[CA4A 1.6] Prosze o opis jak krok po kroku zmienić sprzęgło. |
Autor |
Wiadomość |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 05-11-2007, 14:31 [CA4A 1.6] Prosze o opis jak krok po kroku zmienić sprzęgło.
|
|
|
Prośba moją jak w temacie, jak ktoś jest zorientowany w tym to prosił bym o jak najbardziej szczegółowy opis.
Mniej szczegółowe opisy też prosze . |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-11-2007, 14:54
|
|
|
Spróbuję:
1. Odłączasz akumulator.
2. Odkręcasz klemę plusową od rozrusznika.
3. Demontujesz obudowę filtra powietrza wraz z "trąbą słonia".
4. Podnosisz auto z prawej strony (pasażera).
5. Odkręcasz koło.
6. Odkręcasz śrubę na półosi.
7. Odkręcasz kolumnę McPhersona od piasty.
8. Odchylasz piastę i wyjmujesz z niej przegub wraz z półosią (jeśli się nie da to musisz odkręcić i zbić sworzeń wahacza).
9. Odkręcasz plastikową osłonę silnika za kołem.
10. Wyjmujesz 4 zaślepki zasłaniające śruby od poduszki na skrzyni i odkręcasz je.
11. Wstajesz i pod maską odkręcasz 2 śruby od tej poduszki i ją wyjmujesz.
12. Wyjmujesz wtyczkę od czujnika wstecznego biegu.
13. Odłączasz łapę sprzęgła przy pompce sprzęgła.
14. Odkręcasz śruby naokoło obudowy sprzęgła (łączenie silnika ze skrzynią) i wyjmujesz rozrusznik.
15. Wyjmujesz skrzynię w 2 osoby.
16. Odkręcasz śruby docisku i zdejmujesz sprzęgło.
17. Czyścisz koło zamachowe benzyną ekstrakcyjną (w razie gdyby był tłusty).
18. Przykręcasz nowe sprzęgło i resztę czynności wykonujesz w odwrotnej kolejności.
Oczywiście musisz mieć auto nad kanałem.
Powodzenia... |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 05-11-2007, 15:02
|
|
|
Pikuś , dzięki za opis, jak o czymś zapomniałeś to prosze o poprawienie przez Ciebie albo innych forumowiczów. Nie chciał bym zostać ze skrzynią na ramionach i odkręcać jeszcze jakieś śróbki i kabelki . |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-11-2007, 15:06
|
|
|
Dochodzi pkt 3a. Spuszczasz olej ze skrzyni zanim wyciągniesz z niej półoś.
[ Dodano: 05-11-2007, 15:08 ]
I dochodzi pkt 11a. Odłączasz linki zmiany biegów i odkręcasz je od skrzyni. |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 05-11-2007, 15:15
|
|
|
Jest dobrze.
Pytanie, skoro z jednej strony wyjme półoś z piasty to z drugiej strony (od drugiego koło) musze wybić piaste(EDIT: półoś) ze skrzyni ? |
Ostatnio zmieniony przez serKlakier 05-11-2007, 16:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-11-2007, 15:18
|
|
|
serKlakier napisał/a: | skoro z jednej strony wyjme półoś z piasty to z drugiej strony (od drugiego koło) musze wybić piaste ze skrzyni ? | Drugie koło stoi na ziemi, a półoś zostanie na aucie i wyjdzie ze skrzyni przy jej wyjmowaniu. |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 05-11-2007, 16:20
|
|
|
O to mi chodziło tylko pomyliłem piaste z półosią . |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-11-2007, 16:51
|
|
|
To i ja spróbuję po swojemu:
1. Odłączyć akumulator
2. Zdjąć obudowę filtra i "trąbę słonia"
3. Spuścić olej ze skrzyni
4. Przód auta z obu stron na koziołki (ja wyciągam zawsze 2 półosie - nie lubię tracić nerwów na wybijanie wewnętrznego przegubu ze skrzyni jak ta wisi mi na ramieniu, a ciągnąc można przypadkowo rozłączyć przegub wewnętrzny pod osłoną - złożyć trudno)
5. Zawleczki i nakrętki na półosiach
6. 2 śruby amortyzator-zwrotnica i śrubka trzymająca uchwyt przewodu hamulcowego na amortyzatorze
7. linki zmiany biegów od góry i wysprzęglik (razem z rurką) - podwiesić obok, kabelek czujnika wstecznego, linka prędkościomierza
8. podeprzeć silnik w okolicach łączenia ze skrzynią
7. zdemontować skrajną górną poduszkę skrzyni
8. Zdemontować belkę pod skrzynią (na niej jest poduszka trzymająca silnik za pośrednictwem skrzyni, silnik w tym momencie "wisi" na górnej poduszce i naszym podparciu od dołu.
