Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Wariacje po odpaleniu na zimnym silniku.
Autor Wiadomość
Kamacz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-08-2014, 16:24   [Cari 1.8] Wariacje po odpaleniu na zimnym silniku.

Witam forumowiczów, Jestem tu nowy i mam od niedawna taki przypadek. Odpalam auto np. z rana jak jest zimny i gdy już go odpalę to strzela z rury i wariują obroty.. i po chwili przestaje. Co to może być? Czy na kompie mi wyjdzie błąd?
dodam jeszcze że przy każdym przekręceniu stacyjki na zapłon to słychać cykanie" cyk" cyk" cyk" cyk" i przestaję, i następny problem.. śmierdzi spalonym olejem w kabinie i na zewnątrz tylko jak się rozgrzeje, dodam że nie kopci! mogą być to uszczelniacze zaworowe lub jakaś odma?

Z góry dzięki za odpowiedzi!:)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 31-08-2014, 17:22   

nie wiemy z którego roku cari i czy jest po lifcie, w cari przed 2001r możesz sprawdzić błędy zwierając 4 i 1 pin w gnieździe obd2

tutaj masz temat o tym jak to zrobić :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

a jak po 2000r to możesz za pomocą przejściówki obd2 -> usb na układzie ftdi i evoscana, albo za pomocą elm'a

za pomocą evoscana też możesz sprawdzić parametry i zrobić log i wstawić na forum - temat do evoscana:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568

na jakim oleju jeździsz?, no i sprawdź czy z silnika gdzieś nie cieknie, nie dymienie na niebiesko nie oznacza że nie spala oleju, ile masz oleju na miarce? i dolewasz oleju od wymiany do wymiany?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
Ostatnio zmieniony przez MichciuGT 12-02-2015, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 31-08-2014, 18:34   

Skoro strzela to moze problem z cewkami badz swiecami.
To cyk cyk skad dobiega z pod maski?
Co do zapachu oleju, to sprawdz na poczatek czy nie masz gdzies wycieku z silnika na wydech.
Check sie swieci?
_________________

 
 
Kamacz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-08-2014, 19:46   

Powiem wam że zauważyłem olej na elemencie mocującym pompe wspomagania, i jak sprawdzałem rozrząd to mokro jest koło jednej rolki. a olej który wlałem to Castrol GTX.

[ Dodano: 31-08-2014, 19:49 ]
To cykanie, to spod maski..
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 31-08-2014, 20:23   

Obejrzyj dobrze wydech czy nie kapie ci gdzies na niego.
Jesli przy rolkach rozrzadu sie tylko poci, to narazie bym tego nie ruszal. Winne sa temu uszczelniacze, a zeby je wymontowac to trzeba rozrzad rozbierac. Ale jesli sie leje to lepiej to zrobic, bo moze pasek rozrzadu "zlapac" krople oleju i tragedia gotowa.

To cykanie to podejzewam ze przepustnica sie ustawia, u mnie tez ja czasami slysze przy przekreconym zaplonie.
_________________

 
 
Kamacz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 02-09-2014, 18:16   

Dzisiaj rano spróbowałem takiej opcji: Przekręciłem zapłon było cyk cyk cyk i wyłączyłem, po chwili ponownie włączyłem zapłon i odpaliłem, nic się nie działo tylko załączone ssanie i zero wariacji:) Możliwe że to cewka, tylko która:)?
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 02-09-2014, 23:06   

Ale w momencie cykania rozrusznik kreci czy nie :?:
_________________

 
 
Kamacz 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 125KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2014
Posty: 35
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 25-11-2015, 11:51   

Do tej pory nie rozwiązany problem, na ssaniu przy mrozach odpala normalnie.. lecz gdy auto jest zagrzane i np. wrócę za 2h go odpalić jak spadnie temperatura to wtedy dochodzi do strzałów w kolektorze wydechowym..
 
 
bodziu001 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 2
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20-01-2016, 20:00   

To cykanie to ustawianie sie przepustnicy każdy tak ma:-) jesli dobrze pamiętam to sa 3 razy takie cyknięcia:-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.