Dodatkowe ogrzewanie w silniku diesel |
Autor |
Wiadomość |
vaiomark [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2009, 15:16 Dodatkowe ogrzewanie w silniku diesel
|
|
|
Witajcie!
Jak już się nieskromnie w innym miejscu pochwaliłem - mam nowiutkiego Pajero 2009 turbodiesel 3.2 di-d.
Powiedziano mi w sklepie, że w bloku silnika istnieje dodatkowe ogrzewanie wody. Coś na kształt grzałki. Dogrzewa wodę, by silnik osiągnął szybciej temperaturę roboczą.
Lubię wiedzieć, co mam...
Niestety: na temat tego dodatkowego ogrzewania nie udało mi się nic znaleźć.
Czy wiecie więcej na temat tego urządzenia?
Przy jakich temperaturach się włącza, na jak długo, jak wygląda...
Nie chodzi mi tutaj o ogrzewanie postojowe. Kazałem sobie zainstalować ogrzewanie postojowe Webasto ale to NIE o to chodzi. Gdzieś w bloku silnika jest grzałka lub coś w rodzaju świecy żarowej.
Wiedzieliście już to cudo? Gdzie jest i jak wygląda?
Być może posiadacze Outlanderów i innych sporych turbodiesli mają też takie urządzenia?
Wasz
Marek |
|
|
|
 |
kolysm
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-01-2009, 17:39
|
|
|
W starych Mercedesach tak około roku 98 też było to montowane i z tego co mi wiadomo to można było ustawić to dogrzewanie silnika na jakąś godzinkę np na 7 rano. Na jakich zasadach to działa to Ci nie powiem. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. lub staram się:)1688
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-01-2009, 19:37
|
|
|
W Grand Cherokee jest grzałka w bloku silnika. Grzałka ma wyprowadzoną wtyczkę po przez kabel do...gniazdka w ścianie Może i w Twoim przypadku jest coś takiego? |
_________________
 |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2009, 20:03 Re: Dodatkowe ogrzewanie w silniku diesel
|
|
|
vaiomark napisał/a: | Gdzieś w bloku silnika jest grzałka lub coś w rodzaju świecy żarowej.
Być może posiadacze Outlanderów i innych sporych turbodiesli mają też takie urządzenia? |
Jestem pełen podziwu dla Twojej dociekliwości: podobno w L200 też jest takie podgrzewanie i do tej pory mnie nie zainteresowało
Napiszę jak się za to zabiorę:
zacznę od bezpieczników - taka grzałka musi mieć swoje zabezpieczenie - a opis bezpieczników nie jest tajny,
obejrzę slinik szukając czegoś wkręconego w blok i podłączonego pojedynczym przewodem; takich elementów nie może być za wiele np. czujnik temperatury (ale czujnik nie jest w bloku tylko na rurze między silnikiem a chłodnicą),
jak nie znajdę (albo jak nie będę pewien czy dobrze znalazłem), to wiem, o co pytać mechaników przy okazji kolejnego przeglądu |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-01-2009, 20:14
|
|
|
Mozna zainstalowac jakas grzałke do silnika benzynowego? chodzi o to zeby przed zapaleniem silnik sie nagrzewał i mniej zuzywał. Jaki jest koszt czegos takiego, zasialanie jakos z akumulatora. Czy to jest własnie WEBASCO? ILe kosztuje?
POZDRO |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 19-01-2009, 20:32
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Czy to jest własnie WEBASCO? | Nie. To jest WEBASTO.
Natomiast co do grzałek to domyślam się, że, tak jak napisałeś Marku, dodatkowe ogrzewanie płynu chłodzącego aby w zimne dni zanim silnik osiągnie właściwą temp. pracy działało już ogrzewanie.
