Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: robertdg
10-07-2014, 07:12
[FAQ] Olej automatycznej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 29-03-2008, 21:07   

Jeżeli chodzi o ojej do skrzyni automatycznej to TYLKO CASTROL TRANSMAX Z

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 30-03-2008, 09:29   

czyli koniecznie wymienic jak nie wiem co jest nalane ?

a jakie koszta takiej operacji i czy ktoś wie gdzie to mozna kupic w przystępnej cenie CASTROL TRANSMAX Z i ile tego potrzeba?
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-03-2008, 09:44   

Zależy czy wymieniasz metodą oszczędną odessaj/dolej czy porządną przez przepłukanie to albo 4l albo 12l przy czym zalecana jest przez przepompowanie nowym olejem skrzyni a jak to zrobić masz opisane w tym wątku na forum z mini przewodnikiem i fotkami.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 30-03-2008, 16:21   Kolor oleju w automacie

Witam

pare dni temu przesiadlem sie z colta do galanta (wkrotce wrzuce cos do naszych miskow). Wymienilem juz olej w silniku i przymierzam sie do skrzyni. Dzisiaj zajrzalem jak wyglada aktualny olej i chyba nie jest dobrze... Widze, ze jest filtr oleju wkrecany z gory (jakis srebrny wiec chyba nie oryginal). Przeczyscilem ladnie bagneck coby ziarenka piasku nie wsypac niechcacy. Wyjalem i moim oczom ukazal sie jakis dziwnie powyginany bagnet cos w ksztalcie O-------^--^-. Spodziewalem sie prostego jak w silniku a tu takie dziwy. W sumie to nawet sie nie przyjrzalem czy sa napisy HOT/COLD. Chusteczka zabarwila mi sie na rozowo jak cherbatka owocowa. Znaczy, ze to Dexron i jest baardzo zle? Castrol transmax ma kolor bursztynowy/zloty a jaki kolor ma oryginalny dia queen atf-spII?

I przy okazji ile kosztuje olej i filtr do automatu? Potrzeba 10l a widze Castrol 50zl/l, dia queen 35zl/l. 500 a 350 to spora roznica. Ktory wlac i czy to dobre ceny?

Pozdrawiam serdecznie

ps. '97 EA5W AT

ps2. przyznam ze skrzynia pracuje licznie biegi zmienia tak plynnie ze kumpel jadacy 1 raz automatem nie wiedzial kiedy sie zmieniaja. Dwa razy jedynie zdarzylo sie szarpniecie ale to moze przypadek. Ponad 1500km juz zrobilem wiec dwa szarpniecia to chyba pikus.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
Ostatnio zmieniony przez brodzky 30-03-2008, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mitsuban
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2008, 19:27   

pamietaj o prawidlowym postepowaniu z automatem!W skrzyni masz dextron i to w dobrym stanie(kolor rozowy).Zmieniaj gdy bedzie zmienial barwe na brazowa(jakies 40-60 tys km).
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 30-03-2008, 20:31   

Dzieki za odpowiedz. W sumie fajnie ze jest OK ale wg instrukcji dexron lac do wspomagania kierownicy a do skrzyni specjalny dia queen. Znaczy sie ze lepiej jutro sie udam do ASO i zapytam ile mnie za wymiane skasuja... na forum zdaje sie huczalo ze do tej skrzyni nie leje sie dexrona. bo ma zle wlasciwosci i moze sie cos uszkodzic. Zdaje sie ze chodzi o wlasciwosci termiczne..

ps. mozesz rozwinac mysl "pamietaj o prawidlowym postepowaniu z automatem"?
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
RoveR 
Mitsumaniak
porządany VR4

Auto: GALANT 2.5 V6 EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 219
Skąd: Łódź/Moskwa
Wysłany: 30-03-2008, 21:36   

Odnośnie prawidłowego postępowania z automatami masz tutaj:
http://www.automat.pl/viewpage.php?page_id=4
Co do oleju to wiem że polecany jest CASTROL TRANSMAX Z
Zresztą dopiero co o tym było pisane, możesz sobie przejrzeć:
http://www.mitsubishi-gra...fc8508cc#288978
 
 
 
mitsuban
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2008, 10:19   

brodzky napisał/a:
Dzieki za odpowiedz. W sumie fajnie ze jest OK ale wg instrukcji dexron lac do wspomagania kierownicy a do skrzyni specjalny dia queen. Znaczy sie ze lepiej jutro sie udam do ASO i zapytam ile mnie za wymiane skasuja... na forum zdaje sie huczalo ze do tej skrzyni nie leje sie dexrona. bo ma zle wlasciwosci i moze sie cos uszkodzic. Zdaje sie ze chodzi o wlasciwosci termiczne..

ps. mozesz rozwinac mysl "pamietaj o prawidlowym postepowaniu z automatem"?



Moj galant ma przejechane ponad 250 tys z czego 200tys w USA(jako 3 letnie auto),gdy go sprowadzilem w silniku mial olej mineralny,a w skrzyni dextron(ja uzywam dextronu firmy chevron).Na bialorusi jezdze na 92 benzynce(bo jazda na 95 nie ma sensu)i nigdy nie mialem klopotu ani ze skrzynia ,ani z silnikiem(zalewam shell helix 10 w40).Samochod nie do zajezdzenia.
 
 
m_zielaskowski
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2008, 11:28   

dia queen ma taki kolor jak opisujesz - może ja bym dodał czerwonawy

dia queen kupowałem ostatnio w MITCAR wysyłkowo za 40zł. Taniej niż castrol, niewiele drożej niż inne. A skoro płyn zalecany przez Mitsubishi to przynajmniej masz pewność, że będzie dobry.

