 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mitsubishi Galant Wagon - Trumna w budyniu |
Autor |
Wiadomość |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-07-2017, 23:05
|
|
|
tresorex napisał/a: | Super to wygląda!!! Otwory na śruby mogłeś zakleic taśmą, miałbyś mniej roboty
Wszystko ładnie, ale myślę że błędem jest też zestawienie farby na stykach jarzma ze zwrotnicą. Farba może się wyrobić i będzie luz! Jak dawałem coś do proszku to zawsze zaklejalem wszelkie styki elementów. |
U mine wlasnie farba Na zwrotnicy + farba na jarzmie powodowała przycieranie o nowiuśką tarcze:).
No ja tez mam plan na zlot pojechać. Ale do składania środka muszę chyba ekipę MM 3 city zaprosić zrobić grila to może zdążę |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-07-2017, 00:12
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | zdjecie pokazujace zacisk w czesciach jak z gazety motoryzacyjnej ! | tak, tak, pamiętam, zdecydowanie nie jestem normalny
Hugo napisał/a: | Nacz napisał/a: | może spod proszkowego nic nie wylezie | Wylezie, wylezie U mnie po 2 latach coś się pokazuje. | Od rudej nie uciekniesz :I
Hugo napisał/a: | Nacz napisał/a: | Doprowadzenie otworu ze stanu po prawej do stanu po lewej (czyli żeby uszczelki siedziały tak jak powinny) = 1h | Zakładałeś nowe zestawy naprawcze zacisków po piaskowaniu czy stare? Jak nowe to trzeba było stare gumki zostawić. Wtedy po prostu stare wyjmujesz i wkładasz nowe. | Z gumkami chciałem zrobić tak jak piszesz, ale naczytałem się na forum, że zamienniki są słabe, więc trochę szkoda było dawać org do piaskowania, tym bardziej że wychodziła spod nich ruda, a gumki od tłoczków były ok, więc zostały.
Hugo napisał/a: | Nacz napisał/a: | przewody w oplocie Hel Performens | O proszę. Jaki koszt? Zastanawiam się czy do swojego nie wrzucić. | 380 zł, brałem bezpośrednio od chłopaków tu w Gdańsku, dorobili praktycznie od ręki: http://sklep.helperforman...oduct&id_lang=7 Trzeba tylko zaznaczyć, że do Legnuma z takimi hamulcami jak Ty masz, mają też wersję do tych Legnumów, które seryjnie wychodziły z Brembo. Najlepiej wysłać im org przewody, żeby dorobili na wzór i zwrócić szczególną uwagę na uchwyty, którymi mocujesz przewód do budy i zwrotnicy. U mnie był z tym problem (nie pasowały), musiałem drugi raz do nich podjechać, ale zakuli mi nowe na miejscu.
Hugo napisał/a: | Nacz napisał/a: | temat pod tytułem dobrze wykonana nikomu (i do niczego) nie potrzebna robota | Takie są najlepsze | Jak całe to auto i wszystko co tu wypisuje
Hugo napisał/a: | Jeszcze co do hamulców to moim zdaniem źle zrobiłeś, trzeba było od razu montować przednie hamulce z Outlandera, a tylne ze Space Wagona z lat 1998-2004. Chociaż wyglądają dobrze w felgach Zresztą nic straconego, za tak odpicowane hamulce z Gala dostaniesz ładną kaskę, sprzedaj i za to kupisz w/w komplecik na SWAPA. | Mam zwrotnice 158 mm, zobaczę jak to wszystko będzie hamowało po regeneracji i z wrzuconymi przewodami, cudów się nie spodziewam, ale coś na plus powinno być. Hamulców na razie nie chce zmieniać, mam nowe klocki i tarcze z tyłu (zmieniłem zaraz po zakupie auta) więc niech to trochę pojeździ. Ale na przyszły sezon:
Fragu napisał/a: | Bez zmiany zwrotnic można iść w Brembo | O to! Właśnie to! Zdaje sobie sprawę z czym to się wiąże i planowałem to zrobić dokładnie tak jak pisze Krzyżak, czyli zmiana piast przód/tył na te z Eclipsa + zmiana felg na takie same jak mam teraz tylko 18", przeraża mnie jednak cena tarcz i klocków.. No i jest problem z samymi felgami, bo faktycznie mało które pasują (akurat kilka modeli siedemnastek wchodzi).
