Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9 TD] -Centralny zamek :(
Autor Wiadomość
vril
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2008, 18:50   [Cari 1.9 TD] -Centralny zamek :(

Witam i proszę o pomoc
Dzisiaj coś mi się porobiło z centralnym zamkiem ,wcześniej działał taż nie do końca dobrze
ale dziś już całkiem odmówił posłuszeństwa.
Wcześniej niby zamykał ładnie ale jak jak chciałem przekręcić kluczyk w pion i wyjąć z zamka
to się otwierały wszystkie drzwi ,ratowałem się w ten sposób że cofałem kluczyk do pionu delikatnie do momentu kiedy mogłem wyjąć kluczyk i zamki się nie otworzyły.Dzisiaj całkiem się coś namieszało bo od kierowcy niby zamyka ale bardzo ciężko z oporem otwiera natomiast w ogóle nie otwiera pozostałych drzwi. Dziwne jest to że przełącznik przy hamulcu ręcznym otwiera i zamyka jak w nowym samochodzie.

Z góry dzięki za odpowiedź :)
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 21-01-2008, 21:35   

vril napisał/a:
zamyka ale bardzo ciężko z oporem otwiera natomiast w ogóle nie otwiera pozostałych drzwi.


U mnie jest to samo tyle że w drzwiach pasażera, od kierowcy i bagażnik spoko śmiga. Założyłem sobie sterownik zamka centralnego i teraz w ogóle nie muszę "śturać" kluczem :D

Wymontuj tapicerkę i pooglądaj zamek pewnie tam tkwi problem. A jak reszta drzwi i bagażnik? Zamyka i otwiera?
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2008, 00:10   

Tez tak mialem. Pomoglo wyjecie i wlozenie wkladki zamka :lol: Wiem ze to dziwne ale nic oprocze tego nie zrobilem. Zreszta to nie jedyna rzecz w cari, ktora sie w ten sposob naprawia :P
 
 
vril
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2008, 11:26   

kielurkk napisał/a:
vril napisał/a:
zamyka ale bardzo ciężko z oporem otwiera natomiast w ogóle nie otwiera pozostałych drzwi.


U mnie jest to samo tyle że w drzwiach pasażera, od kierowcy i bagażnik spoko śmiga. Założyłem sobie sterownik zamka centralnego i teraz w ogóle nie muszę "śturać" kluczem :D

Wymontuj tapicerkę i pooglądaj zamek pewnie tam tkwi problem. A jak reszta drzwi i bagażnik? Zamyka i otwiera?


To znaczy tak : najpierw było tak że od kierowcy się przycinał tak jak pisałem u góry ,od pasażera chodził idealnie a od bagażnika na kluczyk w ogóle nie otwiera ani nie zamyka ,
natomiast tym przyciskiem obok hamulca wszystkie zamki otwierają się i zamykają idealnie.

Jeszcze rozbiore tapicerkę i obadam co jest grane.
A jaki jest koszt tego sterownika zamka -chodzi na pilota? -dobra znalazłem :)
http://www.allegro.pl/ite...ekn_piloty.html
Czy korzystając z tego toturiala:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=16485
oraz tak mi się wydaje tak samo można się podpiąć pod ten przełącznik przy hamulcu ręcznym mogę sobie sam zamontować taki sterownik bo dziś się pytałem u elektryków to sobie zarządali od 200-250 zł :(
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 22-01-2008, 20:06   

Rozbierz zamek ten Co Ci sie blokuje przeczyść i powinno pomóc. A jak chcesz zamontować sterownik to na pewno sam sobie poradzisz to bardzo proste. Musisz tylko znać kolory przewodów i trochę zdolności manualnych :D i wcale nie musisz się wpinać pod przełącznik koło dzwigni ręcznego. Prościej jest (przynajmniej dla mnie) pod lewym kolanem gdyż masz tam wszystkie przewody : zamykanie, otwieranie, zasilanie i jęśli chcesz to nawet kierunkowskazy.

