Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Olej
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-11-2016, 19:53   

Mandrake napisał/a:
Całe 34.26 zł w sklepie autoryzowanym
hej, ale ja pisałem o 4 litrowej bańce :P
 
 
Mandrake 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Międzyzdroje
Wysłany: 23-11-2016, 07:59   

Wiem, ale powiedz wlałbyś do auta olej za 45zł? :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-11-2016, 08:55   

zależy do jakiego :)
aczkolwiek za 45zł to konkretnie Lotos 5W40 - zalewam go do renówki i nie ma żadnych problemów, Lotos ma świeże i bardzo dobre oleje, na pewno nie podrabiane, w 100% nowe a nie z recyclingu jak Castrol
mój sąsiad jest 5-ą najważniejszą osobą w Lotosie, jego żona zresztą też, w rodzinie mam dyrektorów z Lotosa - znam wszystko z 1 ręki
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 23-11-2016, 17:44   

Krzyzak, a do miśków jaki lejesz ? :)
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-11-2016, 09:32   

to po kolei:
hatchback:
- poprzednio Mobil 5W50
- obecnie Mobil 10W40

kombi:
- poprzednio Mobil 5W30 ESP
- obecnie Lotos 5W30 (firma pomyłkowo wysłała 5W30 zamiast 5W40 do renówki - zwrotu nie chcieli, docenili uczciwość, że się przyznałem ;) , następny będzie Mobil 5W30)

sedan:
- poprzednio Motul 5W30 x-clean+
- przed poprzednie :) Mobil 5W30 ESP
- obecnie Valvoline 5W30 SynPower MST

Wszystkie 5W30 mają klasę C2/C3. Stwierdzam, że najciszej pracuje na Mobil 5W30. Popychaczy nie słychać do wymiany (najdłużej jeździłem 15 tkm, z reguły 10-12 tkm).
Chcę jeszcze za rok wypróbować w sedanie jakiś najdroższy Liquy Moly i pewnie wrócę do Mobil ESP.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-11-2016, 10:06   

Potwierdzam. Mój także pracuje świetnie na Mobil 1 ESP 5W30. Popyhacze są ciche między wymianami. Leję go także do V8 3UZ.
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 29-12-2016, 20:28   

Panowie, nie chcę wyważać otwartych drzwi , ale czemu lejecie 5w30 skoro producent auta podaje go jako odpowiedni do temperatur zewnętrznych na max 10st C ??
Do naszego klimatu jak byk wg producenta pasuje 10w40(-25/+50). Już lepszy od 5w30 jest 5w40 bo do +20st C.

Wbijam gwóźdź w temat bo muszę zmienić olej w GDI (ze względu na wiek a nie przebieg - 3 lata- 8tyś km) i nie wiem co wlać - miał 5w40 ...

Tu znalazłem jakieś 5w30 dedykowane do Mitsu :
http://allegro.pl/fanfaro...6601169051.html

A tu do GDI :
http://allegro.pl/motorex...5856159333.html
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-12-2016, 20:41   

5eba, w uproszczeniu to im mniejsza liczba przed W tym niższa temperatura w której olej zachowuje swoje właściwości i może smarować, im wyższa po W tym olej bardziej zachowa gęstość przy większej temperaturze. Także optymalne rozwiązanie to 5W40, będzie smarował lepiej niż 10W40 w niższej temperaturze i lepiej niż 5W30 przy wysokich temperaturach. Są nawet tabelki które to obrazują.

Co do dedykowanych, lepiej po prostu lać dobry olej nie patrząc czy jest dedykowany. Poczytaj co leją inni i wlej któryś z nich
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 29-12-2016, 21:08   

Wiem, wiem co oznaczają liczby przy klasach oleju, ale są w instrukcjach obsługi każdego auta takie wykresy i zalecenia danego producenta pojazdu - to dla Galanta :



Gdzie np FORD dla 5w30 podaje inne temperatury otoczenia - dodatnia to powyżej 40 st C (co się ma ni jak do końcówki "30" )

Każdy olej ma swoją gęstość, każdy producent auta montuje podzespoły z luzami sobie znanymi i tą lukę ma wypełnić olej tworząc odpowiedni film - jeśli jest za gęsty to źle jak za rzadki to też nie dobrze.
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-12-2016, 21:17   

Ja bym na Twoim miejscu zalał to co było wcześniej, czyli 5W40, sam też taki wlewam do swojego. Dużo użytkowników leje 5W30 i nie mają z tym problemu. Lepiej lać syntetyk póki można
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-12-2016, 21:28   

5eba, wlej do GDI Motorex Profile G-DI 10W30. Taki zaleca Mitsubishi do silników GDI i masz problem z głowy.

http://allegro.pl/motorex...5856159333.html
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 29-12-2016, 21:29   

larelijux napisał/a:
Ja bym na Twoim miejscu zalał to co było wcześniej, czyli 5W40, sam też taki wlewam do swojego. Dużo użytkowników leje 5W30 i nie mają z tym problemu. Lepiej lać syntetyk póki można


Nie problem kupić full syntetyka 20w40 :) Takze samo to że jest syntetyk to nie wszystko :)
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-12-2016, 21:52   

5eba napisał/a:
Wiem, wiem co oznaczają liczby przy klasach oleju, ale są w instrukcjach obsługi każdego auta takie wykresy i zalecenia danego producenta pojazdu - to dla Galanta :
Tyle ze w tej Instrukcji nie ma wymienionego silnika GDI
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 29-12-2016, 23:50   

Tyczy się też GDI - dla Diesla jest inny wykres
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-12-2016, 08:03   

Nawet jeżeli, to i tak musisz pilnować standardów wymaganych dla GDI, dla porównania zobacz jakie ma Motorex i poszukaj komercyjnego oleju który je spełnia, wiem że nie każdy producent podaje odparowalność wg NOACK, ale dla GDI ważne jest by była jak najniższa

https://cdn0.brack.ch/documents/3/0/300859/PROFILE_G-DI_SAE_10W30.pdf

Nie wiem jak teraz, ale kiedys jak to sprawdzałem to z gamy 15W40 cieżko bylo znalezc producenta ktory by uwzglednial te parametry
Z 10W40 jak już znalazłem, to wiekszosc byla na odparowalnosci powyzej 8%, a do GDI lepiej by było poniżej 8%.

Procz tego parametru, pozostaja jeszcze inne. Powodzenia w poszukiwaniach
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.