9. Pod skraj skrzyni od dołu klocek
10. Wszystkie śruby łączące skrzynię z blokiem, śrubki od osłony blaszanej czaszy - od dołu
11. Kołek won i skrzynia na zewnątrz
P.S. Rozrusznika i jego kabli można nie ruszać - on sobie zostanie na silniku po wyjęciu skrzyni |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-11-2007, 17:16
|
|
|
josie napisał/a: | linka prędkościomierza | A widziałeś, zapomniałem. josie napisał/a: | śrubki od osłony blaszanej czaszy - od dołu | O i to też umknęło. josie napisał/a: | Rozrusznika i jego kabli można nie ruszać - on sobie zostanie na silniku po wyjęciu skrzyni | Uuu a tego nie wiedziałem. |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 12-11-2007, 12:03
|
|
|
Sprzęgło zmienione
Dzięki chłopaki za pomoc. Robiłem metodą "josie".
josie napisał/a: | 7. linki zmiany biegów od góry i wysprzęglik (razem z rurką) - podwiesić obok, kabelek czujnika wstecznego, linka prędkościomierza |
co do tego punktu to miałem problem z odczepieniem rurki od wysprzęglika bo ona jest połączona ze skrzynią i resztą auta, żeby ją zdjąć to musiał bym spuścić płyn. Tak więc zostałą przyczepiona do skrzyni. Miałem małe problemy z wyciągnięciem skrzyni, najpierw niezauważyłem jednej śróbki od góry i dziwiłem się czemu nie chce mi skrzynia wyjść, puźniej przegub wewnętrzny? od półosi ze strony kierowcy zaczepiał się o koo zamachowe a z drugiej znowu o wachacz. Namęczyłem się żęby to zdjąć.
Następnie gdzieś mi śróbka zgineła od poduszki skrzyniu to cza było jakąś zastępczą znaleźć.
Ogólnie to ze 2 razy dłużej mi wszystko zajęło niż powinno .
Przy składaniu natomiast rozrusznik przykręciłem jedną śróbą bo nieznalazłem miejsca na żadą inną mimo iż w manualu pisało że jest przykręcony dwoma . Nie da się zdjąć skrzyniu bez odkręcenia rozrusznika. Można go gdzieś tam podwiesić/zostawić na swoim miejscu, ale trzeba odkręcić.
Mam jeszcze 2 pytania:
- po co się spuszcza olej ze skrzyni? Tylko po to aby była lżejsza? To chyba troche bez sensu, musi być jakiś lepszy powód.
- sprzęgło mi łapie teraz praktycznie od razu jak je centymetr popuszcz, to chyba za wcześnie. Przyzwyczaić się do tego czy regulować? Jeśli regulować to gdzie to się robi, przy pedale?
Jeszcze jedną wade oprucz synchronizatorów mam, dokładnie to gdzieś jest luz i gdy ruszam to mi szarpnie zwykle na samym począdku samochodem, ale to pewnie może być wiele powodów tego.
Jeszcze raz dzieki za opisy.
- |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 12-11-2007, 13:01
|
|
|
Cytat: | co do tego punktu to miałem problem z odczepieniem rurki od wysprzęglika bo ona jest połączona ze skrzynią i resztą auta, żeby ją zdjąć to musiał bym spuścić płyn |
Odkrecasz z tego co pamietam 2 srubki przy skrzynki i uwazasz zeby tloczek nie wypadl. Jesli nie wypadnie nic nie ma prawa wyciekac |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-11-2007, 13:17
|
|
|
serKlakier napisał/a: | - po co się spuszcza olej ze skrzyni? Tylko po to aby była lżejsza? To chyba troche bez sensu, musi być jakiś lepszy powód | Żeby olej z niej nie wyciekł przy demontażu.
[ Dodano: 12-11-2007, 13:17 ]
serKlakier napisał/a: | gdzieś jest luz i gdy ruszam to mi szarpnie zwykle na samym począdku samochodem, | Może jakaś poduszka pod silnikiem jest oberwana. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-11-2007, 13:33
|
|
|
Zaproponuję swój opis klik |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
serKlakier
Forumowicz
Auto: Lancer 92r 1.5 12v+ Galant 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 134 Skąd: Brzostek
|
Wysłany: 12-11-2007, 14:08
|
|
|
Bardziej mi to wyglądało na luz na jakichś zębatkach. Przy przeniesieniu napędu. Ale pewnie nie można wykluczyć poduszek. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 12-11-2007, 14:14
|
|
|
Czy w miśku jest jakaś inna skrzynia biegów ? Parę razy zmieniałem sprzęgło w różnych samochodach i ani razu nie spuszczałem oleju. Po co to ? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
|