To kolory przewodów dla ułatwienia.:

na przekażniku zamka centralnego na białej konsoli powyżej lewego kolana kierowcy

brąz/czarny - zamykanie
czarny z kropką - otwieranie



na słupku kierowcy na dole pod osłoną

zielono/czerwony z jedną kropką czarną - kierunkowskaz prawy
zielono/czarny z jedną kropką czarną - lewy

zasilanie "+" na kostce stacyjki gruby biały przewód
masa zasilania gdzieś na karoserii (miejsce dowolne najlepiej gdzieś pod śrubkę na oczku)

Co do sterownika to kieruj się wyglądem pilota gdyż wszystko to praktycznie jest to samo

POWODZENIA
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
vril
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2008, 20:16   

Dzięki bardzo :biggrin: będe walczył nie dam im zarobić a co 8)

Czyli mam rozumieć że mam brać taki uniwersalny sterownik jak w tej aukcji lub podobny
Miejmy nadzieje że w instrukcji przewody będą dobrze opisane .
A pamiętasz jaki Ty montowałeś i czy też kupowałeś z Alledrogo :wink:

Pozdrawiam
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 22-01-2008, 21:11   

u siebie zamontowałem taki trochę przerobiony centralny zamek. Kupiłem przez pomyłkę (nie doczytałem dokładnie opisu aukcji) sterownik zamka z całym okablowaniem pod siłowniki lecz bez diody sygnalizacyjnej (nie potrzebuję jej) i bez sterowania kierunkowskazami (a to mi potrzebne żeby widzieć z daleka czy otwieram czy zamykam). Okablowanie częściowo przerobiłem niepotrzebne wyrzuciłem i dorobiłem na diodzie i przekażniku sterowanie kierunkowskazami (otwieranie krótki czas świecenia, zamykanie dłuższy i jest git. Tylko zasięg muszę zmniejszyć jeszcze bo mi działa chyba z 200 metrów a to niebezpieczne jak się w kieszeni niechcacy przyciśnie.

Na Allegro kupowałem dwa lub więcej i montowałem w oplach STERMAXY. To linki do aukcji Sprzedających u których to kupiłem. Dwa linki i dwóch Sprzedawców ale to ta sama firma.
http://allegro.pl/item299...iki_24mies.html

i drugi:

http://allegro.pl/item300...i_gw_24mce.html

Poważna firma gwara 2 lata jeden nawet reklamowałem bo się popsuł i przysłali ganz nowy i kilka gadżetów potrzebnych elektronikowi :D

Oczywiście możesz kupić inne ja do niczego nie namawiam. Byle Ci pilot sie podobał. Ja chciałem kupić z pilotem scyzorykiem jak AUDI MERCEDES itp ale tego musiałbym wyrzucić a tak jest wykorzystany :D
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
vril
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2008, 17:59   

Dziś dotarł do mnie sterownik centralnego z tej aukcji:
http://www.allegro.pl/ite..._wyprzedaz.html
sugerując się podpowiedziami od Was i z tego tutka:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=16485
próbowałem podłączyć go lecz bez efektu :(

w przekaźniku znalazłem te dwa brązowe kabelki usunołem izolacje i zaczołem kombinować
lecz bez efekty :(
Te dwa brązowe kabelki to sterują masą otwieranie-zamykanie ? .Doprowadziłem mase z jakiejś śrubki i jeden kabelek brązowy reaguje na otwarcie ale drugi już nie .
Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu tego schematu i opisu
Z góry dzięki :mrgreen:
[img][IMG]
[img][/img]

[ Dodano: 29-01-2008, 12:02 ]
Właśnie udało mi się z sukcesem podłączyć ten sterownik :D
Dziękuje wszystkim za pomoc.
 
 
BOBROM
[Usunięty]

Wysłany: 19-06-2008, 14:23   

OPISZ DOKłADNIEJ JAK TO ZROBIłEś, BO JA SIę Z TYM MęCZE
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 19-06-2008, 20:40   

wymontuj przełacznik ryglowania drzwi z konsoli obok recznego podglądnij kolory przewodów znajdź te same przewody na przekaźniku nad lewym kolanem i sterowanie masz. Zasilanie to chyba nie problem? Kierunkowskazy były juz kilka razy chocby przeze mnie opisywane są na progu kierowcy
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 20-06-2008, 06:11   

A ja zrobiłem tak:

1. zdemontowalem plastikową osłonę po lewej stronie kierowcy, za którą jest wiązka przewodów m.in. do centralnego (ta osłona przy podłodze),
2. przygotowałem sobie kabelek z jednej strony zakończony igłą, a z drugiej strony podłaczony do masy,
3. sugerując się wskazówkami kolegow z forum "namierzałem" kabelki od sterowania zamkiem - jeden z kolorów się zgodził ten drugi już nie, ale metodą dedukcji i nakłówania znalazłem ten drugi (z tego co pamiętam jeden jest brązowo szary, albo zielony a drugi miał być czarny ze srebrnymi kjropkami, a okazalo się że jest brązowy, czyli jakaś zależność jest),
4. zasilanie to taki gruby (grubszy niż pozostałe) kabelbiegnący gdieś nad pedałem sprzęgła,
5. za pomocą złączek służących do dopinania kabelków (bez żadnego rozizolowywania), które kosztują jakieś 0,50PLN/szt. podłączyłem nowy centralny do istniejącego układu. Koszt złączki na bezpiecznik to jakieś 1PLN/szt.

Cała operacja trwała około godziny, z czego samo "namierzanie" kabli ponad pół godziny, a podłączanie (dzięki zastosowaniu tych złaczek - mogę zamieścić ich zdjęcia) niecałe 5min., pozostały czas to demontaż i montaż osłon.

Tym co jeszcze nie podłączyli życzę powodzenia.

Werwolf
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 21-06-2008, 20:06   

Werwolf napisał/a:
za pomocą złączek służących do dopinania kabelków (bez żadnego rozizolowywania)

łącznik przewodów :)
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
tybur 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 2001
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 8
Skąd: UK
Wysłany: 06-09-2008, 23:15   

Witam
Od paru dni jestem posiadaczem Carismy. Mam nadzieje ze szczesliwym ;]
Moj Misiek to Carisma 1.6 , manual z 2001 roku, z przebiegiem prawie 80 tys mil.
Postanowilem podpiac sie pod temat, zeby nie zakladac nowego ;]
Mam zamiar zamontowac sobie centralny na pilota - wygoda przede wszystkim :]
Mam w zwiazku z tym pare pytan: :arrow:
1. Czy umiejscowienie wiazki potrzebnych przewodow i skrzynki z bezpiecznikami bedzie normalnie, czyli pod kierowca czy raczej po stronie europejskiej ( czyli pasażera ) ?? Mieszkam w UK wiec i tutaj mam auto ;]
2. Czy aby miec bajer w postaci automatycznie domykanych szybek musze dokupic dodatkowy modul czy obecna centralka w aucie to obsluguje, tylko musze do niej podpiac jeden przewod ktory wychodzi ze sterownika od pilota ??

Z gory dzieki za odpowiedzie i pozdrawiam :)
 
 
daroslo 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 59
Skąd: Piotrowice
Wysłany: 07-09-2008, 10:23   Re: [Cari 1.9 TD] -Centralny zamek :(

vril napisał/a:
Witam i proszę o pomoc
Dzisiaj coś mi się porobiło z centralnym zamkiem ,wcześniej działał taż nie do końca dobrze
ale dziś już całkiem odmówił posłuszeństwa.
Wcześniej niby zamykał ładnie ale jak jak chciałem przekręcić kluczyk w pion i wyjąć z zamka
to się otwierały wszystkie drzwi ,ratowałem się w ten sposób że cofałem kluczyk do pionu delikatnie do momentu kiedy mogłem wyjąć kluczyk i zamki się nie otworzyły.Dzisiaj całkiem się coś namieszało bo od kierowcy niby zamyka ale bardzo ciężko z oporem otwiera natomiast w ogóle nie otwiera pozostałych drzwi. Dziwne jest to że przełącznik przy hamulcu ręcznym otwiera i zamyka jak w nowym samochodzie.

Z góry dzięki za odpowiedź :)


Ja też miałem takie objawy, zdjąłem tapicerkę z drzwi (z tych co szfankował zamek) pooglądałem wszystko i doszedłem do wniosku że trzeba wyregulować cięgło od wkładki do zamka - przy zamku zapinane jest na blaszany zatrzask (tu trzeba wpiąć cięgło w odpowiedniej pozycji). Po za tym w kostce przewodu od wkłądki zamka odlutowany był jeden przewodzik od sterowania - wlutowałem go spowrotem. Teraz działa wszystko jak z fabryki.
 
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 22-12-2010, 23:29   

Temat na po się przyda. Jestem przed zakupem pilota.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.