 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mitsubishi Galant Wagon - Trumna w budyniu |
Autor |
Wiadomość |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-05-2017, 09:51
|
|
|
Teraz poprosimy zdjęcia galanta bo to co jest wyżej to jakaś nówka salonowka |
_________________
 |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-05-2017, 00:35
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | zdecydowanie nie jesteś normalny | Rafał, w Twoich ustach (patrząc co zrobiłeś z Volvo), to już chyba jest pocisk
Hugo napisał/a: | Wymiękam | Hubert, jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa
wojtas napisał/a: | Albo grubo, albo wcale | o tak, dokładnie właśnie tak
Panowie, dzięki za słowa uznania, jest motywacja do roboty!
mkm napisał/a: | Nacz, cynkowy podkład i konserwacja na wewnętrznych powierzchniach błotnika u mnie sprawdziła się średnio - rudzielec wybił mimo wszystko (po 4latach). | Nie jestem fanem cynku w sprayu, ale ten Dinitrola podobno dobry, że niby puszka ciężka i miał dużą zawartość cynku w cynku Zrobiłem nim tylko tył i zwrotnice, sam jestem ciekawy ile to wytrzyma, bo na reszcie podwozia jest Corina, teoretycznie na nią powinna iść jakaś kolejna warstwa chyba akrylowego, ale już nie miałem do tego głowy i cierpliwości i na Corinę poszedł od razu Noxudol. 4 lata to chyba i tak dość długo, jak mi ruda przez ten czas nie wyjdzie będę się naprawdę cieszył. To jest wynik z używaniem auta zimą?
tresorex napisał/a: | Teraz poprosimy zdjęcia galanta bo to co jest wyżej to jakaś nówka salonowka |
Póki co podwozie wygląda zdecydowanie lepiej niż nadwozie
 |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
Ostatnio zmieniony przez Nacz 16-12-2019, 22:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24258 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-05-2017, 09:33
|
|
|
Nacz napisał/a: | To jest wynik z używaniem auta zimą? | latem Galant nie rdzewieje - właściwie normalny deszcz nie robi problemu - tylko sól w zimie jest problemem |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-05-2017, 14:25
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Nacz napisał/a: | To jest wynik z używaniem auta zimą? | latem Galant nie rdzewieje - właściwie normalny deszcz nie robi problemu - tylko sól w zimie jest problemem | i dlatego mój zimą nie będzie jeżdżony. |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-05-2017, 19:55
|
|
|
Przednie błotniki zabijają nadkola - trudno jest po latach "uszczelnic" błotnik.
Błoto wchodzi i się kisi.
Oryginalna masa też rudzielcowi pomaga.
Najbardziej Miśki zabija brak garażu.
Misiek garażowany w suchym miejscu, bez przygód blacharskich jest zdrowy. |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-05-2017, 16:25
|
|
|
Tak, na zgrzewach blach jest tragedia, nawet pod tą masą. Z tym garażem to też różnie, zimą korozja idzie jeszcze szybciej jak pojeździ się po soli a potem auto wstawi do ciepłego garażu.
Panowie, potrzebuję pomocy, a właściwie dobrego patentu na ustawienie ręcznego. Tarczo-bębny mam poskładane, śruby regulacyjne wewnątrz bębna (te od naciągnięcia linki) są na maxa wkręcone (tarcze i klocki zmienione przy zakupie auta, czyli max 2 tyś przebiegu). Ustawiać to bardziej śrubami w tarczo-bębnie czy tą śrubą przy ręcznym w kabinie? |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-05-2017, 16:56
|
|
|
Dokładnie, garaż ma swoje dobre i złe strony, tak jak stanie oid chmurką.
