Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A 2.0D] Skrzynia biegów, gdzie naprawić/regenerować...??
Autor Wiadomość
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 05-09-2007, 14:39   [EA6A 2.0D] Skrzynia biegów, gdzie naprawić/regenerować...??

Witam wszystkich.
Posiadam Galanta rocznik 99 z silnikiem 2.0TD i manualną skrzynią biegów, z którą mam problem. Na biegu jałowym wydobywa się z niej charakterystyczny harkot, który znika po wciśnięciu sprzęgła. Znalazłem już podobne tematy, których jest tutaj sporo jak i samych teorii na temat tej usterki. Wcześniej byłem przez krótki okres czasu posiadaczem Galanta z roku 97 z tym samym silnikiem, w którym występował ten sam objaw. Dzwoniłem do obecnego właściciela tego auta i okazało się, że od ponad 1,5 roku tak z tym jeździ i nic się nie dzieje. Mechanik podobnie jak i mi zresztą polecił mu wymianę całej skrzyni...
Dodatkowo wybija mi 4 bieg przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Delikatnie można go rozpędzić ale mocniejsze przyspieszenbie powoduje jego wyskoczenie. Nie da się go przytrzymać a zdjęcie nogi z gazu nie powoduje wyskoczenia biegu.
Nie chcę kupować używanej skrzyni, jak dla mnie to kupowanie kota w worku. Nastawiam się na naprawę lub całkowitą regenerację. Czy w związku z tym możecie mi polecić jakieś warsztaty bądź mechaników, którzy naprawdę znają się na rzeczy niezależnie od regionu?? Czy można gdzieś kupić regenerowane skrzynie zostawiając starą i czy warto w to się bawić?? A może poradzicie jeszcze coś innego??
Z góry dzięki za pomoc.
 
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 05-09-2007, 15:13   

generalnie droga sprawa; do zrobienia np. w ASO; uwzględniając koszt części (łożyska) powinieneś przygotować się na ok. 1500 PLN.

BTW
jaki przebieg?
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-09-2007, 15:18   

Polecam lekturę , sposób na zrobienie skrzyni z tego czegoś, co Mitsubishi szumnie nazywa skrzynią biegów w EA6
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 05-09-2007, 21:46   

Przebieg o ile jest prawdziwy do 225 tys km... Do ASO ze skrzynią nie mam raczej zamiaru się wybrać, za pierwszą i mam nadzieję ostatnią wizytę uznaję mój ostatni zamiar kupna rolki napinacza rozrządu w serwisie... Jak chyba każdy liczę bowiem na jaknajniższy koszt ale z drugiej strony zdaję sobie sprawę, że tanio nie będzie więc nastawiam się na znalezienie jakiegoś najrozsądniejszego rozwiązania, tak aby zrobić to za jednym zamachem i nie martwić się przynajmniej parę latek. Liczę, że może zna ktoś dobre warsztaty lub inne źródła, gdzie można zregenerować skrzynie biegów lub kupić regenerowane (a oprócz tego, że to robią to zajmują się też japońskimi wyrobami, bo jak się przekonałem samo "Regenerowanie skrzyń wszystkich marek" często oznacza poza marką Mitsubishi...).
Bartek dzięki za lekturę, po przeczytaniu bardzo wielu postów myślałem, że nie mogę mieć już większego zamętu w głowie.... a jednak mogę;) Ale co tam, chciałem mieć Gala, to mam:) jeszcze długa droga przedemną...
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 05-09-2007, 22:04   

Mialem ten problem u siebie i to jest lozysko na jednym z walkow. Jesli jestes w stanie samemu "zrzucic" skrzynie (jak do wymiany sprzegla) to reszta to jest okolo godziny zeby rozebrac manualna skrzynie biegow. Potem potrzebny jest ktos z prasa hydrauliczna kto wycisnie ci stare lozysko i zalozy nowe.

Ja robilem ta robote dwa razy. Ogolny czas - okolo 15 godzin. 8 na sciagniecie i zalozenie skrzyni - reszta na serwis srodka.

Problem ze jesli to jest bardzo glosne to masz duze szanse ze opilki dostana sie w pozostale elementy i moze wyjsc kicha. Jesli masz miejsce i narzedzia kup uzywana i serwisuj ja samodzielnie - rozbierz ja na czesci, wyczysc, zloz do kupy a potem wymien. To nie jest takie straszne na jakie wyglada...

