 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Olej |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-11-2016, 19:53
|
|
|
Mandrake napisał/a: | Całe 34.26 zł w sklepie autoryzowanym | hej, ale ja pisałem o 4 litrowej bańce |
|
|
|
 |
Mandrake
Forumowicz
Auto: Galant 2.5V6 kombi Black Matte
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 170 Skąd: Międzyzdroje
|
Wysłany: 23-11-2016, 07:59
|
|
|
Wiem, ale powiedz wlałbyś do auta olej za 45zł? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-11-2016, 08:55
|
|
|
zależy do jakiego
aczkolwiek za 45zł to konkretnie Lotos 5W40 - zalewam go do renówki i nie ma żadnych problemów, Lotos ma świeże i bardzo dobre oleje, na pewno nie podrabiane, w 100% nowe a nie z recyclingu jak Castrol
mój sąsiad jest 5-ą najważniejszą osobą w Lotosie, jego żona zresztą też, w rodzinie mam dyrektorów z Lotosa - znam wszystko z 1 ręki |
|
|
|
 |
szuwar
Mitsumaniak

Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2655 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 23-11-2016, 17:44
|
|
|
Krzyzak, a do miśków jaki lejesz ? |
_________________ VOLVO S80 T6 AWD |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-11-2016, 09:32
|
|
|
to po kolei:
hatchback:
- poprzednio Mobil 5W50
- obecnie Mobil 10W40
kombi:
- poprzednio Mobil 5W30 ESP
- obecnie Lotos 5W30 (firma pomyłkowo wysłała 5W30 zamiast 5W40 do renówki - zwrotu nie chcieli, docenili uczciwość, że się przyznałem , następny będzie Mobil 5W30)
sedan:
- poprzednio Motul 5W30 x-clean+
- przed poprzednie Mobil 5W30 ESP
- obecnie Valvoline 5W30 SynPower MST
Wszystkie 5W30 mają klasę C2/C3. Stwierdzam, że najciszej pracuje na Mobil 5W30. Popychaczy nie słychać do wymiany (najdłużej jeździłem 15 tkm, z reguły 10-12 tkm).
Chcę jeszcze za rok wypróbować w sedanie jakiś najdroższy Liquy Moly i pewnie wrócę do Mobil ESP. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-11-2016, 10:06
|
|
|
Potwierdzam. Mój także pracuje świetnie na Mobil 1 ESP 5W30. Popyhacze są ciche między wymianami. Leję go także do V8 3UZ. |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 29-12-2016, 20:28
|
|
|
Panowie, nie chcę wyważać otwartych drzwi , ale czemu lejecie 5w30 skoro producent auta podaje go jako odpowiedni do temperatur zewnętrznych na max 10st C ??
Do naszego klimatu jak byk wg producenta pasuje 10w40(-25/+50). Już lepszy od 5w30 jest 5w40 bo do +20st C.
Wbijam gwóźdź w temat bo muszę zmienić olej w GDI (ze względu na wiek a nie przebieg - 3 lata- 8tyś km) i nie wiem co wlać - miał 5w40 ...
Tu znalazłem jakieś 5w30 dedykowane do Mitsu :
http://allegro.pl/fanfaro...6601169051.html
A tu do GDI :
http://allegro.pl/motorex...5856159333.html |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-12-2016, 20:41
|
|
|
5eba, w uproszczeniu to im mniejsza liczba przed W tym niższa temperatura w której olej zachowuje swoje właściwości i może smarować, im wyższa po W tym olej bardziej zachowa gęstość przy większej temperaturze. Także optymalne rozwiązanie to 5W40, będzie smarował lepiej niż 10W40 w niższej temperaturze i lepiej niż 5W30 przy wysokich temperaturach. Są nawet tabelki które to obrazują.
Co do dedykowanych, lepiej po prostu lać dobry olej nie patrząc czy jest dedykowany. Poczytaj co leją inni i wlej któryś z nich |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 29-12-2016, 21:08
|
|
|
Wiem, wiem co oznaczają liczby przy klasach oleju, ale są w instrukcjach obsługi każdego auta takie wykresy i zalecenia danego producenta pojazdu - to dla Galanta :
Gdzie np FORD dla 5w30 podaje inne temperatury otoczenia - dodatnia to powyżej 40 st C (co się ma ni jak do końcówki "30" )
Każdy olej ma swoją gęstość, każdy producent auta montuje podzespoły z luzami sobie znanymi i tą lukę ma wypełnić olej tworząc odpowiedni film - jeśli jest za gęsty to źle jak za rzadki to też nie dobrze. |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-12-2016, 21:17
|
|
|
Ja bym na Twoim miejscu zalał to co było wcześniej, czyli 5W40, sam też taki wlewam do swojego. Dużo użytkowników leje 5W30 i nie mają z tym problemu. Lepiej lać syntetyk póki można |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 29-12-2016, 21:29
|
|
|
larelijux napisał/a: | Ja bym na Twoim miejscu zalał to co było wcześniej, czyli 5W40, sam też taki wlewam do swojego. Dużo użytkowników leje 5W30 i nie mają z tym problemu. Lepiej lać syntetyk póki można |
Nie problem kupić full syntetyka 20w40 Takze samo to że jest syntetyk to nie wszystko |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-12-2016, 21:52
|
|
|
5eba napisał/a: | Wiem, wiem co oznaczają liczby przy klasach oleju, ale są w instrukcjach obsługi każdego auta takie wykresy i zalecenia danego producenta pojazdu - to dla Galanta :
| Tyle ze w tej Instrukcji nie ma wymienionego silnika GDI |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 29-12-2016, 23:50
|
|
|
Tyczy się też GDI - dla Diesla jest inny wykres |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 30-12-2016, 08:03
|
|
|
Nawet jeżeli, to i tak musisz pilnować standardów wymaganych dla GDI, dla porównania zobacz jakie ma Motorex i poszukaj komercyjnego oleju który je spełnia, wiem że nie każdy producent podaje odparowalność wg NOACK, ale dla GDI ważne jest by była jak najniższa
https://cdn0.brack.ch/documents/3/0/300859/PROFILE_G-DI_SAE_10W30.pdf
Nie wiem jak teraz, ale kiedys jak to sprawdzałem to z gamy 15W40 cieżko bylo znalezc producenta ktory by uwzglednial te parametry
Z 10W40 jak już znalazłem, to wiekszosc byla na odparowalnosci powyzej 8%, a do GDI lepiej by było poniżej 8%.
Procz tego parametru, pozostaja jeszcze inne. Powodzenia w poszukiwaniach |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|