Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:45 |
sworzeń wahacza |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-10-2008, 09:18 sworzeń wahacza
|
|
|
witam, stanąłem przed przykrym faktem niezaliczenia przeglądu, muszę niestety wymienić sworzeń w wahaczu przednim . czy ktoś już dokonywał takiej operacji? z tego co w międzyczasie się zorientowałem wymiana jest możliwa choć nie jest chyba do końca oficjalnie przewidziana przez producenta. próbowaliśmy się do tego dobrać ale nie do końca wiemy jak to zrobic, serwisówka wspomina o jakimś pierścieniu zaciskowym ale na oko to nigdzie go tam widać nie było, nie wiem czy to jest rozbieżność pomiędzy rzeczywistoscią a tym co pisze serwisówka. Na forum 3000gt goście piszą że podobno pasują sworznie od Hyundaia Sonaty i trzeba wyprasować stary sworzeń. Jeśli ktoś miał doświadczenia z wymianą tego w Sigmach to proszę o podzielenie się wiedzą |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Pablost [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2008, 10:30
|
|
|
Witam
Ja jutro będę przeprowadzał operacje wymiany sworzni. Zostały zakupione bez problemu przez mojego mechanika po 40 zł za sztukę chyba w firmie FOTA, ale dokładnie wszystko będę wiedział jutro. Postaram się zrobić zdjęcia z wymiany.
Pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 08-10-2008, 10:31
|
|
|
Pablost napisał/a: | Witam
Ja jutro będę przeprowadzał operacje wymiany sworzni. Zostały zakupione bez problemu przez mojego mechanika po 40 zł za sztukę chyba w firmie FOTA, ale dokładnie wszystko będę wiedział jutro. Postaram się zrobić zdjęcia z wymiany.
Pozdrawiam Paweł |
byłoby super, my próbowaliśmy z Syskim i kurcze nie jest to takie proste jak sie wydawało a jakoś wrócić do domu musiałem wiec zostawilismy to tak jak było
a mozesz podac jakiej firmy te sworznie, mi kolega załatwił lemforder (ich oznaczenie 1185101) , niby ma jakies oznaczenia mitsubishi (MB303375) ale w CAPS nie ma takiej czesci, na innej stronie podaje ze to sworzeń o jakichś starych model (<87) no ale moze będą pasować |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 08-10-2008, 12:06
|
|
|
Temat opisywany kilka postów poniżej. Można wymienić sam sworzeń, średnica ok 43mm - katalogi podają, z tego co się orientuję, mniejszą. Wymieniałem u siebie i był mały zonk - zakupiony sworzeń miał za małą średnicę.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 08-10-2008, 14:02
|
|
|
łukasz ja wymieniałem już dawno ten sworzeń / jak zmieniałem tuleje wachaczy przednich /- cena była ok 80 zł. i 50 zł.za robociznę ....auto trzeba wstawić do warsztatu
oni wykręcają cały wachacz który trafia pod praskę i wyciskają a póżniej wciskają element .samodzielne próby wyjęcia to męczenie samego siebie /można dostać nerwicy / a tak ok 4 godzin i wszystko mi wymienili . przy okazji póżniej sprawdzają geometrię i zbieżność co się przydaje w autach z takim rocznikiem |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
Pi@ST
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 57 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 08-10-2008, 16:44
|
|
|
witaj
na tema sworzni ja poruszalem temat juz jakis czas temu wyszukiwarka nie dziala ale poszukaj sobie tematu na stronach 2 3 4 5 lub 6 tam mialem problem z srednica tulei okolo 40 mm(wszytskie katalogi europejskie) lub 43 mm sigmy wyprodukowane w australii ja ma taka i umnie stredniaca jest 43 mm ja takiego zonka tez mialem zdjeli zobaczyli i rece rozlozyli i zabili mi stare .... znalazlem odpowiednie od Naszego tutaj Kolegi Japanez sory jesli przekrecilem ksywe, poczekalem troche czasu okolo 1,5 tyg i dostalem nowki i bardzo ciesze sie z uzytkowania ich ... |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 08-10-2008, 17:13
|
|
|
zatem łukasz tak jak rozmawialiśmy przez telefon....spróbuj z tą sonatą a jak nie to japaneze .....troszkę czekałem ale fachowo i towar doszedł - niestety 80 z ł. |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-10-2008, 00:36
|
|
|
No auto oczywiscie pójdzie na warsztat - Syski ma mechanika z odpowiednim sprzętem - pojedziemy do niego jak wymontujemy wahacz. Jak te co mam nie będą pasować to zamówie u Japaneze ale sam nie wiem ile w końcu te sworznie mają. Moja jest z japonii bo to jest sedan. Na forum 3000Gt goście pisali ze pasuje sworzeń od sonaty, takowy kupiłem zobaczymy co będzie.
