Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe ogrzewanie w silniku diesel
Autor Wiadomość
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-01-2009, 13:15   

cns80 napisał/a:

jaca71, Płyn w nagrzewnicy nie krąży przy zamkniętym termostacie, więc nic by nie nagrzała :(

Gdzie ta grzałka już nie jest to nieważne. Ale czy ten bajer nie jest do grzania kabiny? Silnik tam gdzie trzeba się sam szybko zagrzeje i chodzi w odpowiednich warunkach. Ale nie jest w stanie szybko zagrzać płynu by rozpocząć ogrzewanie kabiny i dlatego grzałki?
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 20-01-2009, 13:22   

jaca71 napisał/a:
Silnik tam gdzie trzeba się sam szybko zagrzeje i chodzi w odpowiednich warunkach.
Zależy co to znaczy "szybko" :) W dieslu na pewno nie szybko. Silnik po uruchomieniu chodzi na "małym obiegu" aż do otwarcia termostatu czyli około 96 stopni (różnie, w różnych autach). Do tego czasu nie licz na ogrzewanie kabiny ;) (chociaż stopniowo bedzie się grzała, bo termostat otwiera się powoli). Grzałka w bloku lub chłodnicy nagrzewa ciecz żeby silnik szybciej osiągnął temperaturę pracy i szybciej otworzył termostat (grzałki na 230 V mają za zadanie ogrzać silnik, aby rozruch był łatwiejszy).
Do ogrzewania kabiny raczej tylko WEBASTO :)

Mam nadzieję że nic nie pomyliłem, bo przysypiam w pracy ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-01-2009, 13:33   

Zacytuje tylko pewien cytat (imć Pana JCH), który juz pojawił się w tym wątku:

Cytat:
Silniki typu diesel z zasilaniem common rail mają brdzo małe straty cieplne, co jest odczuwalne przy niskich temperaturach zewnętrznych. W naszych samochodach zastosowano grzałki elektryczne wspomagające ogrzewanie wnętrza, ale przy bardzo niskich temperaturach zewnetrznych układ może nie być wystarczający.


Dodatkowo kiedyś spotkałem się już z twierdzeniem że w dieslach stosuje się elektryczne wspomaganie ogrzewania kabiny nie mam diesla więc nie drążyłem tematu i zasady działania. I mam wrażenie że ustrojstwo, które opisałeś właśnie służy do dogrzania kabiny. Dla silnika te 90C to jest żadna temperatura od tego płynu nigdy by się nie zagrzał. Silnik jest sporo wcześniej zagrzany niż zacznie oddawać ciepło w stopniu wystarczającym do grzania kabiny. Ale mogę być w mylnym błędzie.
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 20-01-2009, 13:37   

Ja jeszcze w żadnym dieslu tak nie miałem, ale może czas poszukać w MSS :)

jaca71 napisał/a:
Ale mogę być w mylnym błędzie.
Pięknie powiedziane :mrgreen:
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 20-01-2009, 13:46   

Z tego co zawsze dlubalem samochody to maly obieg zawieral wlasnie nagrzewnice wnetrza a duzy obieg otwierany termostatem to dolaczana chłodnica ....
Dodatkowo dla mnie ciekawa akcja co mi da taka grzalka jesli plyn w ukladzie stoi? nawet jesli bedzie sie ogrzewal na zasadzie konwekcji to bedzie to malo wydajne.
Co innego jesli ma sie webasto ktore plyn "przepompowuje" przez uklad ogrzewajac go jednoczesnie.
W przypadku elektrycznej grzaki w bloku wydajemi sie ze wlasnie dziala ona po uruchomieniu silnika zeby szybciej sie ogrzal.
Grzalka w misce juz bardziej ma mozliwosc ogzania calego oleju ale to tez tylko po to zeby silnik latwiej zapalil.....
Najlepsze rozwiazanie to Webasto albo tansza wersja : Farelka i dlugi przedluzacz :D ja tak ogrzewam swojego misia jak stoi w pruszkowie pod magazynem dlugo :D 10 minut wczesniej wlacza sie farelke w srodku i przychodzi sie do "odsniezonego" samochodziku w ktorym jest fajnie cieplutko :D
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 20-01-2009, 13:49   

czarnuch23 napisał/a:
Z tego co zawsze dlubalem samochody to maly obieg zawieral wlasnie nagrzewnice wnetrza a duzy obieg otwierany termostatem to dolaczana chłodnica ....
Prawda. Mój błąd :oops:
czarnuch23 napisał/a:
Dodatkowo dla mnie ciekawa akcja co mi da taka grzalka jesli plyn w ukladzie stoi? nawet jesli bedzie sie ogrzewal na zasadzie konwekcji to bedzie to malo wydajne.
Druga prawda. Też o tym myślałem.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 20-01-2009, 13:55   

Mój kolega też włączał farelkę, aż mu się deska zapaliła, na rękach do tej pory ma blizny jak gasił swojego ulubionego Escorta.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-01-2009, 14:08   

cns80 napisał/a:
czarnuch23 napisał/a:
Dodatkowo dla mnie ciekawa akcja co mi da taka grzalka jesli plyn w ukladzie stoi? nawet jesli bedzie sie ogrzewal na zasadzie konwekcji to bedzie to malo wydajne.
Druga prawda. Też o tym myślałem.
Raczej drugi błąd. Kto powiedział, że płyn w układzie stoi? Moim zdaniem krąży. Krąży w małym obiegu. Mały obieg to: blok silnika z głowicą, pompa, nagrzewnica. Duży: j.w. + chłodnica.

