Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzajcie łańcuch rozrządu! Spostrzeżenia własne i opinie
Autor Wiadomość
qubek999 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 38
Skąd: z miasta
Wysłany: 19-03-2015, 23:35   

Piker ja wklejałem odnośniki do for z Usa gdzie jest ten sam problem

Mysle ze jakby sprawa była odpowiedni nagłośniona to by było wiecej tych "łańcuchów "

Np. akcja na FB

5- 6 osób jest na razie bo nie wszyscy wiedzą ze "klekotanie " silnika to dopiero początek


A i jeszcze jedno jezeli jest to wina oleju to na cholere został zmieniony łańcuch konstrukcyjnie , bo raptem producentowi bedzie zależało zeby utrzymać klienta po-gwarancyjnego , i dba o to zeby mu sie za szybko łańcuch nie wyciągnął

Bzdura jakich mało
żeby było ciekawie zapytałem znajomego mechanika z innego ASo od nissana

czy to mozliwe zeby łańcuch sie wyciągnął od złego oleju

To stwierdził ze takiej bzdury to dawno nie słyszał

No ale MMC musi jakoś wyjść z twarzą
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2015, 23:43   

qubek999 łańcuch to jedno - napinacz to drugie a to również napinacz/kasator luzu jest odpowiedzialny za kłopoty bo jest zajedwabiście wrażliwy na kiepski/zużyty olej...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 20-03-2015, 08:15   

Hubeeert napisał/a:
łańcuch to jedno - napinacz to drugie...


teoretycznie tak może być, ale skoro to napinacz miałby niedostatecznie napinać łańcuch (powiedzmy z powodu złego smarowania), to dlaczego firma wprowadziła nowy mocniejszy łańcuch ? Trochę to wszystko jest tajemnicze i dopóki Mitsubishi nic w tej sprawie nie zrobi oficjalnie, to będziemy ciągle gdybać z nadzieją, że naszego Lancera ta "choroba" nie dosięgnie.
_________________

 
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-03-2015, 09:12   

qubek999 napisał/a:
Bzdura jakich mało
żeby było ciekawie zapytałem znajomego mechanika z innego ASo od nissana

czy to mozliwe zeby łańcuch sie wyciągnął od złego oleju

To stwierdził ze takiej bzdury to dawno nie słyszał

No to albo jest bardzo młodym mechanikiem albo słabo się kształci ;) Zapytaj go o przyczyny rozciągniętych łańcuchów w Almerach N15 (mądrzę się bo mój szef serwisu wcześniej pracował 15 lat dla Nissana ;) )
Co ciekawe pojawia się również jedna marka olejowa.... (podobnie jak u nas)
qubek999 napisał/a:
A i jeszcze jedno jezeli jest to wina oleju to na cholere został zmieniony łańcuch konstrukcyjnie , bo raptem producentowi bedzie zależało zeby utrzymać klienta po-gwarancyjnego , i dba o to zeby mu sie za szybko łańcuch nie wyciągnął

Zmiany części są częste i za zwyczaj nie są spowodowane zmianami konstrukcyjnymi a zmianą dostawcy. Nie szukałbym tutaj teorii spiskowych, to normalna rzecz u producentów samochodów.
qubek999 napisał/a:
No ale MMC musi jakoś wyjść z twarzą

MMC wyszło z twarzą deklarując pomoc po gwarancji - mało?
Uwex napisał/a:
to dlaczego firma wprowadziła nowy mocniejszy łańcuch ?

A skąd jest informacja, że jest mocniejszy? Według danych importera jest zwyczajnie zamienny czyli ma te same wartości co jego poprzednik.
Uwex napisał/a:
Trochę to wszystko jest tajemnicze i dopóki Mitsubishi nic w tej sprawie nie zrobi oficjalnie, to będziemy ciągle gdybać z nadzieją, że naszego Lancera ta "choroba" nie dosięgnie.

Tak po prawdzie nie widzę tu niczego tajemniczego - mamy kilka przypadków uszkodzenia łańcucha, ze zweryfikowanych przypadków wynika, że powodem jest olej a w zasadzie jego przedłużony interwał wymiany. Jak na mnie - causa finita. Nie ma jakiejś burzy z ilością samochodów, jest dobra wola importera i zdiagnozowana przyczyna uszkodzenia - sądzę, że nic więcej się z tego nie urodzi.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
daktaris 
Mitsumaniak

Auto: Lancer sportback 1.8
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 56
Skąd: Elbląg
Wysłany: 20-03-2015, 09:56   

Witam, z informacji w Olsztyńskim ASO otrzymałem że zawsze przy wymianie oleju stosują płukankę, aby cały syf z silnika ( jak dobrze zapamiętałem z wariatora i napinacza wypłukać).
Na te elementy ma wpływ olej , jego jakość i częstość wymiany.
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-03-2015, 10:03   

apg2312 napisał/a:
Ile razy już to słyszałem ?

Inaczej- jak się urodzi- dam znać. Lepiej? ;)
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3274
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 20-03-2015, 10:25   

Jackie napisał/a:
skąd jest informacja, że jest mocniejszy?....


z opisu na tym forum (przypuszczam, że ta opinia wynika z tego, że wygląda na grubszy )

Jackie napisał/a:
nie widzę tu niczego tajemniczego


może się źle wyraziłem, ale ...jednak bez konkretnej , potwierdzonej informacji (np. jaki to olej nie pasuje ? ) ciągle będą różne teorie spiskowe się pojawiały .

