Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
17-07-2008, 11:18
Problem przy startowaniu silnika
Autor Wiadomość
jatoch 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO 3.2DID 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: z miasta ale malego
Wysłany: 15-07-2008, 22:20   Problem przy startowaniu silnika

Witam. Mam problem przy starcie silnika, pali od kopa jednak motor dostaje duzych wibracji, lewarek od zmiany biegow chce wyskoczyc, rano gdy jest zimny potrafi zgasnac na sekund pare po zapaleniu. Zastanawiam sie co moze byc przyczyna czy oberwana poduszka silnika, czy zly stan jakiejs swiecy (serwis jest teraz wymagany), czy moze pompa paliwowa? Za jakiekolwiek sugestie dzieki, pozdrawiam
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2008, 16:10   

najprawdopodobnie nie pali na jeden gar. Szukaj przyczyn, kable, swieca, zawór, uszczelka pod głowicą, wtryskiwacz.
 
 
jatoch 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO 3.2DID 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: z miasta ale malego
Wysłany: 17-07-2008, 02:09   

dodam, ze po zapaleniu rano jak jest zimny chodzi glosniej, wraca do normalnej spokojnej pracy po okolo 10 minutach; uszczelka pod glowica? wykluczam, chociazby ze wzglegow finansowych :cry:
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2008, 09:37   

wykluczac to ty sobie mozesz szczegolnie ze wzgledów finansowych ;D
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2008, 11:13   

Witam

Ja obstawiam ktoras ze swiec zarowych. Wykrecaj po kolei i podlacz bezposrednio do akumulatora na 1-2 sek. Powinna rozgrzewac sie i robic sie czerwona na koncu. Jak jest zimna albo grzeje nierownomiernie to masz winowajce.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 17-07-2008, 20:50   

Możliwe, że wraca ci paliwo z układu do zbiornika-nieszczelność-sam to miałem(te szme objawy)
 
 
jatoch 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO 3.2DID 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: z miasta ale malego
Wysłany: 27-07-2008, 10:03   

Wymienilem swiece, silnik kilka razy zapalil normalnie lecz charakterystyczne trzepanie lewarkiem wystepuje ponownie. Nie mam pojecia co moze byc przyczyna wibracji :cry:
Jak moge sprawdzic nieszczelnosc pompy paliwowej?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-07-2008, 13:02   

jatoch napisał/a:
Wymienilem swiece, silnik kilka razy zapalil normalnie lecz charakterystyczne trzepanie lewarkiem wystepuje ponownie. Nie mam pojecia co moze byc przyczyna wibracji :cry:
Jak moge sprawdzic nieszczelnosc pompy paliwowej?


Witaj :) Trzepanie lewarkiem,jak to nazwałeś, może być oznaką zapowietrzonego układu paliwowego i stąd też nierówna praca silnika. Jakiego koloru są spaliny gdy uruchomisz silnik? a jakiego gdy uruchamiasz po tym jak zgaśnie? Początkowe "zapalenie" silnika jest ok bo ma paliwo w filtrze a potem to już powietrze i na końcu paliwo w baku lecz nie w przewodach :wink: Jeśli możesz zainstaluj przezroczyste przewody paliwowe przed filtrem i za filtrem paliwowym i wtedy będziesz miał podgląd co się dzieje z paliwem->> to jest najtańszy sposób diagnozy.Jeśli nie zobaczysz pęcherzyków powietrza w przewodach to wtedy dopiero droższa diagnoza w warsztacie->>> pompy paliwowej ale też nie słyszałem aby te pompy padały ( może muszę iść do laryngologa :o :o ) Zjawisko jakie opisałeś miałem w swoim Miśku i powodem drgań silnika był nieszczelny układ paliwowy. Pozdrówka i oby to był tylko dziurawy przewód paliwowy :)
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2008, 15:23   

ja też to miałem(diagnozowałem to jak jawaldek).wymiana uszczelnień filtra i robocizna 300zł
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-07-2008, 09:49   

Sprawdzales moze czy nie masz wody w filtrze paliwa?
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
jatoch 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO 3.2DID 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: z miasta ale malego
Wysłany: 28-07-2008, 21:41   

Wielkie dzieki za podpowiedzi panowie. Widze, ze wszystko prowadzi jak narazie wedlug Was do paliwa. Prawda jest taka, ze ostatnio robilem serwis i braklo mi dnia na jedna rzecz, na wymiane filtra paliwa; jezeli wierzyc ksiazce serwisowej to ostatnia wymiana byla robiona ponad 30 tys km temu. Jutro po pracy biore sie (z nadzieja) za wymiane filtra, pozdrawiam.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-07-2008, 21:51   

jatoch napisał/a:
Wielkie dzieki za podpowiedzi panowie. Widze, ze wszystko prowadzi jak narazie wedlug Was do paliwa. Prawda jest taka, ze ostatnio robilem serwis i braklo mi dnia na jedna rzecz, na wymiane filtra paliwa; jezeli wierzyc ksiazce serwisowej to ostatnia wymiana byla robiona ponad 30 tys km temu. Jutro po pracy biore sie (z nadzieja) za wymiane filtra, pozdrawiam.


Witaj :) Wymieniając filtr wstaw przezroczyste przewody i jeszcze możesz wstawić zawory zwrotne (jeden kosztuje około 30zł ????? ) Nie pomyl tylko kierunku przepływu paliwa.Co to da?? ->>jedna robota to po pierwsze po drugie->> zobaczysz czy masz powietrze w układzie a po trzecie-zaworki-wykluczą ewentualne cofanie się paliwa do zbiornika.Nie zapomnij odpowietrzyć filtra paliwowego.Powodzenia i pozdrówka :)
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-2008, 07:53   

Jatoch, he he najprostrze rozwiazanie...
przyznam sie, ze ja zaczalbym od filtra. Zroznicowanie ropy w naszym kraju jest duze i jakosc paliwa nie zawsze odpowiada normom. Filtr to wazna sprawa i jest nie drogi. Powinno sie go wymieniac co 15 tysi.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
jatoch 
Nowy Forumowicz


Auto: PAJERO 3.2DID 03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: z miasta ale malego
Wysłany: 31-07-2008, 20:20   

:) Moje szczescie trwalo krotko, kilka startowan, czulem sie bosko. Wymienilem filter w nastepujacy sposob: nowy zalalem do polowy dislem, reszte dopelnilem olejem silnikowym, 2 razy zaplon, odpowietrzylem, 2 razy zaplon, odpowietrzylem, po tych czynnosciach zapalilem, motor chodzil jak zegarek, gasilem i zapalalem go cieszac sie jak dziecko. Wibracje powrocily, silnik pracuje zdecydowanie ciszej, start jest latwiejszy. Probowalem kupic zawor zwrotny, no dostanie przewodu paliwowego i zaworu o sr 12 mm graniczy z cudem ale jestem na dobrej drodze. Bedac w sklepie trafilem na wlasciciela Pajero 2.8td, wymienilismy poglady, bacznie sie przyjzal sie na moj silnik i zauwazyl, ze kopula filtra powietrza nie dolega do obudowy i pasek mam luzny, cos nawiazywal do zaleznosci pomiedzy paskiem i wibracjami.
Czy pasek moze miec cos z tym wspolnego?

[ Dodano: 08-08-2008, 20:41 ]
:) Wielkie dzieki >jawaldek< :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.