Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:18
Napęd w praktyce
Autor Wiadomość
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 23:06   

Dzięki Panowie :roll:

peja-1991 napisał/a:
panowie a ja mam pytanie...na jakiej zasadzie zbudowany jest system napędu 4x4 w Outlanderze? bo w Pajero czy Land Cruiserze jest "most i wajcha" a tutaj elektronicznie? jak to system rozdziela?


Z tego co się orientuje to w outku jest jak w sx4, czyli sprzęgło elektromagnetyczne, które podczas normalnej jazdy jest wyłączone a w momencie uślizgu kół załącza się i przekazuje część momentu na tył (tryb auto). To coś jak np. ruszanie z miejsca samochodem, tzn. dodajesz gazu i lekko puścisz sprzęgło to samochów wolno ruszy bo niewielka część momentu trafi na koła. Jak puścisz mocniej, większa część momentu powędruje do kół. Całością oczywiście zarządza komputer.

Tryb LOCK blokuje sprzęgło tak aby cały czas moment był przekazywany do obydwu osi.
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 12:46   

Niestety, ale LOCK nie we wszystkich przypadkach blokuje równy rozdział momentu obrotowego na osie.Zmienia tylko algorytm pracy sprzęgła: do tylniej osi trafia więcej momentu obrotowego w krótszym czasie, ale nie na stałe 50:50 :wink:
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 18-01-2009, 14:20   

Witam
Na pewno niektorzy byli juz swoimi outkami na chamowniach i z tego powodu tez,chcialbym zapytac jak to bylo u Was panowie z tym napedem 2WD?
Bo ja bedac na pomiarze mocy w V-techu dowiedzialem sie od mechanika ze mam cos nie tak z napedem ,PONIEWAZ STOJAC NA 4 ROLKACH tylnie kola tez sie delikatnie obracaly.Wiec przelaczyl naped na 4 LOCK i podzial byl rownomierny,idealny 50 na 50.Wtedy tez dokonal pomiaru mocy.
Po wyjechaniu z chamowni udalem sie do serwisu i zapytalem mechanika jak to jest? Po 5 min sam juz sie moglem przekonac o tym.
Wjechalismy na rolki nowymi outkami ,naped 2WD i tylne kola tez sie delikatnie obracaly......Wiec wyglada na to ze powinny miec tak wszystkie outki i jakis procent mocy jest tez przekazywany na tyl przy duzej utracie przyczepnosci nawet na 2WD.
A co do 4LOCK dowiedzialem sie tam,ze nalezy go tylko uzywac do jazdy w terenie kopanym, lub tym podobnych z wylaczonym ESP.Wyczytalem to nawet w ksiazce obslugi auta.
Tak ze chcialbym zapytac,czy ktos kto byl juz na chamowni mial robiony pomiar tylko na 2WD???

Pozdrawiam
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
Karas 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 43
Skąd: Konin
Wysłany: 18-01-2009, 19:25   

Szczerze mówiąc nie robiłem testu na chamowni
_________________
Zarażony MitsuManią
Ostatnio zmieniony przez Karas 18-01-2009, 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-01-2009, 19:50   

Gunner napisał/a:
Bo ja bedac na pomiarze mocy w V-techu dowiedzialem sie od mechanika ze mam cos nie tak z napedem ,PONIEWAZ STOJAC NA 4 ROLKACH tylnie kola tez sie delikatnie obracaly.

Mechanik zapewne nie wiedział jak jest zbudowany napęd w Outlanderze. Tu nie ma klasycznego transferu który odłącza całkowicie tylną oś. Tylna oś jest dołączona poprzez wielotarczowe sprzęgło pracujące w oleju. Stąd właśnie zawsze na tylną oś będzie przekazywany jakiś minimalny moment(szczególnie kiedy dyfer ze sprzęgłem jest zimny).
Gunner napisał/a:
Tak ze chcialbym zapytac,czy ktos kto byl juz na chamowni mial robiony pomiar tylko na 2WD???

Outlander zawsze powinien być mierzony na 4 rolkach. Pomiar na "jednoosiwej" hamowni jest niedopuszczalny ponieważ może dojść do zniszczenia wielopłytkowego sprzęgła w tylnym dyfrze.
Pomiar 2WD na 4 rolkach też nie ma sensu, ponieważ zadziała kontrola trakcji. Oczywiście można ją wyłączyć, ale generalnie powinno sie mierzyc Outlandera na 4 kołach.
_________________

 
 
kosiar 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander Turbo Alfa Rome 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 17
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 18-01-2009, 21:26   

witam

skoro o napędzie to mam pytanko:

Misia 2.0 turbo :D kupiłem miesiąc wcześniej jest to pierwsze moje auto z napędem 4x4 (wersja turbo stały napęd na 4 koła- żadnych przełączników) w moim aucie słychać charakterystyczny szum (gwizd) wydaje mi się że to z napędu mniejwięcej coś takiego jak by się autobusem jechało - czy to jest normalny objaw w aucie 4WD ??
 
 
 
Ali-En
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2009, 22:11   

Gwizd to bardziej charakterystyczny jest dla turbiny ;)
 
 
kosiar 
Nowy Forumowicz


Auto: Outlander Turbo Alfa Rome 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 17
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 20-01-2009, 00:40   

turbina to jedna sprawa a druga taka że słychać wyraźny szum nawet po zdjęciu nogi z pedału gazu przy obrotach poniżej 2 tyś a wtedy turbo nie działa, mam nadzieję że to normalny urok napędu 4 WD

dzisiaj albo jutro przegląd gwarancyjny więc wszystko się wyjaśni - mam nadzieję :evil:
_________________

 
 
 
stachu 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,0 d 12.2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 4
Skąd: gdynia
Wysłany: 22-01-2009, 14:49   

Witam , mam pytanie , od miesiaca mam taki fajny samochód i nie wiem czy i gdzie można wyłączyś ASP i kiedy warto to robić , ZDieki za odpowiedż bo widzę że wy wiecie wszystko na tamat outlandera
_________________
stachu
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-01-2009, 16:10   

stachu napisał/a:
nie wiem czy i gdzie można wyłączyś ASP

ASC, jak już.
"Układ można wyłączyć, naciskając i trzymając wyłącznik 'ASC OFF' przez przynajmniej 3 sekundy" Znajdziesz go po lewej stronie kierownicy kilkanaście centymetrów pod przyciskiem 'info'
stachu napisał/a:
kiedy warto to robić

"podczas wyjeżdżania z błota, piasku lub świeżego śniegu(...) w takich sytuacjach wyłączenie ASC ułatwi wyprowadzenie samochodu"
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.