Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 10:11		 | 
	
			System SUPER SELECT [SS] | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Gene  		  
		 
         Mitsumaniak shoot & destroy
  
  
                  Auto: Pajero Sport Dakar '06 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 09-11-2007, 07:57   System SUPER SELECT [SS]
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               NAPEDY W PAJERO/MONTERO II, III i IV [SYSTEM SUPER SELECT]
 
 
W Super Select można dowolnie zmieniać napęd 2H<->4H bez zatrzymywania się. Jest tylko jeden warunek - podczas zmiany nie wolno jechać szybciej niż 100 km/h. Ale to akurat żaden klopot. W szosowych warunkach auto napędza oczywiście tylna oś (2H). Napęd na obie osie (4H) można dołączyć rowniez jadąc po szosie (do 100 km/h). Wielu posiadaczy aut ze systemem SS-4 uzywa najczesciej wlasnie tego ustawienia. Rozdział mocy pomiędzy osiami waha się wówczas od 33:67 do 50:50 proc. w zależności potrzeby przeniesienia napędu i zapewnia optymalne warunki trakcyjne na nawierzchniach utwardzonych. Kolejne położenie dźwigni (4HLC) blokuje centralny mechanizm różnicowy. Mamy wówczas równomierny rozkład mocy pomiędzy osiami - po 50 proc. To juz typowo terenowe ustawienie nie polecane na utwardzone drogi i aby je wlaczyc musimy calkowicie zatrzymac samochod. W trudnym terenie załączamy tryb 4LLC, czyli skrzynię redukcyjną i tu tez wymagane jest zatrzymanie samochodu. Tego trybu uzywany podczas ciezszych prob; podjazdy, trawersy, piasek itp. Dodatkowo, już przyciskiem w desce rozdzielczej, (sterowanym elektronicznie) możemy mechanicznie zablokować tylny most (Sytuacje ekstremalne - zakopane auto, buksujace koła, a tak naprawde zalecam blokade gdy auto musi przejechac naprawde wymagajaca probe terenowa). 
 
 
 
 
 
Schemat lampek na desce rozdzielczej w SS4-II     
 
http://www.pajero.org.pl/index.php?id=42 | 
             
						
				_________________ C'est La Vie suckers
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 MartinMM  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer/Pajerko/Gulf 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Mar 2011 Posty: 928 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-01-2012, 21:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gene,  super wyjasnienie, dziekuje bardzo    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Geronimo  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero II 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 18 Skąd: Rędziny /k Częstochowy 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-03-2013, 17:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z jaką max prędkością można jeździć na 4LLC. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zbyszekm2  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero 3,2 DiD Long 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4638 Skąd: Bytów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2013, 07:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Geronimo napisał/a: | 	 		  | Z jaką max prędkością można jeździć na 4LLC. | 	  
 
20 km tylko na wprost i po nawierzchni która umożliwia uślizg kół. | 
             
						
				_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Heilsberg  		  
		 
         Forumowicz USNI Life Member
  
  
                  Auto: jak w podpisie 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-04-2013, 22:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Pozwolę sobie się nie zgodzić. Owszem, tylko na nawierzchni pozwalającej na uślizg kół. Ale jeździć można nie tylko po prostej, a normalnie jak potrzeba (stąd ta nawierzchnia konieczna) i tyle ile da rady wyciągnąć na ostatnim biegu. Wychodziło mi coś pod 50 na godzinę. | 
             
						
				_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
 
L200 HP '10
 
L200 Dakar '05 Silver Beast | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gene  		  
		 
         Mitsumaniak shoot & destroy
  
  
                  Auto: Pajero Sport Dakar '06 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-04-2013, 07:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dokladnie tak jest jak Heilsberg napisal. Jesli samochod da rade jechac szybciej mozna nawet i 60/h. Producent nie informuje o koniecznosci zachowania jakiejs minimalnej predkosci. Co do jazdy tylko na wprost to takze przesada. Kola powinny byc prosto w chwili przelaczania ustawien ale jezdzic i skrecac mozna. | 
             
						
				_________________ C'est La Vie suckers
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 satyricon  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: pajero2clasic 2.5 es 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: nehrybka/radzymin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-07-2014, 09:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dodadam od siebie ze 75 km/h bez problemu a jak sie rozpedza jak rajdowka pozdraiwam | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ruks  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: CCCO, V98 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-03-2015, 12:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy włączając blokadę czy reduktor trzeba przełączać na N lub P czy można stać na Drive oraz czy trzeba trzymać wciśnięty hamulec czy też nie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zbyszekm2  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero 3,2 DiD Long 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4638 Skąd: Bytów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-03-2015, 13:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ruks napisał/a: | 	 		  | Czy włączając blokadę czy reduktor trzeba przełączać na N lub P czy można stać na Drive oraz czy trzeba trzymać wciśnięty hamulec czy też nie? | 	  
 
 W jakim pajero? | 
             
						
				_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ruks  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: CCCO, V98 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-03-2015, 16:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | III lub IV ze skrzynią automatyczną i super selectem | 
             
						
				_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PiotrKw  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 02-03-2015, 21:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Blokadę międzyosiową i reduktor zawsze w położeniu N i po zatrzymaniu ( hamulec ) . Tak podają w instrukcji , i nigdy nie miałem kłopotów z załaczeniem ( lampka na napędach zapalała się prawie od razu ) Przełaczanie z 2H 4H i odwrotnie w każdym położeniu dźwigni AT i do 100 km/h. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Born  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Pajero III 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 48 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2017, 12:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam pytanie, czy jadąc w trybie 2H, 4H na trasie, można w trakcie jazdy przełączyć na tryb sportowy, żeby pomóc sobie w wyprzedzaniu, czy trzeba w trybie sportowym jechać cały czas? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zbyszekm2  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: Pajero 3,2 DiD Long 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4638 Skąd: Bytów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-02-2017, 14:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Born napisał/a: | 	 		  | Mam pytanie, czy jadąc w trybie 2H, 4H na trasie, można w trakcie jazdy przełączyć na tryb sportowy, żeby pomóc sobie w wyprzedzaniu, czy trzeba w trybie sportowym jechać cały czas? | 	  
 
Tak zapytam, co to jest tryb sportowy!? | 
             
						
				_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Born  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Pajero III 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Sie 2016 Posty: 48 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-02-2017, 14:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W instrukcji tak jest opisany tryb ręcznego przełączania biegów w Pajero III | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Michał_PIII  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: 2 x Pajero 3.2 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2017 Posty: 192 Skąd: Wyszków Węgrowski / Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-02-2017, 23:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odpowiem inaczej, bez sensu była by możliwość jazdy tylko w "ręcznej" zmianie lub tylko w "automatycznej" zmianie. Musiał byś się zatrzymywać i przełączać tryby. 
 
 
Odświeżę także temat jazdy na 4llc, maksymalnie można jechać ok. 100 km / h ponieważ przy tej prędkości kończą się obroty silnika na 5 biegu, prędkość zależy jeszcze od rozmiaru opon. Producent zabezpiecza się i przewiduje tak jak napisał Zbyszekm2 20 km/h, jednak ten sam producent nie przewiduje wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Jak pojedziesz szybciej po luźnej nawierzchni nic się nie stanie | 
             
						
				_________________ Michał Pajero4x4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |