawami taśmą klejącą: 
   
 Szumy zniknęły CAŁKOWICIE. Jechałem do 140 km/h i ciiiiisza z okolic lusterek, tylko szum opon.
 
 No więc byłem już w domu...
 
 Znalazłem płaską uszczelkę z gumy EPDM o szerokości 9 mm i grubości 3 mm. Niestety zmieściła się tylko w miejscach widocznych poniżej, ale i tak jest za gruba, bo słychać, że podczas składania i rozkładania lusterek silniczki mają ciężko. Do tego niedługo chcę zamontować składanie/rozkładanie lusterek po zamknięciu/otwarciu auta z pilota, więc nie może tak być:
 
   
 Mało tego po złożeniu lusterek uszczelka wygląda fatalnie. Odbyłem jazdę próbną i... szumy powróciły. Wniosek jest prosty: uszczelka w tym miejscu nic nie daje i można ją odkleić, problem leży w szczelinie poziomej, którą zaznaczyłem czerwonymi strzałkami na poniższych zdjęciach:
 
   
   
 Zacząłem oglądać tą szczelinę i EUREKA. Zwróćcie uwagę co wskazuje strzałka. Jest to pasek uszczelki (takiej jakby parcianej), która pierwotnie spełniała rolę uszczelki w tej szczelinie. Po latach widać jak została poszarpana przez wiatr i w ogóle nie spełnia swojej roli. Sprawdziłem 13 szt. lusterek zewnętrznych od Galantów EA z roczników 1996, 1997, 1998, 1999, 2000 i mój 2001 i w każdych ta uszczelka była w takim stanie
  Więc jednak Japończycy nie wypuścili Gala EA z takim "szumiącym" bublem, na początku, dopóki uszczelka była cała, nie szumiało. 
 Czy ktoś z Was również zwrócił uwagę na duże krople deszczu pojawiające się na bocznych przednich szybach w narożniku przy podstawie lusterka, które podczas jazdy przemieszczają się w niewielkim zakresie po szybie. Nie zauważyłem tego w żadnym innym aucie. A oto na 99% powód ich powstawania:
 
   
 Dwie szczeliny (lewej nie udało się uchwycić) przez które powietrze przeciska się podczas jazdy powodując utrzymywanie się tych dużych kropel na szybach bocznych.
 
 I TO JEST WŁAŚNIE MIEJSCE POWSTAWANIA SZUMÓW! Szczeliny na dole między podstawą lusterka a jego obudową. Żadne doklejanie uszczelek na drzwiach, we wnękach drzwi, doginanie ramek itp. Teraz tylko znaleźć odpowiednia uszczelkę (max. 2 mm grubości) i tam wkleić. Pewnie nawet 1,5 mm grubości by starczyła, ale nie mogę nic takiego znaleźć. Myślałem o piankowej, ale nie wiem czy pianka powstrzyma pęd powietrza i widzę tylko białe, a musiałaby być czarna.
 
 Jest, ale grubość 5 mm, nie wiem do ilu się ściśnie: http://allegro.pl/uszczel...4906989003.html
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mati_z   Forumowicz
 
 Auto: Galant 2,5 V6 Sport Edition 99
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 11 Sie 2014
 Posty: 281
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-12-2014, 23:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czyli zaklejenie tych szpar przy lusterkach zlikwiduje te śniące się po nocach posiadaczom Galantów szumy?   Aż jutro sam spróbuje z taśmą i potwierdzę lub zaprzeczę Twoją tezę
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-12-2014, 23:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie pomogło w 100%. 	  | Cytat: |  	  | Czyli zaklejenie tych szpar przy lusterkach zlikwiduje te śniące się po nocach posiadaczom Galantów szumy? | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | deejay   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Rav4 Hybrid
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 155 razy
 Dołączył: 26 Wrz 2006
 Posty: 6104
 Skąd: Wrocław
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-12-2014, 09:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bartku, krawędziówka nie podejdzie, bo nie ma tam krawędzi żeby ją założyć, natomiast ta druga powinna być OK. Zrobię jeszcze jeden test, odkręcę lusterka z auta, odkręcę podstawę od obudowy, usunę oryginalną zniszczoną uszczelkę i przykleję piankową 5 mm. Mam tylko białą, ale na testy może być. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |