Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia automatyczna uszkodzona, a może konwerter?
Autor Wiadomość
andrzejpo
[Usunięty]

Wysłany: 23-11-2007, 16:33   Skrzynia automatyczna uszkodzona, a może konwerter?

Witam. Piszę na tym forum, gdyż potrzebuję porady.
Mam Galanta 2,5 L V6 2000 rok z automatyczną skrzynią tiptronik.
Spotkało mnie coś takiego, że w trakcie jazdy rozłączył mi się napęd. Tak jak bym włączył "N". Nie ma ani biegów do przodu, ani do tyłu. Wiem, że takie przypadki były już opisywane na forum, ale chciałem się poradzić, czy można założyć, że padło sprzęgło hydrokinetyczne. Galant stoi u mechanika i sprawdzili, że półośki są OK. Skrzynia pod komputerem nie wykazuje błędów.
Czy to prawda, że w Galantach, szczególnie z mocnym silnikiem, wielowypust w sprzęgle to słaby punkt tego auta?
Co radzicie? Czy wyjąć skrzynię, zdemontować sprzęgło i wysłać je do naprawy np. do firmy AUTOMAT w Krakowie, a później zmontować to wszystko z powrotem?
A może jest jakaś inna firma, którą możecie polecić? Czy po wymontowaniu tego konwertera będzie widać uszkodzenie?
Bardzo proszę o pomoc.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam
Andrzej
 
 
elsidu
[Usunięty]

Wysłany: 27-05-2008, 18:20   

mam podobny porblem. Mam lancera automat 1,5 z 1990r. W czasie jazdy samochód "spadł mi na luz" czyli tak jak by było na N. Po rozebraniu mój mechanik powiedział mi, że to sprzęgło padło - zębatki w środku "latały" a niby mają się nie ruszać. Kupiłem nowe sprzęgło, założył je i teraz ma problem bo mowi mi, że jak przykręci skrzynie do silnika to wał się nie obraca. Jak nie jest do konca dociągnięta to wał obraca się i w miarę przykręcania wał obraca się coraz ciężej aż w koncu nie można go obrócić wogóle. Proszę o pomoc!
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-05-2008, 07:23   

Na 95% padł konwerter.

Wszyscy dobrzy naprawiający automaty chcą cały samochód, nie dotykają nawet skrzyń bez reszty, a jeżeli już, to nie dają gwarancji na naprwę - to logiczne, ponieważ łatwo uszkodzić skrzynię nieumiejętnym montażem.

Z Gdyni do Kraka masz daleko - w Wawce są też dobre zakłady naprawiające ASB

Po wyjęciu konwertera widać zmielenie jednego z wieloklinów gołym okiem....

Mam w tym temacie conieco doświadczeń ;) i jeżdżę obecnie na dorzeźbionym konwerterze z 2.4
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2008, 21:57   

Bartek napisał/a:

Po wyjęciu konwertera widać zmielenie jednego z wieloklinów gołym okiem....




Dzisiaj wyciągnęliśmy skrzynie z kolesiem w jego Galancie, i nie widać uszkodzeń. U niego też w trakcie jazdy rozłączył mi się napęd jak by włączył "N". Olej nie wyglądał za ciekawie 100 tys. km od ostatniej wymiany, ale nie ma śladów opiłek kolor ciemno brązowy.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-06-2008, 22:04   

A widzicie 2 wielokliny wewnątrz? - mieli się ten co jest głębiej.......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2008, 20:00   

Bartek napisał/a:
A widzicie 2 wielokliny wewnątrz? - mieli się ten co jest głębiej.......



Oczywiście Bartek miałeś racje wymielone są frezy, na zdjęciu powinno być widać jak są wytarte. I teraz pytanko regenerować czy kupić nowy konwerter ?






[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=15
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-06-2008, 09:35   

Regeneracja min. 1500 zł
Nowy ok. 4000........ojro

[ Dodano: 27-06-2008, 10:14 ]
Ale.... jest jeszcze jeden sposób, za ok. 2000 zł masz oryginalny konwerter + całą skrzynię..... od 2.4 GDi..... ja hybrydą przejechałem już ponad 2000 km i jest wszytko OK......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
trawkins
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2008, 13:06   

Bartek napisał/a:
Regeneracja min. 1500 zł
Nowy ok. 4000........ojro



No nie są to tanie rzeczy :) Przekaże kumplowi , albo lepiej muszę go zmobilizować żeby sie zapisał do rodzinki MM.

ps: A co sadzicie o tym F4A42 Konwerter firmy Recon ktoś kiedyś coś u nich kupował może.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 27-06-2008, 13:16   

bardzo przystępna cena..... ciekawe który to model (znam 8 ;) )
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 19-12-2008, 00:28   

Właśnie z dwa dni temu rozmawiałem z Bartkiem - padł mi konwerter to juz ustalone.
Raczej nie będe regenerował - napawanie i frezowanie wiąże się ze zmianą właściwości metalu z którego jest wykonany element. gwarancja na pół roku - zrobię z 10tys km.

Jutro zamawiam skrzynkę z GDI i dorabiam tuleję. Koszt całości ok 1300zł z wymianą.

Konwertety z Midparts? W rozliczeniu oddajemy stary więc raczej to regenerowane części ładnie zapakowane.[/quote]
_________________
Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 
 
Zolar 
Forumowicz

Auto: EA5A 2,5 V6 Elegance sedan A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 483
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2011, 22:29   

grzala61 napisał/a:
Jak jade to słychać buczenie, czy szorowanie jakby jakieś element o siebie tarły.
Wcześniej nic takiego nie było bieg sie załanczał i cichuteńko podczas jazdy chodził.

[ Dodano: 02-09-2009, 13:51 ]
Facet mi powiedział, że może być konwerter do regeneracji albo sprzęgło do wymiany.
Generalnie jak rozbierze to mi powie. Tylko ciekawe ile mi wyjdzie zrobienie tego.


Mam podobne objawy. Podczas przyspieszania, tuż przed zmianą na następny bieg (3-4 tys. obrotów) pojawia się z okolic skrzyni biegów takie szuranie, jakby jakieś elementy zaczynały o siebie ocierać. Sama zmiana biegów jest płynna, bez szarpnięć.

Auto ma przebieg 90tyś. Olej zmieniany jakieś 5 tyś. temu na Transmax Z i cały czas oczywiście trzyma swój poziom.

Grzala61 stwierdził potem, że to kosz forwardu, ale chciałbym to potwierdzić przed rozebraniem skrzyni. Czy ktoś może spotkał się z takim problemem?
 
 
MisiekK 
Forumowicz

Auto: Galant'99 2,5V6 A KOMBI WE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 56
Skąd: Gdynia-Szczecin
Wysłany: 26-10-2011, 23:25   

Primo to nie konwerter bo ten po prostu pada - ucina się i nie masz napędu.

Secundo - 90tys? kolego takich przebiegów Gale już nie maja od lat... że nie wspomnę że skrzynka z takim przebiegiem jest nowa i nie ma prawa się nic dziać nawet jak zapomniałbyś wymienić olej.

Ja dzięki Bartkowi kupiłem skrzynię od GDI - zrobiłem hybrydę konwertera i autko ma już 178000 km cały czas jeździ. Skrzynka od GDI była jak nówka - wala sie gdzieś jeszcze w garażu.
Mam za to kumpla z takim samym galem 2,5V6AT- przejechane ze 160tys i konwerter cały - może ma szczęście...
_________________
Galant 2,5V6 AT KOMBI WE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.