Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe ogrzewanie w silniku diesel
Autor Wiadomość
vaiomark
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2009, 15:16   Dodatkowe ogrzewanie w silniku diesel

Witajcie!

Jak już się nieskromnie w innym miejscu pochwaliłem - mam nowiutkiego Pajero 2009 turbodiesel 3.2 di-d.

Powiedziano mi w sklepie, że w bloku silnika istnieje dodatkowe ogrzewanie wody. Coś na kształt grzałki. Dogrzewa wodę, by silnik osiągnął szybciej temperaturę roboczą.

Lubię wiedzieć, co mam...
Niestety: na temat tego dodatkowego ogrzewania nie udało mi się nic znaleźć.

Czy wiecie więcej na temat tego urządzenia?
Przy jakich temperaturach się włącza, na jak długo, jak wygląda...

Nie chodzi mi tutaj o ogrzewanie postojowe. Kazałem sobie zainstalować ogrzewanie postojowe Webasto ale to NIE o to chodzi. Gdzieś w bloku silnika jest grzałka lub coś w rodzaju świecy żarowej.

Wiedzieliście już to cudo? Gdzie jest i jak wygląda?

Być może posiadacze Outlanderów i innych sporych turbodiesli mają też takie urządzenia?

Wasz


Marek
 
 
kolysm 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 19-01-2009, 17:39   

W starych Mercedesach tak około roku 98 też było to montowane i z tego co mi wiadomo to można było ustawić to dogrzewanie silnika na jakąś godzinkę np na 7 rano. Na jakich zasadach to działa to Ci nie powiem.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
. lub staram się:)1688
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-01-2009, 19:37   

W Grand Cherokee jest grzałka w bloku silnika. Grzałka ma wyprowadzoną wtyczkę po przez kabel do...gniazdka w ścianie :D Może i w Twoim przypadku jest coś takiego?
_________________

 
 
elili
[Usunięty]

Wysłany: 19-01-2009, 20:03   Re: Dodatkowe ogrzewanie w silniku diesel

vaiomark napisał/a:
Gdzieś w bloku silnika jest grzałka lub coś w rodzaju świecy żarowej.

Być może posiadacze Outlanderów i innych sporych turbodiesli mają też takie urządzenia?

Jestem pełen podziwu dla Twojej dociekliwości: podobno w L200 też jest takie podgrzewanie i do tej pory mnie nie zainteresowało :P

Napiszę jak się za to zabiorę:
zacznę od bezpieczników - taka grzałka musi mieć swoje zabezpieczenie - a opis bezpieczników nie jest tajny,
obejrzę slinik szukając czegoś wkręconego w blok i podłączonego pojedynczym przewodem; takich elementów nie może być za wiele np. czujnik temperatury (ale czujnik nie jest w bloku tylko na rurze między silnikiem a chłodnicą),
jak nie znajdę (albo jak nie będę pewien czy dobrze znalazłem), to wiem, o co pytać mechaników przy okazji kolejnego przeglądu :D
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-01-2009, 20:14   

Mozna zainstalowac jakas grzałke do silnika benzynowego? chodzi o to zeby przed zapaleniem silnik sie nagrzewał i mniej zuzywał. Jaki jest koszt czegos takiego, zasialanie jakos z akumulatora. Czy to jest własnie WEBASCO? ILe kosztuje?
POZDRO
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 19-01-2009, 20:32   

rosomak1983 napisał/a:
Czy to jest własnie WEBASCO?
Nie. To jest WEBASTO. ;)
Natomiast co do grzałek to domyślam się, że, tak jak napisałeś Marku, dodatkowe ogrzewanie płynu chłodzącego aby w zimne dni zanim silnik osiągnie właściwą temp. pracy działało już ogrzewanie.
Znalezione na innym forum:
Cytat:
Silniki typu diesel z zasilaniem common rail mają brdzo małe straty cieplne, co jest odczuwalne przy niskich temperaturach zewnętrznych. W naszych samochodach zastosowano grzałki elektryczne wspomagające ogrzewanie wnętrza, ale przy bardzo niskich temperaturach zewnetrznych układ może nie być wystarczający.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
kolysm 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 19-01-2009, 20:59   

ICHu a skąd masz ten cytat, z miłą chęcią poczytam coś więcej
_________________
Piszę poprawnie po polsku
. lub staram się:)1688
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 19-01-2009, 22:27   

Serek napisał/a:
Grzałka ma wyprowadzoną wtyczkę po przez kabel do...gniazdka w ścianie


Widziałem taką grzałkę,gość przywiózł kilka ze Szwecji.
Trzeba było wyjąć brok,i w jego miejsce włożyć grzałkę.
Fajna sprawa,tylko przydałby się zegar do włączania na jakiś czas.
:)
_________________

 
 
 
Marti 
Mitsumaniak


Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 877
Skąd: Brzeg
Wysłany: 19-01-2009, 22:33   

jacek11 napisał/a:
gość przywiózł kilka ze Szwecji.


