Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
31-01-2010, 13:36
<<<Denerwujące szarpanie>>>
Autor Wiadomość
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
  Wysłany: 01-12-2008, 19:20   <<<Denerwujące szarpanie>>>

Witam kolegów, mam mały problem z moją sigmą podczas spokojnego kulania się w miejskich korkach na biegach 1, 2 autko dość brutalnie poszarpuje, do tego dochodzi lekkie falowanie na niskich obrotach. Może ktoś z was miał podobny problem? z góry podziękował. :shock: :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 31-12-2008, 00:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
siimmii 
Nowy Forumowicz
siimmii

Auto: mitsubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 3
Skąd: Kołaczkowo
Wysłany: 01-12-2008, 19:36   

:( ja również mam podobny problem posiadam sigmę 93 r 3.0 australia
ostatnio byłem u elektromechanika i powiedział że silnik krokowy przeczyściliśmy sprawę i przez jakiś czas było w porządku troszkę regulowalismy czujnikiem położenia przepustnicy ale to również początkowo było w miarę efektowne a teraz zaczęło się sypać tak więc lepiej nie ruszać tych tematów aha jeszcze przeczyściliśmy całą przepustnicę przypuszczam że ma pan troszkę za niskie obroty niech pan podkręci obroty na przepustnicy i powinno być w porządku zauważyłem że na wyższych obrotach sigma tak nie szarpie przy zwalnianiu i redukcji 2 na 1 lub przełaczaniu z 1 na 2 ale przypuszczam że może to być jeszcze któryś czujnik temperatury możliwe że od ECU
_________________
mitsu mania
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-12-2008, 19:41   

wojtas021180 napisał/a:
mam mały problem z moją sigmą podczas spokojnego kulania się w miejskich korkach na biegach 1, 2 autko dość brutalnie poszarp

Sprawdź poduszki pod silnikiem i skrzynią biegów. Nie musi to być od razu awaria silnika ani osprzętu, wywalone poduszki tez dają szarpanie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 01-12-2008, 19:54   

Koledzy zacznę chyba od poduszek, ten silniczek ładnie się zbiera, więc poduszki mogą kwalifikować się do wymiany. Jak nie będzie zmian będziemy szukać dalej? Podziękował :idea: :idea: :idea:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 01-12-2008, 23:06   

Sprawdziłbym jeszcze przewody wys. napięcia, świece, kopułkę i palec.
 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2008, 23:29   

siimmii sczytaj najpierw błędy: http://www.mediafire.com/?iezqtwmiiim
a potem bierz się za regulacje bo jak widzisz to co robiłeś do tej pory nie usunęło problemu,a tylko rozregulowałeś ustawienia fabryczne TPS a i przepustnicy bo piszesz chyba o tej śrubce na przepustnicy która zaślepiona jest korkiem z gumy a nie regulacją śrubą nad silnikiem krokowym.
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 02-12-2008, 07:01   

U mnie zdarza się szarpanie ale tylko na zimnym silniku (kiedy się nagrzewa z 1500-2000 obr/min). Jak się nagrzeje jest w porządku.
_________________
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 02-12-2008, 15:29   

Czy kolega Sysk może rozwinąć temat sczytania błędów? Będę wdzięczny za pomoc, niechęcę niczego popsuć tylko naprawić, więc każda wiedza jest potrzebna. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-12-2008, 17:00   

U mnie w Galancie objaw identyczny - skutek ? Źle ustawiony zapłon. Sprawdzałeś już?
_________________

 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 02-12-2008, 19:31   

i ja się podepne ,mam ten sam problem ale występuje szarpanie tylko na biegu 1 i 2 przy okolo 1300 obr/min i przy zwalnianiu (hamowanie silnikiem ) i podejrzewam to co napisał HUBEERT :uszkodzone poduszki zawieszenie skrzyni , silnika ALE JESLI KOMUŚ "SZARPIE" PRZY PRZYŚPIESZANIU to już nie będą poduszki tylko zapłon lub instalacja zapłonowa (przewody ,palec ,świece itp.) pozdrawiam -------- napisz jak coś znajdziesz



--------------------------pozdrawiam :evil3:
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 02-12-2008, 21:59   