Dziękuję Ci za zainteresowanie sprawą, ale nie ma się co dziwić, że się niepokoimy o swoje Lancery :)
_________________

 
 
 
qubek999 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 38
Skąd: z miasta
Wysłany: 20-03-2015, 18:41   

http://www.lancerregister...t=401319&page=3

na zdj. z prawej strony nowy i stary rozrząd
 
 
Beny_s 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 96
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-03-2015, 21:49   

Patrząc na foty łańcucha nie wygląda to tylko na zmianę dostawcy :)

Co do oleju trochę racji w tym jest, ale żeby to była przyczyna zużycia <100kkm to ciężko w to uwierzyć - zresztą w takim przypadku to też wina producenta, że nie wskazuje konkretnego i nie wymaga jego zalewania przez ASO.
Wracając do oleju miałem przyjemność jeździć w czasie diagnozy na oleju dwóch marek castrol i później motul (zalecana zmiana MMC). I ten drugi zachowywał się lepiej, tzn. po dłuższym okresie czasu słychać było niepokojące odgłosy, odpowiednio jakieś 300-500km castrol i 2000-3000km motul.
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3600
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-03-2015, 07:48   

Beny_s napisał/a:
Patrząc na foty łańcucha nie wygląda to tylko na zmianę dostawcy

Na ile ja znam angielski pokazane są tam łańcuchy od Evo i Ralliarta. Nie doczytałem o silniku 1.8 ;)
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
qubek999 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 38
Skąd: z miasta
Wysłany: 27-03-2015, 17:52   

ale tak tez wygladaja do 1.8

Wiem bo oba miałem w rękach
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 28-03-2015, 21:56   

Hubeeert napisał/a:
Trzy
1. Hałas spod osłony łańcucha rozrządu....


Czy symptom ten występuje w czasie postoju z włączonym silnikiem czy również w czasie jazdy? Czy w miarę przyśpieszania zwiększa się częstotliwość hałasu? Czy jest to tylko metaliczny odgłos czy może być też inny?

Pytam ponieważ od kilkunastu dni z okolic osłony silnika (tam gdzie sprawdza się patykiem olej :mrgreen: ) zaczęły dochodzić dziwne dodatkowe odgłosy, jakby szum, jakby głośno chodzący odgłos paska- ciężko to opisać.

W czasie postoju wszystko jest OK, nic nie słychać, gdy rusza się powoli też nie słychać. Pojawia się dopiero w trakcie przyśpieszania, słychać mocniej gdy silnik jest nierozgrzany. Jest to jakby szum pracującego napędu, paska ..... i zwiększa się w miarę przyśpieszania. Słychać najmocniej przy prędkości ok. 40-80 KM/h, przy wyższych prędkościach potem już nie słychać tego dźwięku, szum opon i oporu całego auta pewnie zagłusza.

Dodam, że byłem już z tym w ASO. Mechanik osłuchał, nawet się ze mną przejechał i stwierdził, że faktycznie jest dodatkowy szum. (Najlepiej słychać to, gdy osiągnie się prędkość powyżej 40-50 km/h i obroty są ponad 2500 i puści się pedał gazu ....., wtedy słychać jak na talerzu). Nie jest jednak synchroniczny z dodawaniem gazu, odgłos ten pracuje jakby niezależnie od przyśpieszania, ale coś się jakby kręciło .....gdy puści się gaz, warczy nadal....

Sprawdził więc czy nie są to przypadkiem łożyska, podłączył pod komputer, postawił na rolki ...... i wszystko jest OK. Żadnych błędów, łożyska też OK. Auto sprawne i nie wykazuje uszkodzenia. Ale nadal coś szumi (świszczy), jakby jakiś pracujący pasek ..... Nie jest to wentylator czy klimatyzacja; po podniesieniu maski silnika mechanik stwierdził, że odgłos ten dochodzi spod pokrywy bloku silnika....

Dodam, że ma to miejsce wyłącznie w czasie jazdy, gdy auto stoi i dodaje się gazu nic takiego nie słychać.


Do brzegu:

*czy może być to objaw niesprawności rozrządu?
*czy komunikat CE pojawia się gdy jest już po wszystkim?
*czy ktoś spotkał się z czymś takim?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2015, 01:15   

.swat. napisał/a:
*czy może być to objaw niesprawności rozrządu?

Tak
.swat. napisał/a:
*czy komunikat CE pojawia się gdy jest już po wszystkim?

jak masz szczęscie to nie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
farel 
Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2013
Posty: 71
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 29-03-2015, 09:27   

zastanawia mnie tylko jedno, skoro przy postoju tego nie słychać a tylko podczas jazdy to w jaki sposób stwierdzono, że dźwięk pochodzi spod pokrywy bloku silnika. Ten mechanik był kaskaderem?
 
 
.swat. 
Forumowicz


Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 412
Skąd: 3City
Wysłany: 29-03-2015, 14:06   

farel napisał/a:
zastanawia mnie tylko jedno, skoro przy postoju tego nie słychać a tylko podczas jazdy to w jaki sposób stwierdzono, że dźwięk pochodzi spod pokrywy bloku silnika. Ten mechanik był kaskaderem?
Auto stało na rolkach w ASO, klapa była podniesiona i można było sobie dodawać gazu :mrgreen:

[ Dodano: 29-03-2015, 14:08 ]
Hubeeert napisał/a:
.swat. napisał/a:
*czy może być to objaw niesprawności rozrządu?

Tak
To co teraz? Wrócić do ASO i ich "pouczyć" ( pewnie tego nie lubią), czy pojechać gdzie indziej? I co wtedy? Zasugerować od razu rozrząd?

[ Dodano: 29-03-2015, 14:09 ]
No i dzięki za odzew !!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.