Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: swinks_UK
12-04-2009, 17:38
[FAQ] Felgi, alufelgi itp..
Autor Wiadomość
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 10-11-2007, 22:03   Czy te felgi pasują do galanta 2000 r.

Witam chciałbym zapytać się i poradzić czy te felgi 4x114,3 ET 40 Średnica otworu 66 ,pasują do galanta 2000 r.(o ile wiem to powinny być 67 ale może facet się pomylił,felgi są od almery)
_________________
Kamil
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 10-11-2007, 22:30   

ja myslalem ze od 93 roku galanty byly na 5 otworow...ale moze nie wszystkie
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 10-11-2007, 23:01   

A jeszcze jedno jakie ET ,wchodzi w grę słyszałaem że ET 40
_________________
Kamil
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-11-2007, 15:55   

kamil73-73 napisał/a:
Średnica otworu 66 ,pasują do galanta 2000 r

Nie wejdą. Musisz mieć: 67,1mm
http://www.mitsubishi-gra...highlight=jakie
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
kamil73-73 
Forumowicz
Gal 2,5 V6 Elegance


Auto: Mitsubishi galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 212
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 15-11-2007, 21:03   Felgi stalowe

Czy ktoś z Was wie jaka jest różnica i co oznacza na feldze stalowej 6J a ^6JJ u mnie jest właśnie ten drugi napis i czy pasują felgi w takim razie 6J.A jeszcze jedno czy może być inne ET niż 46,zalecane bo niestety ale dosyć trudno jest dostać stalówki odpowiadające wszystkim szukanym parametrom.
_________________
Kamil
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 16-11-2007, 09:39   

kamil73-73 napisał/a:
niestety ale dosyć trudno jest dostać stalówki odpowiadające wszystkim szukanym parametrom.

Dałam już Tobie namiar na fele stalowe KUPIĘ

[ Dodano: 16-11-2007, 11:51 ]
kamil73-73 napisał/a:
Czy ktoś z Was wie jaka jest różnica i co oznacza na feldze stalowej 6J a ^6JJ u mnie jest właśnie ten drugi napis i czy pasują felgi w takim razie 6J.

Ostatnim parametrem felgi, na który należy zwrócić baczną uwagę, jest wysokość jej rantu. Element ten odpowiada za utrzymywanie opony na feldze. Najczęściej spotykaną wysokością jest J, lub - wyższa - JJ. Im wyższy rant, tym lepsze trzymanie opony, ale i tym więcej kłopotu przy ręcznym ściąganiu opony z felgi. Specjalnym rozwiązaniem, które nie pozwala oponie zsunąć się (przypadek zdarzający się podczas jazdy z niskim ciśnieniem), jest tzw. bead lock - przykręcany na śrubach pierścień.

Podczas wyboru felgi warto zwrócić uwagę, aby po zamontowaniu opierała się ona na piaście koła, a nie tylko przylegała do niej, przykręcona śrubami. W tym drugim przypadku niepotrzebnie narażamy się na ścięcie szpilek, co może się zdarzyć nawet podczas jazdy.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
dziejo
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2007, 14:15   Zamiana felg na zimowe-stalowe-jakie nakretki ???

Zamienialem felgi z alu na stalowe,zimowe.Przykrecono je na wkrety od aluminiowych oryginalnych 17''.Czy to czyms grozi ???
Ostatnio zmieniony przez dziejo 19-11-2007, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2007, 23:21   Re: Ziana fewlg na zimowe ???

stalowe felgi przykreca sie SRUBAMI do takich wlasnie felg a aluminiowe srubami do felg alumioniowch. dodatkowo sruby czesto moga byc dedykowane do felg takich a nie innych. idac dalej czym moze grozic odpadniecie np kola bo to ze otwory w felgach sie wyrobia to nie jest to o co chodzilo prawda? a tak w ogole to to sa stalowe zimowki te felgi czy jak?
 
 
dziejo
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 15:55   

Letnie byly na alu 17" przykrecone na oryginalne nakretki do nich przewidziane.Zimowe sa na stalowkach i zostaly przykrecone na te same nakretki. Przy zamianie / w Norauto/ nikt mnie nie zapytal,a w bagazniku znalazlem drugi komplet nakretek.Zamieniac ? nie zamieniac ?Pytanie brzmi czy to jest bezbieczne ? Czy tylko sprawa estetyki ? /Letnie felgi widac na zdjeciu./
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-11-2007, 16:18   

Jezeli sa to takie same nakretki to bym zostawił, ale zazwyczaj aluminowe felgi a szczególnie te od Mitsubiushi maj specjalne nakretki o odpowiediom kształcie - stozek lub walec z podtoczeniem. prztkrecajac stalowe mozna je zniszczyć lub nie beda tak zdobrze tzymału jak zwykłem.
ja mam stalowe na takich nakretkach stozkowych, aluminowe jedziły natychg samych ale musia.łem je przed załozeniem lekko przetoczyc na tokazrce bo stożki od slalowych felg miały slady rysy i zadzierały mi aluminowe felgi.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 19:45   

dziejo napisał/a:
Zamieniac ?

No oczywiscie ,ze zmieniac.
Ja tez mam dwa kpl. i powiem szczerze ,ze nigdy sie im nie przygladalem ale moze sie okazac iz roznia sie nieco np.dlugoscią gwintu itp.Z tego co pamietam to te z alu sa cale dluzsze.

pozdr.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-11-2007, 21:04   

Nakrętki do blaszanek są ścięte prostopadle do otworu tak by cała powierzchnią dociskały blachę felgi do tarczy lub bębna bo stal tak najlepiej pracuje natomiast nakrętki do alusów mają zwykle ścięcie stożkowe by siła docisku przenosiła się nie na powierzchnię boczną felgi ale rozchodziła się promieniowo w płaszczyźnie odlewu bo wtedy dural może przenieść największe siły - dociśnięcie go zwykłymi nakrętkami jak do blach w miejscu nacisku nakrętek sprasowuje odlew, zaczyna go ukruszać/sprasowywać/itp bo siły ścinające są tam duże a że aluminium nie jest na to zbyt odporne to może to się nieciekawie skończyć:

_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 18-11-2007, 21:58   

A ja stalowe miałem przykrecone stozkowymi..... w kazdym z samochodów, powoduje to lepsze centrowanie seruby czy nakretki w otworze i tez dobrze trzyma, wiec nie zgodze sie ze do stalowych felg sa płaskie nakretki.
Pozdr
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
t.o 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 109
Skąd: Małopolska
Wysłany: 19-11-2007, 12:38   

Marcino napisał/a:
A ja stalowe miałem przykrecone stozkowymi..... w kazdym z samochodów, powoduje to lepsze centrowanie seruby czy nakretki w otworze i tez dobrze trzyma, wiec nie zgodze sie ze do stalowych felg sa płaskie nakretki.
Pozdr


A gdzie zakupić takie nakrętki do stalowych felg (zimówki 15")?

PS. Marcino, Stag300 już w galu :>

OK, już znalezione po 3,90 za sztukę.
 
 
 
kashim
[Usunięty]

Wysłany: 21-11-2007, 22:16   

Dziś właśnie musiałem dokupić inne nakrętki do stalówek niż te które mam do alusów bo poprostu te do alusów są zupełnie inne mają taki "kołnież" . A teraz mam takie jak pisał Marcino czyli stożkowane, napewno nie prostopadłe. Pozdro.

t.o dokładnie po 3.90 za sztuke hehehe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.