Kolego wojtas najpierw postaraj się kupić diodę 12v i opornik 12v i 2 piny te małe chyba 1,5mm w sklepie wiedzą te najmniejsze które pasują do kostki która masz po twojej stronie na wysokości lewej stopy jak siedzisz za kierownicą i dwa kabelki po kilkanaście cm długości.Do dłuższego końca diody lutujesz opornik do opornika kabelek a do kabelka wsuwkę pin, do drugiego końca diody lutujesz wygląda to tak:

http://img300.imageshack....dsc00213os1.jpg
pin z opornikiem to minus wpinasz go na samym dole po prawej stronie kostki drugi do 1 od góry po lewej stronie http://www.mediafire.com/?iezqtwmiiim jak na obrazku

przekręć stacyjkę aż zapalą się wszystkie kontrolki jak chcesz to możesz uruchomić silnik ale nie musisz i teraz dioda zacznie migać

długie zapalenie diody potem gaśnie za chwilę znowu się zapala = jedno długie zapalenie diody to liczysz jako 10
później jak dioda przestanie na chwile się palić (około kilka sekund przerwy) zapali się bardzo krótko i zgaśnie i znowu to = liczysz jako jednostki (dioda wtedy mruga z taką częstotliwością jak np. lampka kierunkowskazów)

po skończeniu jednostek dioda zaczyna od nowa migać liczysz ilości długich mrugnięć i krótkich i masz nr błędu np dwa długie przerwa i jeden krótki czyli 21 przerwa i znowu zaczyna może być więcej niż jeden błąd więc licz poczekaj aż przejdzie cykl i będziesz wiedział ile i jakie masz błędy.

Jak masz z tym problem to ja będę w tygodniu w Tarnowie to mogę ci kupić zrobić i podesłać listem tą diodę z kabelkami. Gorsza nie wezmę :wink:

Tak to pokrótce wygląda powodzenia
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 02-12-2008, 22:14   

Więc jest tak: w sobotę zrobiłem trasę Gniezno-Szczecin i z powrotem. Autko zaczęło głośno pracować, więc po powrocie w poniedziałek zabrałem się za oględziny. Diagnoza była jednoznaczna, plecionka tłumika powiedziała dosyć. Powody mogły być dwa, Albo wiek plecionki, albo Szarpanie silnika. Poduszki po wstępnych oględzinach wyglądają dobrze. Także z wymianą poczekam. Odnośnie zapłonu to zgoda Tylko pytanie za wczesny, czy za późny? (PS. Kable i świece po wymianie, wymiana plecionki trwała 4,5godz.)Pozdrawiam. :) :) :)

[ Dodano: 02-12-2008, 22:26 ]
Kolego Syski przede wszystkim podziękowanie za rozwiniecie tematu, Teraz chyba sobie poradze.
Pozdrawiam :) :) :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-12-2008, 23:31   

wojtas021180 napisał/a:
Odnośnie zapłonu to zgoda Tylko pytanie za wczesny, czy za późny?


Jedno i drugie, tzn. poza skalą. U mnie np. wyprzedzony na +15* lub więcej. Sprawdź lampą. Nie wiem ile w Sigmie jest stopni, w Galancie 5 BTDC.
_________________

 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 03-12-2008, 19:22   

Witam kolegów. Problem szarpania został w 98% rozwiązany. Głównym problemem okazał się nieszczelny układ wydechowy, po wymianie tłumika drgań (tzw. Plecionki) szarpanie silnika ustało. Domyślam się, że sonda podawała błędne informacje do komputera. Pozostaje jedynie delikatne szarpanie przy hamowaniu silnikiem na biegach 1,2. Postaram się w najbliższym czasie sczytać błędy, sprawdzić palec i kopułkę oraz zapłon, być może rozwiąże to problem w 100%. Pozdrawiam. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 27-12-2008, 19:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
  Wysłany: 05-12-2008, 17:21   Błąd 62

Witam ponownie kolegów nawiązując do ostatniej wypowiedzi zmajstrowałem urządzenie do sczytywania błędów. Postępując zgodnie z instrukcją sczytałem jeden błąd nr 62 i tutaj moje pytanie, co to jest zmienna indukcja kontrolna ‘Vic’. Kolego Syski Pomożesz? :) :) :)

Aktualizacja: Problem szarpania został całkowicie rozwiązany przez wymianę Silniczka VIC. Natomiast problem ze spadkiem obrotów podczas wysprzeglania, był przyczyną zacinającego się silniczka krokowego. Po wymianie na sprawny, problem został rozwiązany.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
Ostatnio zmieniony przez wojtas 06-08-2010, 11:22, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.