No i stało się. Pękł pasek rozrządu. |
Autor |
Wiadomość |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2008, 21:36
|
|
|
Kilka zdjęć zrobionych po zdjęciu głowicy. Jak widać na 3 cylindrach pogięte zawory. W zasadzie robota dotyczy samej głowicy. Dół wygląda dobrze. Pewnie pójdą tam nowe pierścienie jak doradził Bartek. Poza tym widać jedno z kół zębatych rozrządu. Zostało pospawane przez domorosłego spawacza-mechanika. Ale wszystko dziś przebił pasek rozrządu. Jego wygląd zewnętrzny oraz zużycie utwierdziły Bartka w przekonaniu, że to jeszcze fabryczny okaz. Wyobrażacie sobie? 180k na liczniku a pasek ten sam? Oczywiście pretensje mogę mieć sam do siebie ale dlaczego poprzedni właściciel nie wymienił?
 |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Serek 22-08-2008, 21:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 18-08-2008, 21:44
|
|
|
Serek napisał/a: | Wyobrażacie sobie? 180k na liczniku a pasek ten sam? Oczywiście pretensje mogę mieć sam do siebie ale dlaczego poprzedni właściciel nie wymienił? |
Z tego samego powodu co ty - z lenistwa, z oszczędności, z niewiedzy, bo po co skoro sprzedał itp. itd. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2008, 22:32
|
|
|
Serek zrobimy pierścienie, szlifiernia zrobi głowice na cacy i Galant będzie śmigał jak złoto jeszcze go dobrze podocierasz spokojną jazdą pamiętaj i wszystko będzie jak fabryka , posłuży na długie lata moim zdaniem warto zainwestować parę złoty więcej i wtedy wiesz na czym jezdzisz , a nie kupować kolejny motor pod wielka niewiadomą |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-08-2008, 23:06
|
|
|
no masakra...
jednak bym bym dobrze sprawdzil denka tlokow - pamietam, ze kiedys Dorian (Shovel) nie sprawdzil i po zlozeniu silnika zaczal brac straszne ilosci oleju
po kolejnej rozbiorce okazalo sie, ze w denku jest dziura wielkosci (o ile pamietam) 2zl - zrobila sie gdy nadruszony material pekl od wybuchu mieszanki w komorze spalania...
lepiej raz a dobrze |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2008, 23:20
|
|
|
Krzyżak jutro sie wszystko dobrze wyczyści i przy dziennym świetle dobrze oglądnie i posprawdza tłok 1,2,3 tylko oberwały 4 został nie naruszony jak bedziemy robić pierścionki to i tak jeszcze raz oględziny zrobimy |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-08-2008, 23:28
|
|
|
Dzięki za radę Krzyżak. Sprawdzi się. Powiem tylko, że wypadek przytrafił się kiedy jechałem odebrać Palmtopa, o którym rozmawialiśmy. Dokładnie ten sam model m515. Nie dojechałem. Palma nie kupiłem. Przyda się Twój na zlocie. Pamiętaj zabrać.
deejay - wszystko w Twoich rękach. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-08-2008, 09:03
|
|
|
Uważajcie na pierścienie - jeżeli chcecie wsadzić CTi, to lepiej zostawcie oryginały....... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-08-2008, 16:45
|
|
|
Użytkownik forum eclipse.net ma do sprzedania pierścienie NPR, nówki. Niestety są to pierścienie dla silnika 7 bolt. Czy jest różnica? Nie zdążyłem zajrzeć do manuala. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-08-2008, 17:00
|
|
|
Na 100% do 7 bolt są inne pierścienie...... Do 6-bolt w zależności od rocznika są różne....... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-08-2008, 20:27
|
|
|
Rozumiem. Niestety w AWD podejście do tłoków od dołu jest tak pracochłonne, że nie będziemy ruszać. Trudno. |
_________________
 |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 19-08-2008, 23:14
|
|
|
niewiem czy to normalne... ale skrzynia w moim galancie 92 byla 7 bolt, tak ze i silnik z evo(siedmio boltowy) podszedl bez problemow, i dotej pory nieiwem czemu tak bylo...bo myslalem ze wszystko w tamtych latach bylo 6 bolt |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-08-2008, 09:31
|
|
|
Od 06.92 wszystkie 4g6x są 7-bolt..... nawet SOHC 8V |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-08-2008, 15:19
|
|
|
Przejrzałem kilka postów na forum eclipse.net. Wypisują, że silnik 6 bolt w dobrym stanie wytrzymuje nawet 300 koni w serii. Czy to prawda?
P.S. Wszystkie potrzebne części już zamówione (z nowymi podporami wału włącznie). Dziękuję Bartkowi (deejay) i Markowi (Japaneze). Niedługo rusza remont. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Serek 21-08-2008, 15:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-08-2008, 15:23
|
|
|
Tak.
ale.....
4g63T a nie 4g63 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-08-2008, 15:41
|
|
|
Rozumiem, z treści postu i wypowiedzi klubowiczów trudno do tego dojść. Czy 4G63T a 4G63 ma inną głowicę czy blok także jest inny? |
_________________
 |
|
|
|
 |
|