deejay, tresorex, dzięki! Odnośnie zaklejania priorytetem było wyżarcie rudej, farbę zawsze można zeszlifować, jak oddawałem części do piaskowania mega goniły mnie terminy (i kumpel z serwisu, u którego Galant wisiał), dlatego zabezpieczyłem tylko najważniejsze miejsca (tłoczki i prowadnice). Przy tym jak chodzą klocki w zacisku i ogólnie przy całej konstrukcji zacisku nie wydaje mi się, żeby to miało jakiś wpływ, ale jak zwykle wyjdzie w praniu.
Marcino napisał/a: | No ja tez mam plan na zlot pojechać. Ale do składania środka muszę chyba ekipę MM 3 city zaprosić zrobić grila to może zdążę | Czuje się zaproszony, wpadnę ze spawarką do plastiku, żeby nie było, że na krzywy ryj
Przy okazji to chyba właśnie popełniłem swój najdłuższy ever post na forum, serio ktoś to czyta?? |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 06-07-2017, 06:01
|
|
|
Ja czytam.
Spawarka do zderzaków nie potrzebna bo mój lakiernik obiecał ogarnąć.
Jak wrócę do garażu w sierpniu to się odezwę co i jak. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 06-07-2017, 07:37
|
|
|
Nie jest tak źle z tymi cenami tarcz/klocków. Często przy zakupie zacisków dostajesz tarcze i klocki w niezłym stanie.
Dla przykładu:
http://www.brakes.pl/prod...26527a3ccc0c162
http://www.brakes.pl/prod...26527a3ccc0c162
Co do felg - 17" ENKEI ogarną na pewno, jest też kilka innych modeli. Wystarczy na grupie Graciarnia EVO lub rajdowe graty zapytać o felgi pod które wchodzą brembo
Do Galanta w takim stanie aż się prosi założyć porządne hamulce. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-07-2017, 08:54
|
|
|
Marcino napisał/a: | 380 zł, trzeba tylko zaznaczyć, że do Legnuma z takimi hamulcami jak Ty masz | Dobra cena. Legnum z seryjnymi hamulcami, czyli takimi jak moje ma identyczne giętkie przewody hamulcowe z przodu i z tyłu jak zwykły Gal EA, a nawet te same co poprzednia generacja, czyli E5x. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24258 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2017, 10:04
|
|
|
Fragu napisał/a: | zamienniki są słabe | czy ja wiem - w kombi mam zestawy Frenki od montowane w 2010 i dopiero teraz zobaczyłem, że osłony tłoczka po zimie są mokre - ergo coś się już pod spód dostaje
wymiana samych osłon jest banalna - nawet bez demontażu zacisku się da bo (jak sprawdziłem na jednej ze stron, gdzie cały zacisk rozmontowałem) uszczelnienie tłoczka czy reszta gum, które są w zestawie naprawczym jest w stanie bdb
także te 25zł za Frenkit raz na 7 lat to chyba całkiem spoko
Nacz napisał/a: | zmiana felg na takie same jak mam teraz tylko 18" |
sprawdź jak to będzie wyglądać w sensie wychodzenia poza obrys bo diagności są czuli na takie sprawy...
można zastosować dystanse ok. 1-1.5 cm do standardowych felg 17" i też będzie banglać, brembo się wtedy zmieści, ale czy to będzie 100% bezpieczne i zgodne z prawem to nie wiem |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-07-2017, 23:14
|
|
|
Fragu, 900 za dwie tarcze to jednak sporo więcej niż dotychczasowe no ale zobaczymy, może faktycznie uda się coś używanego w fajnym stanie ogarnąć.
Hugo, jak się zdecydujesz daj znać, mogę to ogarnąć na miejscu, żeby wszystko na pewno dobrze dorobili.