W Skandynawii (gdzie grzałki w blokach silników to nie żadkość) spotyka się na skrzyzowaniach w słupkach jak i w wyposarzeniu garaży dodatkowe gniazdka do podłączenia takowej grzałki na noc (w przypadku skrzyżować chodzi chyba o korki lub nocne postoje).

P.S. Relacja zdnajomego, który tam mieszka.
_________________




--------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 20-01-2009, 01:13   

Moze ktos powiedziec jaki jest realny koszt instalacji takiego ogrzewania do silnika benzynowego? Moze byc uzywana instalacja... I wogóle czy takie rzeczy stosuje sie do silników benzynowych???
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 20-01-2009, 08:12   

jacek11 napisał/a:
Trzeba było wyjąć brok,i w jego miejsce włożyć grzałkę.
Też takie widziałem. Innym patentem jest wlutowanie grzałki w chłodnicę. Kiedyś robiło to wiele zakładów zajmujących się chłodnicami, bo koszt oscylował w okolicy 100-200 złotych. Jako zegar stosowałem to:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=528394616
lub to:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=534146352

Podejrzewam że vaiomark ma grzałkę, która uruchamia się dopiero po przekręceniu kluczyka i ma za zadanie nagrzewać silnik w czasie pracy, aby szybciej osiągnął właściwą temperaturę.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
vaiomark
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2009, 08:19   Jeszcze o ogrzewaniu...

Witajcie ponownie!

Przy zakupie swego Pajero zamówiłem ogrzewanie postojowe Webasto. Powiedziano mi, że trzeba będzie wymontować jeden akumulator. Ten po stronie pasażera. Tam zainstalują mi to ogrzewanie. Dodano, że bez tego akumulatora NIE będzie działało to podgrzewanie silnika. Zacząłem szukać i u Webasto znalazłem firmową instrukcję instalacji tego ogrzewania postojowego. Jako plik pdf. Według niej nie trzeba likwidować drugiego akumulatora i nie traci się tego podgrzewacza. Wydrukowałem i przekazałem tę instrukcję do sklepu i uratowałem w ten sposób akumulator i ogrzewanie dodatkowe. Ogrzewanie Webasto mam tuż obok tegoż akumulatora. Zmieściło się. Uff!!!

W poprzednich Pajero trzeba było istotnie wymontować akumulator. Sprawdziłem w instrukcji do tych starszych modeli. Mam również i tę instrukcję jako pdf.
- Potrzebuje ktoś z Was którąś instrukcję? - Mogę podesłać przez eMail.

Wniosek:

Jest to istotnie forma grzałki zasilana nie z gniazdka w garażu ale z tego właśnie drugiego akumulatora. Tyle wiem.

Pomysł z bezpiecznikami dobry. Może dałoby się przemierzyć, sprawdzić prąd płynący przez dany bezpiecznik. Poznalibyśmy wtedy moc tej grzałki.Ale jak wygląda i gdzie jest?

Wasz

Marek
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-01-2009, 09:14   

A tak między nami to jesteś pewien że ta grzałka służy do grzania silnika? Mnie się zawsze wydawało że do grzania kabiny w czasie kiedy silnik jest jeszcze niedogrzany. Grzeje toto płyn w nagrzewnicy kabinowej, a czy miesza się z obiegiem silnika to się nie zastanawiałem.
 
 
 
rkasia11
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2009, 10:38   

W maszynach budowlanych jako opcja jest podgrzewanie płynu w bloku; trzeba wyjąć zaślepkę z bloku i zamontować grzałkę jak również grzałka w misce olejowej zamiast jednego z korków do spuszczania oleju.
Silniki w maszynach często mają dwa lub więcej korków, ze względu na różne zastosowanie tych silników.
zasilanie z gniazdka 230 v.
Na zasilanie z aku bym uważał bo rano można nie odpalić.
Pozdrawiam.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 20-01-2009, 10:45   

Grzałki:
- do chłodnicy http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=524081167 (tu jest opisana jako do silnika, ale tego typu były montowane do chłodnic)
- do silnika http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=524080646
- na przewód wodny http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=525301194

jaca71, Płyn w nagrzewnicy nie krąży przy zamkniętym termostacie, więc nic by nie nagrzała :(
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.