Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi Galant Wagon - Trumna w budyniu
Autor Wiadomość
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-05-2017, 09:51   

Teraz poprosimy zdjęcia galanta bo to co jest wyżej to jakaś nówka salonowka ;)
_________________


 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-05-2017, 00:35   

Rafal_Szczecin napisał/a:
zdecydowanie nie jesteś normalny :D
Rafał, w Twoich ustach (patrząc co zrobiłeś z Volvo), to już chyba jest pocisk :P

Hugo napisał/a:
Wymiękam :mrgreen:
Hubert, jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa ;)

wojtas napisał/a:
Albo grubo, albo wcale :thumbright: =D>
o tak, dokładnie właśnie tak :D

Panowie, dzięki za słowa uznania, jest motywacja do roboty!

mkm napisał/a:
Nacz, cynkowy podkład i konserwacja na wewnętrznych powierzchniach błotnika u mnie sprawdziła się średnio - rudzielec wybił mimo wszystko (po 4latach).
Nie jestem fanem cynku w sprayu, ale ten Dinitrola podobno dobry, że niby puszka ciężka i miał dużą zawartość cynku w cynku :P Zrobiłem nim tylko tył i zwrotnice, sam jestem ciekawy ile to wytrzyma, bo na reszcie podwozia jest Corina, teoretycznie na nią powinna iść jakaś kolejna warstwa chyba akrylowego, ale już nie miałem do tego głowy i cierpliwości i na Corinę poszedł od razu Noxudol. 4 lata to chyba i tak dość długo, jak mi ruda przez ten czas nie wyjdzie będę się naprawdę cieszył. To jest wynik z używaniem auta zimą?

tresorex napisał/a:
Teraz poprosimy zdjęcia galanta bo to co jest wyżej to jakaś nówka salonowka ;)

Póki co podwozie wygląda zdecydowanie lepiej niż nadwozie ;)
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 16-12-2019, 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24258
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-05-2017, 09:33   

Nacz napisał/a:
To jest wynik z używaniem auta zimą?
latem Galant nie rdzewieje - właściwie normalny deszcz nie robi problemu - tylko sól w zimie jest problemem
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 15-05-2017, 14:25   

Krzyzak napisał/a:
Nacz napisał/a:
To jest wynik z używaniem auta zimą?
latem Galant nie rdzewieje - właściwie normalny deszcz nie robi problemu - tylko sól w zimie jest problemem
i dlatego mój zimą nie będzie jeżdżony.
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-05-2017, 19:55   

Przednie błotniki zabijają nadkola - trudno jest po latach "uszczelnic" błotnik.
Błoto wchodzi i się kisi.
Oryginalna masa też rudzielcowi pomaga.

Najbardziej Miśki zabija brak garażu.
Misiek garażowany w suchym miejscu, bez przygód blacharskich jest zdrowy.
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 16-05-2017, 16:25   

Tak, na zgrzewach blach jest tragedia, nawet pod tą masą. Z tym garażem to też różnie, zimą korozja idzie jeszcze szybciej jak pojeździ się po soli a potem auto wstawi do ciepłego garażu.

Panowie, potrzebuję pomocy, a właściwie dobrego patentu na ustawienie ręcznego. Tarczo-bębny mam poskładane, śruby regulacyjne wewnątrz bębna (te od naciągnięcia linki) są na maxa wkręcone (tarcze i klocki zmienione przy zakupie auta, czyli max 2 tyś przebiegu). Ustawiać to bardziej śrubami w tarczo-bębnie czy tą śrubą przy ręcznym w kabinie?
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 16-05-2017, 16:56   

Dokładnie, garaż ma swoje dobre i złe strony, tak jak stanie oid chmurką.
Nacz, regulatory w mechanizmach ręcznego rozkręcasz na tyle aby bębny obracały się z minimalnym oporem, tak na styku powiedziałbym i po tym regulujesz linki nakrętką pod dźwignią ręcznego tak by ręczny blokował koła nie szybciej niż na 4 ząbku.
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-05-2017, 07:14   

