Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:45
sworzeń wahacza
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-10-2008, 09:18   sworzeń wahacza

witam, stanąłem przed przykrym faktem niezaliczenia przeglądu, muszę niestety wymienić sworzeń w wahaczu przednim . czy ktoś już dokonywał takiej operacji? z tego co w międzyczasie się zorientowałem wymiana jest możliwa choć nie jest chyba do końca oficjalnie przewidziana przez producenta. próbowaliśmy się do tego dobrać ale nie do końca wiemy jak to zrobic, serwisówka wspomina o jakimś pierścieniu zaciskowym ale na oko to nigdzie go tam widać nie było, nie wiem czy to jest rozbieżność pomiędzy rzeczywistoscią a tym co pisze serwisówka. Na forum 3000gt goście piszą że podobno pasują sworznie od Hyundaia Sonaty i trzeba wyprasować stary sworzeń. Jeśli ktoś miał doświadczenia z wymianą tego w Sigmach to proszę o podzielenie się wiedzą ;-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Pablost
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2008, 10:30   

Witam

Ja jutro będę przeprowadzał operacje wymiany sworzni. Zostały zakupione bez problemu przez mojego mechanika po 40 zł za sztukę chyba w firmie FOTA, ale dokładnie wszystko będę wiedział jutro. Postaram się zrobić zdjęcia z wymiany.

Pozdrawiam Paweł
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-10-2008, 10:31   

Pablost napisał/a:
Witam

Ja jutro będę przeprowadzał operacje wymiany sworzni. Zostały zakupione bez problemu przez mojego mechanika po 40 zł za sztukę chyba w firmie FOTA, ale dokładnie wszystko będę wiedział jutro. Postaram się zrobić zdjęcia z wymiany.

Pozdrawiam Paweł


byłoby super, my próbowaliśmy z Syskim i kurcze nie jest to takie proste jak sie wydawało a jakoś wrócić do domu musiałem wiec zostawilismy to tak jak było
a mozesz podac jakiej firmy te sworznie, mi kolega załatwił lemforder (ich oznaczenie 1185101) , niby ma jakies oznaczenia mitsubishi (MB303375) ale w CAPS nie ma takiej czesci, na innej stronie podaje ze to sworzeń o jakichś starych model (<87) no ale moze będą pasować
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 08-10-2008, 12:06   

Temat opisywany kilka postów poniżej. Można wymienić sam sworzeń, średnica ok 43mm - katalogi podają, z tego co się orientuję, mniejszą. Wymieniałem u siebie i był mały zonk - zakupiony sworzeń miał za małą średnicę.

pozdrawiam
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 08-10-2008, 14:02   

łukasz ja wymieniałem już dawno ten sworzeń / jak zmieniałem tuleje wachaczy przednich /- cena była ok 80 zł. i 50 zł.za robociznę ....auto trzeba wstawić do warsztatu
oni wykręcają cały wachacz który trafia pod praskę i wyciskają :idea: a póżniej wciskają element .samodzielne próby wyjęcia to męczenie samego siebie /można dostać nerwicy / a tak ok 4 godzin i wszystko mi wymienili . przy okazji póżniej sprawdzają geometrię i zbieżność co się przydaje w autach z takim rocznikiem
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Pi@ST 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 57
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 08-10-2008, 16:44   

witaj
na tema sworzni ja poruszalem temat juz jakis czas temu wyszukiwarka nie dziala ale poszukaj sobie tematu na stronach 2 3 4 5 lub 6 tam mialem problem z srednica tulei okolo 40 mm(wszytskie katalogi europejskie) lub 43 mm sigmy wyprodukowane w australii ja ma taka i umnie stredniaca jest 43 mm ja takiego zonka tez mialem zdjeli zobaczyli i rece rozlozyli i zabili mi stare .... znalazlem odpowiednie od Naszego tutaj Kolegi Japanez sory jesli przekrecilem ksywe, poczekalem troche czasu okolo 1,5 tyg i dostalem nowki i bardzo ciesze sie z uzytkowania ich ...
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 08-10-2008, 17:13   

zatem łukasz tak jak rozmawialiśmy przez telefon....spróbuj z tą sonatą a jak nie to japaneze .....troszkę czekałem ale fachowo i towar doszedł - niestety 80 z ł.
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-10-2008, 00:36   

No auto oczywiscie pójdzie na warsztat - Syski ma mechanika z odpowiednim sprzętem - pojedziemy do niego jak wymontujemy wahacz. Jak te co mam nie będą pasować to zamówie u Japaneze ale sam nie wiem ile w końcu te sworznie mają. Moja jest z japonii bo to jest sedan. Na forum 3000Gt goście pisali ze pasuje sworzeń od sonaty, takowy kupiłem zobaczymy co będzie.
Pi@st - ale ty wymieniałeś tuleje czy sworznie? Ja tuleje mam dobre bo wymieniłem na oryginały jak kupiłem auto. Jeśli sworznie masz od japaneze to pamietasz jakiej to firmy były i jaki nr czesci?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Pi@ST 
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3,0 V6 125kW kombi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 57
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 09-10-2008, 09:00   

WITAJ!