...ale pytanie jak dobrze sobie radzisz z mechanika samochodowa... :wink:
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 06-09-2007, 14:41   

Nie jestem mechanikiem, raczej samouczkiem. Radzę sobie dobrze ze wszystkim, co już kiedyś sam robiłem lub ktoś mi pokazał jak to zrobić. Problem w tym, że ze skrzynią biegów jeszcze nigdy nie miałem do czynienia. Nie miałem nawet możliwości podpatrzeć jakichkolwiek zabiegów jakim jest ona poddawana, więc narazie w tym temacie jestem noga:( A w związku z tym przy okazji, czy są gdzieś dostępne jakieś schematy budowy takiej skrzyni??
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24279
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2007, 15:38   

Dasz rade - ja tez w tym roku pierwszy raz rozkrecalem skrzynie. To nie jest trudne zadanie. Warto tylko zaopatrzyc sie w manual, gdzie pokazuja co i w jakiej kolejnosci odkrecac oraz w metalowe pierscienie dystansowe roznej grubosci - przydaja sie podczas skladania skrzyni. Sa one oznaczone kolorami (w zaleznosci od grubosci) i jak w manualu napisali by skrecajac skrzynie podlozyc cyne, skrecic, rozkrecic i zmierzyc grubosc scisniecia, to znaczy, ze tak trzeba zrobic i na ta grubosc dac dystans. Inaczej skrzynia dalej bedzie chodzila kulawo.
I proponuje kontakt z Kochajj'em - nie jedna taka skrzynke rozbieral.
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 06-09-2007, 19:38   

Dzięki:) a propos, jest tu gdzieś dostępny manual po polsku?? W downloads widzę tylko wersję angielską...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24279
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-09-2007, 19:39   

nie ma
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 21:49   

Jesli chcesz moge podrzucic zdjecia i rozpiske w angielskim jak rozbieralem swoja... - jesli ci to cos da...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-09-2007, 07:40   

Jest jeszcze niemiecka, francuska, flamandzka, szwedzka.....ale po polsku nie ma, nie było proszę się nie dowiadywać.....


allias, wrzucaj.....jak nie skorzysta Ursus, to ktoś inny na pewno
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
misjonarz. 
Mitsumaniak
\KSG/


Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 1444
Skąd: zabrze
Wysłany: 07-09-2007, 08:51   

Ewentualnie spróbuj tutaj. Jest to dobry mechanior od misiów Może on Ci coś poradzi. No i nie masz aż tak daleko. Nie jest to ASO.

SERWIS MITSUBISHI Adamus Wojciech
43-190 Mikołów
Reymonta 11
Telefon: 032 226-27-35, (0601)41-63-90

Czynne : od 7.00 do 16.00
_________________
http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/

Gość zobacz mojego misia

ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 
 
 
Ursus 
Mitsumaniak
Zbieram na Gala

Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 680
Skąd: Skoczów
Wysłany: 08-09-2007, 11:04   

Pewnie Allias że jestem zainteresowany! Jako jeszcze laik z tej dziedzinie skorzystam z każdej pomocy.


Do Mikołowa faktycznie mam blisko, napewno się skontaktuję z tym mechanikiem.
 
 
 
tomiplis
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2008, 23:14   

Witam!
Szukałem podobnego dylematy na forum i nie moge znaleś, Bo te objawy mam jak w temacie o łożyskach itp. U mnie jest calkowicie co innego z tym chrobotaniem na puszczonym sprzęgle i luz i puszczonym sprzęgle na biegu. Rozebrałem skrzynie i okazało sie ze wszystkie lozyska są ok a luz znalazlem miedzy wałek sprzęgłowym a tym kołem zębatym na zdjęciu. I mam dylemat czy to sklądac i tak jezdzic czy cos z tym zrobic, moge sie tylko domyślac kosztow tego walka.Macie moze pomysl jak to rozwiazac?





Kolejne pytanie czy pasują używki z benzyniaków do skrzyń z diesla wie ktos?
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2008, 01:38   

Przepraszam za takie opoznienie ale mam to juz po polsku (jesli to komus pomoze).

Zeby sciagnac skrzynie potrzebujesz miec samochod na podstawkach. Tylko stabilnych nie jakies cegly albo deski. Skrzynie sciaga sie dosc prosto. 4-5 godzin w dwie osoby w warunkach garazowych. Rozebranie manualnej skrzyni to dodatkowe 30min. Potem tylko potrzebne kilka narzadzi do zsunienia lozysk (ewentualnie mozesz wciasc caly szaft do warsztatu zeby Ci je sciagnali) i i potem to wszystko zlozyc do "paki". W warunkach garazowych bez podnosnika i z dobrym imadlem to zajmie ci jakies 2 dni (bazujac na tym co juz zrobiles i widzac ze sobie radzisz z mechanika).

Niechcialbys wymieniac w Automacie bo tam za duzo elementow ze sprezynlkami i innymi pierdolami.
Tak wyglada jedno z tych lozysk:


A tak wyglada skrzynia po rozebraniu. To nie jest nic strasznego.






 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.