Krzyzak, zanim wjadą 18" na pewno będą przymierzone. W moich Japan Racing JR3 17x8" nie ma opcji na dystans z przodu, i tak są na styk. Poza tym zanim będę kombinował z 18" i Brembo chce z upgradować zawias. |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12-07-2017, 00:40
|
|
|
Dziś na tapecie wlew paliwa, rurka odpowietrzenia rozpadała się przy demontażu całego elementu, a z tej grubszej powyłaziły dziury po przejechaniu szczotką. O dziwo do tego momentu nie ciekła i trzymała szczelność. Przed każdym tankowaniem, po odkręcaniu korka słychać było psst, czyli układ paliwowy trzymał ciśnienie, tak jak powinien. A po zakupie Galanta myślałem, że odpowietrzenie padło, lektura forum jak zwykle wyprowadziła z błędu
Kumpel ściągnął sobie rurę z Japonii, więc dogadałem się z nim i kolega z pracy dorobił mi z nierdzewki na podstawie oryginału. Pasuje idealnie (Maciek jesteś mistrzem!):
^ Tu tego jeszcze nie widać, ale nie byłbym sobą gdybym nie wypolerował na lustro przed montażem.
A poniżej zaległy efekt jakiegoś zimowego wieczoru, jak już będzie jeździł w planach jest ogarnięcie w ten sposób całej komory.
^ zardzewiały plastik, only at Mitsubishi |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
Ostatnio zmieniony przez Nacz 17-12-2019, 18:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24258 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 12-07-2017, 11:15
|
|
|
A nie zrobiłbyś jeszcze ze 2 sztuk? - chętnie kupię do moich... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-07-2017, 12:24
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | A nie zrobiłbyś jeszcze ze 2 sztuk? - chętnie kupię do moich... | To ja też poproszę |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 12-07-2017, 16:57
|
|
|
Nacz napisał/a: |
A nie zrobiłbyś jeszcze ze 2 sztuk? - chętnie kupię do moich... |
Hugo napisał/a: | To ja też poproszę |
jeszcze nie wiesz, ale wlasnie zostales producentem rur do galantow zrob i 20 , wszystkie sprzedadza sie w mgnieniu oka |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-07-2017, 20:56
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | wlasnie zostales producentem rur do galantow zrob i 20 , wszystkie sprzedadza sie w mgnieniu oka | Dokładnie |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 644 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24258 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-07-2017, 08:26
|
|
|
Rafal_Szczecin, myślę że ze względu na rdzę to można by się pokusić jeszcze o wyrób misek olejowych i pewnie kilku innych podzespołów...
co prawda u mnie też układy szczelne i ciśnienie syczy po odkręceniu korka, ale jakby cena była OK to bym wymienił... |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-07-2017, 21:29
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | jeszcze nie wiesz, ale wlasnie zostales producentem rur do galantow zrob i 20 , wszystkie sprzedadza sie w mgnieniu oka |
Ja tez bym znalazł na dzień dobry z 5-ciu klientów |
|
|
|
 |
Nacz
Forumowicz Nacz

Auto: EA5W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 146 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-07-2017, 23:42
|
|
|
Kumpel za org. rurę zapłacił niecałe 900, mnie dorobienie z piaskowaniem końcówki wlewu i malowaniem proszkowym i materiałem kosztowało 450, więc nie wiem czy to jest do końca taka spoko cena, a kolega z roboty co mi to dorabiał mówił, że było z tym sporo zabawy i średnio by się pisał na hurtową produkcję, ewentualnie może na jesień (teraz mamy 'sezon" i ledwo wyrabiamy się z robotą). Ktoś jest dalej zainteresowany przy tej cenie? Pewnie jednak nie zostanę dilerem wlewów do Galanta |
_________________ Trumna w budyniu - Mitsubishi Galant 2.5 V6 Avance Wagon
Mitsu3Miasto
"Getting your hands dirty in the garage is always better than drinking the problems away (more expensive for sure, but still better…:) )" - Lasek |
|
|
|
 |
|
|