Otwarty przez: robertdg 10-07-2014, 07:12 |
[FAQ] Olej automatycznej skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 05-08-2008, 00:22
|
|
|
zrobcie jakas fotorelacje |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 05-08-2008, 18:49
|
|
|
Zhan napisał/a: | zrobcie jakas fotorelacje |
Damy rade,zawsze mam aparat przy sobie. |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 05-08-2008, 22:12
|
|
|
Jeśli akcja ma się odbyć to ja też mam olej do wymiany i chętnie wyprawię się do Jawora I mam naprawdę doooobry aparat |
|
|
|
 |
trawkins [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2008, 22:20
|
|
|
Oooo proszę trzeba będzie jakiś Mitsu Monster Garage otworzyć he he. |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 05-08-2008, 22:24
|
|
|
kurcze, ja tez powinienem wymienic olej... filtr juz mam ale jakos nie moge sie zebrac, szkoda ze do jawora mam tak daleko |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 06-08-2008, 17:12
|
|
|
Już umawiam się na konkretny termin z Przemo610. Tylko uprzedzam, że wymiany wewnętrznego filtra się nie podejmuję. Jest zbyt prze...ny.
[ Dodano: 08-08-2008, 20:39 ]
Dobra, umówione na 21 sierpnia do południa. Jakby kto jeszcze to kontakt na PW . |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
mitsuban [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2008, 22:12
|
|
|
co do uzywanego oleju,a wlasciwie cieczy chlodzaco-smarujacej w autom.skrzyniach ,to mam wlasne spostrzezenia.Kupilem i sprowadzilem galanta z USa z przebiegiem ok 200.000km(3 letni!!!!).Zalany byl tam dextron 3 firmy chevron(naklejka przy bagnecie ).Wymienilem wiec na podobny czyli chevron MD-3.Przejechalem nim ok 35.000km i nic sie nie dzieje.
Co sie tyczy zamiennikow SP3(mitsubishi lub dia queen)to znalazlem nastepujace :firmy BP AUTRAN SP3(w Europie jest uwazany za zamiennik SP3 DIA Queen.)
Natomiast Transmax jest uwazany za zblizony wlasciwosciami do dextronu 3!!!!!!!!
I to by bylo na tyle .Powodzenia! |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 07-08-2008, 23:34
|
|
|
Dlatego kasy nie żałować i lać Amsoil ATF, który lany jest m.in. przez Ralliarta do VR4 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Silver
Forumowicz Silver

Auto: Galant 2,5 V6 EA5W 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2008, 09:51 [EA5W 2.5] Wymiana oleju w skrzyni tiptronic
|
|
|
Witam.
Muszę wymienić olej w skrzyni tiptronic - Castrol Transmax Z. Szukam warsztatu we Wrocławiu lub okolicach. Najlepiej jeśli byłby to warsztat, w którym wymieniają olej metodą dynamiczną.
Pozdrawiam
Silver |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18-08-2008, 10:37
|
|
|
Silver napisał/a: | Szukam warsztatu we Wrocławiu lub okolicach |
Najlepiej byloby przejżeć: fora ogłne> regionalne> dolnośląskie? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 18-08-2008, 16:59
|
|
|
TU masz cos w temacie lub pisz bezposrednio do swinks_UK on bedzie komus wymienial oliwe bodaj 21 sierpnia |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 18-08-2008, 19:30
|
|
|
Przy odrobinie chęci możesz wymienić sam pomocna do tego będzie Ci instrukcja opisana przez Bartka >>KLIK<<
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
kizior555
Mitsumaniak ---
Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-08-2008, 20:42
|
|
|
roch_27 napisał/a: | Przy odrobinie chęci możesz wymienić sam |
Instrukcja super, tylko przydaje się druga osoba, do obserwowania. No i oczywiście podnośnik/kanał, żeby było wygodniej. Z pomocą kolegi mechanika (u niego w warsztacie) postępowaliśmy według instrukcji Bartka. Udało się, skrzynia chodzi super. I ja i kolega mechanik robiliśmy to pierwszy raz |
_________________ Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0. |
|
|
|
 |
Silver
Forumowicz Silver

Auto: Galant 2,5 V6 EA5W 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 31 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2008, 21:44
|
|
|
A jaki olej wlewałes? i ile weszło dokładnie? i czy wlewałes tyle żeby przeleciało przez skrzynie wszystko, żeby stary olej wypłukać w 99%:)? Bo słyszałem, że błędem jest wlanie tylko np. 6 litrów oleju bez przepłukania skrzyni. Stary olej zostaje i taka wymiana nie ma sensu. |
|
|
|
 |
kizior555
Mitsumaniak ---
Auto: Pajero 3.2 V68 2005 Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-08-2008, 23:16
|
|
|
Robiłem wymianę dynamiczną, dokładnie według instrukcji Bartka czyli z płukaniem skrzyni. Z 12 litrów zakupionych zostało około 2 litry. Wlewałem oryginał Mitsu SP III zakupiony u dealera. cena 40PLN z groszami za litr bez upustów. Jakbyś brał w Grafixie, to 10% upustu klubowego przy całej bańce 20l, więc najlepiej skrzyknąć się z kimś i wziąć na spółkę. Skoro mnie z 12 zostało około 2l (trochę więcej, może 2,4l) to cała bańka na dwóch będzie w sam raz.
Poprzedni właściciel zalał skrzynię Dexronem III. Jak się zorientowałem, czym prędzej wymiana (na szczęście misiek przejechał tylko niecałe 5kkm na dexronie).
Skutek: zupełnie inna praca skrzyni, nie szarpie przy zmianie biegów jak poprzednio, czuć po prostu, że jest inaczej, przy redukcji ręcznej tiptronikiem nie ma tego mocnego przyhamowania, tylko płynnie zwalnia. dopiero przy zmianie ręcznej powyżej 5000 rpm, czuć delikatnie, że zmienia.
Zajrzyj jeszcze TU i TU |
_________________ Był: Galant EA5W,
Jest: Pajero III 3.2 DID krótki, Subaru Legacy BR5 2.0. |
|
|
|
 |
|