Nacz, regulatory w mechanizmach ręcznego rozkręcasz na tyle aby bębny obracały się z minimalnym oporem, tak na styku powiedziałbym i po tym regulujesz linki nakrętką pod dźwignią ręcznego tak by ręczny blokował koła nie szybciej niż na 4 ząbku. |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-05-2017, 07:14
|
|
|
Linka przy ręcznym jest teraz tak luźna, że jak teraz zacznę rozkręcać regulatory z tyłu to wykręcę je na maksa a okładziny pewnie i tak nie dotkną bębna. Jest jakieś magiczne początkowe ustawienie linki w kabinie? Czy zrobić to na wyczucie? |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-05-2017, 07:32
|
|
|
Rozkrecasz regulatory w tarczobebenie az zablokuje sie tarcza, potem cofasz o ile dobrze pamietam 5-7 zabków, na koncu regulacja linki i korekta sily lewe-prawe koło - w Manualu tez jest to opisane pod hasłem Parking break |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-05-2017, 08:25
|
|
|
Robert, linki przy ręcznym w kabinie są bardzo luźne (musiałem kupić nowe) i pytam czy jest jakiś patent na regulacje od tej strony, bo jak zacznę kręcić regulatorami przy bębnach to całe je wykręcę a koła z tyłu i tak się nie zablokują. Jest na to jakiś patent, czy trzeba to zrobić na oko? |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24258 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2017, 08:33
|
|
|
W kabinie też masz śrubę regulacyjną - możesz podciągnąć w granicach tolerancji. |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-05-2017, 09:31
|
|
|
Dokładnie, regulować trzeba z wyczuciem. Ja raz tak naciągnąłem linkę, że jak spuściłem auto z lewarka i usiadło koło to linka lekko już blokowała koło... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-05-2017, 00:07
|
|
|
Linki do ręcznego jak tam wyżej pisałem musiałem ostatecznie wymienić, jedna poległa przy wypychaniu auta z garażu (zahaczyła o podnośnik i padł oplot). Wpadło takie coś:
Dorobiłem sobie też nowe mocowania, te przy samym kole bo z oryginalnych dużo nie zostało:
^ zrobiłem niby model z kartonu, ale i tak wyszły straszne pokraki
a z ręcznym ostatecznie poradziłem sobie tak (Panowie, dzięki za podpowiedzi):
- wykręciłem o ok 10 klików regulatory w tarczo-bębnach
- dociągnąłem linkę śrubą w kabinie tak żeby mocno obcierało i żeby dźwignia od ręcznego nie chciała iść wyżej niż 4-ty ząbek
- poodpuszczałem po kilka klików w tarczo-bębnach, tak żeby koła kręciły się z minimalnym oporem
...i chyba jest ok, zobaczymy co wyjdzie na przeglądzie. |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
Ostatnio zmieniony przez Nacz 16-12-2019, 22:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-06-2017, 00:19
|
|
|
Kolejny mini update, do piaskowania nie wrzuciłem blaszek od czujników prędkości bo pewnie nic by z nich nie zostało, więc elementy pojechały do wytrawienia, załapało się też kilka pierdół od hamulcowego i wydechu:
^ I zamontowane tam gdzie powinno.
Wydech chciałem zrobić z kwasówki, ale okazało się, że mój się całkiem nieźle trzyma, więc póki co jeszcze ze mną pojeździ. Do wymiany poszły tylko złącza elastyczne.
^ Z oryginalnego wieszaka jak widać niewiele zostało.
^ Nowy pewnie przeżyje auto:)
^ Wydech przed..
^ ..w trakcie..
^ ...i po.
^ Na koniec dorobiona z nierdzewki osłona termiczna, chłopaki z warsztatu skręcili bekę, że to lusterko dla rudej, żeby miała się w czym przeglądać jak znów zacznie wyłazić
Przy okazji pytanie, do czego są te dwa "tłumiki" na środkowej części wydechu, czy jest sens bawić się w ich usuwanie i czy będzie z tego jakiś przyrost mocy? Jakiś sprawdzony mod na zmianę średnicy? |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
Ostatnio zmieniony przez Nacz 16-12-2019, 22:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-06-2017, 08:19
|
|
|
Co to blaszki od czujników prędkości? |
|
|
|
 |
|
|