Pi@st - ale ty wymieniałeś tuleje czy sworznie? Ja tuleje mam dobre bo wymieniłem na oryginały jak kupiłem auto. Jeśli sworznie masz od japaneze to pamietasz jakiej to firmy były i jaki nr czesci? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Pi@ST
Mitsumaniak
Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 57 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 09-10-2008, 09:00
|
|
|
WITAJ!
NIE PAMIETAM KURCZE I ZAPOMNIALEM SPISAC NUMER A TAK MYSLELEM ZEBY TO ZROBIC COZ ... DLA POTOMNYCH
I TYLKO SWORZNIE WYMIENIALEM OD JAPANEZE ...
A WLASNIE W WARSZTACIE JEST MISKA I WYMIENIAM WLASNIE TULEJE TYLKO WACHACZA PRZEDNIEGO Z DWOCH STRON I SA DWA TYPY O SREDNICY 60 MM F16A I 63 MM F16A.YMR2. JESZCZE JAKIES OZNACZENIE, Z 60MM JEST PROBLEM Z DOSTANIEM TEJ TULEII. WIEC CZEKAM NA WERDYKT ....
TAK TO JEST MALE NIUANSE ALE JEST WMIARE CENA CZESCI TO KOLO 33-40 ZL ZA SZTUKE. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-10-2008, 23:17
|
|
|
No wymieniliśmy dziada dzisiaj. Dla podpowiedzi powiem tyle że pasuje sworzeń od Sonaty 1995, średnica 43 mm, co dziwne wszystko udało nam się odkręcić bez większych problemów. Sworzeń z katalogu INTERCARS nie pasuje jest nieco mniejszy (40 mm). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 06-11-2008, 20:09
|
|
|
dopne sie z podobnym problemem: wymieniłem już wszystko u siebie tj. amory ,łączniki stabilizatora ,tuleje swożnie i coooooooooooo dalej puka !!!!!! ale dziś znalazłem !!!WSZYSTKIEMU WINNE BYŁY TULEJE NA BELCE SILNIKA .Nareszcie cisza -przy naprawie sprawdzajcie te elementy ! pozdrawiam |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-11-2008, 10:58
|
|
|
Ja wymieniałem sworznie w sigmie 43mm faktycznie, pasują od sonaty.
BTW. wcale prasowania nie trzeba robić, wystarczy duży młotek, tylko pamiętać trzeba o wyjęciu zimmeringów
Wkładanie nowego na rozgrzany wahacz z odrobinką oleju, i prawie jak w masło |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 23-11-2008, 14:25
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Ja wymieniałem sworznie w sigmie 43mm faktycznie, pasują od sonaty.
BTW. wcale prasowania nie trzeba robić, wystarczy duży młotek, tylko pamiętać trzeba o wyjęciu simmeringów
Wkładanie nowego na rozgrzany wahacz z odrobinką oleju, i prawie jak w masło |
My daliśmy radę młotkiem 0,2 kg
Ale złośliwość tego rozwiązania polega na tym że pierścień trzymający sworzeń jest ukryty pod gumą - widać go dopiero po jak się zdejmie tą gumę po wyjęciu wahacza. Ale teraz przynajmniej wiadomo że trzeba po prostu wymontować wahacz i można działać |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-11-2008, 16:26
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | pierścień trzymający sworzeń jest ukryty pod gumą |
To prawda Chociaż nie zawsze.
Ja działałem młotkiem chyba 2 kg |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2008, 15:46
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Ja wymieniałem sworznie w sigmie 43mm faktycznie, pasują od sonaty.
BTW. wcale prasowania nie trzeba robić, wystarczy duży młotek, tylko pamiętać trzeba o wyjęciu zimmeringów
Wkładanie nowego na rozgrzany wahacz z odrobinką oleju, i prawie jak w masło |
Od której sonaty, bo kupiłem niby do Sigmy i lipa
[ Dodano: 24-11-2008, 15:47 ]
krzysius napisał/a: | dopne sie z podobnym problemem: wymieniłem już wszystko u siebie tj. amory ,łączniki stabilizatora ,tuleje swożnie i coooooooooooo dalej puka !!!!!! ale dziś znalazłem !!!WSZYSTKIEMU WINNE BYŁY TULEJE NA BELCE SILNIKA .Nareszcie cisza -przy naprawie sprawdzajcie te elementy ! pozdrawiam |
Gdzie kupiłeś te tuleje, jakiś numerek? |
|
|
|
 |
|