Za wiki:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-01-2009, 14:16   

To jak panowie jest z tym ustrojstwem. Do czego ono jest? Do grzania kabiny, silnika czy obydwóch?
W Lancerze przez głupi wskaźnik nie wiem jak to działa ale w oplu mam termometr wyskalowany w stopniach i tam działa to tak. Zimny silnik i zero na wskaźniku znaczy wskazówka leży. Potem drga a i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Dochodzi do ponad 95C i gwałtownie spada do poniżej 90C. Czyli otwarcie termostatu jest dosyć gwałtowne nie za bardzo płynne. Dochodzi do ~93C i tak zostaje.
Z tych obserwacji to mi cały czas wynika że ta grzała jest do kabiny...
Dodatkowy dowód że przy montażu webasto usuwali to usprawnienie.
 
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 20-01-2009, 14:25   

To ja idę się wyspać. Przepraszam :oops:
Płyn w układzie stoi, bo silnik nie pracuje, więc pompa się nie kręci. Zapewne o to chodziło czarnuchowi23.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-01-2009, 15:12   

cns80 napisał/a:
To ja idę się wyspać. Przepraszam :oops:
Płyn w układzie stoi, bo silnik nie pracuje, więc pompa się nie kręci. Zapewne o to chodziło czarnuchowi23.
To ja też idę spać bo nie zatrybiłem..... Ale jak silnik stoi to grzała nie pracuje :roll:
Nie idź jeszcze :arrow: PW
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 20-01-2009, 15:44   

grzalka wlacza sie przy pracy silnika dogrzewa plyn w trakcie jego cyrkulacji w ukladzie za czym igdzie dogrzanie silnika i nagrzewnicy w kanbinie (czyli przyspiesza ogrzanie i jednego i drugiego) a co do postoju to grzeje rtaczejtylko siebie o ile nie ma przy niej zamontowanej jakiejs pompki dodatkowej ktora przepompowuje plyn gdy silnik stoi i jego pompa nie pracuje.

Czesto stosowane w silnikach diesla w ciezarowkach Webasto (postojowe ogrzewanie) ma 2 funkcje - grzeje sie kabina co najczesciej wszyscy uwazaja za koniec plusow dla webasto...
druga funkcja ktora jest pomijana to ogrzanie silnika co przy -20 dla diesla jest zbawienne i nie ma problemow z odpalaniem.
W ciezarowkach webasto wpiete jest w uklad chlodzenia ciezarowki i dodatkowo jest pompka ktora plyn przetacza. Ogrzewa sie kabine normalnie nawiewem tak jakby pracowal silnik :)

To by bylo po krotce to co wiem na temat tego ogrzewania :)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-01-2009, 17:05   

Wy naprawdę chcecie mi wmówić że 12V grzałka jest w stanie zagrzać 3 litrowy silnik, który sam nie potrafi się rozgrzać paląc ponad 20L oleju na godzinę?
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 20-01-2009, 21:13   

ja bym racej jej moc bral pod uwage :> a nie napiecie zasilania :D biorac pod uwage ze taka glupia grzalka bioraca 30A na 12V ma okolo 360W to nie jest w kij dmuchal.
Moj wzmacniacz lezacy w bagarzniku (nie bedacy grzalka) znaczaco podnosi temperature powietrza jak dluzej pogra a wiec mysle ze spokojnie mozna powiedziec ze taka mala grzalka moze ogrzac silnik dosc skutecznie zwlaszcza ze ona wspomaga grzanie. Czyli cieplo pochodzi od silnika i od grzalki :)
Mysle ze gdyby byla to grzaleczka 500W przy napieciu ~~14V bedzie miala pobor okolo 35A co wcale nie jest wielkim poborem a 500W czystego ciepla dosc szybko podgrzeje ciecz chlodzaca :)
(dla porownania zwykla grzalka domowa przy mocy 500W pozwala 250ml wody zagotowac w okolo 2minuty)
Przy takiej wydajnosci w 30 minut powinna zaogotwac 4 litry plynu....
powiedzmy ze w 15 minut ogrzeje wode o 30stopni bedzie juz to odczowalne. Co do tego czy jest to bardziej ekonomiczne nie wiem... trzeba by bylo liczyc obciazenia na alternatorze i jakone wplyna na spalanie, jedno jest pewne napewno silnik ogrzeje sie szybciej.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-01-2009, 22:23   

Super właśnie o to chodziło. 500W :) Czajnik elektryczny ma około 1500W i 1,2 l wody grzeje ponad 5 minut :) A teraz taka grzałka 0,5kW kontra silnik ponad 100kW. Niech podczas jazdy i grzania ma 50kW (na wolnych obrotach podczas grzania około 1000 do 1300 będzie mieć z 20kW) i sprawność ponad 70% to daje nam ~20kW ciepła. O czym my tu gadamy. Ta grzała przyspiesza nagrzewanie kabiny poprzez dogrzanie płynu chłodzącego. Nie ma żadnego wpływu na szybkość rozgrzewania się silnika albo ma znikomy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.