Serwis Mitcar ma na stronie sklep - niestety mocno niedopracowany - ale można mailowo i telefonicznie się z nimi dogadać.

Z castrolem jest jeszcze problem, że jak nie ma twój mechanik, to jest sprzedawany w ok 20 litrowych opakowaniach i trudno kogoś namówić, żeby rozlewał na litry.

pozdrawiam
Michał

[ Dodano: 04-04-2008, 15:23 ]
Właśnie wóciłem z warsztatu z wymiany oleju w skrzyni. Pomimo, że skrzynia ma 8litrów pojemności to spłyneło im tylko 4litry. Podobno jest jakiś sposób wymiany wszystkich 8 ale nie tu na prowincji

Tak czy inaczej zostało mi 4litry Dia Queen. jeśli byłbyś zainteresowany daj znać.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-04-2008, 18:23   

Boś tylko spuścił olej a powinieneś przepompować go przez skrzynię o tak jak to jest opisane tutaj więc masz wymieniony olej ale tylko częściowo/połowicznie :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-04-2008, 21:37   

brodzky napisał/a:
Znaczy, ze to Dexron i jest baardzo zle? Castrol transmax ma kolor bursztynowy/zloty a jaki kolor ma oryginalny dia queen atf-spII

nie chcę się wymądrzeć, ale czytałem w katalogu Castrola i mogę przepisać... ale:
Dexron to nie olej! to nie kolor i nie producent!!! Dexron to określenie normy jakościowej - wymagań stawianych olejowi! Aby wlać olej do skrzyni musi on spełniane wymagania, a te określa norma zwana popularnie Dexron (zwykle II lub III)
Olej, np Mobil czy Castrol może spełniać wymagania takiej normy i wtedy można go zalać do skrzyni.
Pytanie: czy DiaQueen ATF spII spełnia tę samą normę co wspomniany Castrol Transmax??

np do mojej skrzyni:

Castrol Transmax J
Cytat:
Castrol TRANSMAX J
Typ: półsyntetyczny olej przekładniowy przeznaczony do automatycznych skrzy biegów
samochodów osobowych.
Klasa lepko ci: SAE 75W-80
Specyfikacje: Dexron III G (G-34650), Ford Mercom (M020103), Allison C4 (C31864002),
JASO 1A (spełnia wymagania), Nissan, Subaru (aprobata techniczna)
Zastosowanie:
Castrol Transmax J jest stosowany w wi kszo ci automatycznych skrzy biegów z lub bez blokady przemiennika momentu obrotowego (wył czaj c przekładnie o zmiennym przeło eniu typu CVT). Polecany do stosowania w przekładniach Toyota, Mitsubishi, Hyundai wymagaj cych oleju klasy T IV i SP III. Posiada specjalne aprobaty techniczne Nissan i Subaru do stosowania we wszystkich automatycznych skrzyniach biegów (poza skrzyniami A34 i V42 w modelach Maxima i Quest)
Charakterystyka:
• Stało şcharakterystyk ciernych. W ci gu całego okresu eksploatacji oleju, jego parametry
cierne wykraczaj poza wymagania Dexron III. Stało ş charakterystyki ciernej poprawia
komfort pracy kierowcy.


Texaco:

Texamatic 7045E
Cytat:
Olej TEXAMATIC 7045E to barwiony na kolor czerwony płyn, posiadający doskonałe własności użytkowe w zastosowaniu do przekładni automatycznych nowoczesnych samochodów osobowych oraz ciężkich pojazdów transportowych i terenowych, dla których zaleca się stosowanie produktów spełniających wymagania Dexron III.
Olej TEXAMATIC 7045E wytwarzany jest przy udziale wysokiej jakości rafinowanych rozpuszczalnikowo olejów mineralnych i specjalnego zestawu dodatków zapewniającego, wśród innych właściwości użytkowych odpowiednią charakterystykę cierną.


Dia Queen specyfikacja SPII lub III - nie mogę znaleźć

I pewnie zaleję Texaco
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 04-04-2008, 22:56   

witam

ja mam za to w skrzyni takie cuś Mobil ATF 220 i nie wiem czy to zmieniac czy moze byc
bo podobno niedawno zalany :?:
w temacie automatów jestem zielony

poproszę o rade

pozdrawiam
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-04-2008, 23:12   

Mobil ATF (spełnia wymagania Dexron III - chyba czerwony) i Mobil ATF 220 (spełnia wymagania Dexron II - czerwony) - większość mechaników zalałoby je wymiennie...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 04-04-2008, 23:37   

ja tylko chce wiedziec zmienic czy zostawic ?
nadaje się czy nie ?

chciałbym miec dobry olej :)

pozdrawiam
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 04-04-2008, 23:52   

hmmm
www.texaco.pl -> Informacje techniczne -> Dobierz sobie olej

www.castrol.pl -> Narzędzia -> Dobierz olej do swojego samochodu
:D
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.