[ALL] Rozkręcałeś licznik...??? pomóż... :) |
Autor |
Wiadomość |
marekoza
Mitsumaniak marekoza

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V Ca0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 46 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 19-12-2007, 19:37 [ALL] Rozkręcałeś licznik...??? pomóż... :)
|
|
|
Chciałbym przełożyć predkościomierz ze standardowego licznika do licznika z obrotką. Sęk w tym ze nie wiem czy mechanizmy sa identyczne no i jak sie do tego zabrac zeby całości nie spartolic... jesli ktos mogłby mi krok po kroku opisac jak mam to zrobić to bede wdzieczny... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-12-2007, 21:21
|
|
|
Było setki razy pisane. Użyj funkcji SZUKAJ. To nic trudnego. |
|
|
|
 |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 19-12-2007, 21:25
|
|
|
1. Odkręcić 2 śruby terzymające czarny plastik wokół licznika (u góry)
2. "wyszarpnąć" tenże czarny plastik
3. wykręcić 4 śruby trzymające licznik (nie da się ich nie zauważyć/pomylić z innymi czy coś takiego)
4. Ostrożnie wyjąć stary licznik
5. Włożyć w jego miejsce "nowy" licznik i poprzykręcać wszystko tak jak było.
Nie da się nic spartolić (no chyba że się bardzo chce ). Naprawdę dziecinnie proste, zwłaszcza że wszystko jest na łączówkach, nie ma żadnych plączących się kabli itp. a nawet z linką prędkościomierza nie ma problemu bo nie trzeba jej zdejmować - jest na wcisk, sama schodzi/wchodzi. Mi się udało bez żadnego problemu więc każdemu się uda. |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-12-2007, 08:17
|
|
|
Tomekp, nie doczytałeś postu, marekoza, chce marekoza napisał/a: | przełożyć predkościomierz ze standardowego licznika do licznika z obrotką |
Prędkościomierz nie całe zegary, wydaje mi się, że ze względu na swój przebieg |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
marekoza
Mitsumaniak marekoza

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V Ca0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 46 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 21-12-2007, 01:13
|
|
|
nie ze wzgledu na przebieg bo nowy licznik ma o 50 tys mniej przebiegu, kwestia jest taka ze w mechanizmie predkosciomierza cos nieslychanie glosno buczy po przekroczeniu 35 km na godzine i dzwiek sie nateza wraz ze wzrostem predkosci, zalamalo mnie to bo kupilem te zegary za ponad 100 ale nie przez allegro a koles sie na mnie za przeproszeniem wylal jak mu powiedzialem ze cos z nimi jest nie tak |
_________________
 |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2007, 18:44
|
|
|
ja przekladalem, z licznika bez obrotomierza do z obrotomierzem, elegancko pasuje sa takie same |
|
|
|
 |
marekoza
Mitsumaniak marekoza

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V Ca0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 46 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 22-12-2007, 00:12
|
|
|
A możesz mi opisac jak mniej wiecej to zrobic... jak sie dostac do srodka zeby nic nie skopać? musze zdjąć wskazówki ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-01-2008, 12:36
|
|
|
marekoza, dostałeś się do środka?? Wymieniłeś prędkościomierz?? Masz jakiś opis mniej więcej?? Poluję na zegary z obrotomierzem ale powiem szczerze, że przebieg wolał bym mieć swój, prawie 100tyś a nie przeszło 245tyś. Wiem, że mój może i nie realny ale chce mieć swój 100tyś |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
marekoza
Mitsumaniak marekoza

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V Ca0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 46 Skąd: Międzyrzecz
|
Wysłany: 04-01-2008, 18:36
|
|
|
no wlasnie nie... czekam na podpowiedz jak to zrobic bo nie chcialbym niczego zepsuc... |
_________________
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-01-2008, 18:40
|
|
|
To zacznij rozbierać od tego licznika, który hałasuje jak popsujesz to będziesz miał swój sprawny A tak na poważnie to mam 2 na oku jeden z ^250tyś i z lampką SRS a drugi bez lampki ale za to 113tyś bez pewności czy, że jest sprawny i nie wiem którego wziąć i co jest łatwiejsze do roboty, przełożyć budzik czy płytkę z lampką SRS |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2008, 17:44
|
|
|
marekoza
na zegarach sa dwie dwie czarne srubki odkrecamy je podwazamy wskazuwke np. widelcem z tylu calego licznika odkrecamy o ile dobze pamietam to 4 srubki, nie ruszaj obrotomierza po potem bedziesz mial problemy ze wskazowka zeby ja wyregulowac do obrotow silnika, przekladamy od zwyklego do tego z obrotomierzem i skladamy i pamietaj zeby nie za mocno wcisnac wskazowki bo nie bedzie sie ruszac.
londolut napisał/a: | A tak na poważnie to mam 2 na oku jeden z ^250tyś i z lampką SRS a drugi bez lampki ale za to 113tyś bez pewności czy, że jest sprawny i nie wiem którego wziąć i co jest łatwiejsze do roboty, przełożyć budzik czy płytkę z lampką SRS |
SRS jest chyba w kazdym liczniku tylko ze nie we wszystkich jest zarowka ale tylko wystarczy ja zalorzyc |
|
|
|
 |
jacobs [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2008, 22:16
|
|
|
davido19pce napisał/a: | SRS jest chyba w kazdym liczniku tylko ze nie we wszystkich jest zarowka ale tylko wystarczy ja zalorzyc |
Ja w swoim GLi (bez obrotomierza) nie mialem. W wersji z obrotomierzem od GLXi - juz jest |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2008, 08:00
|
|
|
jak nie ma? powinno byc ja w obu mam tylko ze w obu nie mialem zarowki bo nie bylo poduszek w aucie ale na liczniku bylo SRS |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 09-01-2008, 16:10
|
|
|
davido19pce napisał/a: | SRS jest chyba w każdym liczniku |
Nie, nie w każdym liczniku jest SRS, bo po co ci kontrolka w Miśku bez 'jaśka'
[ Dodano: 09-01-2008, 16:15 ]
Znalazłem
 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Tomekp
Mitsumaniak A tak wygląda teraz:

Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 210 Skąd: LU
|
Wysłany: 09-01-2008, 16:50
|
|
|
londolut napisał/a: | davido19pce napisał/a: | SRS jest chyba w każdym liczniku |
Nie, nie w każdym liczniku jest SRS, bo po co ci kontrolka w Miśku bez 'jaśka' |
Według mnie sporo do rzeczy w tym temacie ma rocznik, np. w moim fabrycznie nie było poduszek, a kontrolka SRS jest (rok produkcji auta 1995). Może pod koniec serii CA0 poprostu większość była przystosowywana pod airbag. |
_________________ Tak wyglądał kiedyś...
 |
|
|
|
 |
|