NIE PAMIETAM KURCZE I ZAPOMNIALEM SPISAC NUMER A TAK MYSLELEM ZEBY TO ZROBIC COZ ... DLA POTOMNYCH :)
I TYLKO SWORZNIE WYMIENIALEM OD JAPANEZE ...

A WLASNIE W WARSZTACIE JEST MISKA I WYMIENIAM WLASNIE TULEJE TYLKO WACHACZA PRZEDNIEGO Z DWOCH STRON I SA DWA TYPY O SREDNICY 60 MM F16A I 63 MM F16A.YMR2. JESZCZE JAKIES OZNACZENIE, Z 60MM JEST PROBLEM Z DOSTANIEM TEJ TULEII. WIEC CZEKAM NA WERDYKT ....
TAK TO JEST MALE NIUANSE ALE JEST WMIARE CENA CZESCI TO KOLO 33-40 ZL ZA SZTUKE.
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-10-2008, 23:17   

No wymieniliśmy dziada dzisiaj. Dla podpowiedzi powiem tyle że pasuje sworzeń od Sonaty 1995, średnica 43 mm, co dziwne wszystko udało nam się odkręcić bez większych problemów. Sworzeń z katalogu INTERCARS nie pasuje jest nieco mniejszy (40 mm).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 06-11-2008, 20:09   

dopne sie z podobnym problemem: wymieniłem już wszystko u siebie tj. amory ,łączniki stabilizatora ,tuleje swożnie i coooooooooooo dalej puka !!!!!! ale dziś znalazłem !!!WSZYSTKIEMU WINNE BYŁY TULEJE NA BELCE SILNIKA .Nareszcie cisza -przy naprawie sprawdzajcie te elementy ! pozdrawiam :partyman:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-11-2008, 10:58   

Ja wymieniałem sworznie w sigmie ;) 43mm faktycznie, pasują od sonaty.
BTW. wcale prasowania nie trzeba robić, wystarczy duży młotek, tylko pamiętać trzeba o wyjęciu zimmeringów :P
Wkładanie nowego na rozgrzany wahacz z odrobinką oleju, i prawie jak w masło :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-11-2008, 14:25   

Maretzky85 napisał/a:
Ja wymieniałem sworznie w sigmie ;) 43mm faktycznie, pasują od sonaty.
BTW. wcale prasowania nie trzeba robić, wystarczy duży młotek, tylko pamiętać trzeba o wyjęciu simmeringów :P
Wkładanie nowego na rozgrzany wahacz z odrobinką oleju, i prawie jak w masło :)


My daliśmy radę młotkiem 0,2 kg :)
Ale złośliwość tego rozwiązania polega na tym że pierścień trzymający sworzeń jest ukryty pod gumą - widać go dopiero po jak się zdejmie tą gumę po wyjęciu wahacza. Ale teraz przynajmniej wiadomo że trzeba po prostu wymontować wahacz i można działać
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-11-2008, 16:26   

lukasz12 napisał/a:
pierścień trzymający sworzeń jest ukryty pod gumą

To prawda :) Chociaż nie zawsze.
Ja działałem młotkiem chyba 2 kg :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 24-11-2008, 15:46   

Maretzky85 napisał/a:
Ja wymieniałem sworznie w sigmie ;) 43mm faktycznie, pasują od sonaty.
BTW. wcale prasowania nie trzeba robić, wystarczy duży młotek, tylko pamiętać trzeba o wyjęciu zimmeringów :P
Wkładanie nowego na rozgrzany wahacz z odrobinką oleju, i prawie jak w masło :)


Od której sonaty, bo kupiłem niby do Sigmy i lipa :(

[ Dodano: 24-11-2008, 15:47 ]
krzysius napisał/a:
dopne sie z podobnym problemem: wymieniłem już wszystko u siebie tj. amory ,łączniki stabilizatora ,tuleje swożnie i coooooooooooo dalej puka !!!!!! ale dziś znalazłem !!!WSZYSTKIEMU WINNE BYŁY TULEJE NA BELCE SILNIKA .Nareszcie cisza -przy naprawie sprawdzajcie te elementy ! pozdrawiam :partyman:


Gdzie kupiłeś te tuleje, jakiś numerek?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.