Znalezione na innym forum:
Cytat: | Silniki typu diesel z zasilaniem common rail mają brdzo małe straty cieplne, co jest odczuwalne przy niskich temperaturach zewnętrznych. W naszych samochodach zastosowano grzałki elektryczne wspomagające ogrzewanie wnętrza, ale przy bardzo niskich temperaturach zewnetrznych układ może nie być wystarczający. |
|
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
kolysm
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 19-01-2009, 20:59
|
|
|
ICHu a skąd masz ten cytat, z miłą chęcią poczytam coś więcej |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. lub staram się:)1688
 |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11196 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 19-01-2009, 22:27
|
|
|
Serek napisał/a: | Grzałka ma wyprowadzoną wtyczkę po przez kabel do...gniazdka w ścianie |
Widziałem taką grzałkę,gość przywiózł kilka ze Szwecji.
Trzeba było wyjąć brok,i w jego miejsce włożyć grzałkę.
Fajna sprawa,tylko przydałby się zegar do włączania na jakiś czas.
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 19-01-2009, 22:33
|
|
|
jacek11 napisał/a: | gość przywiózł kilka ze Szwecji. |
W Skandynawii (gdzie grzałki w blokach silników to nie żadkość) spotyka się na skrzyzowaniach w słupkach jak i w wyposarzeniu garaży dodatkowe gniazdka do podłączenia takowej grzałki na noc (w przypadku skrzyżować chodzi chyba o korki lub nocne postoje).
P.S. Relacja zdnajomego, który tam mieszka. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 20-01-2009, 01:13
|
|
|
Moze ktos powiedziec jaki jest realny koszt instalacji takiego ogrzewania do silnika benzynowego? Moze byc uzywana instalacja... I wogóle czy takie rzeczy stosuje sie do silników benzynowych??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
vaiomark [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2009, 08:19 Jeszcze o ogrzewaniu...
|
|
|
Witajcie ponownie!
Przy zakupie swego Pajero zamówiłem ogrzewanie postojowe Webasto. Powiedziano mi, że trzeba będzie wymontować jeden akumulator. Ten po stronie pasażera. Tam zainstalują mi to ogrzewanie. Dodano, że bez tego akumulatora NIE będzie działało to podgrzewanie silnika. Zacząłem szukać i u Webasto znalazłem firmową instrukcję instalacji tego ogrzewania postojowego. Jako plik pdf. Według niej nie trzeba likwidować drugiego akumulatora i nie traci się tego podgrzewacza. Wydrukowałem i przekazałem tę instrukcję do sklepu i uratowałem w ten sposób akumulator i ogrzewanie dodatkowe. Ogrzewanie Webasto mam tuż obok tegoż akumulatora. Zmieściło się. Uff!!!
W poprzednich Pajero trzeba było istotnie wymontować akumulator. Sprawdziłem w instrukcji do tych starszych modeli. Mam również i tę instrukcję jako pdf.
- Potrzebuje ktoś z Was którąś instrukcję? - Mogę podesłać przez eMail.
Wniosek:
Jest to istotnie forma grzałki zasilana nie z gniazdka w garażu ale z tego właśnie drugiego akumulatora. Tyle wiem.
Pomysł z bezpiecznikami dobry. Może dałoby się przemierzyć, sprawdzić prąd płynący przez dany bezpiecznik. Poznalibyśmy wtedy moc tej grzałki.Ale jak wygląda i gdzie jest?
Wasz
Marek |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-01-2009, 09:14
|
|
|
A tak między nami to jesteś pewien że ta grzałka służy do grzania silnika? Mnie się zawsze wydawało że do grzania kabiny w czasie kiedy silnik jest jeszcze niedogrzany. Grzeje toto płyn w nagrzewnicy kabinowej, a czy miesza się z obiegiem silnika to się nie zastanawiałem. |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2009, 10:38
|
|
|
W maszynach budowlanych jako opcja jest podgrzewanie płynu w bloku; trzeba wyjąć zaślepkę z bloku i zamontować grzałkę jak również grzałka w misce olejowej zamiast jednego z korków do spuszczania oleju.
Silniki w maszynach często mają dwa lub więcej korków, ze względu na różne zastosowanie tych silników.
zasilanie z gniazdka 230 v.
Na zasilanie z aku bym uważał bo rano można nie odpalić.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
|