Linka przy ręcznym jest teraz tak luźna, że jak teraz zacznę rozkręcać regulatory z tyłu to wykręcę je na maksa a okładziny pewnie i tak nie dotkną bębna. Jest jakieś magiczne początkowe ustawienie linki w kabinie? Czy zrobić to na wyczucie?
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-05-2017, 07:32   

Rozkrecasz regulatory w tarczobebenie az zablokuje sie tarcza, potem cofasz o ile dobrze pamietam 5-7 zabków, na koncu regulacja linki i korekta sily lewe-prawe koło - w Manualu tez jest to opisane pod hasłem Parking break
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-05-2017, 08:25   

Robert, linki przy ręcznym w kabinie są bardzo luźne (musiałem kupić nowe) i pytam czy jest jakiś patent na regulacje od tej strony, bo jak zacznę kręcić regulatorami przy bębnach to całe je wykręcę a koła z tyłu i tak się nie zablokują. Jest na to jakiś patent, czy trzeba to zrobić na oko?
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24258
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-05-2017, 08:33   

W kabinie też masz śrubę regulacyjną - możesz podciągnąć w granicach tolerancji.
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-05-2017, 09:31   

Dokładnie, regulować trzeba z wyczuciem. Ja raz tak naciągnąłem linkę, że jak spuściłem auto z lewarka i usiadło koło to linka lekko już blokowała koło...
_________________


 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-05-2017, 00:07   

Linki do ręcznego jak tam wyżej pisałem musiałem ostatecznie wymienić, jedna poległa przy wypychaniu auta z garażu (zahaczyła o podnośnik i padł oplot). Wpadło takie coś:



Dorobiłem sobie też nowe mocowania, te przy samym kole bo z oryginalnych dużo nie zostało:




^ zrobiłem niby model z kartonu, ale i tak wyszły straszne pokraki :badgrin:

a z ręcznym ostatecznie poradziłem sobie tak (Panowie, dzięki za podpowiedzi):
- wykręciłem o ok 10 klików regulatory w tarczo-bębnach
- dociągnąłem linkę śrubą w kabinie tak żeby mocno obcierało i żeby dźwignia od ręcznego nie chciała iść wyżej niż 4-ty ząbek
- poodpuszczałem po kilka klików w tarczo-bębnach, tak żeby koła kręciły się z minimalnym oporem
...i chyba jest ok, zobaczymy co wyjdzie na przeglądzie.
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 16-12-2019, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nacz 
Forumowicz
Nacz


Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 146
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-06-2017, 00:19   

Kolejny mini update, do piaskowania nie wrzuciłem blaszek od czujników prędkości bo pewnie nic by z nich nie zostało, więc elementy pojechały do wytrawienia, załapało się też kilka pierdół od hamulcowego i wydechu:








^ I zamontowane tam gdzie powinno.

Wydech chciałem zrobić z kwasówki, ale okazało się, że mój się całkiem nieźle trzyma, więc póki co jeszcze ze mną pojeździ. Do wymiany poszły tylko złącza elastyczne.






^ Z oryginalnego wieszaka jak widać niewiele zostało.


^ Nowy pewnie przeżyje auto:)


^ Wydech przed..


^ ..w trakcie..


^ ...i po.


^ Na koniec dorobiona z nierdzewki osłona termiczna, chłopaki z warsztatu skręcili bekę, że to lusterko dla rudej, żeby miała się w czym przeglądać jak znów zacznie wyłazić :badgrin:

Przy okazji pytanie, do czego są te dwa "tłumiki" na środkowej części wydechu, czy jest sens bawić się w ich usuwanie i czy będzie z tego jakiś przyrost mocy? Jakiś sprawdzony mod na zmianę średnicy?
_________________
Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon

Mitsu3Miasto

"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek
Ostatnio zmieniony przez Nacz 16-12-2019, 22:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-06-2017, 08:19   

Co to blaszki od czujników prędkości? :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.